Welke jurk in deze twee maten

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:13
Precies hetzelfde jurkje zal lastig zijn. Niet alle modellen die geschikt zijn voor baby's zijn ook geschikt voor forse kleuters of groter en vice versa. Hun lichaamsvorm en verhoudingen worden anders waardoor het vergroten van een patroon gewoon niet kan.
Ik zou op zoek gaan naar iemand die goed kan naaien en twee jurkjes kan maken van dezelfde stof, passend bij het figuur van de meisjes.
Ik zou op zoek gaan naar iemand die goed kan naaien en twee jurkjes kan maken van dezelfde stof, passend bij het figuur van de meisjes.

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:33
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:51
Ik heb voor mijn meiden in die maat (zelfs voor oudste een maatje groter) matchende (kerst)jurkjes van z8. En vorig jaar van Next. Helemaal hetzelfde hoeft van mij ook niet, maar bij elkaar passend, zoals die streepjes hierboven vind ik voor speciale gelegenheden wel leuk.
Toevallig vandeweek bij de Hema ook in mijn handen gestaan met een jurkje voor de jongste en hetzelfde rokje voor de oudste. Niet meegenomen uiteindelijk, want ik heb al iets voor kerst.
Toevallig vandeweek bij de Hema ook in mijn handen gestaan met een jurkje voor de jongste en hetzelfde rokje voor de oudste. Niet meegenomen uiteindelijk, want ik heb al iets voor kerst.
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:56
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.gsleutel schreef: ↑31-10-2020 09:51Ik heb voor mijn meiden in die maat (zelfs voor oudste een maatje groter) matchende (kerst)jurkjes van z8. En vorig jaar van Next. Helemaal hetzelfde hoeft van mij ook niet, maar bij elkaar passend, zoals die streepjes hierboven vind ik voor speciale gelegenheden wel leuk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:57
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.gsleutel schreef: ↑31-10-2020 09:51Ik heb voor mijn meiden in die maat (zelfs voor oudste een maatje groter) matchende (kerst)jurkjes van z8. En vorig jaar van Next. Helemaal hetzelfde hoeft van mij ook niet, maar bij elkaar passend, zoals die streepjes hierboven vind ik voor speciale gelegenheden wel leuk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:59
Die met maat 74 zal er weinig aan overhoudenpejeka schreef: ↑31-10-2020 09:56Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:06
Mijn jongste is 1, die weet überhaupt niet wat ze aan heeft en de oudste wil het liefst elke dag dezelfde kleren aan "want ik hou zo veel van mijn zusje mama!". Ik denk dat het traumatiserende effect in deze erg beperkt is. Maar bedankt voor de waarschuwing.pejeka schreef: ↑31-10-2020 09:57Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:22
Ja, Pili Carrera vaak!

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:24
pejeka schreef: ↑31-10-2020 09:57Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:27
PietjeBello schreef: ↑31-10-2020 10:24Kinderen lopen heus geen jeugdtrauma op van matchende kleding. Vooral niet aangezien jongste kind nog baby is.
We weten nog niet eens of het om zusjes gaat. Daar zegt de OP niet over. Misschien gaat het wel om een aanstaande bruid die jurkjes zoekt voor de bruidsmeisjes.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:27
Ik heb eens een artikel gelezen over Amerika waarin werd gezegd dat matching outfits heel lang een teken van welvaart was voor de bovenlaag. Want al je kinderen in dezelfde outfit betekende dat je geen kleding had doorgegeven, maar voor iedereen nieuw had gekocht.
Toen wij thuis klein waren kleedde mijn moeder ons vieren voor feestdagen en schoolfoto’s ook altijd in afgestemde kleding. Als ik die foto’s nu zie vind ik het vrij truttig, maar mijn moeder vindt het nog steeds geweldig, haha!
Toen wij thuis klein waren kleedde mijn moeder ons vieren voor feestdagen en schoolfoto’s ook altijd in afgestemde kleding. Als ik die foto’s nu zie vind ik het vrij truttig, maar mijn moeder vindt het nog steeds geweldig, haha!

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:28