Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Oh ja en nog even over het ontpillen:

in het verleden ben ik als een ontpild (had toen geen vriend) en ben kort geleden ontimplanond... (raar woord!)

Kan van beide keren niet zeggen dat mijn libido veranderd is. Weet alleen dat ik schrok van de pijn en hoeveelheid bloedverlies die ik had bij mijn ' echte' menstruatie. Door de pil werd dit echt stukken minder en bij de Implanon had ik helemaal nooit pijn (wel bloedverlies).

Maar goed van mijn kant dus geen gekke dingen! Ben wel iets van 4 kilo aangekomen maar ik heb het idee dat dat komt door het stoppen met roken. Ben daarna als een gek gaan eten en dat doe ik eigenlijk nog steeds!
Haha, Lisa, die systeembeheerder vond vast dat je teveel je hotmail checkte. Misschien toch maar gmail aanmaken ;)

Moman zei op het boek 'Zwanger': ik snap niet dat je zo'n boek koopt, dat heb je toch ook allemaal op de middelbare school geleerd..........af en toe denken mannen zo heerlijk makkelijk!!!

Misschien een tip voor de nieuwe meiden: probeer zo beknopt mogelijk neer te zetten wat je wilt vertellen. Dat leest ook wat makkelijker voor de rest.

Misskaatje, moet ook stoppen met roken. Grotendeels al gestopt, alleen op 1 moment van de dag lukt het me niet.....

Het boek is trouwens wel opvallend klein.....

Ga eens checken of ik die 21000000 gewonnen heb ;)
quote:mogalie schreef op 10 juni 2008 @ 20:22:

Misschien een tip voor de nieuwe meiden: probeer zo beknopt mogelijk neer te zetten wat je wilt vertellen. Dat leest ook wat makkelijker voor de rest.

Sorry, enthousiasme hé

Zal er even rekening mee houden!
@ mogalie: hoezo is het boek opvallend klein? Als er maar veel en leuke info instaat! Met diepgang natuurlijk!!!

Ben benieuwd naar jullie reactie, 5.72 kan er wel vanaf, maar als het een boek is dat ik nooit inkijk is het alsnog weggegooid geld... Ik zoek iets dat ik kan gebruiken als naslagwerk, dat per week ofzo beschrijft wat er gebeurd en ookgedeeltelijk voor de bevruchting. Als dat erin staat lijkt het me een mooi boek.

@ Mogalie, op welk moment lukt het je niet om te stoppen? Of stel ik nu een hele domme vraag?
Ik las wel goede recensies over het boek, dus ben benieuwd. Heb hem volgens mij vlak na jou besteld Mogalie!

Romiman vind het allemaal best wat ik bestel (is gelukkig pas 1 boek), vind sommige dingen wat voorbarig, maar hij snapt het ook wel weer..

Echt veel geschreven vandaag hier zeg!

Morgen lekker een dagje saampjes naar de sauna. Nu al zin in!
De sauna, hoe heb je romiman zover gekregen? Mijn man wil dat echt niet, en ik wel, bleh!
@Justline, wil enthousiasme zeker niet afkappen hoor. Leuk dat jullie zo enthousiast zijn en gezellig schrijven, maar 3 pagina's in een dag is natuurlijk wel heul veul....

Praat mezelf altijd in een positie die ik niet bedoel....pffffffffffff

@Roadster, boek is klein formaat. Heel stom, maar dat was het eerst wat ik dacht... Maar er staat wel heel veel in volgens mij. Ga er nu in lezen!
Dan krijg jij hem ook snel Romi!

Sauna, moman is er dol op. Valt dan overal meteen in slaap. Wij gaan binnenkort ook weer.

Veel plezier ROmi!
@Roadster, ik heb daar nooit moeite voor hoeven doen. We waren nog niet lang samen en hadden Pluimen (van die waardebonnen) gekregen. Die kon je ook voor de sauna gebruiken en dat leek ons wel een keer leuk.

Sindsdien gaan we meerdere keren per jaar, heerlijk!

@Mogalie, ik val ook altijd in slaap
Ow sauna, doen wij hier ook graag! Veel plezier morgen, Romi!

@ justline: hehe, die condoom moet je achteraf pas laten vollopen met water he! Om te checken of ie niet gescheurd is of zo. Je kan hem ook opblazen, maar weet niet of je daar nu voor staat te springen?!

NFP (ofwel natural family planning) is een natuurlijke methode waarbij je een combinatie maakt van temperaturen, cervixslijm controleren en baarmoedermond checken. Voor meer informatie: www.nfp.be Maar ik vermoed dat ze ook wel een nederlandse site hebben. Weet er zelfs ook nog niet alles van hoor!
...
@ roadster: kan je niet met een vriendin gaan dan of zo?

Ik ga ook eens langs de boekenwinkel als m'n scriptie af is. Als ik eerder begin te lezen, raakt dat stom ding nooit af!!

Ik ga wel een 'belgisch' boek nemen, ik heb gehoord dat bevallen in België en Nederland toch op enkele gebieden verschilt...
Nope, sauna is niet goed voor de spermakwaliteit! Ook niet wanneer je zwanger bent trouwens... Maar ja, dat lijkt me logisch.

Ik kruip ook maar eens m'n bed in. Hopelijk slaap ik beter dan vorige nacht, maar ik heb er goeie hoop op!

Slaap ze!
Even een vroege post

Wij hebben ook nog een bon liggen voor arrangement+hotel bij de Zwaluwhoeve...kan niet wachten!

Sauna is na een paar maanden (volgens mij) niet erg meer, maar dan moet je er wel aan gewend zijn.

Ik hou het sowieso niet uit in die 95 graden sauna´s.

Boek is trouwens erg fijn. Leest makkelijk en gaat op de meeste punten uitgebreid in.

Ga maar eens aan de slag. Zal een saai dagje worden vandaag.....

Goedemorgen,

Er is weer veel geschreven zag ik, heb net even bijgelezen!

Ik heb het boek ook nog niet binnen maar ben nu natuurlijk wel benieuwd;-)

Helaas ook niks gewonnen in de Staats maar we kunnen hopen op volgende maand haha.

@ BB: wel vervelend dat je er altijd last van blijft houden. Ik hoop dat het minder wordt!

@ Mogalie: Tegenwoordig heb je ook kauwgum om te stoppen met roken. Vriendin van mij heeft dat geprobeerd en die was na een week compleet van het roken af. Zij heeft die via de huisarts gekregen. Misschien een tip?

Ik heb vandaag geen zin om te werken dus zal vaak op het forum zijn denk ik;-)
Al onze saunaspulletjes zijn gepakt en we gaan zo lekker richting Harderwijk. Wel een stukje rijden, maar ben daar nog nooit geweest.

In juli ga ik met een vriendin naar Thermae 2000, ook nog nooit geweest.

Heb ik trouwens ook wel eens gehoord dat de spermakwaliteit minder wordt door de sauna. Maar Romiman is pas 23, dus die heeft natuurlijk nog superkwaliteit... (Als hij gestopt is met roken en mindert met drinken..) Misschien rond september toch maar niet meer naar de sauna
W
@ Mogalie: Ik begrijp je wel hoor hahahaha, al die pagina's vol en het meeste gaat nergens over zal me af en toe even inhouden hihi
Zo daar ben ik weer. En direct 4 pagina's lezen zeg!!

Welkom aan de nieuwkomers, bunny, kaatje, justline, rooie en kroket. MOGE JULLIE SNEL ZWANGER RAKEN!!

Iedereen ook bedankt voor de felicitaties van manlief. BBQ was erg geslaagd, en hier was het heerlijk weer.

Wat nu wel ernstig begint op te vallen is dat ik de enige ben met al kids. Ben ik raar ofzow???

Nog twee daagjes werken en dan....vakantie!! Moet nog wel twee dagen voor mn werk weg (woe en do) maar dan donderdag nacht lekker richting Frankrijk. Dus zal ik natijd wel weer heerlijk veel te lezen hebben. Na onze vakantie in Frankrijk stop ik met de pil!! (hoera)

En wanneer we dan voor het eggie gaan. We zullen zien. Misschien wel in een dronken bui als we half juli zonder kids een weekendje weg gaan
@ Tammie: nee hoor je bent niet raar! Jij kunt fijn al onze vragen beantwoorden;-)

@ Justline: Dat is dus precies waar ik bang voor ben in een sauna dat zo'n eng mannetje je aan staart... Daarom durf ik het ook eigenlijk niet.

Ik heb een druk weekend voor de boeg! Vanavond naar vriendin die een burn out heeft, morgen examenfeestje van nichtje en neefje, vrijdag naar Bon Jovi en zaterdag naar Guus Meeuwis. tegen zondag zal ik dan goed moe zijn en dan gaan we nog naar mijn ouders ivm vaderdag!
Hee ladies!

Jeeemig wat is het hier druk! Een paar dagen niet kijken en je bent eerst een uur aan het bijlezen, helemaal goed hoor!

Ik ga zo even alles lezen maar wilde even delen dat vanmorgen mijn spiraal is verwijderd YESSSS!

PS mijn gynae gaf aan dat ontpillen een fabel is, dat alle hormonen direct je lijf uit zijn als je gestopt bent en je direct aan de slag kunt omdat in de meeste gevallen je cyclus direct weer op orde is..??!

Groetjes boon
@ Koffieboontje: Gefeliciteerd, gaan jullie nu meteen voor het echie?
Dat ontpillen een fabeltje is hebben we al eerder op het forum hier medegedeeld. Ik geloof omdat je weet dat je van de pil af bent, je zelf opeens allemaal dingen gaat voelen, alleen maar omdat je er extra op let. Ontpillen zit dus vooral tussen de oren
Ik denk ook dat ontpillen deels tussen de oren zit en ik las gisteren in HET boek nog dat alle hormonen idd direct uit je lijf zijn!

Moman vindt het trouwens 'wel een beetje veel zwangerschapsboeken'

@T&G, volgens mij ben je niet raar, maar ervaringsdeskundige Enne, fijne vakantie alvast!

@boon, ga je meteen beginnen? Was het pijnlijk om dat ding te verwijderen?

@poca, leuk weekend heb je voor de boeg! En leuke trouwsite trouwens.

Vandaag flinke tiepdag (hihi, lekker vaut) gehad op werk, dus schuif laptopje even weg. Ga kokerellen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven