X-ray worteltjes

18-09-2012 13:10 17 berichten
Naar aanleiding van dit artikel. Ik wil het ook proberen, al vrees ik dat mijn kinderen te slim voor dit trukje zijn, vooral mijn zoon was al als kleuter te nuchter. Welke namen kunnen jullie bedenken die bij een meisje passen? Maar geen prinsessen namen. Misschien Top Model worteltjes?

Gaat iemand dit ook proberen? Ik zou willen weten of het gewerkt heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik lustte vroeger geen boerenkool. Tot mijn moeder zei dat het gemalen boontjes waren (waar ik dol op was).

Er zit dus wel wat in dit idee.

Noem het naar een held uit een videogame of film.
Sponge Bob broccoli? Sterre bonen? Wacht! Ik heb vanavond Maïs soep op het menu en ze vinden het vies. Ik ga zeggen dat het Sponge Bob soep is!
Ja, het werkt. Kijk maar naar reclames en teksten op voedingsmiddelen. Kersentaart klint toch heel wat saaier dan 'donkerrode kersen gevleid op een bedje van goudgele room op een lichtzoete knapperige bodem'.

Ik heb alleen geen zin om dingen als topmodel-worteltjes te verzinnen.
Over het algemeen zijn onze kinderen geen slechte groente-eters, maar bij mijn ouders eten ze het vaak wel beter. Nu verbouwen mijn ouders ook zelf groenten, en brengen ze vaak het nodige mee als we ze zien.

Dus wij hebben regelmatig de boontjes van opa, en zelfs de AH heeft de boontjes van opa Werkt hier super
Kersentaart klinkt ook prima hoor ;)

Bij ons heet de spinaziepasta 'groene pasta', kikkererwten heten kikkertjes, brood met vier soorten beleg heet een verrassingsbroodje. Verder eten we gewoon
Broccoli noemde ik boompjes, spaghetti noemde ik touwtjes (oh wacht, dat is geen groente), bloemkool sneeuwboompjes.. hm, ik denk nog even verder. Is een hele tijd geleden namelijk, dat ik dit soort benamingen nog gebruikte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wij hadden vroeger winterlof en zomerlof. De winterlof lustten mijn zus en ik niet, de zomerlof ging er achtermekaar in. Héérlijk, die zomerlof. Er hoefde geeneens appelmoes overheen.
Hier ook wel eens geprobeerd, maar ze trappen er niet in.
Hier gaan de groenten als eerste op. Aardappels laten ze vaak liggen, vlees ook. Tenzij t kip is.

Waarom weet ik niet.
Mijn dochter hoefde vroeger nooit worteltjes totdat ik ze oranje patatjes noemde en ze in de vorm van patat ging snijden. Ze at zowat haar vingers erbij op! Inmiddels is ze 11 en trapt ze er niet meer in. Gelukkig lust ze nu wat meer.
Mijn dochter lust niets behalve patat, kipnuggets en witte rijst. De rest gaat met moeite erin of helemaal niet. De hamburgers gaan er niet in als ze hamburgers heten en in een brood zijn;hamburgers die kip heten en niet in een broodje zijn, zijn wel lekker. Vlees gaat ook erin als het uit de bbq.
Spruitjes heette vroeger voor mijn zusje kabouterkooltjes.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik snap dat dat drie dagen werkt, maar ben benieuwd of kinderen daardoor ook op lange termijn meer groente gaan eten.
Ik heb besloten, dat ik veel groente gewoon niet lust, ga het niet meer proberen ook: gekookte groentes.

Meeste rauwkost, salades etc vind ik heerlijk.

Maar broccoli, doe ik niet meer, prei niet, boontjes heel af&toe.

Andijvie al helemaal nooit.

En er blijft nog genoeg over

Ik snap kinderen wel die geen gekookte wortel willen, wortels zijn rauw lekker, maar gekookt vies
Hier worden eigenlijk bijna alle groentes goed gegeten. Courgette echter niet, en omdat ik daar wel graag mee kook, is dat hier 'warme komkommer'. En dan gaat het er wel in...

Het enige andere dat geweigerd wordt, zijn champignons. Daar kook ik alsnog regelmatig mee, en die vis ik dan gewoon eruit op hun borden. Zo lang ze verder zo goed eten, mogen ze ook best iets niet lekker vinden!
quote:lilalinda schreef op 18 september 2012 @ 16:58:

Ik heb besloten, dat ik veel groente gewoon niet lust, ga het niet meer proberen ook: gekookte groentes.

Meeste rauwkost, salades etc vind ik heerlijk.

Maar broccoli, doe ik niet meer, prei niet, boontjes heel af&toe.

Andijvie al helemaal nooit.

En er blijft nog genoeg over

Ik snap kinderen wel die geen gekookte wortel willen, wortels zijn rauw lekker, maar gekookt vies

Lilalinda,

Het is aan te raden niet alleen rauwe groente te eten.

Rauwe groente heeft niet dezelfde voedingswaarde als (kort) gekookte, gestoomde of roergebakken groente.

Je spijsverteringssyteem kan uit rauwe groente de vitamines en mineralen niet halen. Het verlaat je lichaam mét de gezonde voedingsstoffen. Het is alleen een goede bron van vezels.

Als je echt geen gekookte groente lust, probeer dan eens te roerbakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven