Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Weer een crosspost, Ellein! Ben het helemaal met je eens. Doe waar je je zelf goed bij voelt!
Wat spannend Rossia, ik moet zeggen: klinkt als zwanger!! Ik ga super hard duimen voor je, ben zo benieuwd! Dat je zo lang kan wachten zeg, goed hoor!

Ik heb mijn eerste kindje gekregen toen ik 27 was en de tweede op mijn 29 ste. En nu hoop ik op mijn 31ste of 32ste de derde te krijgen :-) Ik heb altijd al graag jong kinderen willen krijgen en kon echt niet wachten tot de pil overboord kon. Ik ben zelf ook hoogopgeleid (academisch) en in mijn omgeving was ik echt de allereerste die kindjes kreeg. Nu pas beginnen mijn jaargenoten aan hun eerste kindjes. Dat vind ik wel eens jammer, ik kon bij mijn eerste zo weinig delen met vriendinnen en nu hebben zij baby's of zijn ze zwanger en is mijn jongste al weer bijna twee.

Ethereal, als je eerste dag van je cyclus de 9de was, dan zou het natuurlijk best wel kunnen dat je je niet lekker voelt omdat je zwanger bent! Misschien is je cyclus deze maand wel een paar dagen korter, zou kunnen toch?

Lelie, wat vervelend migraine! Ik weet er helaas ook alles van. Gelukkig heb ik tijdens mijn zwangerschappen juist geen migraine, du ook daarom is het ook heerlijk om zwanger te zijn :-) Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Ziggie, poehee, dat is nog lang wachten tot het voorjaar.. Waarom wachten jullie als ik vragen mag? Want het klinkt alsof jullie allebei wel graag zouden willen beginnen..

Ik ga even lunchen!
anoniem_61911 wijzigde dit bericht op 31-01-2008 12:48
Reden: spelfouten!
% gewijzigd
Ethereal, is dit de eerste keer sinds de pil dat je ongesteld moet worden? Ik had voor de pil altijd een cyclus van 5 weken, maar nu heb ik cycli van ongeveer 26 dagen, dus het kan dat het bij jou nu ook korter wordt. Is wel fijner, want vaker kans om zwanger te worden.

Ik ben 33 en mijn vriend 38. Wij zijn beide academisch opgeleid, dus horen denk ik een beetje bij dat gemiddelde.
Dag dames,

Nou mijn man en ik halen het gemiddelde ook lekker naar beneden. Beide HBO en ik was 25 en hij 28 toen wij onze zoon kregen. Heerlijk jong en ook een bewuste keus.

Gaat er vandaag nog verder 1 v.d. dames een testje doen??? Ben wel urrug benieuwd naar nieuwe zwangeren onder ons.

Ik denk dat wij vanaf zaterdag de marathon maar weer starten. Vorige maand was onwijs vaak, maar goed dat zegt dus helemaal weer niets. Het gaat allemaal om de perfecte timing.....
Jobje, jij bent gewoon het gemiddelde! Hoe is het met je? Ben je al begonnen bij je nieuwe baan?

Hills, het lijkt me niet zo leuk als je echt de enige bent in de vriendengroep met kindjes. Maar met je 3e kun je je weer mooi mengen in het babygebeuren. Bij ons schieten ze als paddestoelen uit de grond. Moet ook zeggen dat wij de jongsten zijn in de vriendengroep, anderen zijn zo'n 1, 2 of 3 jaartjes ouder. Ben alleen wel benieuwd of ze het van ons ook verwachten of dat ze ons echt als carrieremensen zien. Heb dat laatste al weleens gehoord nl.

Mamadeb, ik wilde bijna zeggen: ik zal aan je denken als ook wij onze marathon starten dit weekend, maarrrrr dat lijkt met niet zo'n goed idee. Hou mijn gedachten wel bij ons doel....

Ziggie, crossen we nu weer soms?

Eilleen, maar op m'n 33e bevallen gaat niet meer lukken, want ik word in augustus al 34. Maar ja, wel rond het gemiddelde. Jullie zijn hier bijna allemaal wat jonger, maar in de Knutselclub waar ik ook schrijf zijn ze allemaal wat ouder. Daar regent het trouwens zwangeren! Al 7 zwangeren geloof ik en bijna allemaal in de eerste ronde zwanger. Er zullen binnenkort hier ook vast wat zwangeren bijkomen. Het biedt in ieder geval hoop!
Oh ja, ik begin 15 februari met mijn nieuwe baan. Heb ik wel zin in, want thuis zitten terwijl iedereen werkt is ook maar saai...
Jobje, ik zag inderdaad dat op het andere topic de ene na de andere zwangere zich aandient! Geweldig! Kunnen we hier nog wat van leren. Nog twee weken thuiszitten dus. Jouw huis ziet er vast blingbling uit nu! En je bent vast errug goed uitgerust. Dat zijn dan wel weer voordelen.

Hhhmmm Ellein, haha aan me denken, tja doe er maar na dan!! Zal ik dat ook doen!! ;)
Ellein, haha nee, geen crosspost dit keer, ik moest ff serieus aan 't werk hier... Succes alvast met je marathon, hè! En jij ook, mamadeb!

Jobje, kun je niet wat HCG hormoon van dat andere forum meenemen naar hier?? Dan kun je dat hier lekker rondstrooien! Veel succes alvast met je nieuwe baan trouwens.

Hills, tja, Ziggieman en ik kunnen en willen eigenlijk ook helemaal niet zo lang meer wachten. Dat heb je goed gezien... Maar we zitten erg in dubio, want we kunnen pas begin 2009 in ons nieuwe huis gaan wonen. (De huidige eigenaars gaan er dan pas uit.) En het lijkt ons niet zo heel handig als we eerst de logeerkamer in ons oude huisje nog zouden moeten inrichten als babykamertje. Aan de andere kant: (hoog)zwanger verhuizen is vast ook niet ideaal en wie weet hoe lang het überhaupt al duurt voor we zwanger zijn. Moeilijk, moeilijk dus...
quote:Ziggie2 schreef op 31 januari 2008 @ 15:03:

Ellein, haha nee, geen crosspost dit keer, ik moest ff serieus aan 't werk hier... Succes alvast met je marathon, hè! En jij ook, mamadeb!

Jobje, kun je niet wat HCG hormoon van dat andere topic meenemen naar hier?? Dan kun je dat hier lekker rondstrooien! Veel succes alvast met je nieuwe baan trouwens.

Hills, tja, Ziggieman en ik kunnen en willen eigenlijk ook helemaal niet zo lang meer wachten. Dat heb je goed gezien... Maar we zitten erg in dubio, want we kunnen pas begin 2009 in ons nieuwe huis gaan wonen. (De huidige eigenaars gaan er dan pas uit.) En het lijkt ons niet zo heel handig als we eerst de logeerkamer in ons oude huisje nog zouden moeten inrichten als babykamertje. Aan de andere kant: (hoog)zwanger verhuizen is vast ook niet ideaal en wie weet hoe lang het überhaupt al duurt voor we zwanger zijn. Moeilijk, moeilijk dus...
Sorry, verkeerde knopje en de computer liep vast! Zit ik mezelf te citeren...
Ziggie2, als je nu begint ben je misschien al bevallen voor je in het nieuwe huis gaat. Wat is erop tegen om nog even in dit huis een logeerkamer in te richten. Wij hebben zelfs maar 1 slaapkamer en zijn ook al bezig. En zoals je zegt, als je straks hoogzwanger bent en je moet dan verhuizen, dat is ook niet alles, dan beter nu. Ik wil je niet overhalen hoor, je moet het zelf beslissen, maar als jullie eigenlijk al graag willen beginnen...

Ja, strooi strooi, hier wat HCG-hormoontjes!!

Er wordt op het andere forum bijna niemand meer ongesteld, iedereen die de laatste tijd z'n NOD had was zwanger. Dat kan natuurlijk niet zo door blijven gaan, dus er zal vast wel weer iemand ongesteld worden. Maar elke maand heb je zo'n 20% kans, dus hier zullen vast ook wel weer zwangeren bijkomen!
Hallo allemaal,

helaas, nog geen nieuwe smilies erbij zag ik in het schema... wat een geduld brengen de mogelijke testers op, zeg!

Ik ben trouwens 28 (zie nu pas dat ik eerder 29 getikt heb - tikfoutje!! staat dus verkeerd in de tabel....) en mijn vriend 35. Allebei universiteit gedaan, hij klopt dus qua gemiddelde en ik haal het wat naar beneden Wat Ellein schrijft herken ik erg: mensen zien ons ook vaak vooral als carrieremensen en denken volgens mij dat vooral ik er nog helemaal niet aan toe ben. Tot voor kort klopte dat ook nog echt... bij ons heeft leeftijd in zoverre een rol gespeeld, dat ik best nog wat had kunnen wachten maar mijn vriend liever niet pas rond zijn 40e vader wordt. En we staan er nu allebei helemaal achter!

@ Rossia: ik heb wel eens gelezen dat het beter is om niet te lijnen als je zwanger wilt worden - althans wel 'gewoon' gezond leven maar niet een dieet volgen. Misschien een goed excuus om Sonja B. lekker uit het raam te gooien...?

Oh ja, praktisch puntje: ik wil één dezer dagen mijn zorgverzekering er eens even op na slaan (hoe zit het met kraamzorg, kraampakket, eventuele behandelingen bij minder vruchtbaar etc). Hebben jullie dat ook gedaan? Nog goede tips?

En dan nog een vraag: voor mij wacht op mijn werk in het najaar/de winter een bijzonder uitdagend project. Daar zit ik wel een beetje mee in mijn maag, want daar heb ik nu 'ja' tegen gezegd terwijl ik tegen die tijd misschien/hopelijk wel heel erg zwanger ben. Hoe gaan jullie met dat soort dingen om? Alles gewoon doorplannen omdat je toch niet weet hoe snel je zwanger wordt? Of hou je er toch al rekening mee? Vind het lastig hoor, want een klein deeltje van me vindt het niet zo eerlijk dat ik me nu voorbereid op iets wat ik hopelijk niet kan doen.... Het is zo een wat vaag verhaal, maar ik hoop dat jullie het snappen en ben benieuwd naar jullie ideeen hierover!

En ondertussen: duimduimduim....
Michigan, ik heb een paar weken geleden mijn zorgverzekering nogeens nagekeken. Ik ben in trap 3 van 5 verzekerd en in eerste instantie is dat voldoende om overal gebruik van te kunnen maken. Het meest uitgebreide pakket heeft wel weer wat behandelingen extra mocht het niet lukken om spontaan zwanger te raken (vraag me zo niet welke, dat heb ik niet onthouden).

Op mijn werk gaat waarschijnlijk dit jaar een grote verandering plaatsvinden. We gaan A doen of B. Beide zijn met de personele bezetting zoals we nu hebben prima, alleen als ik er aan denk dat ik met verlof ga en daarna wat minder ga werken gaat mijn voorkeur toch duidelijk naar 1 van beide opties! Maaarrrrr dat kan ik nu natuurlijk niet zeggen. Als ik zwanger ben en de beslissing is nog niet genomen dan ga ik het wel zeggen, ook al is het nog maar heel pril. Tja, mijn functie is redelijk cruciaal in het verhaal en het is een klein bedrijf (piepklein) dus ik voel me wel erg verantwoordelijk.

Straks maar goed het stuur vasthouden in de auto want het waaaaaaiiiiiiit wel een beetje hard! En dan woon ik nog een heel eind van de kust af ook!

Ja, hoe zit het eigenlijk met IVF? Wordt dat tegenwoordig niet weer gewoon 3 behandelingen achter elkaar vergoed, of moet je daar een aanvullende verzekering voor hebben. Ik dacht dat sinds kort weer alles vergoed werd.
Michigan, je hebt gelijk hoor. Dat heb ik ook gelezen. Ben ook niet heel streng aan het lijnen. Hou het boek een beetje als leidraad om wat gevarieerder te eten, maar hou me absoluut niet aan de hoeveelheden, want dan zou ik om 11.00 uur al omvallen ! Zodra ik echt zwanger ben, gaan we weer normaal doen

Ik heb ook met zorg mijn zorgverzekering gekozen. Zit ook in 3 van 5. Naar mijn idee is het daar prima geregeld en als het tegenzit, zou ik eventueel volgend jaar een stapje hoger kunnen gaan of twee.

Verder aan het einde van de dag te horen gekregen dat ik er een aantal taken bij krijg.... Dat zal wat worden als ik straks vertel om ineens 2 dagen minder wil werken. Ben benieuwd hoe dat opgelost wordt, maar ja dat is niet mijn probleem, anders zouden vrouwen naar mijn idee nooit zwanger kunnen worden...

Nog geen sporen van een ongesteldheid, voel het wel wat rommelen in mijn buik, maar weet niet hoe ik het moet plaatsen. Zit niets anders op om rustig af te wachten....
Goedemorgen ladies,

Het was rustig hier gisteravond zeg! Iedereen aan de klus net als in huize Ellein?

Jobje, ik heb geen flauw idee eigenlijk. Ik heb me niet verdiept in alle mogelijkheden voor als spontaan zwanger wordt niet lukt. Dat zien we dan wel weer. Dus ik weet ook niet hoe dat zit met IVF.

Rossia, lastig hoor met die extra taken. Tja, je bent niet echt de eerste vrouw die zwanger wordt dus dat lost zich dan ook wel weer op.

Bijna weekend, heerlijk! Die wekker op vrijdagochtend is altijd een ramp

Goedemorgen,

Zeker rustig gisteravond! Je bent dus weer goed aan het klussen Ellein! Ik duim voor je dat het deze keer raak is!

Tis zeker lastig, maar voor mijn geen reden om te wachten met een zwangerschap. Dan denk ik namelijk dat ik nooit zwanger kan worden. Er zal best een goede oplossing voor gevonden worden, maar eerst maar eens zwanger worden! Tot op heden geen spoor van ! Laat ze maar lekker wegblijven . Tijd om MissB te vergezellen namelijk!

Werk ze vandaag!!
Ja, hallo daar ben ik dan eindelijk weer! Was zo druk de afgelopen dagen, geen tijd om effe langs te komen hier, sorry!

Uur van de waarheid is weer toegeslagen.. en dacht van de week al de eerste buikkrampjes te voelen, maar nu geen enkel signaal van mestruatie en zwangerschap! Om de spanning op te voeren wacht ik nog maar even met testen, mijn vorige cyclus duurde 6 weken! En ik kan niet zeggen dat we echt ons best hebben gedaan deze ronde... dusseh.. don't get your hopes too high!

Leeftijd: tja, dacht ook altijd dat ik voor mijn 30e wel moeder zou worden. Maar toen had ik geen bestendige relatie en met mijn huidige vriend ben ik nu 4 jaar samen. Daarbij komt dat we ook eerst graag wilde verhuizen naar een groter huis. Dat gaat in juni gebeuren, dus dan zijn we er helemaal 'klaar' voor (als dat uberhaupt mogelijk is.. hahahaha)

Moet nog even bijlezen, wat was er veel geschreven zeg..
@Ellein en MamadeB: aan de klusmarathon dit weekend? Veel succes!!!

@ Michigan: Zorgverzekering; ik had t voornemen om dat in december nog uit te zoeken, omdat je dan nog kan overstappen, toch? Maar heb er verder eigenlijk niets mee gedaan.. Het is niet te hopen, maar misschien krijg ik daar wel spijt van als het toch niet 'vanzelf' gaat. Maar daar wil ik me nog niet mee bezighouden, ik bedoel: ben net begonnen met proberen dus dat is wel wat voorbarig vind ik.

En carriereplanning? Ook daarmee houd ik niet al te veel rekening. Nu sta ik ook niet op een soort tweesprong, maar ik ga er in mijn werk nu geen rekening mee houden dat ik heel misschien/waarschijnlijk/zeker over een x aantal weken of maanden zwanger ben. Maar goed, dat is natuurlijk mijn manier om er mee om te gaan. Kan me ook heel goed voorstellen dat t vervelend is om een nieuwe uitdaging aan te gaan en dan al snel te moeten vertellen dat je zwanger bent..

Maar wat Rossia al zegt: dan zou je nooit 'tijd' hebben om zwanger te zijn en dat kan niet de bedoeling zijn. En het leven laat zich toch niet helemaal 'plannen' (zei de control freak )

@Vivamissb: leuk om te horen dat het goed met je gaat! Ben heel benieuwd hoe zich dat allemaal gaat ontwikkelen. Gek idee hè, dat je in de 1e week van oktober een kindje gaat krijgen!!

Voor de rest & iedereen: een heel lekker (klus)weekend!!!

groetjes, MissC
Hoi Allemaal,

mag ik ook meeschrijven hier?

Ik heb afgelopen maandag mijn mirena spiraaltje later verwijderen omdat ook ik (en mijn man) hopen dit jaar zwanger te worden.

Ik vind het allemaal wel reuze spannend hoor, voor het eerst vrijen zonder anti-conceptie ed. De foliumzuur slik ik nu al braaf 2 weken.

Wat ik wel een beetje gek vind is dat ik maandag het spiraaltje dus heb laten verwijderen en nu sinds gisteren al soort van ongesteld ben, wist niet dat het zo snel kon gaan? Iemand ervaring hiermee? Ik ben namelijk 4.5 jaar niet ongesteld geweest dus dit was even wennen!

Ik zal verder nog wat over mijzelf vertellen, ik ben 26 jaar net als mijn man en van de zomer zijn wij 2 jaar getrouwd.

Sinds juli 2007 ben ik afgestudeerd als verloskundige, ik weet er zelf dus ook het een en ander van maar als het over jezelf gaat is het toch heel anders. Vandaar dus ook de wens om gezellig mee te kletsen met jullie en even geen verloskundige te zijn!

Ik hoop dat ik mee mag schrijven en vooral dat ik snel met goed nieuws mag komen.

groetjes Floortje
Welkom Floortje! Leuk, een verloskundige in ons midden! :-)

Kan je niets vertellen over ongesteld worden na het verwijderen van een spiraaltje, was zelf aan de pil...

Ellein, is het een idee om Floortje als laatste toe te voegen aan deze groep? Wordt anders wel erg groot, of ben ik de enige die dat vindt?
Hoi Floortje, een verloskundige in ons midden lijkt me erg handig, dus je bent bij deze toegelaten . Raar om dan ineens zelf met zwanger worden bezig te zijn, terwijl je altijd aan de andere kant staat. Ik heb geen spiraaltje gehad dus ik weet het niet.

Missc en Rossia, jullie houden ons wel in spanning. We wachten dus nog eventjes rustig af. De wintersporters komen vast morgen terug dus er zal dit weekend toch wel iemand zijn die zicht bij missb voegt?

Missc, dat was een cross.... De groep is best groot maar ik sta een beetje dubbel in het invoeren van een "ledenstop". Zou het niet zo zijn dat er vanzelf een soort van stop komt omdat de groep al zo groot is en iemand zich liever aanmeldt bij een groepje dat net gestart is? Graag meningen........

(De vlos is binnen dus de stop kan erop )?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven