Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Missc, het staat er in.

Ook ik heb graag controle over mijn leven, maar soms vind ik wel dat ik wat meer aan het toeval over zou moeten laten. Dat maakt het soms wat luchtiger. Als ik sommigen met hun kids zie omgaan dan denk ik echt: doe niet zo spastisch! Ik zou dat zus of zo doen, maak je niet zo druk. Maar het zal allemaal wel anders zijn als je zelf kinderen hebt.

Er zijn er inderdaad veel van 27 en 28, maar missc je moet ons dan toch maar naar het gemiddelde van 29 jaar trekken!

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Of werken jullie in het weekend? Ik heb prachtig mooie kantoortijden, maar ik kom niet onder een afspraak uit op zaterdagochtend. Heel eventjes werken dus...

Groetjes
Voor mij een heel relaxed weekend: lekker wat uitslapen, mijn ouders komen morgen eten en daarna met vrienden waarschijnlijk even een biertje drinken. Zondag moet vriendlief op tijd op ivm wedstrijden, maar dan draai ik me nog even lekker om! Wel heb ik hier nog wat vakbladen liggen, die ik zondag maar ga lezen, languit op de bank. Dat kun je nauwelijks werken noemen!

Fijn weekend alvast!
Hallo allemaal,

Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. Ik ben 30 jaar, we zijn ruim 5 jaar bij elkaar en 3 maanden terug getrouwd. Mijn "man" (wat klinkt dat nog gek) is 34 jaar. Ik ben begin november gestopt met de pil en ben nu voor de derde keer ongesteld sindsdien. Ik heb dus 2 cyclussen gehad, 1 van 28 dagen en 1 van 29 dagen. Voordat ik aan de pil begon was ik ook altijd erg regelmatig ongesteld. Mijn man denkt daarom dat het wel snel raak zal zijn, maar als ik alle verhalen lees dan ben ik er nog niet zo zeker van.

Als ik een cyclus van 29 dagen aanhou (die ik voor de pil ook altijd had) dan valt mijn NOD op 31 januari. Wij gaan dus ook voor de eerste ronde, eerste kind. Ik lees vaak dat mensen vanaf week 2 het om de dag doen, maar dit gaat bij ons niet gebeuren. We zijn van plan om het 3 dagen en 1 dag voor de verwachte eisprong te doen (en natuurlijk ook nog buiten de vruchtbare dagen). Dit zou voldoende moeten zijn of niet?
Hoi Vera, welkom. Ik zal je zo even bij in het schema zetten. Ook een mooie regelmatige cyclus dus (voor zover je nu al van regelmatig kunt spreken). Als je eisprong precies middenin valt dan zou het voldoende moeten zijn.
test
Zo daar ben ik weer.

Nieuwe meiden, welkom, wat zijn jullie verhalen herkenbaar!

Best wel zenuwachtig, mn NOD van 6 januari komt nu wel erg dichtbij.

Was de hele dag (en nog steeds) erg flauw en misselijk. Last van een zeurderige buikpijn onderin, afwisselend links en rechts, maar meer links (jaaaaaaa, heb er al een hele studie van gemaakt), maar ook een licht gekleurde afscheiding. Dit heb ik altijd 2 dagen voor mn NOD, maar had ik ook toen ik zwanger was (maar wat wel mis ging) oftewel; geen pijl op te trekken. Ik ga morgen maar eens shoppen voor een test. Heeft er iemand ervaring met een test waarbij je moet druppelen met een pipetje? Die zijn namelijk erg goedkoop. (Kan ze ook via internet bestellen, maar dat duurt zo lang voordat die binnen zijn)

We gaan voor ons eerste kindje, maar de vraag over welke ronde vind ik moeilijker. In augustus was ik de eerste ronde direct zwanger, dit is de 2e keer dat we voor het echie gaan, maar zijn ook een half jaar verder. Ik zeg; 2e ronde.

Miss B & C: thanks voor het duimen!

Ellein: Bij ons weten een paar mensen het, door de BBZ, maar denk dat anderen ook niet echt verrast zouden zijn. Voor de schijn zeg ik regelmatig dat ik er nog niet aan toe ben en dat ik alleen nog mn neefjes en nichtjes wil 'lenen' maar ben bang dat het in mn ogen te lezen is.

Ik duim mn duimen nu maar blauw voor een positieve test maandag (en dat ik zo lag kan wachten;-))

Groetjes Bep
Oeh Bep, spanned. De 6e is al heeeel snel! Ik kan je geen advies geven mbt testen, ze liggen keurig netjes in de kast. Heb ze nog niet eens uit de verpakking gehaald. Ik duim heel hard met je mee. Na alle narigheid vorig jaar gun ik het je van harte!

Moet zo nog even werken. 1 afspraak vandaag, hoop met 1,5 uur weer thuis te zijn.

Fijn weekend allemaal
Ellein, Bij mij mag in de tabel toegevoegd 1e ronde, 1e kindje hoor . Ik denk dat mijn omgeving ook niet verbaasd is, waneer het bij ons zover zou zijn. We zijn al bij elkaar vanaf mijn 16e, allebei leuke baan, mooi huis.

Ovulatietesten zijn tot nu toe negatief, maar we gaan gewoon door;)

Ook van mij een fijn weekend!
Leuk dat er nog meer nieuwe meiden bij zijn!!

Ik ben dit weekend aan het werk. Ik werk in onregelmatige diensten, dus weekend hoort daar ook bij, maar volgende week lekker paar daagjes vrij :-)

Vanmiddag was ik even in de winkels en toen zag ik de testen liggen en ik kon het niet laten er 1 te kopen. Ik wilde eigenlijk wachten tot na mijn NOD, maar nu liggen ze dus in de kast, haha.

Ik heb van de week al een paar keer de vraag gekregen of wij al bezig waren met kinderen.... zo apart. Normaal vragen mensen dat nooit volgens mij, of misschien let er ik anders minder op, dat kan natuurlijk ook Maar viel me wel op. Ik heb het antwoord maar in het midden gelaten, maar voelt alsof ze me door hebben

Bep: spannend zeg dit weekend!!! Ik duim ook met je mee!!

Fijn weekend allemaal!!!!!
Anne, de 11e duurt ook niet zo heel lang meer, dus dan mag je die test best in de kast hebben liggen. Het valt volgens mij wel meer op als mensen op dit moment over kinderen beginnen. Net als dat overal zwangere mensen lopen. Ik doe net alsof mijn neus bloedt. Moet zeggen dat me dat makkelijker af gaat dan ik had gedacht. Vind het wel leuk, zo samen een geheimpje.

Hier zijn we de klusdagen goed aan het benutten. Ik vind het wel eng hoor. De eerste keer dat het misschien wel resultaat kan hebben scheet ik echt wel zeven kleuren. Wel of toch niet, oooohhh waar zijn we mee bezig???? Willen we dit eeeeecht wel???? Jaaaaaa, doe dan maaaaaaar! Toch???? Tja, je moet toch ergens beginnen.

Bep, hoe is het bij jou? Het is tenslotte de 6e vandaag....

Missb, worden er ook opmerkingen naar jullie toe gemaakt over baby's of valt dat mee? Ik moest zo lachen op nieuwjaarsdag, schoonpapa wenste mij gelukkig nieuwjaar met als aanvulling: en dat je dit jaar maar veel baby's mag krijgen! Hahaha, ik heb ze verzocht dan maar weer naar huis te gaan zodat wij daarmee aan de slag konden gaan. Ze moesten eens weten...

Vanmiddag nog naar een verjaardag, en dan morgen weer aan het werk.

Groetjes allemaal
Hallo dames,

is er bij jullie nog een plekje voor een bijna-pil-stopper-nog-een-beetje-twijfelaar....? Ik ben 29, mijn vriend en ik hebben besloten om 'binnenkort' de pil te laten staan (wat mijn vriend betreft liever vandaag dan morgen, ik twijfel nog wel eens over de precieze termijn) en ik wil binnenkort langs de huisarts om wat vragen te stellen over mijn medicijngebruik in combinatie met zwangerschap. Dus als jullie nog een plekje hebben, dan lees en schrijf ik graag mee!
Hoi Michigan, tuurlijk hebben we nog een plaatsje voor je vrij! Ik ken dat wel dat twijfelen. Wanneer zijn jullie van plan om de pil te laten staan? Misschien alvast ontpillen? Ik zal je in het schema zetten.
Welkom Michigan!

Hier heeft het duimen helaas niet geholpen, de sluizen staan open. Helaas...

Teleurgesteld, maar wel een fijn gevoel dat mijn lijf helemaal hersteld is van mn BBZ en dat ik mn normale cyclus terug heb.

Onze volgende KVB is 15 januari, NOD 29 januari. Ronde 3 dus.

Nu dus allemaal duimen voor Anne!

Groetjes Bep
@Bep: Jammer dat het niet gelukt is, maar wel goed dat je cyclus weer back-on-track is. Op naar de volgende ronde maar!

Ik hoop dat er volgende week nog wat te klussen valt voor ons. Manlief is lichtelijk overspannen en het laatste waar hij zin in heeft is... precies! En ik maak me er nu al druk over dat dat volgende week ook gaat gebeuren en dan leg ik natuurlijk weer teveel druk op hem. Herkenbaar voor iemand? Ik wil zo graag dat ik er niet over op kan houden...
Even een kort berichtje vanaf kantoor.... Bep, erg jammer voor je, maar fijn dat er regelmaat te zien is! Op naar de volgende maand ;)

Voor ons is het de eerste keer (dat kan in de tabel), maar nog niet echt de eerste ronde omdat ik de pil dus nog slik. Vandaag heb ik een afspraak bij de huisarts met mijn vragen. Ik denk dat ik dan na deze strip ga stoppen en dan eerst nog even 'ontpil', maar een en ander hangt ook af van de antwoorden van de dokter. Ik vind het heel spannend.... mijn vriend kan echt niet wachten, maar hij is ook een stuk ouder dan ik. Het opgeven van mijn vrijheid is iets wat mij soms nog tegenhoudt, maar dat gevoel wordt wel rap steeds minder...

Vera, wat jij schrijft is in principe voor mij niet herkenbaar. Als er bij ons iemand geen zin heeft, ben ik dat eerder! Maar wat je schrijft over zo graag willen dat je er niet over op kan houden, dát vind ik wel heel herkenbaar!! Het is ook niet niks.... bij ons sijpelt dit onderwerp ook steeds tussen alle andere gespreksonderwerpen door. Ik merk dat het wel steeds door mijn hoofd speelt. En heel vreemd: doordat ik nu hier mee schrijf lijkt de beslissing ook nog wat 'echter' geworden!! Verder praten we er met niemand over, dus ik ben blij dat ik hier mee mag doen!

Trouwens, slikken jullie allemaal al foliumzuur? En wat is nou beter: pillen foliumzuur, of complete vitaminepillen voor zwangeren?
Heej Meiden!

Ik ga nu een weekje weg en ben er dan weer! Succes allemaal....

Als ik terug ben schrijf ik snel weer mee hoor!

Ik slik nu ongeveer anderhalve maand foliumzuurtabletjes.

Oww.. iedereen om me heen is zwanger, heeft t er opeens over of er is wel iets met kleine kindjes.. haha leuk he!!!!

Doei!! Maki
Michigan, inderdaad! Ik kan bijna nergens anders meer aan denken. Hij wil ook graag maar zit erg slecht in zijn vel over zijn werk. Is op zich niet erg, maar wel als de kans erin zit dat ik zwanger kan worden. Ik neem aan dat jij rond die periode wel zin hebt (of zin maakt, ;))? Ik slik ook al een paar maanden een foliumzuur tabletje.
Goedemorgen allemaal,

Wat is het hier gezellig druk!

@Bep, wat jammer zeg . Wel fijn dat je cyclus dan weer normaal is. Drie keer is scheepsrecht.... dus wie weet.

@Vera, wel verveld wat je schrijft. Er zelf zo mee bezig zijn, maar ja, in je eentje zet weinig zoden aan de dijk! Ik denk dat je er nu niet teveel over moet praten, maar hem volgende week gewoon meesleuren (niet met de mededeling dat het nu moet, maar omdat je het leuk vindt). Dan wil hij toch wel?

Voor mij is het wel fijn om het hier van me af te schrijven. Dan hoef ik vriendlief er ook niet mee lastig te vallen. Volgens mij begint het voor de heren allemaal 9 maanden later dan voor de dames.

Mijn ei springt ongeveer vandaag, of gisteren of eergisteren of morgen ofzo en we hebben de klusdagen goed benut tot nu toe. Op die momenten is vriendlief er ook mee bezig maar voor de rest maakt hij weinig opmerkingen en als ik dat dan wel doe dan krijg ik te horen: euh, er is ook nog meer dan alleen maar baby's hoor! Duh, het is wel mijn lichaam waar van alles mee moet gaan gebeuren hoor dus ik vind het niet zo gek dat ik daar dan mee bezig ben. Ben benieuwd of hij deze week aan me gaat vragen of ik al wat voel.

Ik slik foliumzuurtabletjes, geen vitaminepillen voor zwangeren. Weet eigenlijk niet wat beter is. Ik heb nog nooit vitaminepillen geslikt, ik eet gewoon appels en peren .

@Bep, dan heb je wel een hele korte cyclus als de klusdagen volgende week alweer zijn. Heb je dus per jaar gewoon 1 ronde extra! Handig zeg.
Hallo!

Lijkt me leuk om mee te schrijven, is er nog een plekje?

Ben 26, in december gestopt. Duurde even voordat ik manlief kon overtuigen dat wachten op de 'ideale omstandigheden' weleens heeeel lang kan duren... (en nadat ik er nog even flink had ingewreven dat hij ook al 35 is was hij het toch wel met me eens ). Nu gaan we dus voor de eerste, spannend!

Mijn NOD is 31 december, ervanuitgaande dat ik een regelmatige cyclus heb (ben al eens eerder gestopt met de pil, toen was de eerste cyclus precies 28 dgn maar daarna klopte er geen bil meer van... Nu de eerste cyclus ook weer precies 28 dgn, dus hopen dat dat zo blijft dit keer!).

Groetjes en succes iedereen ;)

TT
Hey, wat een leuk topic! Ik wilde er net zelf één gaan aanmaken toen ik ontdekte dat er al één was voor 2008.

Mijn man en ik kunnen haast niet wachten om te gaan 'klussen', maar we stellen het steeds nog even uit vanwege onze voor begin 2009 geplande verhuizing. Eerst wilden we er komende zomer voor gaan, maar ik vraag me steeds vaker af of we nog wel zo lang gaan wachten...

In elk geval lijkt het me leuk om hier ook mee te schrijven. Voor in de tabel: ik ben 27, we gaan voor ons eerste kindje en het wordt voorjaar of zomer 2008!

Ik ben overigens al zo'n anderhalf jaar geleden met de pil gestopt. Omdat ik een beetje pilmoe was (ik had niet zo'n zin meer om jarenlang hormonen te slikken) en ook alvast met de gedachte: dan hoef ik straks niet te ontpillen...

(O ja, het foliumzuur hebben we trouwens al in huis!)
Hoi meiden en welkom nieuwe meiden!

Nou, ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest met al mijn vragen, was erg leuk om het er al zo concreet over te hebben. We hebben vooral gepraat over de medicijnen die ik nu gebruik en mijn medische historie en daarnaast ook wat praktische informatie besproken. Zij raadde me aan na het stoppen met de pil in elk geval 1 cyclus rond te gaan voordat we 'er voor gaan' en ook om nu zsm te starten met foliumzuur. Overigens raadde zij het gebruik van vitaminepillen af, dus Ellein - ik ga ook maar aan de appels en peren ;)

Het was een leuk gesprek, de arts sprak erg enthousiast en meedenkend met me mee en nu.... nu maak ik deze pilstrip af en dan.... wachten
Hallo TT en Ziggie, welkom. Leuk dat jullie willen meeschrijven.

Ziggie, dat pilmoe had ik ook! Ben ook blij dat ik er af ben. Wat mij betreft begin ik er ook nooit meer aan.

TT, er is inderdaad altijd wel iets om het uit te stellen. Voor ons is de lijst om er nu voor te gaan trouwens langer.... gelukkig maar.

Ik zal jullie in het schema zetten.

Michigan, kan me voorstellen dat het wel heel echt wordt als je er met iemand over praat. Lijkt me eigenlijk wel doodeng ook! Schrijven vind ik al een hele stap, laat staan praten.... Wel fijn dat jullie er dus ook al bijna voor kunnen gaan. Wanneer eindigt je pilstrip?

Oeps, ik zie net dat ik 31 december schreef als NOD... moet natuurlijk 31 januari zijn!

Michigan, leuk dat je zo'n fijn gesprek had met je huisarts! Inderdaad wel heel concreet word het dan... zei ze ook waarom geen vitamines? Ik slik namelijk vaak gewoon een multivitamine (dus geen speciale zwanger-worden-mix), maar dat doe ik al heel lang. Daarnaast gebruik ik natuurlijk ook foliumzuur... maar ben wel nieuwsgierig waarom ze het gebruik van vitamines afraadde, en bedoelde ze dan speciaal vitamines om zwanger te worden, of voor als je zwanger bent, of vitamines in het algemeen?
Hallo meiden,

Ik zag dat het forum al behoorlijk vol is, maar kan ik er nog bij? Ik ben 26 jaar en inmiddels al weer 9 jaar samen met mijn man. In december ben ik na 10 jaar gestopt met de pil en we hebben besloten er gelijk voor te gaan. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus is, dus het is nog even afwachten. Wel heb ik al vast de zwangerschapstesten via Matcare besteld. Vind het een beetje ongemakkelijk om die bij de drogist te halen, straks kom ik een bekende tegen! Heeft iemand van jullie ervaring met deze testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven