Welke van de 4...?

03-06-2020 23:48 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele weken wordt onze zoon geboren.

We hebben al een dochter; Rosie.

Wie helpt ons met de naamkeuze?

Wij vinden het lastig en blijven twijfelen...

Uiterlijk: Half NL/half Koreaans.

Nieuwe suggesties zeker welkom!

We zijn benieuwd :-D

Een van deze namen of...?

Totaal aantal stemmen: 282

Reza (15%)
Flint (8%)
Felix (22%)
Ilja (14%)
Jake (heeft dochter bedacht, blijft ze bij 😉) (41%)
Beide kinderen Lim als tweede naam vind ik mooi, zeker als dat man´s oorspronkelijke achternaam is.
Maar Ik begrijp niet waar Jan vandaan komt?
Alle reacties Link kopieren
Flint is niks, te plint/flintstone achtig. Reza klinkt te Afghaans of Arabisch. Felix is Latijn en een hele mooie naam! Jake is vlot en leuk i.c.m. Rosie. Ilja was in mijn tijd een meisjesnaam. Finn is superleuk, maar helaas heeft iedereen tegenwoordig zo. Wat dacht je van Joep?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
@ Rosalind; dat is een vernoeming naar mijn broer. Heeft niet direct met Koreaanse achtergrond te maken. Wel met een hele toffe oom :-)
Alle reacties Link kopieren
AnnaRosie schreef:
04-06-2020 00:17
En om een deel van haar naam óók aan haar broertje te geven, voelt nog wat gek. Man zou het te gek vinden.
Als die tweede achternaam belangrijk is voor je man, gewoon doen dan!
Jan Lim of zo, klinkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-06-2020 00:22

Maar Ik begrijp niet waar Jan vandaan komt?
Jan is altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
@ hannaa45; Ja he...is ook wel gewoon zo eigenlijk... Nou, staat die 2e naam bij deze vast. Haha. Nu de 1e nog ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel gestemd voor Reza. De Jip en Janneke associatie had ik niet gelegd. Het zijn ook twee individuen hé, dus het maakt echt niet uit hoe de combinatie klinkt.
De andere namen vind ik niets.
Alle reacties Link kopieren
Jake Lim
Felix Lim

Yep, allebei leuk. En dan zou ik Rosie (héél leuk!) mooi Jeekieeeeee geven. Dat is toch top!!!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik had gestemd op Jake , maar vind toch na je verhaal van de adoptie gelezen te hebben Reza Lim mooi.
Ezra Lim vind ik ook heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gestemd op Ilja, dat vond ik nog de beste.

Jake vind ik ook leuk, ondanks ik een aversie heb tegen de trend met ‘dj’ namen

Felix vind ik echt een kattennaam

Flint vind ik gewoon echt niet mooi

Reza, is wel aardig maar Jip en Janneke. En je krijgt misschien wat gezeur met post —> aan dhr/mw R. .... maar dat is misschien geen dealbreker
Alle reacties Link kopieren
Zo veel mensen, zo veel meningen..

Ik zou voor Flint of Felix gaan, waarbij ik Felix het leukst vind, ook bij de tweede naam, maar ik associeer het wel heel erg met katten. Dus dat vind ik wel weer een groot minpunt eigenlijk.

Succes met jullie keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ilja had ik nog nooit van gehoord en wist niet of het een jongens- of meisjesnaam was.
Jake koppelt goed bij Rosie en is wereldwijd goed te begrijpen en uit te spreken (je weet maar nooit) net als Rosie.
Leuk idee dat je dochter m bedacht heeft
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, jullie meningen te lezen. Ook hier de meningen dus behoorlijk verdeeld...
@ Little_bird; precies jouw aversie deel ik ook en maakt dat ik Jake wat minder vind... terwijl het op zich een mooie naam is.

Er zijn al zóveel leuke namen in onze directe omgeving vergeven...echt lastig.

Nog andere tips mensen?
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Jack ipv jake een optie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind Jake ook superleuk, en een goede combi met Rosie. En hernia geen bedachte naam ofzo hè, Jake bestaat al jaren. Niet zoals Djordi of die andere drakerige Dj.... namen.

En Jake Lim staat misschien niet fantastisch maar de reden erachter vind ik prachtig en zou ik dus gewoon doen. :heart:
calvijn1 schreef:
04-06-2020 14:06
Jack ipv jake een optie?
Dit vind ik leuk.
Jack Lim.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een van die namen moet kiezen dan Jake,

Misschien is Liam nog een optie ? Liam Lin en Liam en rosie staat ook leuk samen
Ik heb Ilja gestemd, ik moet daarbij denken aan Ilja Gort (man), terwijl ik ook een vrouw ken die zo heet, dus qua geslacht maakt het niet uit.

Reza vind ik oprecht niet mooi.
Flint doet me denken aan de Flintstones, Felix aan katten. Jake, tja. Ik zou het eerlijk gezegd niet doen alleen maar omdat dochter het bedacht heeft, als je het zelf ook een mooie naam vind is het anders.
Marée schreef:
04-06-2020 15:59
Ik heb Ilja gestemd, ik moet daarbij denken aan Ilja Gort (man), terwijl ik ook een vrouw ken die zo heet, dus qua geslacht maakt het niet uit.
Precies, ik 'ken' Ilja Gort ook maar ken ook een meisje dat Ilja heet. Vind het zelf toch meer vrouwelijk klinken.

Reza past niet mooi bij Rosie. Flint vind ik niks en Felix is de naam van de kat van mijn buurvrouw. Daarnaast ook de naam van het merk voor kattenvoer. Als ik een keus moest maken zou ik voor Jake gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf niet zo snel voor Flint kiezen. Het Splinter-gehalte is me iets te hoog.
Reza en Rosie is wel erg Jip en Janneke (ja, je noemt de namen van je kind vaak samen)
Felix heeft teveel een kattenassociatie, en Jake is inderdaad leuk voor de knuffelbeer.

Blijft Ilja over :)
Alle reacties Link kopieren
ik heb op Felix gestemd, nog voor ik de rest van je posts gelezen had. Maar nu ik die wel gelezen heb stem ik er nog meer op.

Rosie Lim en Felix Lim, leuk en lekker internationaal.
Am Yisrael Chai!
Ik vind Felix het mooist en het klinkt ook goed icm Rosie. Hele leuke naam trouwens, Rosie!
Jake vind ik er ook wel goed bij passen maar veel minder leuk dan Felix.

Reza vind ik te Iraans klinken, Ilja te Russisch, Flint gewoon niet mooi (Flintstones).
Alle reacties Link kopieren
Jari Lim

Ché Lim

Youri Lim

Noah Lim

Kyan Lim

Jay Lim
Andere opties:

Cody
Robin
Lewis
Oscar
Lennon
Alan
Elliot
Oliver
Zachary
Connor
Alle reacties Link kopieren
Jake ❤️

Jake Lim vind ik ook prima kunnen hoor! Juist die tweede naam zeg je nooit, dus maakt echt niet uit hoe dat ‘klinkt’.

Rosie en Reza is echt jut en Jul, Flint vind ik gewoon raar ofzo, Felix is een kattennaam (en kattenvoer?), Ilja kan misschien wel maar zelf een negatieve associatie bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven