Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Ik zou er trouwens ook niet om zitten te springen om na een zwangerschap weer aan de pil te gaan. Spiraaltje lijkt me daarom ook wel wat, maar wat zijn de voordelen (behalve dat je er niet dagelijks om hoeft te denken) Moet je het zelf betalen of wordt het vergoed? Hoe lang moet het minimaal zitten? Stel dat je binnen een (aantal) jaar weer een kindje wilt...?
...
De voordelen voor mij waren voornamelijk dat ik er niet meer aan hoefde te denken, vergat de pil echt heel vaak. Verder ben je als je de mirena neemt niet meer ongesteld (de eerste paar maanden wel onregelmatige bloedingen, das minder) en had ik dus ook minder last van buikpijn, rugpijn e.d. Hij kan 5 jaar blijven zitten (sommigen ook 10 jaar, er zijn verschillende varianten) en als je zwanger wilt worden laat je hem gewoon weer verwijderen!

Ik werk 4 dagen en blijf ook 4 dagen werken
...
Lisa, wat vindt vriend/man er eigenlijk van om wel/niet te wachten tot vaste aanstelling?

Lezenschrijven jullie trouwens op veel topics?

Raar he, dat we over een jaar misschien zwanger zijn of zelfs al een kleine hebben....toch ook wel eng!

Had 2 weken geleden ook even een 'wil ik dit wel'-moment. Maar daar heb ik nu al geen last meer van.

Net mijn 2 nichtjes nog aan de telefoon gehad, I'm in loooooooove......
Hoi dames!

Hier weer eens een berichtje van mij! 'Schrijf' niet zo vaak meer, voel me gewoon schuldig haha! Het is hier trouwens wel gezellig druk geworden!

Allemaal wel lastig of niet met die contractverlengingen?!

Ik werk nu nog als oproepkracht en ben van plan om dat na een eventuele zwangerschap ook voort te zetten, het is ideaal omdat ik mn eigen uren kan plannen, dus ook alleen savonds of weekend werken zodat ik ook niet hoef te zorgen voor oppas. En misschien ga ik ook wel voor me zelf werken als ZZP'er in de zorg. Maar das allemaal nog aardig ver weg haha!

@Lisa: Ja ik had het inderdaad erg druk moest gister en vandaag ook werken, maar ja ik heb wel gewoon weekend dus het word savonds ook behoorlijk laat, en ik moet toch om 6 uur weer in de auto zitten! Dus als ik dan weer thuis ben kruip ik soms nog wel ff een uurtje mn bed in.. ff bijkomen!

Met de voorbereidingen voor de bruiloft gaat het prima! Alles is zon beetje geregeld! Alleen de trouwkleren voor vriend moeten nog uitgezocht worden en de ringen. maar duurt ook nog wel even helaas haha!! Kan soms niet wachten!

@MOgalie: ik schrijf alleen op dit topic echt mee, op anderen soms een reactie of even meelezen. en jij?

@Pocahontas: Al lang niks meer gehoord, hoe gaat ie?!!!
...
...
Een laatste berichtje van mij vandaag. moman is net thuis van werk en ik duik HEEL vroeg mijn bed in!

Lucy, ik schrijf ook mee op 'zwanger in 2008?' en heb zelf 'het kriebelt, maar vriend wil nog niet' geopend, maar daar gebeurt bijna niks meer. En dan lees ik nog her en der en schrijf soms een losse reactie.

Lisa, mijn nichtjes zijn 5 maanden en 2 jaar + 3 maanden. En de jouwe? Pffff, riep die van mij dat maar!

Ik ga ook echt niet thuiszitten. Wil bezig zijn, contact hebben met volwassen mensen en heb meer carrieremogelijkheden dan moman.

Tja, zwangerschapskleding, zal wel moeten he. Wil het liefst veel jurkjes dragen en een paar van die banden. Ben vrij slank, is dat een voordeel of nadeel met wel/niet positiekleding kopen?

Fijne avond! Tot morgen
...
@Lisa, Bij de eerste was dat bij mij pas rond 16 a 18 weken dat het niet meer lekker zat. Kan dan nog wel dicht, maar als je dan gaat zitten is dat niet comfortabel. Bij de tweede was dat al met 12 a 13 weken.

Ik heb op het moment ook een beetje een ''wil ik dit wel'' momentje. Ik zit vooral met mijn werk. Ik werk nu bijna een jaar bij mijn huidige werkgever. Ik zit in een doorgroeifunctie en ben nu teamleider. Ik heb toen ik aangenomen werd te kennen gegeven dat mijn gezin compleet was. In juli wordt mijn contract verlengd met minimaal een jaarcontract. En voor mij veranderd er ook niet veel aan mijn uren enzo, maar ik ben natuurlijk wel 4 maanden uit de ''running''. Is het eigenlijk zo, dat als je twee keer een jaarcontract hebt gehad, en deze wordt niet verlengt dat je dan een uitkering krijgt? Want een nieuwe baan zoeken op het moment dat je hoogzwanger of net bevallen bent is ook ideaal lijkt me. Verder heb ik waarschijnlijk wel weer zo werk gevonden, daar ben ik niet zo bang voor. Ik weet ook wel dat werk niet het allerbelangrijkste is, en onze wens voor een derde is wel groot. Maar vanwege mijn werksituatie twijfel ik wel een beetje. Ben nu al aan het nadenken hoe ik dat in vredesnaam moet gaan brengen....

Land van Jan Klaasen was trouwens erg leuk. Ideaal voor kids van 2 tot 8 jaar. Was ook heerlijk weer, dus hebben we ons prima vermaakt!!
Hallo allemaal,

Jammer dat het weekend alweer voorbij is;-) Maar ja het alarm zit erin.

@ Mogalie: Ik schrijf alleen op dit forum actief momenteel. Verder heb ik nu maat 36-38 en die wil ik toch ook graag houden na de zwangerschap.

@ koffieboontje: Hallo, welkom bij ons! Veel succes met zwanger worden!

@ Lisa: Met de voorebereidingen gata het prima, we zijn nu bezig de laatste puntjes op de i te zetten. Toevallig hebben we vrijdagmiddag ook de corsages en het bruidsboeket uitgezocht en komende zaterdag moeten we de ringen passen. en dan zijn we eigenlijk helemaal klaar.

Ik ben ook nog in afwachting van mijn verlenging van het jaarcontract. Maar dat wordt verlengd godzijdank haha. Maar dat wist ik al toen ik hier begon. het is mijn oud collega zijn eigen bedrijf en hij is hier in januari gestart en heeft mij meegenomen. Hij kon mij toen echter geen onbepaalde tijd geven ivm de opstart fase. maar dat doet hij in januari wel dat staat al zwart op wit.
@ Lucy: Hier alles goed hoor. Maar laptop is nog niet gemaakt vandaar dat ik in het weekend niet zo makkelijk kan internetten. Vriendlief zou er achteraan gaan maar ja mannen he;-)
hei dames,

nou ben niet zwanger, helaas.

trouwerij was super vrijdag!

mijn vriend heeft zelfs de kouseband gekregen van de bruidegom! haha, hij heeft niet heel hard geroepen NEE we gaan niet trouwen maar laat ook niks door schemeren wat dan wel...

ik heb niet jullie berichtjes hier boven gelezen hoor, ben op me werk en ik moet weer even iets doen aangezien ik vrijdag natuurlijk vrij had.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
@ Mies, wat jammer dat je niet zwanger bent,maar wel leuk dat je vriend de kousenband heeft gekregen! Geen bruiloft? of gaat hij je stiekem toch vragen;-)

Ik ben ook aan het werk trouwens.
ben ik weer hahaha, niemand die er in mijn geval iets van kan zeggen maar ... ach.

even wachten tot volgende mnd er is weinig geld in kas nu.

nou, ik kan 99% van de tijd toch geen hoogte krijgen van hem en hij is geen man die een hint opvangt dus of ik moet het heel direct vragen en als hij dan liegt zie ik het en is het 'speciale' er vanaf hahah.

gefeliciteerd met je contract verlenging!
Hoi,

Ik schrijf alleen op dit topic, als je alle interessante topics bij moet houden ben je zoveel tijd kwijt dat red ik niet!

Hebben jullie voorkeur voor een bepaald geslacht? Natuurlijk, als het maar gezond is e.d. maar heb je niet stiekem de hoop op een jongen of meisje? Als ik mocht kiezen zou ik voor een meisje gaan (maar natuurlijk is een jongetje ook super welkom!)

Ik heb het trouwens al aan 2 vriendinnen en mijn zus verteld, kan het echt niet voor me houden dat wij gaan beginnen hihi

x boon
@ Mies: Je wet maar nooit, bij mijn vriend had ik ook niet verwacht dat hij mij ten huwelijk zou vragen dus...

Dank je wel trouwens haha, maar zoals ik al zei ik wist het voordat ik hier ging werken al...

@ koffieboontje: Ik heb altijd gezegd dat ik een jongetje leuk vindt maar een meisje tegenwoordig is ook leuk. Inderdaad als het maar gezond is. Mijn beste vriendinnen weten het en mijn moeder... Zwijgen was voor mij ook erg moeilijk;-)
Hoi Meiden,

Wat leuk dat jullie dit topic gestart hebben. Ikzelf schreef mee met het topic: wie gaat er ook voor de eerste in het najaar 2006??

Nu, twee jaar later, is iedereen van dat topic (we schrijven nu verder op een groepshyve) zwanger/bevallen op mij na. Ik heb PCOS en we gaan deze zomer beginnen met IUI.

Het schrijven met een club meiden die dezelfde wens hebben is echt fijn. Je kunt je twijfels lekker kwijt en je kunt er voor elkaar zijn als iemand het even niet meer ziet zitten of als je net weet dat je zwanger bent en het verder nog niet kwijt wil aan de rest van de wereld.

Ik wens jullie heel veel plezier met elkaar en ik hoop dat voor jullie allemaal jullie wens snel uitkomt!!

groetjes Ellie
hoi allemaal,

het weekend was weer veel te kort.Volgens mij zit manlief ook in een ''twijfel'' fase. Kids vragen nogal veel aandacht op het moment, en manlief vraagt zich af waarom we in vredesnaam een derde willen. Ffies een dipje dus hier. Heb heb maar verteld dat als hij mij chagerijnig wil hebben, hij beter maar niet kan zeggen dat hij twijfels heeft...zegt ie...ach...ben je toch al. Lekker sfeertje dus Morgen weer een dag. Zag vanmiddag alleen maar zwangere vrouwen...zucht...Gelukkig was mn moeder erbij..kon ik ff spuien...
...
Pfff sterkte hoor Tammie! Laat (probeer) het onderwerp maar een paar dagen te laten rusten, relaxt hij hopelijk een beetje....
het is gezellig hier in huis, de katten maken elkaar af vriend slaapt op de bank en ik kan het niet opbrengen om gezellig te zijn! baal dag dus, toch vreemd hoe alles in eens kan om slaan bij je zelf.

@ koffieboontje, ik zou het liefst een jongetje hebben, maar als het er op aankomt maakt het allemaal niks meer uit.

status is verder, gilmorgirls kijken :D
Jeetje, wat een drukte!

@Pocahontas, wanneer ga je ook alweer trouwen? Shame on me, maar ik weet het echt niet meer!

@Mies, jammer meid, en sterkte met je huishouden! Zal morgen wel beter gaan!

@Lisa, ja spannend he! Hier nog 3 pillen.....

Vandaag gesprek gehad met mijn baas en hij is heel tevreden. Ik krijg na 1 jaar al een vaste aanstelling....gelukkig! Dat van max 3 tijdelijke contracten klopt niet als je in de horeca zit, daar mogen ze je 6 keer een tijdelijk contract geven.....dat sucks!

Hier is ieder geslacht welkom, maar met 2 nichtjes wil ik wel een jongen!

@Ellie, bedankt voor je berichtje. En heel veel succes en geluk voor de komende zomer!

Hoop dat ik nu gereageerd heb op alles....het was ook zo veel!

Tot straks!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven