Zindelijkheidstraining.

07-07-2010 21:30 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is twee jaar en vier maanden en dat leek ons een mooie leeftijd om met zindelijkheid aan de gang te gaan.

Alleen werkt de door het cb aangeprezen luier-uit-manier hier totaal niet. Zoon vindt het gek genoeg afschuwelijk om naakt te zijn of zonder luier in een onderbroekje te lopen. Het is huilen en gillen en hij rent achter me aan met een luier die hij uit de lade heeft getrokken . Hij geeft al wel aan wanneer hij gepoept heeft en vind het met ons meegaan naar de wc ook heel interessant. We hebben wel al een potje midden in de woonkamer gezet. Dat vind hij wel interessant. Hij heeft er onder luid applaus al wel eens met broek en al opgezeten, maar verder dan dat komen we niet. Ik heb wel eens geprobeerd hem er met zijn blote kont op te zetten, maar dat werd opnieuw krijsen. Dus mijn vraag is; hoe nu verder?
The time is now
hij heeft er duidelijk nog geen zin in en dit moet echt ook van zijn kant komen, anders heb je straks nog een machtstrijd ook.

Het mooie weer heb je in je voordeel; lekker badje buiten en in je blootje spelen met water (als ie dat tenminste wel wil).

En anders even lekker laten rusten en over een tijdje weer proberen.
Potje mooi laten staan en geen aandacht aan schenken.

Als hij er (per ongeluk) op gaat zitten uiteraard uitgebreid complimenten maken, maar verder rustig laten wennen.

En dan over een maand nog eens proberen.

Zo zou ik het doen.

Succes!
tsja.....
Buiten in zijn blootje wil hij ook niet.
The time is now
Oh een machtstrijd wordt het niet hoor, niets moet. Ik weet alleen niet goed hoe ik het moet aanpakken nu de luier-uit methode niet blijkt te werken.
The time is now
er is een zindelijkheidstopic, misschien lees je daar nog meer informatie
Dank imni, ik ga er even naar op zoek.
The time is now
Ik zou het nog even zo laten! Volgens mij is je zoontje nog echt niet toe aan zindelijkheidstraining. Ik ben zelf ook in die fase met mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden. Hij toonde hiervoor nooit interesse en ik wou dit niet afdwingen, het zou vanzelf wel komen. Ondertussen zal hij in september naar school gaan en is het wel nodig dat hij zindelijk is, maar ik weiger er druk op uit te oefenen want dan kan het alleen maar fout gaan lijkt me. Met deze warme dagen is het heel handig: als het kan, loopt hij zoveel mogelijk in zijn blote poep rond en weliswaar lukt het potje veel beter zo. Hij drinkt erg veel, dus hij plast ook erg veel en van de 10 plasjes zijn er toch 7 in het potje. Op het potje wil hij overigens alleen als hij met zijn blote poep loopt, met broek aan denkt hij dat het een pamper is en doet absoluut geen moeite. En hij weet ondertussen héél goed waar 'pipi' vandaag komt :-). Succes er mee zou ik zeggen, maar maak er geen drama van als het nog niet lukt. Mijn dochter was netjes droog op 2,5 jaar, maar ik lees ook dat er kinderen pas op drie jaar droog zijn....
Ik zou denken; gewoon dat potje laten staan en even afwachten. Als hij er al wel voorzichtige interesse voor heeft, dan zal dat waarschijnlijk vanzelf groeien.

Wat wij ook altijd deden; voor of na het badje (als ze toch al in haar blote kont liep), even op het potje zetten. Of voorstellen om erop te gaan, in jullie geval :-). Misschien helpt het als hij weet dat hij zich uitkleed voor het badje en niet voor het potje. Of huilt hij dan ook als de luier uitgaat? Na het badje plaste ze hier trouwens sneller; ontspanning?

Voordoen met een pop op een poppenpotje vond ze ook erg leuk. Een pop met en onderbroek natuurlijk, die eerst uit ging. En dan ging ze dat nadoen.

Misschien kan hij dan vast aan het idee wennen?
Of spelen de jongens van tegenwoordig niet meer met poppen
Zo te lezen is het nog te vroeg
Mijn zoon poepte laatst dus per ongeluk op de pot, hij schrok zo dat hij ging staan, voor de pot poepte en er toen doorheen liep...

Oudere kids helemaal schreeuwen enzo, GATVER IEUWW...

haha.

Maar goed, toen wilde hij dus ook niet meer op de pot (terwijl plassen net zo goed ging).

Even gewacht en nu doet hij het zo nu en dan weer.

De wc verkleiner is nog eng, dan is het paniek. Dus dat laat ik nog maar even.

Het niet bloot willen lopen is jammer inderdaad, daar is de mijne dan weer gek op.
tsja.....
Pop en poppenpotje vind ik een heel goed idee. Ik heb al wel boekjes over het potje bij de bieb geleend, maar voordoen met een pop is waarschijnlijk nog duidelijker voor hem.
The time is now
wij hebben het rond die tijd ook geprobeerd. Zoon had er nog niet veel zin in, en ik vond het zelf teveel gedoe toen ik het derde plasje op een dag op moest dweilen.

Uiteindelijk is het heel natuurlijk gegaan omdat hij ineens vooraf aangaf dat hij moest poepen of plassen. Toen was hij net een paar dagen 3.
wij hebben eindeloos boekjes voorgelezen terwijl zoon op het potje zat. Als we vroegen, " zullen we even een boekje lezen?" Had hij z'n broek al uitgetrokken. Hij was zindelijk met 2,5 jaar. 's Nachts ook trouwens. Jullie kindjes ook gelijk 's nachts?
@leentje1984, dochterlief van 4,5 plast 's nachts nog een pamper vol bij mij... straks is mijn zoontje nog eerder droog dan haar :-). Volgens mijn zus is dit vooral hormonaal bepaald en zo lang ze geen 6 is, maar ik me ook hier geen zorgen rond...
TO, lijkt mij dat je zoon er echt nog niet aan toe is. Ik zou er lekker nog even mee wachten anders gaat het hem alleen maar tegen staan en word hij er misschien angstig voor..

mijn kids waren ook direct in de nacht droog toen ze zindelijk waren
Herkenbare situatie. Lees dus mee! Helaas geen tips. Zit met hetzelfde dilemma met dochter. Hoewel zij niet huilt bij het niet dragen van luier.
Nog niet mee starten als kind er nog niet aan toe is. Richt je eerder 'schade' mee aan dan dat het goed is.
Bedankt voor alle reacties. Even wachten dus nog maar. Ik ga eens op zoek naar een poppenpotje en probeer het zo interessant te maken/houden voor hem.
The time is now
Ik zou nog even wachten. Dochter had dit ook. Veel interesse in het naar de wc gaan en af en toe per ongeluk een plasje op het potje. Op een gegeven moment heb ik de luier eens een ochtend afgedaan. Dat ging anderhalf uur goed en daarna was het één drama!

3 manden later probeerde ik het nog eens. 3 natte onderbroeken en daarna was het qua plassen zo goed als klaar. ('s nachts draagt ze wel een luier) Nu het poepen nog.....

Ze is nu trouwens 2,5 en we zijn 2 weken bezig. Na de eerste dag heeft ze zo'n 4x een natte onderbroek gehad. *glim glim*

Ze zeggen toch ook dat jongens wat later zijn?
In plaats van een poppenpotje, kan je ook een (wat grotere) knuffelbeer op zijn eigen potje zetten.
tsja.....
Bij mijn dochter zat er tussen overdag zindelijk zijn en overdag precies een jaar. Anders dan de meeste hier.

Ze was met 2jaar en 5 maanden overdag zindelijk en sinds een paar weken nu ook 's nachts. Ze slaapt behoorlijke diep en de luier zat dan ook goed vol. En opeens bleef ie een paar nachten droog. En nu zindelijk.
Zoon was zindelijk met 3 jr en 4 mnd. Toen heb ik gewoon geen luier meer omgedaan. Meneer vond het wel makkelijk namelijk.

Eerste dag iets van 7 ongelukjes, 2de dag 2 ongelukjes en daarna bijna nooit meer.

Sinds 4 nachten is zijn luier ook droog 'snachts! Na 7 droge nachten laten we de luier af hebben we afgesproken.

Hij is nu 3 jr en 10 mnd.

Zijn zus is net 5, en plast nog iedere nacht haar luier vol. Ze vind het dan ook maar niks dat zoon dat dus niet meer doet. Ik hoop dat het voor haar ook een stimulans is. Ze is nu ruim 2 jr zindelijk overdag.
Famke, dat kan idd ook. Alleen vond mijn dochter het leuk om eerst de pop erop te zetten en er dan zelf naast te gaan zitten op haar eigen potje. Tsja en als die beer er al opzit, is het wel erg makkelijk om te zeggen dat hij er niet op kan omdat die beer er al op zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven