Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
@ Justline: Welkom!
Hallo allemaal,

Ik ben Kroket en ben nu nog 27. Ik wil september/oktober 2008 stoppen met anticonceptie (pil) en proberen zwanger te raken. Mijnheer Kroket ziet het ook zitten.

Ik lees al een tijdje mee en wil nu ook eens gaan meeschrijven. Hebben jullie nog een plekje.

groetjes
@ Kroket: welkom! Hier is nog plaats hoor!

Waar woon je, getrouwd, samenwonend enz.?

In ieder geval welkom en veel succes met zwanger worden!
Justline en Kroket, welkom!

Kroket, kun je wat meer info over jezelf geven.

BB, moman heeft die trekjes nog altijd. Heb geduld!

Moet er meteen weer vandoor, want ik ben stiekem, stiekem, stiekem op mijn werk aan het forummen....

Tot over een paar uurtjes!
Ow, sorry voor mijn errug bondige (en onvriendelijke) post!
@ BB: Ik ben eerder als je man denk ik. Mijn toekomstige man wil liever vandaag dan morgen beginnen. En ik heb meer zoiets eerst de financien op orde enz.
@ kroket: welkom!

@mogalie en justline: hhmmmzz, mannen!!

Ik zal inderdaad nog maar wat geduld uitoefenen, is ook maar beste. Maar toch...: kan bijna niet wachten!!!

Ooh, man, ik ben die maandstonden echt niet meer gewoon!! Na ze jaaaaren niet meer te hebben gehad nu voor de tweede keer wel. Na de operatie moest ik ze één keer doorkrijgen, nu wil ik ze eigenlijk gewoon doorkrijgen (als soort test of de operatie nu wel alles heeft weggedaan). Bovendien wil ik zo snel mogelijk van die hormonen vanaf!!! Maar ik ben er dus helemaal niet meer aan gewend. ff vergeten dat je een tampon dient te vervangen (en dus niet gewoon een halve dag kunt laten zitten, en er verschillende maten zijn. En dat je dus best in het begin een ietsje grotere maat gebruikt... Hmjah, dit was ik dus net ff vergeten. Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?!

(misschien hoort dit wel meer thuis op het 'vieze-vetzakjes-forum'...)
W
quote:mogalie schreef op 09 juni 2008 @ 15:18:

Ow, sorry voor mijn errug bondige (en onvriendelijke) post!Ik vind hem niet onvriendelijk hoor! Juist leuk dat we welkom zijn!
@justline: hhmmm, die namen zeggen me helemaal niets... Maar gezond klinkt het in elk geval niet! Maar ik denk zelf: zelfs als het wat moeilijker gaat, dat wil in ieder geval al niet zeggen dat het helemaal niet gaat. En ergens heb ik in m'n achterhoofd ook zoiets van: als ik (of mijn vriend) nu toch onvruchtbaar zouden blijken, dan denk ik niet dat ik erg veel problemen zou hebben met een adoptie. Misschien zelfs liever dat dan vele jaren in het medische circus meedraaien om dan uiteindelijk op je 38e toch zwanger te worden... Dan adopteer ik liever een babietje op m'n 28e of zo... Maar ja, dat zeg ik nu. Weet niet hoe ik uiteindelijk echt zal reageren moest die diagnose ooit echt gesteld worden... In ieder geval: zorgen voor later!

Ik maak morgen een afspraak met m'n huisarts in verband met niet-hormonale anticonceptie. Ik hoop dat ze me ook andere oplossingen kan bieden dan een condoom (want dan begint manlief spontaan een protestactie, en vind het zelf ook niet bepaald 'gezellig') of een spiraaltje (dat zie ik ook niet meteen zitten)... Ik laat je alleszins iets weten!
Wat doen jullie trouwens allemaal vanavond?! Allemaal voor de buis en supporteren voor 'Oranje'?

Ik vind het stiekem toch wel een beetje raar/grappig hoor, dat 'oranje-gevoel'. Dat leeft bij jullie echt he? Of eigenlijk toch minder dan wij hier in België denken? Ik kan me echt niet voorstellen dat wij dat hier zouden meemaken... Als de duivels aan EK of WK meedoen kijk ik (meestal) ook wel. Maar zo echte supporters die zich dan in zwart-geel-rood gaan uitdossen, zijn toch eerder een zeldzaamheid.

Maar het lijkt mij wel tof, zo'n samenhorigheidsgevoel! Echt wel typisch Nederlands denk ik, in België kennen we dat in ieder geval niet in die mate, en de laatste tijd zelfs helemaaaaaal niet...

Ik supporter stiekem ook altijd voor de Italianen... Zelfs als de Belgen er tegen moeten spelen. Heel het huishouden hier boos op mij! \\:-)// Maar ik hang vanavond dus ook voor de buis!
Haha, BB, wat leuk dat Belgisch taaltje! Moet soms 2 keer lezen, maar dan snap ik het wel.

Ga denk ik geen voetbal kijken. Moman is een keer laat thuis, dus nu het kan.... Maar dat Holland gevoel is wel leuk ja. Hele wijken zijn versierd en alle kroegen staan op z'n kop.

Heb vandaag het boek 'Zwanger' gekocht van diverse auteurs, waaronder A. de Grient Dreux. Zal jullie laten weten of het wat is. Mag hopen van wel, want prijzig was het wel!!!

Vraagje voor Aruba: weet jij hoe groot de kans is op een zwangerschap door voorvocht? (sorry...) Kan ik nergens vinden!

Iedereen aan het barbecuen(?) met de tv buiten?

@Romi, beetje laat, maar NOD is volgens mij idd Niet OngesteldheidsDag.

Ga nog even surfen. Tot straks misschien!
Hoi!

Dank voor het welkom.

Ik denk dat het hier geen voetbal wordt. Mijnheer Kroket is geen echte voetbalfan. We hebben net heerlijk buiten gegeten en nu zit ik nog even buiten te laptoppen.

Woon samen met Mijnheer Kroket in Utrecht. We zijn (nog) niet getrouwd. Ook nog geen plannen hoor, maar je weet het natuurlijk nooit. Verder werk ik ook hier in buurt op een kantoor.

groeten Kroket
Welkom Kroket en Justline!

Ik heb jullie ook gelijk in het tabelletje, wat zeg ik de TABEL geplaatst. Als jullie tzt evt. wijzigingen doorgeven kan ik die ten alle tijden veranderen in de tabel.

@ BB, mijn man heeft die trekjes ook, maar niet altijd. De ene keer lijkt het alsof hij gelijk wel wil. De andere keer is hij heel huiverig. Tips voor menstruatiepijn: heel zielig doen en tegen je man zeggen dat hij lekkere dingen moet halen!!! Lekker bad en massage doen het ook altijd goed...

PS Dit is een ideaal beeld hoor, krijg ik ooknooit voor elkaar. Meestal met een kruik op de bank, maar dan houd het wel op.

@ Justline: goh, inderdaad een vervelend verhaal. Voel je je nu weer helemaal goed?

@ BB: het oranjegevoel leeft bij de een meer dan bij de ander hoor. Het is ook maar net in wat voor buurt je woont. De ene buurt is helemaal versiert en joelt bij ieder doelpunt naar buiten, bij ons is het rustig, niks versiert, gewoon kijken en zachtjes juichen bij een doelpunt. (aan de goed kant natuurlijk)

@ Mogalie: Al aan het lezen? Is het wat? En ik ben zo benieuwd naar het boek dat de anderen hebben besteld. Ik durf het zelf niet zo goed te bestellen, manlief vind het maar dom, net zoals forummen trouwens! Waar gaat dat dan over vroeg hij. Over kindjes maken zeker! haha om te lachen.

Niet buiten kijken, maar gewoon binnen, lekker knus met wat knabbels erbij!
quote:mogalie schreef op 09 juni 2008 @ 18:50:

Vraagje voor Aruba: weet jij hoe groot de kans is op een zwangerschap door voorvocht? (sorry...) Kan ik nergens vinden!

Hier ook nog even. De kans is groot genoeg om jou zwanger te schieten lieve Mogalie!
Haha, nou Mogalie!!! Dat biedt kansen! Zijn wij de eerste die het horen?
haha, thnx Aruba!

Nou, ga nog maar even niet op de zaken vooruit lopen hoor.....maar spannend is het wel. In totaal 4 keer gedaan 'voor het zingen de kerk uit'. Jammer dat je kans dan niet 4 keer zo groot is!

Lang leve het warme weer --> kans om half naakt rond te hupsen, haha! Succes verzekerd dames!!!

Enne, nog niet gelezen, begin er straks aan!

Justline, vergeten te reageren, maar heel vervelend wat je hebt meegemaakt!
Welkom Justline en Kroket.

Kroket, leuk om nog iemand uit Utrecht erbij te hebben Woon je ook in Utrecht-City of in Utrecht-provincie?

Ik zit al klaar voor (of achter, is maar net hoe je het bekijkt) de buis met laptopje op schoot. Wachtend tot De Aftrap!

Vriendlief is aan het werk (bijbaan) en komt me zo vergezellen!

Holland! Holland!
Is iedereen lamgeslagen door de warmte of door dat overweldigende succes van het Nederlands elftal van gisteren???
Hallo,

Gisteren was natuurlijk een super wedstrijd!

@ Mogalie: Ik duim voor je dat het toch raak is!

@ BB: Het oranjegevoel leeft bij ons wel maar we hebben niet het hele huis versierd of iets dergelijks...

@ De pilstoppers: Volgens mij is het al gevraagd maar hebben jullie er veel last van?
Welkom Justline! Leuk dat je meeschrijft!

Hier een leuk en vermoeiend weekend (en maandag) gehad. Zondagavond naar vriendin en haar man en 3 kids geweest, daar geslapen en gister de hele dag bij ze geweest. Was erg gezellig! De jongste (14 weken) fles gegeven, met de middelste (2 jaar) 'gekookt' in zijn keukentje om 7 uur sochtends en de hele dag wilde hij daarna koken met me En de oudste naar school gebracht en gehaald. Zoals Romiman ook al zei 'goed geoefend', haha.

@BB, ik snap idd wel dat je om die reden met ovulatietesten wilt starten, zo had ik het nog niet bekeken.

Mijn vriend loopt ook nog niet over van enthousiasme hoor. Volgens mij moet dat groeien.. Gelukkig is hij verder wel heel duidelijk dat hij het wil.

Ik zou hem om meer duidelijkheid vragen en heb ook echt zeggen dat jij aftelt naar die datum en je niet verwacht dat hij zomaar die datum naar achter schuift.

Maar ik weet natuurlijk niet wat hij voelt en denkt, dus misschien daar maar eens goed over hebben?

Toen wij het daar goed over hadden wilde hij ineens in september gaan beginnen. (dat was trouwens mijn voorstel)

Ik wil echt niet eerder als na de zomervakantie beginnen. Zal je net zien dat ik daar 2 weken zwaar misselijk zit, in een vreemd land. Maar dat is mijn verstand. Mijn gevoel wil t liefste nu al beginnen..
Oh ik had nog een hele pagina niet gelezen, ook welkom Kroket!!!

Voetbal leeft hier echt heel erg. Romiman voetbalt zelf ook fanatiek en al zijn vrienden voetballen ook.

Ik ben gister met vriendinnen naar de stad geweest en bij een café gekeken. Echt supersfeer!

Allemaal zelfde oranje shirtjes aan

Donderdagnacht gaan we voor een weekendje voetbal naar Bern toe. Kijken we op t Oranjeplein daar Nederland - Frankrijk!!
W
W
hej hallo iedereen.

ik heb weinig last hoor van het stoppen met de pil! ja pijnlijke borsten rond de eisprong en ongesteldheid maar verder erg weinig.

gister lekker voor de buis gehangen moeder en broertje kwamen eten en daarna het beste vriendje van mijn vriendje en zijn vriendinnetje kwamen ook voetbal kijken.

gister bij me moeder aangekaart hoe ze het zou vinden als wij aan kindertjes zouden beginnen en bij haar in de buurt zouden komen wonen, nou ze vond het allemaal geweldig en broertje dacht dat ik al zwanger was haha dus ze vinden het niet erg en niet vroeg wat een opluchting is dat zeg!

verder las ik net iets over condooms hier boven... er zijn ook vrouwen 'condooms' en soort cup volgens mij heet dat ook zo.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven