wondertje 4

24-07-2011 12:11 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, er zullen waarschijnlijk al topics genoeg geweest zijn over een 4de kindje. Maar ik kon ze niet vinden of van jaren geleden.

Wij willen graag een 4de kindje, het zal dan ook onze laatste worden. Een groot gezin is altijd mijn wens geweest. Zelf komen we beide uit een gezin met 3 kinderen. Mijn man uit 4 maar zijn zus is bij 6 maand overleden. Hij is opgegroeid met 2 broers.

Wij hebben beide wel ervaren dat er bij 3 toch vaak 1 er wat bij hangt. En de wens voor nummer 4 wordt hierdoor ook wel gesterkt.

Graag zou ik via dit forum willen praten met moeders (vaders) die ook 4 kinderen hebben of een 4de hopen te krijgen.

Wat is veranderd? Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden behalve financieel en andere auto? Zijn er dingen die je anders zou doen? Hoeveel leeftijd zit ertussen ? etc etc.

Gewoon lekker ervaringen delen en tips geven.
1 tip, noem een kind geen wondertje
hoi feeks...nee maak je geen zorgen hoor. Als het ons lukt om een 4de kindje te krijgen zal het een gewoon een normale naam krijgen hoor
Hahaha TO. Scherp!
Als je 4 kinderen hebt of krijgt, dan kun je gerust stellen dat een kind geen wondertje is.
quote:bommi schreef op 24 juli 2011 @ 12:35:

Als je 4 kinderen hebt of krijgt, dan kun je gerust stellen dat een kind geen wondertje is.

Er zijn toch ook 7 Wereldwonderen?

TO: er is een topic 35+ vrouwen, een aantal van hen heeft 4 kinderen. Daar zul je vast reacties krijgen, maar hier ook. In ieder geval gezellig lijkt me.
quote:miriam1974 schreef op 24 juli 2011 @ 12:11:

Wij hebben beide wel ervaren dat er bij 3 toch vaak 1 er wat bij hangt. En de wens voor nummer 4 wordt hierdoor ook wel gesterkt.

Tja, dat zal per gezin verschillen. Je krijgt geen garantie dat jullie 3e kind goed overweg kan met het 4e kind. Je moet in de praktijk maar afwachten hoe de gezinsdynamiek wordt.
Nou bommi elk kind is een wondertje, wil niet zeggen als je meer kinderen hebt dat het maar iets normaals is dat je zoveel kinderen mag krijgen. Niet alle mensen mogen na bijv 1 of 2 of 3 nog een kindje krijgen als ze dat graag zouden willen. Het is niet altijd vanzelf sprekend dat als je eenmaal zwanger wordt je een heel elftal kunt maken.

Ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen en als het medisch niet mis was gegaan bij 1 bevalling waren we misschien met 6 kids geweest zoals mijn ouders graag wilde;)

Ik heb zelf altijd gezegd ik wil geen on even aantal kids als de natuur het toelaat, want heb bij ons gezien dat de 2 oudste veel met elkaar optrokken en de 2 jongste omdat ze dezelfde leeftijd hadden. Nu we ouder zijn is het gemengd maar zo heb ik het zelf ervaren en een groot gezin is als het financieel haalbaar is en een wens is heel gezellig!!
quote:Marahbloem schreef op 24 juli 2011 @ 12:42:

[...]

Er zijn toch ook 7 Wereldwonderen?

Ja alleen bleef t daarbij.. Per dag worden miljoenen baby`s geboren.. Kun je geen wonder meer noemen.

Een wonder; 1 (godsd) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat 2 iets buitengewoon

(van dale)

(woordenboek.nl) Een gebeurtenis waaraan een bovennatuurlijke oorsprong toegeschreven wordt.

Oftewel, baby`s zijn geen wonder
Wat een gezeur over wel of geen wonder zeg. Lekker belangrijk.

TO ik hoop dat het jullie gaat lukken. Hier geen ervaring maar het lijkt me erg leuk.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:tjongetjonge schreef op 24 juli 2011 @ 13:01:

[...]

Een wonder; 1 (godsd) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat 2 iets buitengewoon

(van dale)

(woordenboek.nl) Een gebeurtenis waaraan een bovennatuurlijke oorsprong toegeschreven wordt.

Oftewel, baby`s zijn geen wonder

Oftewel, jij vindt baby's geen wonder. Op basis van deze definities kun je geen feitelijke conclusies trekken, hooguit het feit dat de interpretatie van de betekenis van een baby per persoon verschillend is.

Zelf vind ik het schoppen tot vier kinderen absoluut een wonder. Ga ervoor TO, ik hoop dat jullie een prachtig vierde wondertje in jullie gezin mogen verwelkomen.
Eens met Tjongejonge.

Ik vind babies en kinderen fantastisch, maar een wonder vind ik ze niet. Even heel grof gezegd, een drol draaien op de wc is toch ook geen wonder?

Niets gewoner dan het krijgen van kinderen.

Voor dat percentage waarbij het niet of moeizaam gaat, is het wel een wonder en ongewoon.

Een wonder vind ik het hopelijk ooit vinden van een geneesmiddel voor verschillende vormen van kanker.
Waarbij de wetenschapper toch eindelijk de staat van godheid bereikt. Heil Darwin
marahbloem...ik zal zeker daar ook even lezen en reageren.

Tja de discussie over wel of geen wonder was niet de bedoeling hoor. De ene "poept" er zo 11 uit en de ander met veel tranen en ziekenhuisbezoeken 1tje.

Voor mij geld dat ik het heel bijzonder vind om een kindje te mogen krijgen en deze te mogen opvoeden tot zelfstandige en fijne volwassenen. En gezien mijn medische situatie (die ik hier niet verder hoef toe te lichten denk ik) is een 4de voor mij een wonder..en daar wil ik echt geen nekharen mee omhoog halen. Voor mij is nummer 4 net zo speciaal als nummer 1. En het is mij alles waard om het te proberen.

ikbenanoniem..dat is waar, je kan nooit weten hoe ze met elkaar overweg kunnen. Ik kan mij van toen ik klein was wel herinneren dat bijv. op vakantie er 1 alleen sliep. Met pretparken er 1 alleen zat. Nu wisselden wij wel steeds maar toch.

bommi..mee eens, dat zou een groot wonder zijn.
quote:Marahbloem schreef op 24 juli 2011 @ 12:42:

[...]

TO: er is een topic 35+ vrouwen, een aantal van hen heeft 4 kinderen. Daar zul je vast reacties krijgen, maar hier ook. In ieder geval gezellig lijkt me.ik heb gekeken maar nog niet gevonden.
niemand
nog ongeveer 10 weken...dan weet ik hoe het is..hahaha..nr 4 is dus onderweg......

hoe het zal zijn weet ik niet natuurlijk maar het wordt wel druk denk ik.....mijn oudsten zijn 6 en 4.....de jongste wordt over een week 1!!!!!!...dus voor haar is het wel leuk natuurlijk...maar ik denk dat dit onverwachte zusje voor haar wel leuk is....ik laat het nog wetken
Puck
sofi..wat leuk zeg nog tien weken wachten. Hoe bevalt de zwangerschap je in combi met nog 3 kids die rondlopen. Is het veel zwaarder of valt dat mee?

Hebben jullie nog veel moeten veranderen in huis ed.

Wij moeten zowiezo een andere auto kopen, maar die is nu ook al te krap dus daar zaten we toch al aan te denken.

Op dit moment slapen er al 2 bij elkaar op de kamer, als bij ons nummer 4 zou komen dan zou er dus geen 1 alleen slapen. Maar dat is weer iets voor als we ooit gaan verhuizen

We hebben een poging gewaagd en nu is het afwachten of nummer 4 onderweg is. Over ongeveer 10 a 14 dagen weet ik het
spannend mrijan

nu begin ik echt te voelen dat ik zwanger ben...en ook al zo snel na nr3 ....dit wordt over 3 dagen 1 en ben dan 31 weken dus met 5 maanden ong. alweer zwanger geworden. Ik de pijntjes (niet veel hoor) ook altijd in de negeerstand gezet.....maar ik denk zelf dat ik last van mijn bekken heb als ik zie hoe ik opsta,enz......tja nr 1 en 2 hebben sinds vrijdag zomervakantie dus dan komt er op aan hahahaha...normaal liep ik wel 4x naar school natuurlijk dus dat hoeft niet maar toch..zij willen ook wat doen/vermaakt worden en het weer is nu niet zo dat je zegt om over naar huis te schrijven......

nr 1 en 2 hebben een eigen kamer(wij hebben dakkapel laten plaatsen op zolder en deze verbouwd tot kamer) dus nu 4 slaapkamers)...deze komt bij 3 op....maar zijn beide meisjes en wij laten ze meestal tot 6 mnd bij ons op de kamer...bij allemaal nog gedaan...dus wat dat betreft......auto inderdaad..ook moest er bij ons een duowagen komen helaas...(vind het ondingen)...en nu met 30 weken vind ik het sjouwen en tillen met nr 3 ook wel eens pfffff..

maar voor de rest geniet ik ervan en kijk ik uit naar een groot gezin....(meer niet hoor hahaa) maar voor mijn gevoel heb ik nu wel pffffff ik vind het ook wel goed zo...

ik merk wel dat ik nu alles nog heb van nr 3.....is ook een meisje ...tussen 2 en 3 zit 3,5 jaar en had alles al weggedaan. was ook een jongetje nr 2 dus qua kleertjes kon ik ook niets. Dus vorig jaar alles weer aangeschaft. maar dat scheelt nu wel...heb alles nog van maxicosi tot box (waar nr 3 ook al niet meer in wil dus die gaat weer omhoog) tot wippertjes en kleertjes enz.....
Puck
ja dat scheelt hier ook. Ik heb alles nog en ook nog kleertjes van beide geslacht Vooral als ze nog zo klein zijn is dat erg handig.

Succes met de laatste loodjes...

Ik hoop dat er nog meer melden hier, lijkt me leuk om ervaringen te lezen.
up
Hallo,

Wij hebben ook 4 kinderen. 3 jongens van 7,6 en 3 en een meisje van 1,5 jaar. Ja, het is druk, maar ik vond 3 kinderen ook al druk en vind het nu niet drukker. Het scheelt dat de oudste twee al op school zitten en nummer 3 gaat in november ook.

Wij hebben (na een verbouwing) 5 slaapkamers dus alle kids hebben een eigen kamer. Ook hebben we een grote auto (Lancia Phedra met 6 losse stoelen).

Als je ergens heen gaat, komt er altijd een hele invasie binnen maar daar ben ik inmiddels wel aangewend.

Het is wel heel gezellig, de kinderen hebben altijd wel iemand om mee te spelen (en te ruzieen). Mijn dochter is in ieder geval nergens bang voor, doet keihard met de jongens mee, het kan haar niet hard genoeg gaan op de schommel of achterop de skelter. De jongens zijn wel heel lief en zorgzaam voor haar, ze is echt het kleine zusje.

Als je nog iets specifieks wil weten, vraag maar raak.
quote:Jammie schreef op 29 juli 2011 @ 14:51:

Hallo,

Wij hebben ook 4 kinderen. 3 jongens van 7,6 en 3 en een meisje van 1,5 jaar. Ja, het is druk, maar ik vond 3 kinderen ook al druk en vind het nu niet drukker. Het scheelt dat de oudste twee al op school zitten en nummer 3 gaat in november ook.

Wij hebben (na een verbouwing) 5 slaapkamers dus alle kids hebben een eigen kamer. Ook hebben we een grote auto (Lancia Phedra met 6 losse stoelen).

Als je ergens heen gaat, komt er altijd een hele invasie binnen maar daar ben ik inmiddels wel aangewend.

Het is wel heel gezellig, de kinderen hebben altijd wel iemand om mee te spelen (en te ruzieen). Mijn dochter is in ieder geval nergens bang voor, doet keihard met de jongens mee, het kan haar niet hard genoeg gaan op de schommel of achterop de skelter. De jongens zijn wel heel lief en zorgzaam voor haar, ze is echt het kleine zusje.

Als je nog iets specifieks wil weten, vraag maar raak.

Vooral dat laatste kan ik beamen. Hier nl. ook 3 jongens van 9, 7 en 4 en meisje van 2. Ze doet echt niet onder voor de jongens, maar tegelijkertijd is het een echt meisje met haar jurkjes en kettingen e.d. En er is altijd leven is huis, soms vermoeiend, maar als er al eentje weg is dan merk je meteen het verschil. dan vind ik het al rustig. Zo kon ik vanochtend genieten van het feit dat ik maar 2 kinderen (de jongste 2) hoefde aan te kleden en mee te ontbijten voordat ik ze naar gastouder bracht en ik ging werken.... Zo rustig en relaxed....

Veel succes in ieder geval (oh ja, ik ben 1 van die 35+-meiden, maar we zijn door vakantie wat afgezakt...).
hallo

weet je al wat??? was even heel nieuwschierig.
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven