Zonnebrandcrème

09-04-2020 20:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van ongeveer 2 jaar oud, kan slecht tegen zonnebrandcrème. Vorig jaar al meerdere keren helemaal onder de uitslag en ook nu begint het weer. Hij heeft nooit last van andere huidproducten en ook geen eczeem of wat dan ook. Er is dus iets in zonnebrandcrème waar hij niet goed tegen kan, maar wat? Ik heb geen idee.

We hebben al verschillende zonnebrandcrème geprobeerd, maar eigenlijk gaat niks echt goed. Dit hebben we allemaal al geprobeerd:
- ambre solaire, overal uitslag
- nivea, echt drama. Overal uitslag en zelfs voor bij huisarts geweest
- weleda, smeert vreselijk en hij verbrandde er net zo goed doorheen
- dr Leenaerts, gaat redelijk goed maar wel een beetje uitslag nog.

Heeft iemand enig idee waarvoor hij allergisch zou kunnen zijn en welke zonnebrandcreme is echt nog een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
niet smeren, wel een shirtje aan??
Alle reacties Link kopieren
Als hij zo overgevoelig reageert zou ik voor iets gaan met zo min mogelijk toevoegingen zoals de lijn van Jetske ultee (online) of la roche posay (via de apotheek)

ik zou om proefjes vragen, zonde om een hele fles voor niets te kopen

Succes
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide kinderen (1 & 4 jaar) en ikzelf hebben een gevoelige huid voor zowel bodylotions e.d. als huidverbranding en wij doen het alle 3 erg goed op de factor 50 kids spray van de hema. Parfumvrij en er schijnt weinig andere rommel in te zitten.
suykerspin wijzigde dit bericht op 09-04-2020 20:56
Reden: Toevoeging
7.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook echt de factor zelf zijn, heb ik het idee. Ik kan er ook niet goed tegen, vroeger idd uitslag, nu als volwassene krijg ik vaak puistjes en roodheid ervan. Ik gebruik die van Paula’s choice, die bevalt me nog het beste.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-04-2020 20:42
niet smeren, wel een shirtje aan??


Ik kan moeilijk een t shirt over zijn hoofd en gezicht doen en een pet helpt nou eenmaal ook niet overal tegen😇
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
09-04-2020 20:55
Mijn beide kinderen (1 & 4 jaar) en ikzelf hebben een gevoelige huid voor zowel bodylotions e.d. als huidverbranding en wij doen het alle 3 erg goed op de factor 50 kids spray van de hema. Parfumvrij en er schijnt weinig andere rommel in te zitten.
Oh dat is wel voor een fijne prijs te proberen. Goede tip👍
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
09-04-2020 20:59
Het kan ook echt de factor zelf zijn, heb ik het idee. Ik kan er ook niet goed tegen, vroeger idd uitslag, nu als volwassene krijg ik vaak puistjes en roodheid ervan. Ik gebruik die van Paula’s choice, die bevalt me nog het beste.
Ga ik even naar kijken. Heb ik nog nooit van gehoord. Bedankt in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Fugu schreef:
09-04-2020 20:54
Als hij zo overgevoelig reageert zou ik voor iets gaan met zo min mogelijk toevoegingen zoals de lijn van Jetske ultee (online) of la roche posay (via de apotheek)

ik zou om proefjes vragen, zonde om een hele fles voor niets te kopen

Succes
Oh die proefjes zijn wel een goede!! Het is niet bepaald goedkoop om vanalles te proberen🤔 ik ga allebei eens even bekijken. Bedankt in ieder geval!
Wat sneu zeg! Ik zou een zonnebrand zoeken met weinig toevoegingen, parfum etc. Zelf gebruik ik voor mijn zoontje (met gevoelige/eczeem huid) zonnebrand van Vichy of La Roche Posay, die vind ik allebei erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Zijstraatje: je smeert 'm in als hij veel in de zon komt, is het geen zonneallergie?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
09-04-2020 20:59
Het kan ook echt de factor zelf zijn, heb ik het idee. Ik kan er ook niet goed tegen, vroeger idd uitslag, nu als volwassene krijg ik vaak puistjes en roodheid ervan. Ik gebruik die van Paula’s choice, die bevalt me nog het beste.
Er zijn verschillende stoffen die de zonbescherming geven, niet 1 stof genaamd spf.

Ik zou inderdaad een aantal proberen. Met minerale (fysische) en chemische filters. Hopelijk vinden jullie dan iets wat goed werkt
Alle reacties Link kopieren
La roche-posay heeft fijne zonnebrand voor kinderen met een gevoelige huid ook 1 speciaal voor baby's en in de apotheek kan je ook altijd eerst een proefmonster krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De crème van Naif?

Ik zou kijken naar iets waar zo min mogelijk ‘rommel’ zoals parfum in zit
Ik kan er zelf ook slecht tegen en doe het nu goed op Biodermal voor de gevoelige huid.
JessyMay schreef:
09-04-2020 21:07
La roche-posay heeft fijne zonnebrand voor kinderen met een gevoelige huid ook 1 speciaal voor baby's en in de apotheek kan je ook altijd eerst een proefmonster krijgen.


La Roche Posay heeft een garantie: als het product niet bevalt lever je de verpakking weer in en krijg je het complete bedrag terug. Het voordeel van LRP is dat het geen cosmetisch merk is, er worden geen onnodige geur- en kleurstoffen toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
Met een superlichte huid en medicatie tegen zonneallergie ben ik na veel tobben weer teruggekomen bij Roc. Mijn moeder smeerde dit al bij me op in mijn kindertijd. Betrouwbaar en geen bultjes in de Nederlandse zon. Buitenland altijd medicatie. Maar ook 8 flessen Roc en verbrand, bij goed smeren, nooit.
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
09-04-2020 21:06
Zijstraatje: je smeert 'm in als hij veel in de zon komt, is het geen zonneallergie?
Dat dachten wij vorig jaar ook, maar toen hij er dus helemaal onder zat zijn we bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat het echt wel een vorm van overgevoeligheid was voor iets. Maar wat dat iets dan is, dat wist hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Ik zal in ieder geval eens even bij de apotheek gaan kijken of ze ook proefjes hebben.
Ik kan zelf niet goed tegen vettere zonnebrandcrèmes (vaak jeuk en uitslag). Lichte sprays werken bij mij veel beter, vooral die sportvarianten.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen62 schreef:
09-04-2020 21:12
Dat dachten wij vorig jaar ook, maar toen hij er dus helemaal onder zat zijn we bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat het echt wel een vorm van overgevoeligheid was voor iets. Maar wat dat iets dan is, dat wist hij ook niet.
Maar zonneallergie is toch ook een vorm van overgevoeligheid (voor zonlicht) je kunt eens kijken wat er gebeurt als je gewoon op een bewolkte dag op een plekje wat zonnebrand smeert, maar verder dus niet de zon in gaat. Als hij dan reageert weet je zeker dat dat het is. Mijn jongste reageert nl echt op de zon, haar hele wangetjes zijn nu rood en vol bultjes. Gelukkig weet ik dat t minder wordt naarmate haar huid weer wat went aan de zon.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft exzeem en allergie voor sommige notensoorten. Zij reageert ook op sommige zonnebrandcreme. Ook voor sommige andere cosmetica. Dat blijkt dus te komen omdat sommige producten gebaseerd zijn op notenolie. Allergoloog adviseerde verschillende merken zonnebrandcreme te proberen door dikke laag in binnenkant elleboog te smeren.

Ze gebruikt nu ambre solair. Maar zie dat die bij jouw zoon wel uitslag geeft. Destijds op kdv gebruikte ander king no-ad.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dus eerst dat uitslag kwam van plant op speelplein kdv omdat exzeem erger werd bij mooi weer, maar bleek dus de zonnebrand. Mogelijk is het bij jullie juist andersom en is het een plant.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had het ook en kon alleen tegen die van Avène, te koop bij de apotheek. Tegenwoordig heeft ze minder last, maar gebruik ik hem nog steeds graag omdat hij echt heel goed beschermt.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
09-04-2020 21:17
Maar zonneallergie is toch ook een vorm van overgevoeligheid (voor zonlicht) je kunt eens kijken wat er gebeurt als je gewoon op een bewolkte dag op een plekje wat zonnebrand smeert, maar verder dus niet de zon in gaat. Als hij dan reageert weet je zeker dat dat het is. Mijn jongste reageert nl echt op de zon, haar hele wangetjes zijn nu rood en vol bultjes. Gelukkig weet ik dat t minder wordt naarmate haar huid weer wat went aan de zon.
Hij krijgt geen bultjes, het lijkt meer op eczeem/psoriasis plekken en ook niet op de zonne allergie plekken die ik heb. Al kunnen we het natuurlijk altijd eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven