Zandbak op school-catproof?
maandag 11 april 2011 om 18:49
Mijn dochtertje had vandaag op school lekker in de zandbak gespeeld. Helaas had een kat al eerder gebruik gemaakt van het zand; gevolg; poep aan haar broek :puke: . Ik vroeg ernaar maar de zandbak wordt nooit afgedekt tegen katten. De school staat in een woonwijk, dus katten genoeg. Ik wil dit eigenlijk gaan bespreken, of overdrijf ik dan? Ik vond dit echt te smerig. Op het kinderdagverblijf werd de zandbak altijd afgedekt met een net om katten af te schrikken.
Hoe is het bij de (kinderen van) andere forummers geregeld? Kan ik om een net vragen (lijkt me wel toch?)?
Hoe is het bij de (kinderen van) andere forummers geregeld? Kan ik om een net vragen (lijkt me wel toch?)?
dinsdag 12 april 2011 om 09:14
Sinds dit schooljaar zijn 3 scholen samengevoegd. Op de oude school hadden we een zandbak met een hoge rand erom heen waar een zeil over heen zat gespannen.
Nu hebben we een zandbak in de grond, zonder rand dus de kids kunnen er zo springen maar de katten dus ook. Ook onze school staat midden in een wijk dus het zal vast wel katten aantrekken waarschijnlijk.
Nu hebben we een zandbak in de grond, zonder rand dus de kids kunnen er zo springen maar de katten dus ook. Ook onze school staat midden in een wijk dus het zal vast wel katten aantrekken waarschijnlijk.
dinsdag 12 april 2011 om 14:41
Hmmm... in onze wijk heb je veel speeltuintje en die worden echt niet afgedekt. Ik ben juf en heb op 2 verschillende scholen gewerkt en op beide scholen werd/wordt niks afgedekt. Tja, ik denk dat je kinderen gewoon moet leren om na het spelen even de handen te wassen. Je kan niet alles voorkomen natuurlijk.