Zandbak op school-catproof?

11-04-2011 18:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje had vandaag op school lekker in de zandbak gespeeld. Helaas had een kat al eerder gebruik gemaakt van het zand; gevolg; poep aan haar broek :puke: . Ik vroeg ernaar maar de zandbak wordt nooit afgedekt tegen katten. De school staat in een woonwijk, dus katten genoeg. Ik wil dit eigenlijk gaan bespreken, of overdrijf ik dan? Ik vond dit echt te smerig. Op het kinderdagverblijf werd de zandbak altijd afgedekt met een net om katten af te schrikken.

Hoe is het bij de (kinderen van) andere forummers geregeld? Kan ik om een net vragen (lijkt me wel toch?)?

Bij mijn kind op school wordt de zandbak afgedekt na het spe

Totaal aantal stemmen: 32

ja (44%)
nee (38%)
weet ik niet, zou ik wel willen (9%)
weet ik niet, maakt me niet uit (9%)
Onze school dekt de zandbak af met een zeil, thuis doen we dat ook. Lijkt me niet meer dan normaal.
Mirjam, jullie school heeft vast een ouderraad, je kan het ook via hen aankaarten...
Sinds dit schooljaar zijn 3 scholen samengevoegd. Op de oude school hadden we een zandbak met een hoge rand erom heen waar een zeil over heen zat gespannen.

Nu hebben we een zandbak in de grond, zonder rand dus de kids kunnen er zo springen maar de katten dus ook. Ook onze school staat midden in een wijk dus het zal vast wel katten aantrekken waarschijnlijk.
Hmmm... in onze wijk heb je veel speeltuintje en die worden echt niet afgedekt. Ik ben juf en heb op 2 verschillende scholen gewerkt en op beide scholen werd/wordt niks afgedekt. Tja, ik denk dat je kinderen gewoon moet leren om na het spelen even de handen te wassen. Je kan niet alles voorkomen natuurlijk.
Op de scholen waar ik heb gewerkt en op de school waar ik nu werk gaat er een net over de zandbak en dat werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven