Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Zo meiden, was ik ook weer eventjes.

Had gisteren een enorme baaldag, was echt megamoe en zag t ff niet meer zo zitten allemaal. Vandaag kunnen bijslapen omdat zoon naar de creche was, dus zie nu alles weer veel zonniger!

Jobje kan me voorstellen dat je er van baalt. Helemaal als je het zo graag wilt doen. Maar even een oppepper van mij. Van fv worden ze ook gezond groot hoor en het is heel makkelijk en dan kan je man er snachts ook uit! Nou ja, probeer er in ieder geval niet teveel over in te zitten dat de bv niet wil. Je moet ook goed aan jezelf denken natuurlijk en helemaal in de beginperiode met een baby. Kan erg heftig zijn allemaal,
Hey Mamadeb, gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Even bijslapen doet dan wonderen he.

Teddy, alles gaat heel makkelijk en snel op tv.... Maar het blijft leuk om naar te kijken.

Floor, ik doe mijn best !!
Jaaaaaaaa!!!!! We kunnen er weer op. Toch minder dat dat op mijn "vrije" woensdag moest gebeuren

Jobje, wat een teleurstelling dat je waarschijnlijk geen bv mag geven. Maar de medicijnen doorgeven aan je ukje is ook niet goed natuurlijk. Bv geven is intiem, maar het is niet het enige intieme dat je met je kindje hebt. Je kunt heerlijk met elkaar kletsen, knuffelen, uk in badje doen, op je buik leggen en ga zo maar door. Dat is toch wel bijna zo intiem als het geven van bv. En het geven van bv is niet altijd rozengeur en maneschijn, het brengt ook stress met zich mee. Dat heb je hier ook al wel kunnen lezen........ zucht. Maar als je je erop hebt ingesteld om bv te willen geven en het mag niet dan is dat toch best even slikken.

Teddy, is het nog gelukt met het uitzoeken van een kolf? Als ik uk niet zelf kan voeden zorg ik er wel altijd voor dat ik op dezelfde momenten kolf als dat ik zou voeden. Dit om de productie op peil te houden.

Michigan, soms heb je gewoon van die baaldagen. Je bent het dan helemaal zat en dat is ook niet zo gek hoor. De dag dat je jullie ukje in je armen kunt houden komt steeds dichterbij! En je kunt ook gaan bevallen zonder dat je van tevoren tekenen hebt gehad!

Rossia, veel plezier! Hoe was PP? Ik volg het niet, heb alleen de eerste aflevering gezien maar het leek best leuk.

Vera, hoe is het met je bekken?

Floor, is je brood lekker geworden? Heel veel succes morgen. Hoe laat mag je?

Mamadeb, fijn dat je weer wat hebt kunnen bijslapen. Dan voel je je meteen weer stukken beter! Hoe gaat het 's nachts met jullie jongste uk?

Ziggie, goed dat je lekker voor je laat koken! Zo hoort dat

Missc, jullie gaan dus voor de bugaboo? Ik vond het heel raar om voor het eerst in een winkel, nog zonder dikke buik, achter een kinderwagen te gaan lopen. Ik had het idee dat iedereen me aankeek en dacht: wat moet die nou met een kinderwagen .

Mimpje, kun je je laatste weekje nog een beetje doorkomen. Vandaag weer een vrije dag gehad? Nog leuke dingen gedaan?

Angel, morgen je laatste "vrije" dagje. Geniet er maar van! Hoe is het met de kleine meid. Drinkt ze weer goed?

Maki, hoe is het met jullie ukje? Doet hij het goed? En gaat het nog steeds goed bij de oppas?

Ik weet niet meer wie de vraag stelde over clusterkolven: ik kolf dan een blok van zo'n 3 uur om het half uur 5 minuten. Op die manier wek je een toeschietreflex op, dus verhoog je de vraag, waardoor je productie ook wordt verhoogd. De melk die ik in die periode kolf is dan wel bijna een voeding dus die kun je na het clusterkolven geven als voeding. Ik ben benieuwd wat ik morgen op mijn werk kolf. Of het wat heeft geholpen .

Vandaag heerlijk thuis een beetje gerommeld. Wasjes draaien, bedden verschonen, tutten met uk , koken voor vriendlief. Uk begon om 6.30 iets te jammeren en daarna heb ik niet meer geslapen . Om 7.10 heb ik hem er maar uit gehaald en gevoed. Mijn dag begon dus veeeeel te vroeg. Ben nu dan ook best moe.Nog een uurtje en dan ga ik uk voeden en dan heerlijk
Hee Mamadeb, fijn dat je weer bijgeslapen hebt!

Bedankt voor al jullie bemoedigende woorden!

Ik snap ook wel dat fv ook goed is en zie het ook niet als falen van mezelf. Het is gewoon dat het me heel mooi en natuurlijk lijkt om bv te geven. Echt melk van jezelf, een kindje dat uit jouw lichaam drinkt... Misschien ga ik dat dus nooit meemaken.

Maar ja, Jobman zegt ook, treur niet te vroeg, want misschien zegt de psychiater of gyn wel dat het toch mag.

Nou ja, ik zal het nu in ieder geval even van me afzetten. Ik snap ook dat het een luxe-probleem is hoor.

Ik heb sinds zaterdag ook weer behoorlijke last van maagzuur. Echt een heel erg brandend gevoel in mijn maag en in mijn slokdarm. Er komt niks naar boven of zo, maar het brandt zo. Herkent iemand dat? Ik had het idee dat er bij sommigen van jullie wel iets naar boven kwam en dat jullie daardoor rechtop moesten slapen. Dat heb ik gelukkig niet. Maar brandde het bij jullie ook zo?

Nou, sorry dat ik zo aan het zeuren ben vandaag. Alles komt een beetje tegelijk, maar verder ben ik heel happy hoor. Moest deze 2 dingen gewoon even kwijt.

Heb vandaag wel leuke cadeautjes voor mijn gastfamilie in Portugal gekocht. Natuurlijk ook stroopwafels, Nederlandse snoepjes en paaseitjes en verder gewoon andere leuke dingen.

Nou, fijne avond nog allemaal!

Missc, wat leuk trouwens dat je de kinderwagen al gaat uitzoeken. Daar zijn wij nog helemaal niet aan toe gekomen, maar lijkt me superleuk. Welk merk en welke kleur wil je of weet je dat juist nog niet?
Ellein, cross!

Jij ook dank voor je woorden. Ik zal me inderdaad proberen te focussen op de andere intieme dingen die er wel nog zijn en je hebt gelijk, het is niet niks, dat bv geven. Dat heb ik hier wel gelezen...

Maar ja, ga ik weer, het is net of ik minder vrouw ben zonder bv...

Floor, heel veel succes morgen!! Zet hem op!

Oh ja Floortje, jij vroeg of overstappen niks was, maar overstappen op een ander medicijn doe ik ook liever niet, want ik heb andere soorten gehad, maar die werkten bij mij niet.
Ha meiden! Wat saai was het vandaag he, zonder forum?

Vannacht is de kleine snel achter elkaar gekomen (voor haar doen dan). Om 0:00-4:00-8:00... Dus daarna ben ik nog even lekker in bed gedoken. Dat doet een mens goed! Voel me een stuk minder moe vandaag.

Net zijn er wat collega's langsgeweest. Gezellig! En leuke kadobonnen gekregen. Dus kan weer gaan shoppen voor de kleine.

Ellein, nog even een vraagje over het opwarmen.. hoe weet je dat het de juiste temperatuur heeft en niet te warm wordt? Hoe lang zet jij het flesje in kokend water?

Teddy, ik denk soms ook wel dat ze papa mist. Ze lijkt nu ook steeds meer te reageren op onze stemmen enzo. Leuk is dat. Wel vervelend dat mini-Teddy last krijgt van krampjes. Ik ben vandaag aan de venkelthee begonnen...

Michigan, fijn dat alles goed was bij de vlk. En wat je schrijft over het zat zijn, dat is inderdaad een bekend gevoel. Je wilt zo graag dat het einddoel in zicht komt. En nu heb ik nog steeds soms dat gevoel van: ik wil mijn lijf terug. Want het is nog steeds niet van mij.. het staat in dienst van onze kleine. En met liefde hoor!

Jobje, wat jammer dat je waarschijnlijk geen bv kan geven. Maar zoals de rest al zegt: natuurlijk wil je liever dat intieme gevoel van het zelf voeden ervaren, maar jouw gezondheid is minstens even belangrijk. Een kindje krijgen is enorm heftig. Lichamelijk, maar ook geestelijk. Dus heel belangrijk dat je geen terugval krijgt, je krijgt heel wat te verwerken.

Ziggie, ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel aan gedacht heb tijdens de bevalling. Zo van: als ik nu maar niet ga poepen. Maar het persen voelt alsof je heel nodig moet, dus op een gegeven moment heb ik die gedachte losgelaten. Het kon me toen ook niet meer schelen. Later vertelde de vlk me dat er geen ontlasting was gekomen. Daar was ik wel blij om. Maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om vlak voor de bevalling zo'n klysma te gebruiken. Ik heb ze wel eens moeten gebruiken voor een darmonderzoek en het is niet fijn. Als je dan ook nog eens weeen moet wegpuffen lijkt het me haast onmogelijk. Ik heb ze trouwens wel in huis gehaald voor na de bevalling, omdat ik een spastische darm heb en niet teveel druk wilde zetten met de hechtingen. Gelukkig heb ik ze niet nodig gehad.

Over de plek van bevalling... ik zou je willen meegeven dat de weeen in de auto 10 keer zo heftig zijn. Dus hoe later je beslist naar het ziekenhuis te gaan, hoe heftiger de autorit zal zijn. Ik ben relatief vroeg gegaan, maar moet er niet aan denken om met heftigere weeen nog in de auto te moeten. Ik zou overigens een volgende keer absoluut weer in het zkh willen bevallen!

Fijn dat bij jou ook alles goed was bij de vlk!

Rossia, telkens als ik jouw berichtjes lees valt het me op hoe sterk en positief jij overkomt. Daar heb ik echt respect voor!

Floor, ik wil jou ook nog even heel veel succes wensen morgen! Zet hem op!

Mamadeb, een minder goede dag dus gisteren? Het lijkt me ook ontzettend zwaar om een klein kindje te verzorgen terwijl je nog een tweede hebt rondlopen. Petje af hoor! Ik vind het met eentje al superzwaar!
Vera, ik maak de melk niet te warm. Doe het eigenlijk op gevoel. Is ook een beetje wisselend hoe lang het in het pannetje staat. Meestal zet ik het flesje er meteen in als ik het pannetje op het vuur zeg. Even roeren met een lepeltje erin tot het lauw is. Je kunt een druppel op de binnekant van je pols doen om te voelen of het niet te warm is.

Jobje, je bent niet aan het zeuren hoor . Maagzuur is niet leuk en te horen krijgen dat je geen bv mag gaan geven is ook niet leuk. Dus schrijf het maar van je af, daar zijn we tenslotte ook voor!
Ellein, thanks. Kan ik mijn ouders instructies geven hoe ze het flesje moeten opwarmen. Morgenavond ga ik een deel van de voeding kolven en dan gaat Veraman het in een flesje geven. Kijken of het lukt. En dan wil ik later ook proberen of ze ontdooide melk lust. Dat schijnt weer anders van smaak te zijn.

Jobje, je zeurt helemaal niet. Je kunt hier ook met minder positieve berichten terecht!

Wat betreft het maagzuur: ik had niet altijd dat het ophoog kwam, maar wel dat het brandde in mijn slokdarm. Dan hielp het ook om rechtop te slapen. Want dat branden komt omdat het zuur terugloopt in je slokdarm. Erg vervelend. Slik je al Rennies of (vloeibaar) Gaviscon?
ellein ik ben inderdaad geslaagd voor een kolf. ik heb een medela swing gekocht. een elektrische enkele kolf. heb samen met de vrouw van de bv winkel alle apparaten vergeleken en deze sloot het beste aan bij wat ik wil. hij schijnt even snel te zijn als een dubbele kolf. is een 2 fasen systeem. morgen ga ik langs het cb om een soort schema voor het kolven te maken en wat info in te winnen. en dan maar eens proberen.

vandaag een voorbeeldige dag gehad. we zijn lekker op stap geweest. langs de bv winkel, en daarna langs papa op kantoor.

lekker geslapen in de maxicosi. verder de hele middag geslapen. ideaal! ze heeft geen last van krampjes meer gehad.

vanmiddag werd er aangebeld, stond er een bloemist voor de deur met een enorm boeket rode rozen. er zat een kaartje bij waarop stond: 2009 wordt ons jaar! (hoezo toevallig...) van teddyman alvast voor valentijnsdag. lief he??

jobje geen sorry zeggen hoor! maagzuur is ook ellende. rennies hielpen bij mij wel goed.of een beker warme melk voor het slapen.

floortje succes morgen!

missc, leuk joh de kinderwagen uitzoeken. nu nog de kleur bepalen. vind de bruine bugaboo erg mooi.

ik ga de laatste voeding doen en hopen op weer een goede nacht! trusten...
Jeetje Teddy, wat romantisch zeg zo'n bos rozen en toepasselijke tekst! Leest ie soms mee op het forum, haha?

Ik ga morgen meteen rennies kopen en nu maar even een beker warme melk proberen. Bedankt voor de tips. Vooral op vakantie straks heb ik echt geen zin in die klachten.
Meld! All quiet on the labour-front. Ga nu even naar de fysio, dus 'spreek' jullie later!
Goedemorgen!!

Michigan, weinig spannends te melden dus momenteel.... Succes bij de Fysio, maar waarschijnlijk ben je alweer terug...

Ellein, bedankt voor de uitleg voor het clusterkolven. Ik had de vraag niet gesteld, maar was ook wel nieuwschierig naar het antwoord. Heb je gister nog een beetje bijgeslapen?? PP is een leuke serie! Heerlijk voor een avondje op de bank!

Jobje, is niet zeuren hoor! Je maakt het e.e.a. mee en daar hebben de meeste zwangeren last van gehad! Dus alleen maar goed, want je krijgt nuttige tips hier!

Vera, wat gezellig dat je collega's langs zijn geweest en weer heerlijk verwend. Vandaag gelijk spenderen? Bedankt voor je lieve woorden terug!

Teddy, wat een heerlijk romanticus die aanstaande van jouw. Echt super lief!! Dat brengt toch ook wel een big smile of je face he??

Floor, heel veel succes vandaag. Ik duim voor postieve berichten.
wat is het hier rustig...

net met miniteddy boodschappen gedaan en zo naar het cb om te wegen.

tot later!
Ja, het is zeker rustig hier!

Ik ben hard aan het werk en heb niet zoveel te melden, behalve dat ik heel veel zin heb in mijn vakantie. Zaterdag weg!

Teddy, succes bij het cb!
hey meiden,

even snel update van mijn kant. Gesprek ging wel redelijk goed denk ik. Was wel wat lastig, ze hadden een aantal moeilijke vragen ik weet niet of mijn antwoord altijd goed was. Maar goed volgende week hoor ik meer!

Ze vroegen ook naar referenties, ik heb gezegd dat ze best mijn vorige werkgevers mogen bellen. Ik hoop alleen eigenlijk niet dat ze dat doen!

x Floortje
Ligt de site eens niet op z'n gat, is iedereen druk met andere dingen.. Ik heb net koffiegeleut met mijn moeder, dus ik was ook druk bezig ! Voor de rest heb ik vandaag niks ingepland dus lekker eens rustig op de bank.

Omdat ons meisje overdag rustiger is, slaapt ze 's nachts minder lang. Vannacht weer max. 4,5 uur tussen de voedingen. Nou ja... het is het 1 of het ander he? Vanochtend was ze wel de hele ochtend wakker en huilerig. Bij het luier verschonen ontdekten we geirriteerde billetjes. Dus creme erop, nu ligt ze lekker te slapen.

Teddy, wat ontzettend lief van Teddyman! Die mannen kunnen soms best verrassend uit de hoek komen, en dan smelt je toch bijna he? Ik krijg elk jaar een bos bloemen. Ben benieuwd of hij er dit jaar ook aan denkt. Ga jij nog iets terugdoen?

Ben benieuwd hoe je kolf bevalt!

Michigan, alles rustig begrijp ik? Hoe was het bij de fysio? Heb je nog erg veel last?

Rossia, alsjeblieft! Ze zijn welgemeend en welverdiend!

We gaan eens een dagje plannen om de kadokaart te spenderen. Het is van een groot warenhuis die niet in elke stad zit. Wel in A'dam, maar daar wil ik liever niet heen. Dus het wordt A'veen denk ik. Dan weet je vast wel welk warenhuis ik bedoel.

Jobje, nog 2 nachtjes slapen! Hoe lang ging je ook alweer?

Hoe is het vannacht gegaan met het maagzuur? Hielp de melk een beetje?
Floor, gematigd positief dus? Ik hoop op goed nieuws volgende week!

Vaak vragen ze of ze referenties mogen checken maar doen ze het niet. Maar ik denk toch niet dat jouw vorige werkgevers negatief over je zullen zijn?
Floor, spannend dus nog! Ben benieuwd naar de uitslag volgende week!

Vera, gezellig, koffieleuten met je moeder.

Ik weet niet welk warenhui je bedoelt...

De warme melk heeft best wel geholpen dus dat ik ga ik vaker proberen. Beter dan rennies lijkt me, maar die ga ik voor de zekerheid wel meenemen op vakantie.
Vera nee zullen niet negatief zijn hoor, waren verloskundig ook zeker tevreden. Alleen niet in hun team passend maar ik hoop dat ze daar niets over zeggen! Ik vind het ook spannend hoor, hoop maar op het beste.

Jobje fijn dat warme melk helpt. Niet te scheutig met de kruiden wil ook wel helpen!
vera eerste werkgever is trouwens niets dan lof voor mij dus hoop eigenlijk dat ze dan die bellen!
zo mama is weer trots...3220 gram! hoera!! 260 gram erbij, we gaan goed.

floortje spannend hoor. Ik duim met je mee.
Teddy wow goed zo!! Mag je zeker trots op zijn
Yes, yes, yes! Net goed nieuws gehad! We kunnen op "onze" dag terecht bij het KDV per 1 mei. En ik ga 12 mei weer werken. Goed he?

Teddy, ook lekker gegroeid! Wel grappig, ons meisje was afgelopen dinsdag exact 1 kg zwaarder dan jullie meisje .
wat goed vera! weer een zorg minder. jeetje een kilo zwaarder...besef toch ineens weer hoe klein ze dan is.
Hey meiden,

Even snel een berichtje. Met miniangel gaat het op en neer. Ze heeft nog steeds diarree en vanmorgen moest ze ook ineens overgeven. De zorgen zijn dus nog steeds niet voorbij. Ze drinkt de ene keer meer dan de andere keer. Morgen waarschijnlijk toch maar weer naar de huisarts en dan hoop we ORS te kunnen gaan gebruiken. Gister ging ze in bad en zag ik er even goed naakt en ik kon gewoon d`r ribben zien. Ik werd er zo verdrietig van. Het heeft zoveel moeite gekost om die grammen eraan te krijgen en nu dit, bah ik heb vanmorgen even een potje zitten janken!

Vera en Teddy die blijheid van het wegen en zien dat er weer wat bij is gekomen kan ik me nu weer helemaal voorstellen. Super dat ze zo aankomen en wat goed dat Teddygirl al niet meer in maatje 44 past.

Floortje hoop dat je wordt aangenomen, de duimen draaien!

Verder weet ik niet meer zo goed wat ik allemaal heb gelezen. Ik reageer later weer. Ga nu proberen om weer wat vocht bij mn meisje naar binnen te krijgen, wordt er moedeloos van. Staat trouwens ook nog wat op de mail.

liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven