Wist jij wat je kreeg?

17-05-2018 23:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, een baby. Maar wist jij of je een jongen of een meisje in je buik had? En wanneer dacht jij dat te weten? Heeft de 20-weken-echo je verbaasd? Of, als je die niet had, was je verbaasd toen er een jongetje/meisje kwam bij de bevalling?

Zelf niet zwanger en ook nog geen kinderen, dus ik kan er niet over meepraten. Maar dit onderwerp speelt even doordat beste vriendin een meisje heeft gekregen terwijl in het ziekenhuis na de echo verzekerd werd dat het een jongetje zou worden. Ze was erg verbaasd, had het gevoel dat ze een meisje zou krijgen en daar was dan toch de echo die het tegendeel bewees. Net zo blij, maar toch een gek gevoel, want 'ze wist het toch zeker'? Toen is ze toch bevallen van een meisje.

Mijn moeder wist gelijk dat ze een meisje zou krijgen, zei ze. Ze had met mijn vader niet eens concreet een jongensnaam bedacht. Wel een soort back up naam, maar het kon voor haar gevoel geen jongetje zijn. Bij mijn broertje wist ze juist dat het een jongetje was.

Om mij heen hoor ik naar aanleiding van het verhaal van mijn vriendin vaker dit soort dingen en het maakt mij nieuwsgierig of anderen dit herkennen. TO kan nog niet aftrappen, dus ben benieuwd naar jullie verhalen!
Ik had het alle keren mis.
:|
Nee, ik wilde het niet weten.
Ik wist het ook pas toen de gyn me feliciteerde met mijn zoon :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee want geen kinderen, maar mijn moeder wist bij mij honderd procent zeker dat ik een meisje was. Bij mijn zusje dacht ze dat het een jongetje zou zijn tot mijn vader een week voor haar geboorte droomde dat het een meisje was.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
17-05-2018 23:50
Nee, ik wilde het niet weten.
Ik wist het ook pas toen de gyn me feliciteerde met mijn zoon :)
Mooi! Zo zie ik het eigenlijk ook voor me bij mezelf.
Vikhui schreef:
17-05-2018 23:52
Mooi! Zo zie ik het eigenlijk ook voor me bij mezelf.
Ik vond dat best gek. Maanden vraag je je af wat het is, speculeer je, anderen speculeren. En op het moment dat ik het kon weten heb ik er helemaal niet bij stilgestaan. Ik had eindelijk mijn baby, dat was genoeg :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik wist heel zeker dat ik een meisje zou krijgen, droomde het zelfs. Mijn vriend ook. We konden ook alleen maar meisjesnamen bedenken.
We moesten een dagje omschakelen toen bleek dat het echt een jongen was! :D

Ik geloog niks meer van die voorgevoelens. Je hebt 50% kans en als het niet klopt dan vergeet je het en als het wel klopt zeg je:”zie je wel’ :lol:
Alle reacties Link kopieren
Welnee, daar deden ze niet aan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja, sinds de 20 weken echo wisten wij het. Voor die echo dacht ik al dat het een jongetje zou worden vanwege bepaalde verschijnselen & bakerpraatjes. Geen openbaringen of een gutfeeling.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ohja. Ik dacht altijd dat ik een meisje zou krijgen voor ik zwanger werd. Nou nog voor de test goed en wel verkleurd was dacht ik 'als dit een meisje is dan eet ik mijn hoed op'. Niet dat ik een hoed heb, maar wel een zoon dus.

Heel gek want ik geloof er niet in. En toch wist ik het. Ofzo. Nja dan denk ik altijd maar aan een docent van me die eens zei: 'Je moet niet alles willen verklaren. Dan kun je niet leven.'
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht meisje. Had gewoon een voorgevoel en vooral (heel gek) als we bij een echo (voor de 20 weken echo) waren geweest wist ik het gewoon. Maar iedereen dacht een jongen, door mijn buik en door alle praatjes die erbij horen (vol mooi haar, mooie huid, voelde mij goed) dus ben helemaal in meegegaan en zei tegen iedereen: ja wordt vast een jongen. Diep van binnen wist ik dat het een meisje was. Bij de 20 weken echo, en nog belangrijker: bij geboorte :rofl: , was (is!) het een meisje. Heerlijk kind. Ben helemaal verliefd op haar.

Overigens kon het mij weinig schelen. Jongen, meisje allemaal prima als het maar een baby was en gezond was.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het met 11 weken, want ik had in België een NIPT laten doen. Ik had het trouwens mis voorspeld.

Ik vind het trouwens heel erg stom dat het in Nederland nog altijd niet toegestaan is het geslacht te checken bij de NIPT :furious:
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
17-05-2018 23:53
Ik vond dat best gek. Maanden vraag je je af wat het is, speculeer je, anderen speculeren. En op het moment dat ik het kon weten heb ik er helemaal niet bij stilgestaan. Ik had eindelijk mijn baby, dat was genoeg :love:
Dit is wel zo! Ik wist het dan wel bij de 20 weken echo maar die weken ervoor dacht ik er heeeel vaak aan. Zou het een meisje zijn, is het een jongen. Het moment dat je het hoort, maakt het niks meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij wisten het beide keren niet, wilden het niet weten. Toen ik ging bevallen in het ziekenhuis vroegen ze wat het werd. Euh dat weten we niet. Ik scheen een zeldzaamheid te zijn ;-)
Ik had beide keren geen voorgevoel. En geloof daar eigenlijk ook niet in. Toen ik ruim overtijd op een feestje stond riep de één: Ooh ik zie het al,een jongen want je draagt naar voren. De volgende: Oooh je draagt in de breedte dus dat wordt een meisje. Haha....
Toen het geboren werd wist ik ook pas na 5 minuten wat het was, toen de verloskundige zei dat we even gingen kijken wat het was.... Oooohja! Ik was toen gewoon blij dat de baby er was en geluid maakte ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het niet en het was ook helemaal niet gewoon om het wel te weten.
Lang geleden dus.
Ik had het fout, ik wilde het in eerste instantie ook niet weten maar door complicaties had ik zoveel echo's gehad dat ze op een gegeven moment draaide en haar en ons zo een blik tussen de beentjes gunde waardoor ik als leek ook kon zien wat het was.
Overigens keek ik laatst het filmpje van de bevalling terug, en man en ik hadden letterlijk het weekend na de positieve test de naam al bedacht hè, even om aan te geven hoe lang we dat al wisten.

Dus ik kijk dat filmpje terug en ik hoor als zoon op mijn buik gelegd is de vk vragen: 'En, wie is er geboren?'
En mijn reactie: 'weet ik niet, wie dan?'

Denk dus niet dat ik erg bezig was geweest met het geslacht als ik het niet al had geweten ;) Precies de reden dat ik bij een tweede weer het geslacht wil weten; tijdens een echo horen vind ik leuk en kan ik me op verheugen. Na de bevalling was ik daar echt totaal niet mee bezig. Ik probeerde in mijn hoofd te rijmen wat er nou eigenlijk allemaal was gebeurd net en wie dat rare kind zonder wenkbrauwen op mijn buik eigenlijk was en of ik wenkbrauwen op hem zou moeten laten tattoëren of dat hij ze vanzelf zou krijgen. En of dat eigenlijk heel raar was of dat alle baby's zonder wenkbrauwen geboren werden.

Dus nee, ik geloof niet dat vlak na de bevalling mijn moment is om het geslacht te horen te krijgen ;) het is trouwens helemaal goedgekomen met zoons wenkbrauwen hoor :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het. Schoot snachts overeind en had een naam in mijn hoofd. Niet echt een naam waar ik van zeg leuk vreemd genoeg. Maar alles wat ik ooit leuk vond sprak me totaal niet meer aan. Had ook geen meisjesnaam. "Men" vond dat vreemd want stel dat.. Heb mijn moeder gezegd dat zij maar een meisjesnaam moest verzinnen dan. Kon echt totaal niets bedenken. Was ook geen verrassing bij de geslachtsbepalende echo.
Enn schreef:
17-05-2018 23:56
Welnee, daar deden ze niet aan.
Een pretecho was in ‘mijn tijd’ de enige optie.
Met 32 weken kreeg ik een spoedecho en toen heb ik wel gezegd het niet te willen weten.
Alle reacties Link kopieren
Eerste wist ik zeker dat het een jongetje was. Hoopte ik ook, dus misschien nooit aan een meisje gedacht? Bij de 20 wk echo was het toch een meisje.
Tweede dacht ik weer dat het een jongetje was. Bij de 1e echo dacht ik het echt (gebaseerd op niks nog natuurlijk), en ik droomde het ook. Tot ik op een nacht droomde dat de NIPT uitslag op roze papier met daarop "meisje" binnenkwam. Nog geen 12 uur later een mailtje (niet roze :P ) met een goede NIPT uitslag en "de baby is een MEISJE"

Ik ben er dus echt volledig niet goed in, dat aanvoelen. Ik dacht trouwens ook dat de tweede zwangerschap een miskraam zou worden. Zo zeker dat ik daardoor misschien wel geen test heb gedaan (vk vroeg na de eerste echo wanneer ik getest had. Ik: eh.. dat had ik wel kunnen doen ja..) Ze is nu 8 maand en kruipt bijna, dus ik denk dat dat ook wel meevalt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Helga "Niemand heeft je ooit gezien".
https://youtu.be/xIXaM7X-Q3U

Ik geloof dat we het met een week of 24 hoorden in het ziekenhuis (controle-echo op de niertjes). Het sjaggerijnige wijf bij de (verder wel leuke) verloskundigenpraktijk wilde bij de 20 weken echo niet zeggen wat het werd "Daar was ze niet voor". Tot die tijd interesseerde het ons niet echt, maar hierna waren we pissed. Zij wist iets over ons kind en wij mochten het niet weten?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tegen de zeurcollega's zei ik dat het een teletubby werd, vanwege baby'sbolle buikje. Krijg je vervolgens de vraag "Welke kleur teletubby?"
🙄
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij wilden het beide keren niet weten. Bij de eerste heb ik nooit een sterk voorgevoel gehad. Pas aan het einde van de zwangerschap kwamen we op een naam en deze kon voor zowel een jongen als een meisje. Op een nacht zei manlief, ik wil dat onze dochter .... en toen zei ik nog 'of onze zoon'. Maar hij was ervan overtuigd dat we een dochter zouden krijgen. En hij had gelijk.

Bij de tweede waren we wat meer bezig met het geslacht. Het zou wel leuk zijn als we nu een zoon mogen krijgen. Wederom geen sterk voorgevoel gehad. Pas toen de baby op mijn borst werd gelegd en zij vroegen en hoe gaat ze heten, vroeg ik heel onbenullig, is het een zoon of een dochter.
Toen ik eindelijk zwanger was heb ik meteen gezegd dit is een meisje. Aangezien vader en broers van man alleen jongens hebben voortgebracht wist mijn man zeker dat het een jongen zou zijn.
De echo’s tot nu toe zeggen een meisje...

We moeten echter nog even wachten, ben nog net geen 25 weken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik wist meteen dan het een jongen zou zijn met 4 weken.
Iedereen in me omgeving zijn dat het meisje zo zijn en ik had toch gelijk heb ook een zoon gekregen 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven