Welke speelgoed is favoriet?
zaterdag 18 juli 2009 om 20:48
Welk speelgoed is favoriet bij jullie kinderen?
Ik ben voor mijn zoontje van 8 maanden op zoek naar "nieuw" speelgoed, aangezien hij nu wel uitgekeken is op zijn toren met ringen, rammelaars en stoffen blokken.
Ik heb al eens geprobeerd met houten blokken, toren bouwen, ed. maar daar kijkt hij nog niet naar om. Het hoeft niets duurs te zijn, ik laat hem namelijk ook vaker met een lepel en een kommetje spelen, maar ben dus op zoek naar iets "nieuws". Je ziet in de winkel zo veel, maar ik heb geen idee of hij wel gaat spelen met iets wat ik zelf ook niet goed ken. Dat vind ik weer zonde van het geld.
Wat vond jouw kindje leuk rond de leeftijd van 8-10 maanden?
Groetjes Robijntje
Ik ben voor mijn zoontje van 8 maanden op zoek naar "nieuw" speelgoed, aangezien hij nu wel uitgekeken is op zijn toren met ringen, rammelaars en stoffen blokken.
Ik heb al eens geprobeerd met houten blokken, toren bouwen, ed. maar daar kijkt hij nog niet naar om. Het hoeft niets duurs te zijn, ik laat hem namelijk ook vaker met een lepel en een kommetje spelen, maar ben dus op zoek naar iets "nieuws". Je ziet in de winkel zo veel, maar ik heb geen idee of hij wel gaat spelen met iets wat ik zelf ook niet goed ken. Dat vind ik weer zonde van het geld.
Wat vond jouw kindje leuk rond de leeftijd van 8-10 maanden?
Groetjes Robijntje
zaterdag 18 juli 2009 om 20:57
Blokken waren toen al favoriet, maar toen nog niet om mee te bouwen, maar om gewoon vast te houden, twee blokken tegen elkaar te slaan of om te gooien. Ook speelde hij graag met knijpers, nu nog steeds trouwens. Een rammelaar in de vorm van een giraffe van Fisher Price had hij altijd bij zich in de wagen. Hij had ook een Ernie in een rocksterrenpak en een gitaar die La Bamba en Dancing in the Street zong, die vond hij ook erg mooi.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zaterdag 18 juli 2009 om 21:28
Dochter is 9 mnd, en favoriet is de blokkenkar, en dan wel het groene blokje graag! In de box heb ik een muziekboekje van V-tech en daar is ze ook heel zoet mee.
http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=54
Ook de speelbal is leuk.
http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=49
Is wel duur spul, hier is alles gekregen van de Sint, of te wel opa en oma.
http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=54
Ook de speelbal is leuk.
http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=49
Is wel duur spul, hier is alles gekregen van de Sint, of te wel opa en oma.
zaterdag 18 juli 2009 om 22:00
Allebei mijn kinderen vonden vanaf een maand of 9 een activiteitentafel van Fisher Price helemaal het einde. De blokjes kunnen ze op de grond gebruiken en vanaf buikligging kunnen ze er al een beetje bij maar het nodigt heel erg uit tot het optrekken van knietjes en daarna het gaan staan.
Zijn niet meer nieuw te krijgen maar wel via MP. Die van ons was 12,50 volgens mij.
Ook het Little People spul vonden ze vanaf die leeftijd ongeveer leuk. En dan vooral de auto waar de potje dan mooi in kunnen en er weer uit gehaald kunnen worden.
Zijn niet meer nieuw te krijgen maar wel via MP. Die van ons was 12,50 volgens mij.
Ook het Little People spul vonden ze vanaf die leeftijd ongeveer leuk. En dan vooral de auto waar de potje dan mooi in kunnen en er weer uit gehaald kunnen worden.

zaterdag 18 juli 2009 om 22:31
Zo'n vormengeval van fisher price, voor een eurie op de rommelmarkt, dat ding heeft zijn geld meer dan waard gemaakt
Knisperboekjes, kartonnenboekjes, ook erg leuk, net als de tijdschriften uit de krantenbak!
Zoon van net een jaar vind al een tijdje het serviesje ook geweldig, kopjes, lepeltje, succes verzekerd!
Dochte van net een jaar zit het liefst in de zandbak, schepje, emmertje, vormpje, erg leuk! Vond ze rond 9 maanden ook al geweldig!
En alles wat geen speelgoed is..... waterbak van de hond, lege voorraadblikken, kranten, tijdschriften, de aarde uit de bloempot.....
Flesje met rijst is super leuk, met gekleurde kraaltes, veertjes, snippers ook succes verzekerd!
Groetjes Ayla
Knisperboekjes, kartonnenboekjes, ook erg leuk, net als de tijdschriften uit de krantenbak!
Zoon van net een jaar vind al een tijdje het serviesje ook geweldig, kopjes, lepeltje, succes verzekerd!
Dochte van net een jaar zit het liefst in de zandbak, schepje, emmertje, vormpje, erg leuk! Vond ze rond 9 maanden ook al geweldig!
En alles wat geen speelgoed is..... waterbak van de hond, lege voorraadblikken, kranten, tijdschriften, de aarde uit de bloempot.....
Flesje met rijst is super leuk, met gekleurde kraaltes, veertjes, snippers ook succes verzekerd!
Groetjes Ayla
zaterdag 18 juli 2009 om 23:35
Wat mijn oudste altijd erg leuk vond en wat bij de kinderen van mijn vriendinnen ook altijd een groot succes is. een doosje of zoiets vullen met kleine frutsels. kan van alles zijn. een blokje, een onderzettter, een rammeldingetje. maakt niet uit en dan doe je ongeveer 5 dingetjes in het doosje, huisje, bootje, wat je ook maar hebt, het moet wel dicht kunnen. en dan zul je zien, ze vinden het geweldig om alles eruit te halen, te bekijken en vervolgens weer terug te doen en de deksel weer dicht te doen. echt kunnen ze erg lang vol houden en je kunt elke keer wat anders in het doosje doen, gegarandeerd een succes!

zaterdag 18 juli 2009 om 23:46
De xylofoon van Little Tikes is hier favoriet, en de bak met duplo (omdat het zo'n enorme herrie maakt als je er in graait). Ook altijd goed: stapelbekers en andere dingen om ergens in te doen en weer uit te halen, of iets met knopjes en geluid/muziek. En Zoon (13 mnd) vindt iets met een deurtje/luikje wat open en dicht kan ook prachtig.
zondag 19 juli 2009 om 08:24
Bij ons is speelgoed tot op heden een probleem (zoon is bijna vijf). Hij speelt nooit met speelgoed, en heeft dat ook nooit gedaan. Het enige wat hij leuk vond en vindt is gereedschap, en dan het echte werk, geen plastic.
Dus ik vind de tip van iemand hier (weet even niet meer wie) van 'het echte werk' een heel goeie. Knijpers (oppassen voor de vingers), dvd's en de rekenmachine. Zoiets.
Dus ik vind de tip van iemand hier (weet even niet meer wie) van 'het echte werk' een heel goeie. Knijpers (oppassen voor de vingers), dvd's en de rekenmachine. Zoiets.
zondag 19 juli 2009 om 14:07
Bedankt voor jullie reacties.
Knijpers heb ik inderdaad geprobeerd, minder succes vind ik wanneer hij met z'n vingers ertussen komt..
Inderdaad wordt wel alles "onveilig" in huis,nu hij kruipt. Zo blijf je zelf ook in conditie, om steeds alles weg te zetten. Ik moet maar eens op m'n knieen door huis en alles kids proof te maken..
De vtech bal had ik al eerder in de winkel gezien, ik vond hem wel leuk, maar wel duur. Misschien iets om te vragen wanneer opa en oma iets willen kopen:-))
Knijpers heb ik inderdaad geprobeerd, minder succes vind ik wanneer hij met z'n vingers ertussen komt..
Inderdaad wordt wel alles "onveilig" in huis,nu hij kruipt. Zo blijf je zelf ook in conditie, om steeds alles weg te zetten. Ik moet maar eens op m'n knieen door huis en alles kids proof te maken..
De vtech bal had ik al eerder in de winkel gezien, ik vond hem wel leuk, maar wel duur. Misschien iets om te vragen wanneer opa en oma iets willen kopen:-))
zondag 19 juli 2009 om 14:07
Bedankt voor jullie reacties.
zondag 19 juli 2009 om 21:19