Zindelijkheidstraining

18-05-2009 10:37 641 berichten
We hebben een centraal borstvoedingtopic, misschien is het ook handig om een centraal zindelijkheidstraining-topic te hebben, waar iedereen haar vragen kan stellen - en hopelijk antwoorden krijgen.

Alles dus, over potjes, wc-verkleiners, dwars-liggende-kleuters, onderbroekenwastips, behangplaksel en ga zo maar door...
Alle reacties Link kopieren
ainne, je bent weer geniaal vanochtend.
koffie, zwart graag...
Ainne, ik heb net zelf in m'n broek gepiest van het lachen

Maar to be honest: zo ziet het er inderdaad wel uit als mijn reigertje poept. Het liefst met allebei de voeten op de wc-bril en dan komt het.... Het is alleen bij hem wel bruin, maar dat hadden jullie waarschijnlijk zelf ook wel begrepen
echt joh?? Zo'n dunne waterige streeppoep??

Zoon kan zeker een streep van 30 cm leggen, en dan nog in normale dikte zoals bij volwassenen.
koffie, zwart graag...
Ja, echt waar. Daarom zit ik ook bovenop dat poepen (letterlijk en figuurlijk) omdat het anders overal zit. Een drolletje van de grond plukken is niet zo erg, maar poep opdweilen vind ik echt smerig :puke:

Syl, wel knap dat je zoon al een grotemensendrol kan fabriceren. Je vraagt je soms echt af hoe het allemaal uit die kleine lijfjes kan komen
Hallo meiden,

hier een inbreker in jullie gezellige groepje..

Ik lees al even mee en had besloten dat mijn dochter vandaag maar voor het eerst zonder luier moest gaan. Ze is al maanden zeer geinteresseerd in onze gang naar de wc en plast zelf ook al regelmatig op het potje.

Nou, dat was dus niet zo'n succes. Ik had 9 onderbroekjes gekocht en daarvan zijn er al 8 vies geworden. Op het moment dat ze aan het plassen is zegt ze 'oh, oh', of 'niet zo goed' en dat is het dan. Ik zet haar dan snel op de wc of als we boven zijn op het potje, maar dan komt er niks meer uit en zit ze alleen maar te lachen.

Wat denken jullie, is dit normaal voor een eerste dag en gaat het kwartje nog wel vallen of moet ik het nog maar even uitstellen?

Ze ligt nu met een luier aan te slapen, maar ik weet niet zo goed of ik haar straks weer een onderbroek aan moet doen of het maar op zal geven voor nu. Tips??
laat haar anders vandaag binnen in haar blote kont lopen. Dat scheelt vieze was.

Als ze al regelmatig op het potje plast, kent ze dus wel de principe.

Ik had een A4tje met kolommen, bij de eerste 5 plasjes een klein kadootje. Daarna om de 5 stickertjes een kadootje.

Wellicht dat die stimulans helpt?

Belde net naar de oppas. Die vertelde dat zoon had gepoept.

Waar denk je: eeh,,broek?? Neeeee op t potje!!

Ze moesten m er wel op zetten toen hij stil achter de bank ging staan

Maar een mooie poep en hij zei: poepie deed zo stinken!! hah a
koffie, zwart graag...
quote:flint schreef op 28 mei 2009 @ 08:50:

Mirjam, dat is wel een beetje man-eigen om zoiets aan te bieden als het al klaar is. Het komt mij in ieder geval heeeeel bekend voor

.(neus in de lucht). Nee, die van mij heeft er echt, echt, echt geen probleem mee (en hij bood het ook al aan van te voren maar ik was eigenwijs en dacht dat ik het zelf wel even kon). Ainne, dat onderbroekje weggooien had ik natuurlijk ook kunnen doen (niet aan gedacht, en daarbij; het is zo'n schattig broekje)
En off-topic; morgen tweede gesprek!!
Sylvester, wat goed van je zoon!

Dochter ging tot nu toe trouwens alleen 's ochtends of 's avonds op het potje, als wij haar erop zetten. En daar kreeg ze ook stickers voor, maar ze heeft liever de stickers op haar t-shirt dan op een vel papier en dat ze dan bij 5 stickers een kadootje krijgt. Weet niet zo goed wat ik kan doen om haar te stimuleren op het potje te plassen. Ik zal haar toch aan het verstand moeten brengen dat dat de bedoeling is. Zeggen dat ze dan zo'n grote meid is werkt af en toe. Sinds ze een broertje heeft (nu 8 maanden) vindt ze het namelijk ook weer erg leuk om af en toe een baby te zijn...

Nou ja, ik zal haar vanmiddag idd eens in haar blootje rond laten lopen. Morgen ben ik ook met haar thuis, dus misschien dat het kwartje dan gaan vallen.
voor mirjam. Hoop dat je aangenomen wordt.

Wat ik ook in t begin deed toen de kadootjes te gek werden. Hij ging nl nogal vaak plassen die eerste dagen:

3 minibekertjes van zijn kooksetje had ik gevuld. 1 bekertje met een paar rozijntjes, 1 bekertje met een paar druifjes en 1 bekertje met een paar minisnoepjes uit zo'n schatkistje.

Mocht hij er zelf eentje uitzoeken. Overigens deed ik dat maar 2 dagen, daarna bleef t bij stickers.
koffie, zwart graag...
Ka 32 hoe oud is je dochter? Ik heb Milena een paar maanden geleden ook 1 dag zonder luier laten lopen, maar ze had het echt nog niet door. Ze zei pas dat ze moest plassen als ze al aan het plassen was. Nu was ik toen zwanger en kon ik niet echt goed meer bukken om te dweilen, dus heb ik haar weer een luier aangedaan. Wellicht had ik met meer inzet van mijn kant haar wel eerder zindelijk gekregen. Aan de andere kant doet ze nu wel echt haar best, dus ik denk dat ze er nu toch meer aan toe is.

Tot nu toe vandaag 1 ongelukje. Wel een beetje want ik had net gevraagd of ze moest en ze hoefde niet. Ik hang zoon aan de tiet en ze begint te plassen.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Mirjam, voor je soll!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ka, ik vroeg me ook al af hoe oud je dochter is, misschien heeft het daarmee te maken?

Mirjam, goed man, 2e gesprek. Fijn dat dat duimen van me toch geholpen heeft

Syl, een drol op het potje!
Ik lees m'n laatste zin en moet gewoon om mezelf lachen. Voordat ik kinderen kreeg had ik echt niet gedacht dat ik nog eens zou klappen voor een drol in een potje....
nou he, wat kan een mens maf doen zodra ze een kind hebben.

Tis maar goed dat er geen camera's hangen bij ons. Als je soms ziet wat voor gekke dingen we uithalen. Ook met keten, spelen etc.
koffie, zwart graag...
I know. Ik ben al een tikje gestoord van mezelf, maar door de kinderen is het nog erger geworden.
Score van dag op het kdv: 1 natte plasbroek. Ik had erger verwacht want bij z'n tas lag een stapel kleren in plastic tasjes. Gelukkig had hij dus maar 1 plasongelukje gehad, de rest was omdat hij z'n melk had omgegooid en alles eronder zat. Best goed dus eigenlijk!
Bedankt voor de reacties. We hebben nu besloten om toch nog maar even te wachten. Dochter is trouwens 2 jaar en 3 maanden. Best jong dus nog, maar omdat ze het al zo lang interessant vindt, dachten we er toch maar eens voor te gaan. Man had op internet erover gelezen en na de 'oogst' van vandaag het zindelijk worden toch nog maar even uitgesteld.

Jullie nog veel succes!
Ka, da's inderdaad nog best jong. Ik zou ook nog even wachten.

Als ik zie hoe het thuis gaat, dan snap ik eigenlijk niet waarom zoon een ongelukje op het kdv heeft gehad. Ze waren in de tuin van de buren aan het spelen toen hij netjes kwam melden dat hij moest plassen. Misschien had hij gewoon zin in een chocolaatje, ik weet het niet, maar ik vond het wel weer opvallend. En na het bad heeft het reigertje weer heerlijk zitten poepen, ook op z'n eigen aangeven, ik had hem al in een Bob de Bouwer broekje gehezen toen hij het zei.

Nu wordt de volgende vraag natuurlijk: wanneer laten we de luier 's nachts ook uit? Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe ik het bij zoon 1 gedaan heb. Volgens mij was hij wat ouder (ruim 3,5) toen ik het er met hem over gehad heb. Hoe gaan jullie dat doen?
Zoon was droog vandaag!!!

Flint, een paar maanden geleden was zijn luier vaak droog s ochtends, toen heb ik m op een gegeven moment afgedaan.
koffie, zwart graag...
Well done, Sylvesterzoon!!

Hier kwam Oudste opnieuw in dezelfde kleren thuis als waarmee ze vanmorgen vertrok, maar bij nadere inspectie bleek ze wel een andere onderbroek aan te hebben, dus dat zal een poep geweest zijn. Maar ze is verder de hele week al droog, dus ik denk dat het plasgedeelte echt getackeld is inmiddels!

Ka, lijkt me een goed idee om het even te laten zitten. Ik zou het potje even helemaal uit het zicht zetten, en wie weet over twee maanden joh! Ze is inderdaad nog jong.

Mmm Flint, voorlopig laat ik 'm 's nachts zeker nog wel om. Vaak is ie droog, maar ook regelmatig niet. Ik denk dat ik het daar vanaf ga laten hangen, als ie twee weken achter elkaar droog is, dat we het dan zonder gaan doen.

Mirjam, wat goed dat je door bent naar de tweede ronde!
Zoon schoof vanochtend om 6:15 aan in bed. Ik wilde aan z'n billen voelen om te kijken of de luier nog droog was, had hij helemaal geen luier om! Ik vroeg waar z'n luier was gebleven, zei hij dat hij hem afgedaan had, het was niet nodig. Geen idee wanneer hij hem uitgedaan heeft, ik denk vanochtend vroeg (hij was om 5:30 al wakker ), maar in ieder geval heeft hij daarna niet in z'n broek geplast. Nu moet ik alleen de luier nog vinden om te kijken of ie droog was of niet.

Sylvester, goed man!

Ainne, bij jou dus ook een ongelukje. Nou ja, hoort er bij in het begin, tenminste, dat zeg ik de hele tijd tegen mezelf.

O, over leuke outfits naar de creche: gister kreeg ik mijn zoon mee in een fleurig rood-wit gestreept broekje, weer een meisjesding. Hij voelde zichzelf ook tikje belachelijk in dat ding, dus hij wilde hem uitdoen, maar hij mocht van mij niet in z'n onderbroek over straat. Totaal onbegrijpelijk voor hem, want volgens hem was een onderbroek ook een soort broek...
Ik heb net nog even met de vaste juf gesproken over het ongelukje van gister. Het was dus helemaal geen ongelukje, hij had aangegeven dat hij naar de wc moest en toen hij had geplast, was dus z'n broek nat. Hij had er dus overheen geplast in plaats van in de wc. In ieder geval was ze supertrots op hem dat het zomaar in 1x hartstikke goed gaat. Hij geeft zelf ook goed aan wanneer hij moet en gaat dus niet alleen als ze hem erop zetten.

Ik ben een trotse moeder
quote:coravanmora schreef op 18 mei 2009 @ 16:58:

Ik heb wel eens deze tip gelezen en misschien ga ik die proberen: Koop samen met peuter een cadeau. Laat het mooi inpakken. Zet het bovenop de kast, zichtbaar maar peuter kan er niet bij. Dan worden ze er steeds aan herinnerd waar ze het voor doen.

Dames,

Ik breek weer even in. In het begin van het topic had ik deze tip gepost. Die ik ook maar van horen zeggen had. Toen ik de Bart Smit folder kreeg met kortingbonnen, vorige week, besloot ik het te gaan proberen. En tjeeeeee, sindsdien nog maar 1 ongelukje! Ze is al meer dan een week droog overdag. En geeft nu ook goed aan dat ze moet gaan plassen ipv dat ze geplast heeft. Ik ben zo trots! Cadeau staat nog steeds op de kast, ze mag het morgen uitpakken.
ff snel want moet de deur uit.

Jeeej voor flintzoon en voor coradochter
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven