Welke jurk in deze twee maten

31-10-2020 08:56 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een jurkje dat zowel in maat 74 als 116/122 verkocht wordt. Zijn er merken die dit hebben? Al gegoogled maar kom er niet uit.
Moeten ze identiek zijn?

Contact opnemen met een coupeuse, denk ik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Koko Noko (o.a te koop bij Kleertjes punt com) heeft (dezelfde) jurken in beide maten. Mijn ervaring voor jongenskleding is dat het klein valt.
Precies hetzelfde jurkje zal lastig zijn. Niet alle modellen die geschikt zijn voor baby's zijn ook geschikt voor forse kleuters of groter en vice versa. Hun lichaamsvorm en verhoudingen worden anders waardoor het vergroten van een patroon gewoon niet kan.

Ik zou op zoek gaan naar iemand die goed kan naaien en twee jurkjes kan maken van dezelfde stof, passend bij het figuur van de meisjes.
Next
Afbeelding

Hier zie je bijvoorbeeld drie modellen, die jurkjes met aangerimpelde rokjes vind ik niet zo leuk meer voor deze leeftijdscategorie wel voor dreumesen.
Afbeelding

Dit vind ik ook geweldig matchen en toch houdt elk kind zijn eigen identiteit.
Is het voor een speciale gelegenheid? En zo ja welke gelegenheid, bruidsmeisjesjurkjes of kerstjurkjes?
Afbeelding
Afbeelding

https://www.tuunte.nl
Been there, done that, got the T-shirt.
H&m heeft vaak veel dezelfde dingen, of terstal?
Z8 heeft ook wel dezelfde jurkjes.
Te koop bij bijv. kinderkleding-tekoop
Ik heb voor mijn meiden in die maat (zelfs voor oudste een maatje groter) matchende (kerst)jurkjes van z8. En vorig jaar van Next. Helemaal hetzelfde hoeft van mij ook niet, maar bij elkaar passend, zoals die streepjes hierboven vind ik voor speciale gelegenheden wel leuk.

Toevallig vandeweek bij de Hema ook in mijn handen gestaan met een jurkje voor de jongste en hetzelfde rokje voor de oudste. Niet meegenomen uiteindelijk, want ik heb al iets voor kerst.
gsleutel schreef:
31-10-2020 09:51
Ik heb voor mijn meiden in die maat (zelfs voor oudste een maatje groter) matchende (kerst)jurkjes van z8. En vorig jaar van Next. Helemaal hetzelfde hoeft van mij ook niet, maar bij elkaar passend, zoals die streepjes hierboven vind ik voor speciale gelegenheden wel leuk.

Toevallig vandeweek bij de Hema ook in mijn handen gestaan met een jurkje voor de jongste en hetzelfde rokje voor de oudste. Niet meegenomen uiteindelijk, want ik heb al iets voor kerst.
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
gsleutel schreef:
31-10-2020 09:51

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het kopen van dezelfde of bij elkaar passende outfits voor je kinderen. Je kan het zelf helemaal leuk en schattig vinden als ze in hetzelfde rondlopen, maar de kinderen zelf kunnen het anders zien. Mijn moeder kocht voor mij en mijn drie jaar jongere broer ook vaak dezelfde kleren voor speciale gelegenheden, en we haatten het hardgrondig. Want we waren en zijn gewoon twee totaal verschillende mensen met een eigen smaak en geen aapjes die voor het vermaak in dezelfde kleding worden gehesen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Probeer het eens in UK winkels als Next, M&S, John Lewis, RiverIsland, Monsoon.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 10:12
15.28% gewijzigd
pejeka schreef:
31-10-2020 09:56
Die met maat 74 zal er weinig aan overhouden :there:
pejeka schreef:
31-10-2020 09:57
Mijn jongste is 1, die weet überhaupt niet wat ze aan heeft en de oudste wil het liefst elke dag dezelfde kleren aan "want ik hou zo veel van mijn zusje mama!". Ik denk dat het traumatiserende effect in deze erg beperkt is. Maar bedankt voor de waarschuwing.
Als je van een beetje seventiesstijl houdt: Duns. En pompdelux heeft ook veel in dezelfde stijl in verschillende maten.
Feetje en Jubel hebben soms dezelfde collectie.
Maxima deed het vaak bij de prinsesjes. Echt zo leuk!
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
31-10-2020 10:19
Maxima deed het vaak bij de prinsesjes. Echt zo leuk!
Ja, Pili Carrera vaak!
pejeka schreef:
31-10-2020 09:57
:rofl: Kinderen lopen heus geen jeugdtrauma op van matchende kleding. Vooral niet aangezien jongste kind nog baby is.
PietjeBello schreef:
31-10-2020 10:24
:rofl: Kinderen lopen heus geen jeugdtrauma op van matchende kleding. Vooral niet aangezien jongste kind nog baby is.

We weten nog niet eens of het om zusjes gaat. Daar zegt de OP niet over. Misschien gaat het wel om een aanstaande bruid die jurkjes zoekt voor de bruidsmeisjes.
Ik heb eens een artikel gelezen over Amerika waarin werd gezegd dat matching outfits heel lang een teken van welvaart was voor de bovenlaag. Want al je kinderen in dezelfde outfit betekende dat je geen kleding had doorgegeven, maar voor iedereen nieuw had gekocht.

Toen wij thuis klein waren kleedde mijn moeder ons vieren voor feestdagen en schoolfoto’s ook altijd in afgestemde kleding. Als ik die foto’s nu zie vind ik het vrij truttig, maar mijn moeder vindt het nog steeds geweldig, haha!
Andersom schreef:
31-10-2020 10:27
We weten nog niet eens of het om zusjes gaat. Daar zegt de OP niet over. Misschien gaat het wel om een aanstaande bruid die jurkjes zoekt voor de bruidsmeisjes.
Ik benoem ook nergens zusjes. Pejeka gaat daar blijkbaar wel gelijk vanuit ja :proud: flink trauma denk ik ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven