Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
@ingelke
Maura
Marthe
Esther
Quinn
Zoë
Chloë
Audrey
DefyingGravity; dank, maar de namen uit je lijstje die me aanspreken (Zoë, Esther) zijn al vergeven in mijn omgeving.

Tinkerbell: Anna/Anne en Roza zijn hele leuke, maar vriendlief wil dat liever niet omdat het al in zijn familie voorkomt.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Jammer ingelke

Wat vind je nog van Ella?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Misschien nog:

Noa
Mara
Nadia
Sanne
Eva
Liza
Florien
Carmen
Nora
Fenne
Ize
Ilva
Valerie
Yaëlle
Mila
Tara
Thirza
Nele
Noë
Yara
Niene
Faja
Juna
Evie
Noëlle
Sarah
Phileine
Demi
Hoi allemaal!

Nieuw op dit forum dus hoop dat ik een goede post schrijf!

Ik ben 32 weken zwanger van ons tweede kindje, een jongen, alleen kunnen we niet kiezen uit 3 namen! 😱

Onze dochter heet Fleur en als namen voor onze tweede hebben we Lars, Rens en Luca/Luka. Welke vinden jullie het mooiste bij Fleur passen? Ik weet het niet meer!! 😅
Rens.
Er zijn nogal wat larsen, en luka kan ook voor een meisje. Gedoe later.
Rens.
Lars vind ik echt heel erg dertien in een dozijn en Luca vind ik een beetje Italiaans aan doen ofzo, past m.i. absoluut niet bij fleur.
Ik spreek toch geen Chinees?!
@ingelke
Mirthe
Olivia
Esmee
Jade
Tess
Floor
Vera

@mcfleurie
Ik vind lars het beste passen

Wij hebben nu een dochter Fenne. Ik zoek vooral jongensnamen die bij Fenne passen. Vind namelijk zo weinig leuk. Meisjesnamen zijn ook welkom al denk ik wel dat we al een naam hebben die vast staat, maar wellicht hebben jullie nog leuke suggesties!
Throw kindness around like confetti
Fenne &

Hidde
Casper
Stan
Leon
Mink
Charlie
Klaas
Berend
Gijs
Bij Fleur vind ik Rens of Lars niet zo mooi.
Luca weet ik nooit of het een jongen of een meisje is.

Waarom dan niet Fleur en Lucas? :)
Wat lief dat jullie zo meedenken.

@Tinkerbell; Ella is een van mijn vrienden favorieten. Ik vind het wat te klassiek/ouderwets.

@Mendy;
Noa - mwah
Mara - mwah
Nadia - dat is een leuke suggestie. Komt op het lijstje.
Sanne - heel leuk, komt alleen teveel voor in de omgeving
Eva - zelfde verhaal
Liza - mwah, en liever geen twee dezelfde voorletters voor de zussen
Florian - tikkie te kak
Carmen - mwah
Nora - heeft heel lang op gedeelte eerste plek gestaan. Leuk dat je het aandraagt. Ben alleen bang dat ze later Noor genoemd gaat worden...
Fenne - vergeven in de omgeving
Ive - idem
Ilva - mwah
Valerie - tikkie te kak
Yaëlle - liever geen naam die ze vaak in dr leven zal moeten spellen
Mila - mwah
Tara - momenteel onze favoriet! Fijn om te horen dat je het bij Lauren vind passen. Daar twijfelen wij namelijk over
Tirza - moet teveel aan het boek denken hierbij
Nele - beetje te hip
Noë - liever geen naam die ze vaak in dr leven zal moeten spellen
Yara - mwah
Niene - hebben we ook in overweging genomen. Denk alleen dat dr Engelse oom dr Nine (9) van gaat maken
Faja - doet we teveel denken aan de BN'er
Juna - beetje te hip
Evie - leuk, maar komt al veel voor in de omgeving
Noëlle - mwah
Sarah - heeft ook in onze top 5 gestaan. Vind ik Tara toch leuker ;-)
Phileine - beetje te kak
Demi - mwah

Niet te geloven hè? Je geeft 25 suggesties en daarvan zijn er 3 kanshebbers. Voel me een beetje een mierenneuker....

@McFleurrie; Rens vind ik het leukste passen.

@Valiente:
Mirth - vergeven in de omgeving
Olivia - tikkie te kak
Esmee - idem
Jade - mwah
Tess - heel leuk, matcht alleen niet met de achternaam
Floor - ook heel leuk, maar ze heeft Engelse familie, dus gaat hem niet worden
Vera - mwah
Ingelke, wat dacht je van Tesse?
Was zelf gecharmeerd van Lauren voor mijn dochter overigens (maar haar voornaam begint ook met een L); Mia vond ik ook leuk. En Linde? Of wil je een internationale naam, gezien de Engelse familie? Sylvie?
Fenne en Mees?
Fenne en Jan?

Ach ja allgoodnamesaretaken 😁
McFleurie2015 schreef:
08-08-2017 19:36
Welke vinden jullie het mooiste bij Fleur passen?
Fleur en Felix
Fleur en Niels
Fleur en Hidde
Fleur en Thomas
Fleur en Frederik
Fenne & Tjebbe
Fenne & Ruben
Fenne & Milas
Fenne & Jasper
Fenne & Noah
Fenne&

Oscar
Ewoud
Lars
Max
Laurens
Pepijn
Thijs
Niels
Stan
Thomas
Mathijs
Daniël
allgoodnamesaretaken schreef:
08-08-2017 22:13
Ingelke, wat dacht je van Tesse?
Was zelf gecharmeerd van Lauren voor mijn dochter overigens (maar haar voornaam begint ook met een L); Mia vond ik ook leuk. En Linde? Of wil je een internationale naam, gezien de Engelse familie? Sylvie?
Leuk! Maar het matcht helaas niet met de achternaam. Zitten ook veel ee-s en ss-en tussen.
Hoi, geslacht van 3e kind onbekend, dus we zoeken voor beide geslachten een naam, passend bij

Tessa en Max.

Manlief vindt Thijs en Kaya leuk. Ik weet het weer eens niet..
Jullie nog ideeën?
Tessa, Max en:

Evelien
Sofia
Fenne
Julie
Sanne
Lieke
Nina
Sarah
Nienke
Jorien
Elisa
Milou

Daan
Bram
Stijn
Nathan
Victor
Oscar
Rens
Ruben
Jasper
Wouter
Leon
Hoi allemaal, wij zijn op zoek naar een jongens en meisjesnaam (geslacht willen we tot de geboorte niet weten). We hebben al een zoon, Ely (spreek uit: Ee-lie). Liefst een naam die er qua stijl bijpast. Eventueel joods/hebreeuws/ bijbels, maar een naam die dat niet is overwegen we ook. Geen naam eindigend op de 'ie' klank, vinden we niet zo leuk omdat onze zoon die al heeft. Aantal lettergrepen maakt niet uit. We vinden Ely wel een stoere maar ook lieve, naam die oud is maar toch wel eigentijds/kort en krachtig klinkt, we zoeken weer zon soort naam, dus namen als Rebecca, Jonathan is niet wat we zoeken. Sara(h), Sophie (maar valt af door ie klank) en Morris vinden we bijvoorbeeld leuk. Al vragen we ons bij veel namen af of te wel een beetje passen bij de stijl van Ely.
We komen er daardoor niet goed uit. Benieuwd welke namen jullie opperen, zal reageren op de namen!
Mellifluous, ik ben niet zo bekend met namen in die stijl, maar voor een meisje kwam Hanna(h) nog in me op. Morris is ook een leuke naam!
Mellifluous, Morris vind ik qua stijl niet passen bij Ely.
Ik vind David leuk.
En Hanna(h) voor een meisje inderdaad.
mellifluous schreef:
13-08-2017 23:33
Hoi allemaal, wij zijn op zoek naar een jongens en meisjesnaam (geslacht willen we tot de geboorte niet weten). We hebben al een zoon, Ely (spreek uit: Ee-lie). Liefst een naam die er qua stijl bijpast. Eventueel joods/hebreeuws/ bijbels, maar een naam die dat niet is overwegen we ook. Geen naam eindigend op de 'ie' klank, vinden we niet zo leuk omdat onze zoon die al heeft. Aantal lettergrepen maakt niet uit. We vinden Ely wel een stoere maar ook lieve, naam die oud is maar toch wel eigentijds/kort en krachtig klinkt, we zoeken weer zon soort naam, dus namen als Rebecca, Jonathan is niet wat we zoeken. Sara(h), Sophie (maar valt af door ie klank) en Morris vinden we bijvoorbeeld leuk. Al vragen we ons bij veel namen af of te wel een beetje passen bij de stijl van Ely.
We komen er daardoor niet goed uit. Benieuwd welke namen jullie opperen, zal reageren op de namen!
Jonah, adam, Abel, kay, Benjamin of Jonas.

Hanna, Hanne, Alba, Alma, Imme, Ilja, Anne, Esther, Roza of Mara.

Voor beide geslachten: Noa(h)
mellifluous schreef:
13-08-2017 23:33
Je zou voor een jongen eventueel nog Samuel kunnen overwegen, af te korten tot Sam.
zucchini schreef:
14-08-2017 10:37
Mellifluous, ik ben niet zo bekend met namen in die stijl, maar voor een meisje kwam Hanna(h) nog in me op. Morris is ook een leuke naam!

Hanna(h) leuk, maar toch niet voor ons, heb een vriendin die zo heet. Morris ja leuk he.
Bedankt voor het mee eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven