Zindelijkheidstraining.
woensdag 7 juli 2010 om 21:30
Mijn zoon is twee jaar en vier maanden en dat leek ons een mooie leeftijd om met zindelijkheid aan de gang te gaan.
Alleen werkt de door het cb aangeprezen luier-uit-manier hier totaal niet. Zoon vindt het gek genoeg afschuwelijk om naakt te zijn of zonder luier in een onderbroekje te lopen. Het is huilen en gillen en hij rent achter me aan met een luier die hij uit de lade heeft getrokken . Hij geeft al wel aan wanneer hij gepoept heeft en vind het met ons meegaan naar de wc ook heel interessant. We hebben wel al een potje midden in de woonkamer gezet. Dat vind hij wel interessant. Hij heeft er onder luid applaus al wel eens met broek en al opgezeten, maar verder dan dat komen we niet. Ik heb wel eens geprobeerd hem er met zijn blote kont op te zetten, maar dat werd opnieuw krijsen. Dus mijn vraag is; hoe nu verder?
Alleen werkt de door het cb aangeprezen luier-uit-manier hier totaal niet. Zoon vindt het gek genoeg afschuwelijk om naakt te zijn of zonder luier in een onderbroekje te lopen. Het is huilen en gillen en hij rent achter me aan met een luier die hij uit de lade heeft getrokken . Hij geeft al wel aan wanneer hij gepoept heeft en vind het met ons meegaan naar de wc ook heel interessant. We hebben wel al een potje midden in de woonkamer gezet. Dat vind hij wel interessant. Hij heeft er onder luid applaus al wel eens met broek en al opgezeten, maar verder dan dat komen we niet. Ik heb wel eens geprobeerd hem er met zijn blote kont op te zetten, maar dat werd opnieuw krijsen. Dus mijn vraag is; hoe nu verder?
The time is now
woensdag 7 juli 2010 om 21:32
hij heeft er duidelijk nog geen zin in en dit moet echt ook van zijn kant komen, anders heb je straks nog een machtstrijd ook.
Het mooie weer heb je in je voordeel; lekker badje buiten en in je blootje spelen met water (als ie dat tenminste wel wil).
En anders even lekker laten rusten en over een tijdje weer proberen.
Het mooie weer heb je in je voordeel; lekker badje buiten en in je blootje spelen met water (als ie dat tenminste wel wil).
En anders even lekker laten rusten en over een tijdje weer proberen.
woensdag 7 juli 2010 om 21:33
woensdag 7 juli 2010 om 21:36
Ik zou het nog even zo laten! Volgens mij is je zoontje nog echt niet toe aan zindelijkheidstraining. Ik ben zelf ook in die fase met mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden. Hij toonde hiervoor nooit interesse en ik wou dit niet afdwingen, het zou vanzelf wel komen. Ondertussen zal hij in september naar school gaan en is het wel nodig dat hij zindelijk is, maar ik weiger er druk op uit te oefenen want dan kan het alleen maar fout gaan lijkt me. Met deze warme dagen is het heel handig: als het kan, loopt hij zoveel mogelijk in zijn blote poep rond en weliswaar lukt het potje veel beter zo. Hij drinkt erg veel, dus hij plast ook erg veel en van de 10 plasjes zijn er toch 7 in het potje. Op het potje wil hij overigens alleen als hij met zijn blote poep loopt, met broek aan denkt hij dat het een pamper is en doet absoluut geen moeite. En hij weet ondertussen héél goed waar 'pipi' vandaag komt
. Succes er mee zou ik zeggen, maar maak er geen drama van als het nog niet lukt. Mijn dochter was netjes droog op 2,5 jaar, maar ik lees ook dat er kinderen pas op drie jaar droog zijn....
woensdag 7 juli 2010 om 21:37
Ik zou denken; gewoon dat potje laten staan en even afwachten. Als hij er al wel voorzichtige interesse voor heeft, dan zal dat waarschijnlijk vanzelf groeien.
Wat wij ook altijd deden; voor of na het badje (als ze toch al in haar blote kont liep), even op het potje zetten. Of voorstellen om erop te gaan, in jullie geval
. Misschien helpt het als hij weet dat hij zich uitkleed voor het badje en niet voor het potje. Of huilt hij dan ook als de luier uitgaat? Na het badje plaste ze hier trouwens sneller; ontspanning?
Voordoen met een pop op een poppenpotje vond ze ook erg leuk. Een pop met en onderbroek natuurlijk, die eerst uit ging. En dan ging ze dat nadoen.
Misschien kan hij dan vast aan het idee wennen?
Wat wij ook altijd deden; voor of na het badje (als ze toch al in haar blote kont liep), even op het potje zetten. Of voorstellen om erop te gaan, in jullie geval
Voordoen met een pop op een poppenpotje vond ze ook erg leuk. Een pop met en onderbroek natuurlijk, die eerst uit ging. En dan ging ze dat nadoen.
Misschien kan hij dan vast aan het idee wennen?
woensdag 7 juli 2010 om 21:40
Mijn zoon poepte laatst dus per ongeluk op de pot, hij schrok zo dat hij ging staan, voor de pot poepte en er toen doorheen liep...
Oudere kids helemaal schreeuwen enzo, GATVER IEUWW...
haha.
Maar goed, toen wilde hij dus ook niet meer op de pot (terwijl plassen net zo goed ging).
Even gewacht en nu doet hij het zo nu en dan weer.
De wc verkleiner is nog eng, dan is het paniek. Dus dat laat ik nog maar even.
Het niet bloot willen lopen is jammer inderdaad, daar is de mijne dan weer gek op.
Oudere kids helemaal schreeuwen enzo, GATVER IEUWW...
haha.
Maar goed, toen wilde hij dus ook niet meer op de pot (terwijl plassen net zo goed ging).
Even gewacht en nu doet hij het zo nu en dan weer.
De wc verkleiner is nog eng, dan is het paniek. Dus dat laat ik nog maar even.
Het niet bloot willen lopen is jammer inderdaad, daar is de mijne dan weer gek op.
tsja.....
woensdag 7 juli 2010 om 21:42
wij hebben het rond die tijd ook geprobeerd. Zoon had er nog niet veel zin in, en ik vond het zelf teveel gedoe toen ik het derde plasje op een dag op moest dweilen.
Uiteindelijk is het heel natuurlijk gegaan omdat hij ineens vooraf aangaf dat hij moest poepen of plassen. Toen was hij net een paar dagen 3.
Uiteindelijk is het heel natuurlijk gegaan omdat hij ineens vooraf aangaf dat hij moest poepen of plassen. Toen was hij net een paar dagen 3.
woensdag 7 juli 2010 om 21:42
woensdag 7 juli 2010 om 21:46
woensdag 7 juli 2010 om 21:50
woensdag 7 juli 2010 om 21:54
Ik zou nog even wachten. Dochter had dit ook. Veel interesse in het naar de wc gaan en af en toe per ongeluk een plasje op het potje. Op een gegeven moment heb ik de luier eens een ochtend afgedaan. Dat ging anderhalf uur goed en daarna was het één drama!
3 manden later probeerde ik het nog eens. 3 natte onderbroeken en daarna was het qua plassen zo goed als klaar. ('s nachts draagt ze wel een luier) Nu het poepen nog.....
Ze is nu trouwens 2,5 en we zijn 2 weken bezig. Na de eerste dag heeft ze zo'n 4x een natte onderbroek gehad. *glim glim*
Ze zeggen toch ook dat jongens wat later zijn?
3 manden later probeerde ik het nog eens. 3 natte onderbroeken en daarna was het qua plassen zo goed als klaar. ('s nachts draagt ze wel een luier) Nu het poepen nog.....
Ze is nu trouwens 2,5 en we zijn 2 weken bezig. Na de eerste dag heeft ze zo'n 4x een natte onderbroek gehad. *glim glim*
Ze zeggen toch ook dat jongens wat later zijn?
woensdag 7 juli 2010 om 21:58
Bij mijn dochter zat er tussen overdag zindelijk zijn en overdag precies een jaar. Anders dan de meeste hier.
Ze was met 2jaar en 5 maanden overdag zindelijk en sinds een paar weken nu ook 's nachts. Ze slaapt behoorlijke diep en de luier zat dan ook goed vol. En opeens bleef ie een paar nachten droog. En nu zindelijk.
Ze was met 2jaar en 5 maanden overdag zindelijk en sinds een paar weken nu ook 's nachts. Ze slaapt behoorlijke diep en de luier zat dan ook goed vol. En opeens bleef ie een paar nachten droog. En nu zindelijk.
woensdag 7 juli 2010 om 22:03
Zoon was zindelijk met 3 jr en 4 mnd. Toen heb ik gewoon geen luier meer omgedaan. Meneer vond het wel makkelijk namelijk.
Eerste dag iets van 7 ongelukjes, 2de dag 2 ongelukjes en daarna bijna nooit meer.
Sinds 4 nachten is zijn luier ook droog 'snachts! Na 7 droge nachten laten we de luier af hebben we afgesproken.
Hij is nu 3 jr en 10 mnd.
Zijn zus is net 5, en plast nog iedere nacht haar luier vol. Ze vind het dan ook maar niks dat zoon dat dus niet meer doet. Ik hoop dat het voor haar ook een stimulans is. Ze is nu ruim 2 jr zindelijk overdag.
Eerste dag iets van 7 ongelukjes, 2de dag 2 ongelukjes en daarna bijna nooit meer.
Sinds 4 nachten is zijn luier ook droog 'snachts! Na 7 droge nachten laten we de luier af hebben we afgesproken.
Hij is nu 3 jr en 10 mnd.
Zijn zus is net 5, en plast nog iedere nacht haar luier vol. Ze vind het dan ook maar niks dat zoon dat dus niet meer doet. Ik hoop dat het voor haar ook een stimulans is. Ze is nu ruim 2 jr zindelijk overdag.
woensdag 7 juli 2010 om 22:05