Wie ook allergisch voor HCG hormoon?

23-01-2009 15:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jouw zwangerschap verlopen?

gr

Cassidy
?
Je bedoelt dat je misselijk van de hcg wordt?

Inderdaad ook tot ongeveer 17 weken last van gehad.
Je titel en je topictekst lopen niet helemaal in de pas. Waar wil je nu precies over praten?
Lijkt me erg lastig als je daar allergisch voor bent. Vertel eens?
Krijg je er pukkels van?

Of misschien 1 grote bult?
Ik vraag me ook af hoe ze weet dat ze allergisch is voor hcg. Last van uitslag, pukkeltjes/eczeem. Hoezo allergisch?????
Jaaa, ik had het ook hoor, mijn buik zwelde helemaal op, misslijk, opvliegers...ging vanzelf weer over uiteindelijk

Maar even serieus...allergisch voor hcg...daar heb ik echt nog nooit van gehoord
vanzelf lau72, ik ken alleen maar horrorverhalen en een grote last (soms zelfs meerdere!) als overblijfsel. Echt waar hoor, je houdt er je hele leven last van.
mijn menstruatie hield op.
is het dan niet dat je lichaam eigenlijk de zwangerschap niet aankan, dat die eigenlijk de zwangerschap wil afstoten of zoiets? heb namelijk wel een keer zo'n verhaal gelezen waarbij de 2e zwangerschap van de vrouw afgebroken moest worden omdat haar leven in gevaar zou komen....zoiets?

Anders weet ik het ook niet
Ik had ook veel last van dat hcg. Kreeg zere borsten, mijn menstruatie hield zomaar ineens op (net als jij, Sarah!), en mijn buik bléééf maar groeien.

Gek, maar na de bevalling was het heel snel over.
ik heb even op google gezocht naar hcg-allergie. Wat ik tegen kwam was een afvalkuur met het hcg hormoon!? Ik ben er altijd alleen maar van aangekomen!

wat zijn we flauw met zijn allen, maar wel grappig.

Maar ik snap de vraag dan ook nog steeds niet.
Cassidy schrijft op een andere topic dat ze bij haar 1e zwangerschap vreselijk misselijk is geweest en nu de stap naar een 2e erg groot vindt. Ik denk dat ze dat dus bedoeld met 'allergisch voor HCG'.

Cassidy: je weet volgens mij niet van tevoren of je weer zo misselijk gaat worden en wat dan nog???? Ik ben nu ook zwanger en elke dag misselijk (ik zit nu in week 17). Maar ik denk dat als het kindje er straks is ik het het dubbel en dwars waard vind.
mijn moeder was allergisch voor HCG, mav 3 maanden ziekenhuis omdat ze geen eten binnen kon houden
Jullie begrijpen het blijkbaar niet zo te lezen. Jammer dat er dan gelijk zo op wordt gereageerd door sommige zonder even af te wachten op mijn terugantwoord.

Allergisch voor HCG Hormoon kan wel degelijk en dat is niet zo maar een beetje misselijk maar echt heel ziek met ziekenhuisopname erbij heel vaak. Je kunt werkelijk geen eten binnenhoudt, valt alleen maar af.

En je weet wel dat dit bij 2e zwangerschap weer gebeurd want dan zit natuurlijk weer dat hormoon in je lichaam blogbabe.
Hoi Cassidy,

Op dit moment ben ik 20 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb een "HCG allergie" zoals jij het noemt. Wat zou je graag willen weten? Groetjes!
Fijn dat er ook iemand is die het herkent!

Ik neem dus aan dat je het bij eerste kindje ook had en tot welke maand? Was de stap niet moeilijk voor een 2e en heb je eerst overleg gehad met gynaecoloog zodat ze snel in konden grijpen als je te ziek werd?
Lezen doen we wel hoor Cassidy, wel fijn als je uitlegt waarvoor je een topic opent en hcnogwat betekent !
quote:Cassidy schreef op 23 januari 2009 @ 18:22:

Jullie begrijpen het blijkbaar niet zo te lezen. Jammer dat er dan gelijk zo op wordt gereageerd door sommige zonder even af te wachten op mijn terugantwoord.

Dit soort reacties kun je natuurlijk ook voorkomen door in je openingspost wat specifieker te zijn.

Ik ging naar aanleiding van dit topic googelen en had geen enkele hit met de combinatie HCG en allergie. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het geen allergie kán zijn, maar wel dat er over de combi hcg/allergie weinig op internet te vinden is. Wat dan ook betekent dat er weinig over bekend is.
Hoi!

Klopt, bij de eerste was ik ook ongelooflijk misselijk. Toen wel zonder opname, al is het achteraf waarschijnlijk dat ik toen een aantal keer was uitgedroogd. Tot 16 weken liep de misselijkheid op, werd het dus steeds erger. Daarna werd het heel langzaam minder. Ben tot een week na de bevalling misselijk gebleven.

Deze zwangerschap is het wat heftiger. Tot 13 weken 3 ziekenhuisopnames, maar de verbetering zette eerder in. Na 13 weken werd het langzaam beter. Nu is het leefbaar maar ben ik wel beperkt in wat ik kan...

Mij is door arts, verloskundigen en gyn. verteld dat het een tweede keer niet zo hoeft te zijn. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat er nog zo weinig kennis is over dit ziektebeeld (hyperemesis) dat ze er ook wel eens naast zouden kunnen zitten. Ik hoop dat natuurlijk niet, voor jou. Wie weet is een eventuele volgende zwangerschap voor jou toch anders dan de eerste... kan best denk ik toch... Anders heb je er wel voordeel van dat je het al een keer meemaakte. Dat is mijn ervaring tenminste.
Oh ja... stap naar een tweede was zeker moeilijk. Heb de tijd genomen om goed te herstellen en mijn moed bij elkaar te rapen!

Maar...dat ik opnieuw een kindje krijg vind ik (nu) vooral wonderlijk en een groot geluk!
Bedoel je nou gewoon Hyperemesis Gravidarum of is het toch weer wat anders?
Ik kende dat woord niet blumpke en is toen ook niet gevallen bij mij 5 jaar geleden maar als ik zo google denk ik wel dat dat het ook kan zijn. Toen zeiden ze gewoon dat het een allergie was voor het HCG hormoon.

Ik heb kriebels voor een tweede maar ik weet niet of ik het aandurf. Ik heb 9 februari gesprek met gynaecoloog die mijn keizersnede toen ook had gedaan. Ik ken haar nu beter omdat ik ook met haar werk af en toe (werk op de OK).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven