Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Hier nog geen namen verzonnen. Beginnen we bij 20 weken wel aan, als we weten wat het wordt! Ontpillen is inderdaad laatst in een onderzoek nog naar het rijk der fabelen verwezen. Mijn lichaam heeft het in ieder geval niet nodig. Het kan wel zijn dat ik iets eerder stop met de pil, omdat ik anders voor twee maandjes nog pil moet bijhalen. Is niet zo'n ramp, kan ik natijd zo mee verder, maar toch. Manlief heeft het niet zo op dat gefriemel met condooms. Raar eigenlijk, dat als ik bijna direct zwanger zou zijn, loop ik over precies een jaar nu met een mega buik rond. Mijn moeder zei zelfs al, zou je niet een maandje later stoppen, jij bent toch direct zwanger (bij de eerste 2 nl wel) Ik hoop niet dat het nu heel lang duurd, je houdt er wel rekening mee, maar zal toch wel een grote teleurstelling zijn. Is het voor jullie eigenlijk allemaal de eerste????
...
Hallo allemaal,

Heb even geen forum gezien ivm internet dat plat lag!

Wij hebben wel al namen bedacht maar of die het ook blijven is natuurlijk de vraag...

Ik wil echt eind dit jaar stoppen met de pil. Dus ik ben benieuwd welke klachten ik zoal ga krijgen dan...
nou ik ben natuurlijk gestopt met de pil dit is me eerste mnd en ik voel me maar raar. en het kan natuulijk zijn dat ik zwanger ben aangezien er iets fout is gegaan...

volgende week test ik me, aangezien ik niet meer precies weet waneer ik ongesteld was, en ik had op me kalender gekeken wat ik waneer had gedaan om me daar aan te herinneren of ik ongesteld was... nou ik wist het echt niet of ik moet zwangerschap demensie hebben haha.

me borsten doen zeer ik huil best een hoop, en inderdaad in eens weeg ik 68 ipv 66! het zal toch niet daar door komen?

ik heb een nieuw droomhuis gevonden maar vriend wil niet verhuizen pfff hij verpest ook altijd alles hé haha.

als ik een zoon zou krijgen wil ik hem Carsten noemen en een meisje Sanna, Carsten stond hier ergens op het forum bij jongensnamen en Sanna ( ook van het forum ) is er gister achtergekomen dat ze zwanger is heb ik net gelezen.

het zou inderdaad de eerste zijn.
anoniem_65466 wijzigde dit bericht op 14-05-2008 12:48
Reden: het zou inderdaad de eerste zijn.
% gewijzigd
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
jep, hier ook de 1ste met een wens voor 2.....daarom tweeling: 2 in een keer.. maar wel zwaar ja!

ga nog even klussen :(
Mogalie, bij ons zit het ook van beide kanten in de familie, dus een tweeling zou heel goed kunnen! Het lijkt me geweldig...

Namen, ja 2 meiden nog geen jongens...
lijkt me super, maar dan 2 jongens of jongen-meisje. bij ons is er volgens mij in de families van beide kanten nog nooit een tweeling geboren, helaas. dan maar een voor een... ;)

vandaag lekker vrij dagje, maar wel weer een vol werkmannen en klussen :( Jullie?
Bij ons zitten ook tweelingen in de familie.

Mijn oma heeft een tweeling gekregen helaas is het jongetje gestorven.

En ik ben er oorspronkelijk ook 1 van een tweeling alleen een vruchtje is afgekomen toen mijn moeder 20 weken was. Maar het zijn 2-eiige tweelingen geweest. ook bij mijn vriend in de familie komt het voor...

Wij hebben de namen Zoë en Tim.
ik vind voor een meisje Marit en Esmee leuke namen. Voor een jongen weet ik het echt niet. Roadsterman wil iig geen namen met één lettergreep, al vind ik dat vaak wel mooi, lastig
Hier is Isa voor een meisje favoriet en we (vooral Moman) vinden Lieve ook leuk, maar dat past weer niet zo mooi bij de Spaanse achternaam. En een jongen.......echt geen idee!
Wat een leuke namen allemaal!

Voor mijn ouders is het trouwens ook het eerste kleinkind!
Voor mijn ouders en mijn schoonouders ook het eerste kleinkind. Heb jij Pocahontas al namen bedacht?
De mijne hebben er al 2, alleen nog geen kleinzoons....wie weet ;)
Hai dames!

Poosje niet geweest, weer ff bijgelezen!

Had het enorm druk op werk, ik werk als inval in de zorg, nou er waren geloof ik overal ontzettend veel zieken want heb echt veel meer gewerkt dan dat ik normaal doe.. maar kan nu nog haha

Ik las hier net wat over de ruggenprik, nu heb ik laatst ergens gelezen dat het van 2009 hier in nl ook zo moet zijn dat als je er 1 wilt hem kunt krijgen, las dat alle ziekenhuizen ervoor moeten zorgen dat er 24 uur per dag een anesthesist aanwezig moet zijn.

Ik heb trouwens ook wel wat namen in mn hoofd, maar nog niets waarvan ik echt zeg dat word het, ben er ook nog niet zoveel mee bezig, eerst maar eens zorgen dat ik zwanger word!

Jullie nog plannen voor het weekend??
@ roadster: Ja wij hebben Zoë voor een meisje en Tim voor een jongen. Maar kay vind ik ook leuk.

@ Mogalie Ha ha dus jij bent aan het gokken op een jongen voor je ouders en schoonouders? Mijn schoonouders hebben al ene kleinzoon.

@ Lucy: Ja ik heb ook begrepen dat het hier in 2009 mogelijk wordt om met ruggenprik te bevallen. Mijn vriendin uit belgie is wel bevallen met ruggenprik. Ik heb morgen vrij dan komen ze in ons huis alarm aanleggen. Zaterdag wordt boodschappen doen en poetsen en zondag komen vrienden op bezoek. Dus het weekend is weer lekker vol gepland. en jij?

@ Mies: Ik ben benieuwd of je zwanger bent!
Ja Mies, hou je ons op de hoogte? Of ben je misschien inmiddels ongesteld geworden?

@ Lucy: Ons weekend beloofd lekker rustig te worden, maar je weet maar nooit natuurlijk. Geen spectaculaire dingen iig.

@ Pocahontas, oh ja, niet goed gelezen!
...
@ allemaal. Wij hebben natuurlijk al twee prinsesjes. De oudste heet Gwen en de jongste Nikki. Dus het moet daar wel bij passen. Marit vind ik erg leuk, en ken ook nog niemand die 'een marit' heeft. Jongens vind ik echt moeilijk. De oudste had, als ze een jongentje was geweest Roan geheten. Dat vind ik nog steeds wel een mooie naam, maar heb wel gemerkt dat veel mensen moeite hebben met die naam vanwege de uitspraak. (vaak is het rowan, roman) Verder vind ik het nog heel moeilijk, dus suggesties zijn (tegen die tijd) altijd welkom!!! Vandaag lekker wezen shoppen. Zag leuke interieurstickers voor de baby kamer, maar mijn moeder vond het nog een beetje te vroeg...haha tis maar goed dat ze eraf weer en me een beetje afremt!!
@ TammieenGwennie: Roan vind ik ook errug mooi hoor voor een jongen maar voor een meisje kan het denk ik ook heel goed. Ken je mensen die een Roan hebben, waardoor je ervaring hebt dat anderen er moeite mee hebben om het uit te spreken?
@Roadster Nee, meer door vriendinnen die dan vroegen hoe Gwen had geheten als ze een jongetje zou zijn. Heb Roan bij een meisje nog nooit gehoord, maar nu ik er zo over nadenk kan het inderdaad best. Maar ik kom uit een boerenfamilie en een boerendorp, en aangezien sommige familieleden de naam van mijn oudste nog steeds uitspreken als Ghuhwen ipv gewoon Gwen vrees ik het ergste voor Roan. Weet ook niet of het wel leuk is om een eventueel zoontje de jongensnaam van de eerste te geven. Ook omdat sommige mensen het weten.
Vrienden van ons willen om die reden niet vertellen hoe hun zoon zou hebben geheten als het een meisje was!!!
Ja, maar toch heb ik zelf een beetje het gevoel dat de jongensnaam bij haar hoort. Klinkt vergezocht misschien, maar als de oudste later vraagt hoe had ik geheten als ik een jongetje was geweest, en ik dan moet zeggen 'zoals je jonge broertje' vind ik dat voor haar en voor hém niet leuk. Het hoort gewoon bij Gwen vind ik. Maar we zullen zien...we hebben nog even bedenktijd. Moet wel toegeven dat door met jullie zo te kletsen het steeds harder gaat kriebelen.

Heb alleen nog een beetje bad feelings ivm mijn werk. Ik weet al dat in juli mijn jaarcontract met een jaar verlengd wordt, maar toen ik aangenomen werd, heb ik aangegeven (natuurlijk om die baan te krijgen) dat mijn gezin compleet was (en toen voelde dat ook zo). Maar ik zit in een doorgroeifunctie, waarbij ik ook cursussen en opleidingen volg, dus blij zullen ze niet zijn bij een zwangerschap.

Wat ik me wel afvraag, in mijn opleidingsovereenkomst staat dat als ik binnen nu en vier jaar weg ga, ik voor elk jaar dat ik eerder weg ga ik 25% van het opleidingsgeld moet terug betalen. Dus volgend jaar 75%, dan 50% etc. Dat is wel vrij normaal, maar stel dat ze mij ontslaan, of mijn contract niet verlengen, moet ik dat dan ook terug betalen???? Misschien heeft één van jullie er verstand van?

Maar goed, ondertussen vind ik dat er meer in het leven is als mijn werk. Dus als ze me eruit willen werken, of mijn contract volgend jaar niet verlengen vanwege mijn zwangerschap, moeten ze dat maar doen. Lang leve de zwangerschapsuitkering, en ik vind wel weer wat nieuws!!
Tammieengwennie, uhm, ja ligt echt eraan hoe het geformuleerd is in je overeenkomst en hoe het bedrijf is.... Sommige bedrijven doen daar dan niet moeilijk over, maar als je van die zeikers hebt.... Maar hoe staat het geformuleerd?
@Mogalie

Nou hier komt het, tis een heel verhaal;

Werknemer en werkgever komen overeen dat

Werkgever aan werknemer een voorwaardelijk bijdrage zal verlenen in de kosten voor de opleiding *****, welke werknemer hiermede erkent te zullen gaan volgen. De bijdrage bedraagt ***** en wordt verstrekt onder de navolgende voorwaarden

Zodra om welke reden dan ook geen gebruik wordt of kan worden gemaakt van de mogelijkheid de betreffende cursus te volgen en het verschuldigde lesgeld is door de werknemer nog niet voldaan of wordt door de cursusgever terugbetaald, is werknemer verplicht terstond tot terugbetaling over te gaan aan werkgever van de geleverde bijdrage. De door de werkgever geleverde bijdrage is eveneens terstond terugvorderbaar indien naar het oordeel van de werkgever de werknemer zich onvoldoende inzet om de cursus met goed gevolg te beeindigen.

de werknemer is in principe verplicht de bijdrage, geleverd door de werkgever terug te betalen aan de werkgever. Deze terugbetalingsverplichting van de geleverde bijdrage vervalt echter met 25% van de bijdrage per jaar dienstverband na het moment van uitbetaling van de bijdrag. Derhalve vervalt na 4 jaar dienstverband automatisch de gehele terugbetalingsverplichting. Bij vertrek binnen vier jaar na ontvangst van de bijdrage, is de wernemer bij het verlaten van de dienstbetrekking bij de werkgever de nog niet vervallen termijnen van de bijdrage terstond verschuldigd.

Volgens mij staat er niet dat ik het hoef te betalen als ik ontslagen wordt, maar er staat ook zeker niet dat NIET moet. Er staat bij vertrek binnen vier jaar...maar goed er staat niet of dat al dan niet een verplicht vertrek is.

Aan het einde staat dan nog;... Werknemer machtigt werkgever, uithoofde artikel 1tm3, te vorderen bedrag, ten alle tijden kan verrekenen met tegoeden van werknemer op werkgever, uit welke hoofde dan ook (vakantiegeld, salaris, etc)

LEKKER IS DAT!! Hahaha
Zozo, ja dat is een heel verhaal... Vervelend die onzekerheid, maar ik kan me niet voorstellen dat jij moet betalen op het moment dat ze je eruit werken.

Voor mijn studie krijg ik 25% van bijvoorbeeld lesgeld en tijd betaald. Als ik nu wegga zou dat volgens mij niets betekenen, omdat die regeling zoals hierboven beschreven staat pas ingaat vanaf 30% vergoeding. Klopt dat? Weet iemand hier iets van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven