Welke methode behandeling dyslexie?
maandag 7 oktober 2019 om 12:20
Bij mijn zoon van 8 is enkelvoudige ernstige dyslexie vastgesteld. Hij kan in behandeling bij de praktijk waar hij getest is. Er is echter ook een andere praktijk die mogelijk op school kan komen, maar die heeft een andere methode. Ik heb hier helemaal geen verstand van en ben eigenlijk opzoek naar ervaringen/mensen die hier wel verstand van hebben. Een recent wetenschappelijk review/artikel die verschillende methodes met elkaar vergelijkt kan ik ook niet echt snel vinden.
maandag 7 oktober 2019 om 12:49
Behandelen is niet het juiste woord.
Wij zitten met onze zoon (ook 8) bij het RID, die zitten op school bij onze zoon in een ruimte, en daar gaat hij iedere dinsdag dus heen.
Verder 5 dagen in de week thuis oefenen met CODE, dat gaat grotendeels op de laptop.
Nog niet zo heel lang bezig, maar die methode vind hij (tot nu toe) wel leuk.
Wij zitten met onze zoon (ook 8) bij het RID, die zitten op school bij onze zoon in een ruimte, en daar gaat hij iedere dinsdag dus heen.
Verder 5 dagen in de week thuis oefenen met CODE, dat gaat grotendeels op de laptop.
Nog niet zo heel lang bezig, maar die methode vind hij (tot nu toe) wel leuk.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
maandag 7 oktober 2019 om 13:11
Wij hadden vanuit de gemeente keus uit een aantal bureau's die onder de vergoede zorg vielen. Wij hebben gekozen op voor Opdidakt. Zij kwamen elke week op school en in de vakantie ging het ook gewoon door op een lokatie vlak bij. Een nadeel was dat de les die gemist werd weer op een ander moment gedaan moest worden. Als je kiest voor begeleiding op school kijk dan of de klas op het zelfde moment bijvoorbeeld taal of begrijpend lezen heeft. Zo loop je niet achter de andere lessen aan.
maandag 7 oktober 2019 om 14:10
Ik lees gewoon overal behandeling, ook bij RID, dat neem ik dan gewoon over.