Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
pejeka schreef:
27-07-2017 20:03
Want ik verknoei het feestje van iedereen die het héérlijk vindt om topic na topic lijsten met 50 namen op te sommen ofzo?

Ik zou mijn kind geen merknaam van een fabriek geven, dat bedoel ik, en als je dat wel wilt doen, ga je gang.
De naam bestond al voor de liftfabrikant. Ik weet dat niks moderns jou kan bekoren, maar ga alsjeblieft ergens anders lopen bokken. Je hebt je punt gemaakt. Niemand is het ermee eens. Move on.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
27-07-2017 21:34
De naam bestond al voor de liftfabrikant. Ik weet dat niks moderns jou kan bekoren, maar ga alsjeblieft ergens anders lopen bokken. Je hebt je punt gemaakt. Niemand is het ermee eens. Move on.
Dank je voor je reactie! Ook al is het "het internet" zo'n zure reactie doet je toch wat.

We hebben de naam hoor! Het wordt Otis. Toevallig stonden mijn vriend en ik in de lift van de Hema vanmiddag, toen mijn vriend zei dat de lift Otis heet. Kan ik dan wel weer om lachen. Eigenlijk.
pejeka schreef:
26-07-2017 19:19
Otis is een merknaam van liften (in kantoren en flats, bijv.).
Faber is een merknaam van kleurpotloden.
Abel werd doodgeslagen door zijn broer.
Adam werd door een listig vrouwmens in het ongeluk gestort.

Weet je zeker dat je dat leuke namen vindt?
Wat the F is jouw probleem eigenlijk? Als je het er niet mee eens bent, helemaal prima. Maar je hoeft iemand er geen slecht gevoel over te geven. Ik kies een naam voor mijn kind, niet voor jouw zoon of dochter, kat, hond of hamster. Ik maak die keuze, ik vraag advies voor wat nieuwe inspiratie, ik vraag niet om afgezeken te worden door iemand die overal een mening over moet hebben.
Ik heb gekozen voor een Scandinavische naam, nu kies ik voor naam die gebruikt wordt voor liften en roltrappen. En denk je nou echt dat ik geen research doe naar een naam voordat ik mijn kind met zijn naam opzadel? Magnus is namelijk letterlijk het tegenovergestelde van mijn achternaam. Daarvoor kozen we voor Magnus.
By-Kir schreef:
29-07-2017 00:08
We hebben de naam hoor! Het wordt Otis. Toevallig stonden mijn vriend en ik in de lift van de Hema vanmiddag, toen mijn vriend zei dat de lift Otis heet. Kan ik dan wel weer om lachen. Eigenlijk.
Goede keuze!
By-Kir. Pejeka komt regelmatig op dit topic. Nooit om een constructieve bijdrage te leveren, maar alleen om de zuurpruimerige wijsneus uit te hangen. Kijk, er zijn misschien nog mensen die de gebruiksaanwijzing van Google niet hebben en dan blij zijn dat iemand vertelt dat hun favoriete naam ook een merk is van liften of frisdrank. Maar door de toon van haar berichten wordt het er nooit gezelliger op. Gelukkig komen hier genoeg dames die het wél leuk vinden om echt mee te denken en ideeën aan te dragen voor mooie, nieuwe mensjes :)
Pejeka is een man. :)
By-Kir schreef:
29-07-2017 00:15
Wat the F is jouw probleem eigenlijk? Als je het er niet mee eens bent, helemaal prima. Maar je hoeft iemand er geen slecht gevoel over te geven. Ik kies een naam voor mijn kind, niet voor jouw zoon of dochter, kat, hond of hamster. Ik maak die keuze, ik vraag advies voor wat nieuwe inspiratie, ik vraag niet om afgezeken te worden door iemand die overal een mening over moet hebben.
Ik heb gekozen voor een Scandinavische naam, nu kies ik voor naam die gebruikt wordt voor liften en roltrappen. En denk je nou echt dat ik geen research doe naar een naam voordat ik mijn kind met zijn naam opzadel? Magnus is namelijk letterlijk het tegenovergestelde van mijn achternaam. Daarvoor kozen we voor Magnus.
Magnus de Kleine ofzo :)

Net zoiets als je kind Bianca de Zwart noemen...

Omdat het zo'n leuke tegenstelling is...

Nogal primitieve manier van een naam kiezen, vind ik dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-07-2017 17:04
Magnus de Kleine ofzo :)

Net zoiets als je kind Bianca de Zwart noemen...

Omdat het zo'n leuke tegenstelling is...

Nogal primitieve manier van eeen naam kiezen, vind ik dan.
Heb je kinderen? Huisdieren? En hoe heten ze? Gaan we daar nu even een goede bijpassende naam bij zoeken. Daar is dit topic toch voor?
Hoi

Het is niet echt een 'wat past bij' vraag maar jullie zitten goed in de namen dus mijn 'jongens- of meisjesnaam?' vraag kan vast ook wel. Vinden jullie de volgende namen jongens- of meisjesnamen? Internet lijkt erg verdeeld... En wat vind je er dan van als een kind een naam heeft die voor beide kan? Niet dat het heel veel uitmaakt wat een ander denkt, maar ik twijfel zelf of ik het niet raar vind, en of het voor het kind zelf niet vervelend is.

Imme/ Emme
Imre/ Emre
Imke/Emke
Imre en Imke voor een meisje. Imme ken ik niet maar ik gok voor een jongen?
Ik ken alleen jongens die Emre heten tot nu toe. Veelal Turks?
Imme/Emme + Imke/Emke = meisje.
Imre/Emre = jongen.
Wat Oliv zegt. Denk ik.
achtbaan schreef:
31-07-2017 12:56
Hoi

Het is niet echt een 'wat past bij' vraag maar jullie zitten goed in de namen dus mijn 'jongens- of meisjesnaam?' vraag kan vast ook wel. Vinden jullie de volgende namen jongens- of meisjesnamen? Internet lijkt erg verdeeld... En wat vind je er dan van als een kind een naam heeft die voor beide kan? Niet dat het heel veel uitmaakt wat een ander denkt, maar ik twijfel zelf of ik het niet raar vind, en of het voor het kind zelf niet vervelend is.

Imme/ Emme
Imre/ Emre
Imke/Emke
Imme, imre en imke ken ik als meisjesnaam. Emme en emke nooit van gehoord. Emre is een Turkse jongensnaam toch? Overigens weet ik dat Imre ook een Jongensnaam is maar door mijn associatie met een vrouw die ik ken vind ik het echt een meisjesnaam.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ah niet eenduidig dus. :)

Ik ken zelf Imre/Imke als meisje, en Imme en Emre (idd Turks volgens mij) als jongensnaam. Wij twijfelen over een meisjesnaam, vandaar de vraag.

Maar ik denk dat ik Imme en Imre in ieder geval redelijk uniseks kan noemen dan. Hebben kinderen daar 'last' van? Dat het bijvoorbeeld vervelend is als je als meisje met een jongetje in de klas zit wat dezelfde naam heeft, mensen die je met meneer aanspreken, of denken dat je ouders liever een jongetje hadden gewild.. dat soort dingen? Iemand ervaring mee?
Ik ken een Scout, een Sam en een Robin. Drie meisjes. En ze gaan elk op hun eigen manier om met hun uniseksnaam. Scout vindt het wel eens vervelend, Sam lacht erom en Robin kan het niets schelen.
Oliv schreef:
02-08-2017 18:22
Ik ken een Scout, een Sam en een Robin. Drie meisjes. En ze gaan elk op hun eigen manier om met hun uniseksnaam. Scout vindt het wel eens vervelend, Sam lacht erom en Robin kan het niets schelen.
Is Scout een naam dan? Sorry hoor, maar ik zou ook behoorlijk pissed zijn als mijn ouders me met een dergelijke "naam" zouden opschepen.

Doet me denken aan een (waar gebeurd) verhaal dat een Surinaamse vriend van mij vertelde.

Ouders in zijn dorp kregen een kind, en dat kind noemden ze... Apotheker... Ze hadden geen flauw idee wat dat woord inhield, maar in hun dorp in the middle of nowhere hadden ze dat opschrift zien staan boven de vestiging van de plaatselijke apotheker en dus vonden ze het op zich wel chic... Immers, die apotheker was een geleerde man in hun ogen en dus zou Apotheker wel een chique naam zijn.

Maar goed, dat zijn dan weinig ontwikkelde mensen ergens in de bush.

Maar in Nederland je kind Scout noemen... dan ben je toch echt van het padje af.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Scout is een Engelse naam. Het hoofdpersonage van het boek "To kill a Mockingbird" (meisje) heet zo. Maar het wordt ook vaak aan jongens gegeven. Het is dus echt een naam.
Ik zou het zelf ook niet kiezen, maar ik vind het ook niet vreselijk. En het went snel, zoals zowat iedere naam.
achtbaan schreef:
02-08-2017 16:45
Ah niet eenduidig dus. :)

Ik ken zelf Imre/Imke als meisje, en Imme en Emre (idd Turks volgens mij) als jongensnaam. Wij twijfelen over een meisjesnaam, vandaar de vraag.

Maar ik denk dat ik Imme en Imre in ieder geval redelijk uniseks kan noemen dan. Hebben kinderen daar 'last' van? Dat het bijvoorbeeld vervelend is als je als meisje met een jongetje in de klas zit wat dezelfde naam heeft, mensen die je met meneer aanspreken, of denken dat je ouders liever een jongetje hadden gewild.. dat soort dingen? Iemand ervaring mee?
Wel uniseks maar het verschilt wel hoe vaak een naam aan een jongen dan wel aan een meisje gegeven wordt. Zie hieronder:

https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Imme

https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Imre

Hoe het is voor een persoon om een uniseks naam te hebben kan ik je niet vertellen trouwens..
Is Gideon wat voor bij Magnus?
pejeka schreef:
26-07-2017 19:19
Otis is een merknaam van liften (in kantoren en flats, bijv.).
Faber is een merknaam van kleurpotloden.
Abel werd doodgeslagen door zijn broer.
Adam werd door een listig vrouwmens in het ongeluk gestort.

Weet je zeker dat je dat leuke namen vindt?
Bintje , de aardappel dus werd naar een meisje genoemd
de Poire Belle Helene, werd naar de een of andere Helena genoemd
Pizza Margarita,
je kind dus ook maar geen Helena, Margarita noemen , Bintje is al uitgestorven denk ik.
En volgens mij zijn er ook auto's naar vrouwen genoemd, en appels en pruimen. Niet andersom
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hallo,

Al een tijdje zijn we op zoek naar een naam voor onze tweede dochter. We hebben een lijstje, maar zijn helaas nog geen naam met de wow-factor tegengekomen.
Het duizelt me een beetje van al die namen die op internet te vinden zijn, vandaar deze post.
Hebben jullie nog leuke suggesties passend bij ....?

Bvd.
ingelke_kepringelke wijzigde dit bericht op 13-08-2017 12:45
3.11% gewijzigd
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ingelke;

Sofia
Elise
Romée
Felice
Stella
Esmee
Iris
Merle
Quinta
Suze
Odet
Tessa
Nienke
Jindra
mendy wijzigde dit bericht op 05-08-2017 23:01
1.51% gewijzigd
mendy schreef:
05-08-2017 18:20
Thank Mendy.

Suze - staat al opt lijstje :-)
Odet - zal het eens voorleggen, leuk!
Tessa - erg leuk maar past niet bij de achternaam
Nienke - ook leuk maar weet of het int Engels ook uit te spreken is....
Romée - vind vriendlief leuk hoor ik net. Dus die gaat ook mee in de overweging.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
05-08-2017 14:46
Hallo,

Al een tijdje zijn we op zoek naar een naam voor onze tweede dochter. We hebben een lijstje, maar zijn helaas nog geen naam met de wow-factor tegengekomen.
Het duizelt me een beetje van al die namen die op internet te vinden zijn, vandaar deze post.
Hebben jullie nog leuke suggesties passend bij grote zus Lauren?

Bvd.
Merel
Mirle
Leah
Roza
Silke
Elise
Anna
Janne
Lise
Liza
Carlijn
Meike
Jolin
Juline
Florine/Florien
Dionne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven