Wie zijn er nog meer vanaf nu (maart 09) bezig?

06-03-2009 12:37 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

M'n vriend en ik hebben besloten om er voor te gaan!

Heel leuk en spannend allemaal! Paar weken geleden is mijn spiraaltje verwijderd. Ik zou het weekend van 20 maart mijn menstruatie moeten krijgen.

Wie zijn er nog meer pas begonnen?

Lijk me leuk om te kletsen met elkaar!

Zal eerst nog wat over mijzelf vertellen.

Ik ben Lola 25 jaar en woon samen in Den Haag.

Ik werk als ziekenverzorgende in de psychiatrie, en doe een thuisstudie verpleegkunde.

Groetjessss!
@brit, mijn NOD is idd 9 maart.
@Jolief: Ja, wás!! Maar we wachten nog steeds in spanning af!!

Eigenlijk moet een kolommetje verder ??? staan, hihi
Hoi Mohn

Gezellig dat je meeschrijft! Mijn vrienden weten wel dat we gestopt zijn met de pil. Het is bij ons in de vriendengroep ook een hot item kinderen. Wel niet niet.... nu of later enz.

@ Jolief wat een spannende dag zo voor jou zeg!
hahaha @ brit & Jacky

Zeker een spannende dag!

Het liefst ren ik naar de drogist om uit te sluiten of ik nou wel of niet zwanger ben. Maar dan denk ik weer, nee kan beter nog even wachten. Misschien zitten er nog te weinig zwangerschapshormonen in mijn urine.

en natuurlijk 100x naar het toilet om te kijken of er al iets te bekennen is.
Mijn beste vrienden zijn op de hoogte, familie heeft wel een groot vermoeden maar is niet op hoogte van tijdspad Die horen het wel als het zover is.

Het is bij mij in de omgeving idd ook een hot item.. dat heb je als je allemaal ongeveer in dezelfde leeftijd bent! En bijna iedereen worstelt met het wanneer en de combinatie kind/werk.

Ehh... vast een domme vraag, maar waar staat NOD voor??
niet ongesteld dag
x
@ Ils: What are you up to???

Ik heb wel mn broer & schoonzus in mn complot betrokken en een paar vriendinnen, maar mn ouders expres niet. Die zouden veel te veel op me gaan letten denk ik, haha.

Mijn lijf is raar... was vorige week ongesteld (stopweek, dat is nep...), maar voelt nu toch weer ongesteld-achtig. Ja, the wonders of nature
Ok, voor het overzicht NOD 23 maart.

Mijn ouders ook expres niet: zou het niet leuk vinden als het langer duurt en ze vragen er elke keer naar. Maar goed, dat hopen we natuurlijk niet!
@ Ils. Ik las je andere topic over het drinken van alcohol van je ventje. Ik zal me daar echt niet druk over maken hoor. Je bent net bezig. Als je over een paar maanden gaat denken dat het niet gaat kan hij altijd nog stoppen ermee.

Hoe staan jullie zelf verder tegenover drinken en of roken nu je zwanger wilt worden?

Ik hou zelf ook wel van een borreltje op zijn tijd en rook ook nog. Na mijn eisprong hou ik er wel rekening mee en drink niet of heel weinig.

Tja en dat roken. We weten allemaal dat het slecht is en als ik weet dat ik zwanger zou zijn zou ik daar ook gelijk mee stoppen.

Manlief houd ook van een borreltje en stopt daar ook niet mee. Hij rookt trouwens niet. Nou ja... een jointje op zijn tijd doet hij wel weer. Maar dat is niet dagelijks.
Jeetje wat wordt hier veel geschreven, bijna niet bij te houden...

Roken: doen we allebei niet.

Drinken: hij wel eens een wijntje ik af en toe Amaretto, maar nu even niet. Bij de vorige zwangerschap heb ik dat ook alleen gedaan in de week dat ik ongesteld was. Verder de hele zwangerschap geen druppel gedronken. Ik was wel erg streng voor mezelf hoor.

Had eens ergens gelezen dat te veel kaneel niet goed is. Wist dat dat ook in ontbijtkoek zat en at dat dus ook niet meer. En wat heb ik die kaneelstokken en -kussentjes gemist!

Iemand schreef iets over dat je lichaam je behoorlijk voor de gek kan houden. daar kan ik over meepraten. Ik dacht de vorige zwangerschap echt bij de tweede poging dat ik hartstikke was: ik zat 's ochtends kotsmisselijk in de auto, hield verder niets binnen, vreselijk. Maar precies op mijn NOD toch ongesteld. Gelukkig was het een maand later wel raak.

Op dit moment weten alleen mijn zus en zwager dat we "bezig zijn", verder niemand en dat houden we voorlopig zo.

Jolief, nog geen nieuws? Dat je zo lang kunt wachten met testen...

Verder nog voor het schema: wij zijn dus bezig sinds 8 maart en mijn NOD is waarschijnlijk 23 maart.
pfffffffffffffff ik dacht ff in mijn pauze bij te lezen maar tjemig! Wat wordt er veel geschreven!!!

@ Jolief...ik ken het gevoel van 100x nar de toilet gaan, ik heb om één of andere duistere reden veel last van afscheiding... Jij ook? Voel me ook soort van tegen ongesteld aan...

@ Brit...ow het is zo spannend lig er nog net niet wakker van maar ik moet er de hele dag aan denken...BEn er gewoon moet van hahahahah

@ Draatje volgens mij moet je bijna twee kilo kaneel eten voordat je effecten merkt. (Las ik op een ander topic)

@JackyJacky Roken en drinken tijdens zwangerschap is voor mij echt een NO GO. Maar zolang ik niet zwanger ben geniet ik af en toe (zeg twee keer per maand) van een sigarteje met een wijntje. Maar eigenlijk wil ik dat ok niet meer.

@Mohn welkom!!!

@cassidy, ik heb het nu aan vijf vriendinnen verteld. Kan mijn mond niet houden hahahaha! Maar onze ouders stellen we later pas op de hoogte (als het raak is natuurlijk!!!) Maar ik vind het wel moeilijk hoor! Zo onopvallend mogelijk mijn moeder uithoren.... Maar het is ook niet te vergelijken zij was 23 en ik 30...zit denk ik wel een vruchtbaarheids verschilletje in! Ook qua levensstjil etc...

@ Allemaal Zijn jullie al gezonder gaan leven en bezig met extra fit worden?

Liefs Max2007~

Ps vind het leuk dat er zoveel geschreven wordt maar erg moeilijk om bij te houden! Kunnen we belangrijke dingen bijv, ongesteld geworden, Zwanger, ed dikgedrukt in rood vermelden? Dan zie je het niet zo snel over het hoofd als iemand een knuffel nodig heeft of juist een felicitatie!

Zo dit was het even voor nu denk dat ik vanavond nog ff online kom! Liefs Max
wat veel reacties weer!! :D

@ Brit: ik ben in januari ergens met de pil gestopt, voor het schema

@jolief: en en en??? is er al duidelijkheid?

@ mohn: welkom! Eigenlijk praat ik er alleen met m'n partner over en met een goede vriendin (zij is zelf net zwanger)

@ iedereen: roken en drinken doe ik beide niet, ik drink nooit alcohol, en rook niet en koffie lust ik ook niet..mijn vriend houdt wel van een biertje waar ik zelf minder blij mee ben en hij drinkt veel koffie...ik maak me niet direct zorgen maar ik vraag hem wel om in mijn vruchtbare week wat te minderen..

ik weet alleen m'n vruchtbare week niet haha, dus tot nu toe schiet het nog niet echt op! :P

is vruchtbaarheid eigenlijk erfelijk? Als je moeder snel zwanger was, kan het dan zijn dat je dat zelf ook bent?

Misschien stomme vraag, maar zat het te denken..

Sgoed Max, we gaan markertjes voor je uitzetten!

@ Jolief: Ik word zenuwachtig van je!!!

Ik drink geen wijntjes meer bij het eten , maar ik doe verder niet veel om gezonder te worden, want dat kan bijna niet

Ik sport al minstens 3x per week en ik een weinig suiker en vet. Ik eet eerder meer , vind dat ik dat nu mag. (Owjee, kun je nagaan wat ik me -hopelijk- straks allemaal ga veroorloven...)

Roken doe ik al lang niet meer, dus dat scheelt.

Britman drinkt niet, sport veel en rookt wel. Geen probleem denk ik. Als ik om me heen zie wat voor intens ongezonde types allemaal kinderen tevoorschijn toveren, ga ik mee daar ff nog geen zorgen over maken!

@ Draatje: OMG!!! Geen kaneel??? En het zit in ontbijtkoek!!! Het klopt inderdaad, ik heb even gegoogled en er wordt idd onderzoek naar gedaan.... En je zit met 1 plakje al aan je max zag ik. (Wat op internet staat is waar....) Daar gaan mn zogenaamd gezonde tussendoortjes.

Er is nog geen studie naar fruit & zwanger worden gelukkig

@ Max: Niet eraan denken, dan komt het straks niet omdat je er juist zo aan denkt. Snel, denk aan spinazie!

Het is idd hell, afwachten. En elk uur dat er niks komt ben je weer opgelucht. Ik duim ondertussen verder voor jou en Jolief!!
Girlies, het schema is weer up-to-date, maar wat gaan we er nou mee doen??

Ik denk eigenlijk dat ik gewoon een nieuw onderwerp moet maken met dit schema bovenaan. Volgens mij kan het niet anders, omdat Lola niet weet hoe je een schema bouwt.

@ Louise: goeie vraag. Ben wel benieuwd. Alleen kan ik het Britmum niet vragen, want dan weet ze meteen wat ik in mn schild voer
xx
Spinazie spinazie spinazie Spinazie spinazie spinazie Spinazie spinazie spinazie Spinazie spinazie spinazie

TERING DADELIJK KRIJG IK EEN POPEYE!!!

Tjajolief bij mij ook nog geen teken!!! Het is zo spannend!!!! Maar ik ben bang dat mijn lijf dadelijk ineens een verrassingseffect geeft en vrijdag de dertiende ineens ongesteld wordt....

Slikken jullie ook etos zwangerworden? Ik vergeet het toch wel vaak 's avonds om er ook één te slikken....

ik ga nu lekker mijn mandje in en ik ben er morgen weer!

slaap lekker!!!!
Hé ladies!

Jeetje, ik ben er een dagje niet en heb gelijk heel veel reacties gemist! Heb maar ff twee vensters geopend, zodat ik kan typen en terug lezen

@ Draatje: welkom! Wel handig om een ervaringsdeskundige in ons midden te hebben!

@ Britannia: thanks voor het schema!! Heel knap Verder fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad Wel een beetje lastig dat die vent van je net op die vruchtbare dagen weg gaat. Kun je hem niet even aan zijn vaderlijke plichten herinneren? Snap het heel goed hoor, dat ongeduldige! Heb ik ook! Mijn vriend neemt het allemaal heel serieus. Geen warm bord eten op schoot, 's nachts de strakke boxer uit: alles voor goed zaad! haha!! En als hij weer eens loopt te lanterfanteren, dan zeg ik: het zal me niks verbazen als je traag zaad hebt, luie donder! Haha!

@ Cassidy: kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen de misselijkheid. Maar het schijnt het allemaal waard te zijn hè!

@ Lolaatje: dat lijstje met zwangerschapsverschijnselen heb ik vandaag ook op het internet gelezen! Maar ik weet zeker dat als ik me er teveel op ga focussen ik plotseling prompt van al die symptomen last krijg, ook al ben ik helemaal niet zwanger. Gister voelde ik al wat in mijn buik en had ik bedacht dat het vast het eitje was dat zich aan het innestelen was. Kan natuurlijk niet eens, maar goed... En vandaag was ik misselijk. Het zal maar zo eens een buikgriepje kunnen zijn ipv een zwangerschap :puke: Voorheen zou ik me dan druk maken over de werking van de pil, maar dat hoeft nu gelukkig niet!

@ Jolief: wat spannend!!! Hoop zo voor je dat het raak is! Zou echt geweldig zijn! Houd ons op de hoogte!

@ Max: jammer dat je een negatieve test had. Houd de moed erin hè! Goed idee om belangrijke zaken vet te drukken!!

@ alle nieuwelingen: welkom!!

@ iedereen: over dat ontpillen: ik ben al in september of oktober gestopt met de pil en sinds deze maand ook zonder condoom. Maar ik had ook echt last van ontpillen: vooral erge buikkramp.

Verder wordt er zoveel geschreven dat ik vrees dat ik af en toe mensen per ongeluk negeer. Bij voorbaat al mijn excuses daarvoor!!

Of ik gezonder leef: niet echt speciaal. Ik drink sowieso al nooit en roken deed ik heel af en toe ( 1pakje per jaar ofzo) en dat doe ik nu in ieder geval niet. Verder probeer ik wat minder gestrest te doen, ben namelijk een echte stresskip

Ik heb trouwens via sensitest.nl 12 testen voor 12 euro gekocht. Leek me wel zo handig om alvast in huis te hebben! Ik ben namelijk niet zo geduldig als Jolief

Nou, brei er nu echt een eind aan! Slaap lekker allemaal en tot schrijfs!
even een Late Night Update.. Nog niks te zien!

op naar de dinsdag zullen maar zeggen!
quote:sisa schreef op 10 maart 2009 @ 22:36:

Hé ladies!

Jeetje, ik ben er een dagje niet en heb gelijk heel veel reacties gemist! Heb maar ff twee vensters geopend, zodat ik kan typen en terug lezen

@ Draatje: welkom! Wel handig om een ervaringsdeskundige in ons midden te hebben!

@ Britannia: thanks voor het schema!! Heel knap Verder fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad Wel een beetje lastig dat die vent van je net op die vruchtbare dagen weg gaat. Kun je hem niet even aan zijn vaderlijke plichten herinneren? Snap het heel goed hoor, dat ongeduldige! Heb ik ook! Mijn vriend neemt het allemaal heel serieus. Geen warm bord eten op schoot, 's nachts de strakke boxer uit: alles voor goed zaad! haha!! En als hij weer eens loopt te lanterfanteren, dan zeg ik: het zal me niks verbazen als je traag zaad hebt, luie donder! Haha!

@ Cassidy: kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen de misselijkheid. Maar het schijnt het allemaal waard te zijn hè!

@ Lolaatje: dat lijstje met zwangerschapsverschijnselen heb ik vandaag ook op het internet gelezen! Maar ik weet zeker dat als ik me er teveel op ga focussen ik plotseling prompt van al die symptomen last krijg, ook al ben ik helemaal niet zwanger. Gister voelde ik al wat in mijn buik en had ik bedacht dat het vast het eitje was dat zich aan het innestelen was. Kan natuurlijk niet eens, maar goed... En vandaag was ik misselijk. Het zal maar zo eens een buikgriepje kunnen zijn ipv een zwangerschap :puke: Voorheen zou ik me dan druk maken over de werking van de pil, maar dat hoeft nu gelukkig niet!

@ Jolief: wat spannend!!! Hoop zo voor je dat het raak is! Zou echt geweldig zijn! Houd ons op de hoogte!

@ Max: jammer dat je een negatieve test had. Houd de moed erin hè! Goed idee om belangrijke zaken vet te drukken!!

@ alle nieuwelingen: welkom!!

@ iedereen: over dat ontpillen: ik ben al in september of oktober gestopt met de pil en sinds deze maand ook zonder condoom. Maar ik had ook echt last van ontpillen: vooral erge buikkramp.

Verder wordt er zoveel geschreven dat ik vrees dat ik af en toe mensen per ongeluk negeer. Bij voorbaat al mijn excuses daarvoor!!

Of ik gezonder leef: niet echt speciaal. Ik drink sowieso al nooit en roken deed ik heel af en toe ( 1pakje per jaar ofzo) en dat doe ik nu in ieder geval niet. Verder probeer ik wat minder gestrest te doen, ben namelijk een echte stresskip

Ik heb trouwens via sensitest.nl 12 testen voor 12 euro gekocht. Leek me wel zo handig om alvast in huis te hebben! Ik ben namelijk niet zo geduldig als Jolief

Nou, brei er nu echt een eind aan! Slaap lekker allemaal en tot schrijfs!Zijn je relatieproblemen inmiddels opgelost Sisa?
Goedemorgen!

@ sisa: ik herken dat enorm, zo'n lijstje zwangerschapsverschijnselen wat zich tegen je keert Je hebt ineens van alles last terwijl je helemaal niet zwanger bent, haha!

@jolief En hoe is het deze morgen? Duim voor je!

Vind het nu wel spannend, als het goed is meest vruchtbare periode voorbij maar dan nog tijdje wachten op NOD. En idd, wachten is ook niet mijn sterkste kant!

Of ik gezonder leef: Ik heb nooit gerookt, drink heel af en toe een glaasje wijn in het weekend (maar dat probeer ik nu ook te minderen), sport min 2 keer in de week en let op wat ik eet. Mijn man drinkt heel af en toe een biertje in het weekend en rookt ook niet. Volgens mij kan het niet heel veel beter. Ik ben al een tijdje foliumzuur aan het slikken, want we wilden er eigenlijk al eerder aan beginnen maar hebben het nog wat maandjes uitgesteld. Ik hoop dus dat het zonder veel 'hulpmiddelen' gaat lukken!

O, ik heb trouwens geen pil maar een mirena gehad, die is er vlak voor de kerst al uitgegaan. Mis hem (haar?? :D) nu al want ik weet inmiddels weer waarom ik niet ongesteld meer wilde worden... Alleen daarom zou ik al snel zwanger willen worden :P
Good Morning!!!

Hm, ik begin nu toch wel benieuwd te worden... (Puts serious face on)

@ Sisa: Nogmaals, ik ga ervan uit dat iedereen hier meent wat ze schrijft. Ik ga er dus ook vanuit dat je meent wat je op de relatiepijler hebt gezet. In dat geval wil ik toch wel even zeggen dat een kind krijgen geen redding betekent van je relatie. In tegendeel. Een kind verandert je relatie wel, maar vooral op een manier waarbij je relatie sterk moet zijn en je zeker moet weten dat je idd bij elkaar wil zijn.

Ik hoop van harte dat je niet probeert zwanger proberen te zorden/ een kind in te zetten als relatietherapie!

Right, happy face back on:

@ Jolief: TELL ME!!!!!

@ Ils: Tell me too!!! Wat ga ja nou doen? Ik heb er de hele nacht wakker van gelegen en ik denk dat je je tong gaat laten piercen (Idd, dat doet geen pijn )

@ Max: Of Shrek

Mijn Etos (Enormous) capsules staan op het aanrecht, dus ik vergeet ze (klop klop) nooit

Hier is het administratiedag Ik haal even diep adem.....
Goedmorgen allen,

Ook hier nog geen tekenen van ongesteldheid.... van pure ongeduld weer een test gedaan maar negatief... Was te verwachten natuurlijk drie dagen te vroeg testen levert vaak niks op... Maar we gaan weer verder met wachten. MAar als ik toch ongesteld moet worden doe het dan nu!!!! ARGH!!!!

Jolief en en en vertel...

Sisa & Mohn tja ik zie opeens ook spoken in mijn lijf hahahahah!

Ik ga weer even verder. Kom vanmiddag weer online! En dan lees ik weer even bij.

Doei!

Elke dag verder is er ééntje dichter bij ons kindje!!!
Hai,

Nog geen positieve testen zie ik, jammerrrrrr!

Hier op de misselijkheidsvlagen na koffie en zere borsten/grote tepels na geen andere klachten. Ga er vanuit dat het ontpillen is en niet dat ik zwanger ben. Het is tenslotte nog maar ronde 1.

Groetjes

cas
Als ik verder geen opties hoor, ga ik vanmiddag een nieuw onderwerp starten met onze tabel bovenaan. Want nu werktie niet zo goed.

Mijn lijf is weer normaal. Nipple-check is goed, buik is weer neutraal. Ga stiekem ontbijtkoek bij mn koffie eten , hahaha, Britman moest zo lachen toen ik over de ontbijtkoek vertelde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven