windpokken

02-01-2009 14:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man heeft sinds 30 december windpokken en aangezien het ontzettend besmettelijk is, denk ik dat onze zoon van net één jaar ze binnenkort ook zal hebben... Ik ben dus aan het nadenken over wat ik al allemaal kan voorbereiden. Wat voor middeltjes (behalve mentholpoeder) helpen bijvoorbeeld goed tegen de jeuk? En hoe zorg ik ervoor dat mijn zoon zijn handschoenen tegen het krabben niet uittrekt? En misschien zijn er nog wel andere dingen waar ik aan moet denken? Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Groeten,

Lolalila
Pantykousje met havermoutvlokken in het badje schijnt goed te helpen om de blaasjes uit te laten drogen.
Yep. Havermout/ zemelen in een pantykousje, dat in het bad. Geen jeuk meer en je kind is ze sneller kwijt.

Denk ook aan het hoofd. Dat had ik bij dochterlelie niet gedaan dus toen bleef ze daar krabben.
Juist bij zulke jonge kindjes schrijft onze huisarts wat voor, een één of ander goedje wat je op de pokken moet deppen, dan drogen ze snel uit. Dus neem ook even contact op met je huisarts.
Mentholpoeder is overigens NIET geschikt voor kinderen onder de 2 jaar! Zul je ook wel op de verpakking lezen.
Windpokken?
Aha, dat zijn waterpokken!
hier ook havermout in een washandje. Werkte heel goed.
Je kan van VSM Calendula kopen speciaal voor waterpokken. Dat verlicht de jeuk en helpt ze sneller uitdrogen.

Menthol mag idd niet onder de 2 jaar.
Aanstippen met echte zinkzalf, drogen ze sneller in.

Als ze er echt helemaal onder zitten, succes met aanstippen!
Beterschap gewenst voor je man.

Onze zoon kreeg in Frankrijk de waterpokken, de eerste vraag van de vakantie-arts was of we ze zelf al hadden gehad, want "chez-les-adultes-c'est-le-spectacle". Volwassenen schijnen er veel meer last van te hebben dan kinderen.

Nagels kort houden, havermoutbad en niet krabbelen. In Frankrijk kregen we sterilongel voorgeschreven, tegen ontstekingen aan de bultjes, onze zoon is zonder littekens uit de strijd gekomen, gelukkig.
Bedankt voor de tips! Ik bedoelde idd waterpokken.

Havermout en zinkzalf heb ik al gekocht. Ik zal tzt zeker ook nog naar de dokter gaan, maar dat leek me nu nog niet nodig.
Windpokken is het Duitse woord voor Waterpokken.

Beterschap.
Voor de handschoentjes: met een veiligheidsspeld aan zijn mouw vastmaken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hoe wordt het behandeld?

Waterpokken gaan vanzelf over, dus behandeling is niet nodig. Soms is de jeuk zo heftig dat behandeling met mentholgel of lotio alba zinvol is.

Wanneer ernstige ziekteverschijnselen en/of hoge koorts ontstaan kan het zijn dat het immuunsysteem onvoldoende werkt of dat een complicatie is opgetreden: het is dan belangrijk de huisarts te consulteren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Jinny schreef op 02 januari 2009 @ 18:50:

Klopt, ik woon ook in Duitsland, vandaar de spraakverwarring.
quote:Jinny schreef op 02 januari 2009 @ 18:50:

Beterschap.Ik zat ook al te denken
Er is trouwens een mentholpoeder in de handel dat ook voor babies geschikt is, maar dan moet je wel deze variant hebben heb ik begrepen Mentho 10 Kinderpoeder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven