Zonnebrandcrème

09-04-2020 20:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van ongeveer 2 jaar oud, kan slecht tegen zonnebrandcrème. Vorig jaar al meerdere keren helemaal onder de uitslag en ook nu begint het weer. Hij heeft nooit last van andere huidproducten en ook geen eczeem of wat dan ook. Er is dus iets in zonnebrandcrème waar hij niet goed tegen kan, maar wat? Ik heb geen idee.

We hebben al verschillende zonnebrandcrème geprobeerd, maar eigenlijk gaat niks echt goed. Dit hebben we allemaal al geprobeerd:
- ambre solaire, overal uitslag
- nivea, echt drama. Overal uitslag en zelfs voor bij huisarts geweest
- weleda, smeert vreselijk en hij verbrandde er net zo goed doorheen
- dr Leenaerts, gaat redelijk goed maar wel een beetje uitslag nog.

Heeft iemand enig idee waarvoor hij allergisch zou kunnen zijn en welke zonnebrandcreme is echt nog een aanrader?
Roc, la roche posay, avene, vocht, heb ik allemaal genoteerd. Bedankt.
Heeft de huisarts je niks aangeraden? Eventueel een allergietest doen? Misschien krijgt hij later nog last bij andere crèmes..?
leeg
Mihoen62 schreef:
09-04-2020 21:02
Oh dat is wel voor een fijne prijs te proberen. Goede tip👍
Hier een kind van nog net geen 1 die best flinke eczeem heeft en heel heftig op smeersels reageert, maar ook hier gaat de kinder zonnebrand van de Hema goed.
WasHetMaarWat schreef:
09-04-2020 21:36
Hier een kind van nog net geen 1 die best flinke eczeem heeft en heel heftig op smeersels reageert, maar ook hier gaat de kinder zonnebrand van de Hema goed.
Ik vind dat heel verrassend. Mijn jongste kan qua smeersels eigenlijk alleen sanex zero hebben, die heeft een droge huid, dus al vanalles geprobeerd om dat een beetje vettig te houden. Maar Hema zonnebrand gaat idd prima!
Mijn zoontje heeft vreselijk eczeem, hij loopt er zelfs mee bij de dermatoloog. Wij zijn uiteindelijk bij Derma eco baby zonnelotion terecht gekomen (te koop bij de Etos). Deze kwam ik zelf niet tegen in mijn online zoektocht, maar blijkt dé zonnebrand te zijn waar mijn zoontje wonder boven wonder tegen kan! :cheer2:
Ik kan ook niet tegen iedere zonnebrand creme maar ik kan wel tegen Biodermal voor de gevoelige huid en Nivea heeft sinds vorig jaar een sensitive immediate protect zonnebrand voor de gevoelige huid zonder parfum. Daar heb ik ook nog geen problemen mee.

Heb nog steeds last van zonneallergie maar dat ligt eerder aan zweten en te weinig smeren denk ik. Heb het namelijk vooral op m'n handen, in m'n nek of op plekken zoals de binnenkant van mijn elleboog.
Naïf heeft volgens mij ook zonnebrand. misschien het proberen waard? te koop bij etos geloof ik

https://naifcare.com/product-categorie/ ... gJACfD_BwE
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou bij de huisarts doorverwijzing naar dermatoloog vragen en daar een allergie test laten doen.

Wij dachten dat ons kind allergisch was voor sminck in de kleutertijd maar het bleek een allergie te zijn voor een bepaald conserveermiddel.
Dat ook vaak in dure zonnebrand voorkomt, en ook in goedkope trouwens. Of het ene jaar wel en het andere jaar niet door hetzelfde merk gebruikt wordt.

Ik ben blij dat we weten welk ingrediënt het precies is, want met een trial en error methode was ik er nooit achter gekomen.

Echt, zoek uit wat het precies is, geeft heel veel rust! Succes :)
Wij kregen destijds de tip om Ladival te proberen. Dat gaat nu een aantal jaar goed (afkloppen) alleen het gezicht slaan we over want die huid reageert helaas ook slecht op Ladival. Dus dan maar een pet en zoveel mogelijk uit de zon houden. Succes met je zoektocht en hopelijk vind je snel iets waar hij niet op reageert! Het heeft hier helaas aardig wat tubes zonnebrandcrème en frustratie gekost. Misschien kun je rondvragen of iemand in je omgeving toevallig een van de merken in huis heeft en je zo een beetje kan proberen?
Vervelend hè! Hier ook een allergisch kind met een hele gevoelige huid. Tot nu toe bevalt de crème van jetske ultee het beste.

En....waar ik helaas al na flink wat investering achter kwam, de duurdere merken die claimen voor de gevoelige huid geschikt te zijn die je bij de apotheek koopt moeten je geld teruggeven als je kind toch reageert.

Dus mocht het niet lukken met de proefjes, bespreek dit dan eens bij je apotheek. Ik heb uiteindelijk geld terug gekregen van le roche posay.
Mijn dochter zat helemaal onder de uitslag elke keer als ze met zonnig weer van het kdv terug kwam. Daar smeerde ze met Nivea en Amber Solaire. Thuis smeerde ik met Hema (kids, spf 50) en nooit een reactie gezien. Nu dus ook een tube/fles Hema bij het kdv gelegd.

Hema verkoopt ook kleine (reis)tubetjes voor twee euro ofzo. Dus dat is fijn om uit te proberen (en voor in je tas).
Je zou Naif kunnen proberen, die vond ik heel fijn maar heeft wel parfum. We hebben nu een megafles van Jetske Ultee. Ook goed spul! Plakt niet, ongeparfumeerd en je doet er eeuwig mee (pompflacon). Is vast ook wel in het klein verkrijgbaar.
Ik krijg ook veel uitslag en eczeem van veel smeersels. Bij mij werkt ultra sun heel goed.
Bij mijn allergische zoon gebruik ik allen la roche possay kids spray 50+ Alle andere sprays reageert hij op.
Misschien moet je kijken of het of hij beter reageert op een chemical of physical spf. Beide zijn heel gangbaar, maar soms is het ene beter voor iemand dan het andere. Je moet dan wel op ingrediënten gaan letten.

Staat op je tube of potje gezichtscrème de volgende ingrediënten geschreven, dan bevat het zonproduct een fysische filter:

- titaniumoxide
- zinkoxide

De fysieke filters blijven wel meer zichtbaar op de huid, meer een witte film dus.

https://www.margriet.nl/gezondheid/spf- ... onnebrand/
HEMAlover schreef:
09-04-2020 22:26
Vervelend hè! Hier ook een allergisch kind met een hele gevoelige huid. Tot nu toe bevalt de crème van jetske ultee het beste.

En....waar ik helaas al na flink wat investering achter kwam, de duurdere merken die claimen voor de gevoelige huid geschikt te zijn die je bij de apotheek koopt moeten je geld teruggeven als je kind toch reageert.

Dus mocht het niet lukken met de proefjes, bespreek dit dan eens bij je apotheek. Ik heb uiteindelijk geld terug gekregen van le roche posay.
Ik mocht gisteren nog ruilen bij de Kruidvat, gewoon omdat ik niet tevreden was over een zonnebrand die beweerde niet vet te zijn maar toch heel vet aanvoelde op mijn huid. Ik moest voor dat bedrag dan wel iets anders kopen, maar ik heb een zonnebrand gevonden die me wel bevalt.
Ik denk dat je je kind vooral meer uit de zon moet houden en eventueel ook UV beschermende kleding proberen en een pet met klep.

Wij zijn allemaal roodharig en smeren alleen helpt niet.

In bijv Azie is het voor kinderen heel normaal om UV beschermende kleding te dragen en ze zwemmen er ook mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wow, wat veel reacties weer. De overige merken zet ik er ook bij.

Het vreemde is dat kind helemaal geen gevoelige huid heeft, bijvoorbeeld zwitsal gaat ook prima. Het is echt alleen zonnebrandcrème.

Kind verbrandt niet snel, maar mijn 2jarige houdt echt zijn pet niet op, dat is onbegonnen zaak. Hij verbrandt ook echt niet snel gelukkig.

Ik ga ook kijken naar die filters, dat is inderdaad wel een goede.

Verder vind ik een doorverwijzing naar de dermatoloog nog wat snel, ik zoek liever zelf eerst even. Mocht het niet lukken, dan is dat zeker een optie. Huisarts gaf ook aan dat dat wel een optie was als het vaker voorkwam.
Ja, wat ik zei, ik was er nooit achter gekomen als ik zelf was gaan uitproberen en ons kind kreeg zo'n ontzettende reactie (niet alleen rode vlekken maar ook stugge opgezette jeukende huid waardoor slapen niet ging).

Als je kind alleen wat uitslag krijgt en verder niet veel last zal de stap naar de dermatoloog misschien inderdaad te groot voor je zijn.

Hoe dan ook, hopelijk vind je iets dat werkt:)
Ik gebruik die van Biodermal voor mijn dochter. Die reageerde ook op Nivea en heb verder niks anders geprobeerd. Dit gaat goed.
Wel een dure, maar bij Kruidvat rgelematig voor 1+1 in de reclame. Ik heb van dat merk ook altijd speciale zonnefluide voor mijn gezicht, omdat ik zelf van ander spul meteen puistjes krijg.
Je zou badger of naïf kunnen proberen heb hier hetzelfde probleem met mijn zoontje van 2 en nu naïf en als dat ook nog bevalt dan Badger die is ook zonde parfum
Biodermal wordt 1 van de laatste opties om te proberen, want daar krijg ik zelf uitslag van. Heel vervelend en niet zo handig als je dat bij je peuter opsmeert.

Ik heb zojuist de hema zonnebrandcrème opgehaald, dat zou leuk zijn als het zonder uitslag werkt. Anders gaan we of naif of iets van de apotheek proberen.

En hij heeft totaal geen last van de uitslag, dus die stap naar dermatoloog vind ik inderdaad wel groot. Maar hij had ook geen last/jeuk van de waterpokken die hij behoorlijk had. Dus ik weet niet zo goed of het iets zegt.
UV kleding een idee?

Plus wij hadden UV petjes met een lap stof om de nek: deze bijvoorbeeld.
https://www.next.co.uk/g59548s6/830356#830356

De zonnebrand welke wij gebruiken is van ECO organic cosmetics. We starten aan het begin met factor 50, eind van de zomer factor 20 of 30.
esther55 schreef:
12-04-2020 08:36
UV kleding een idee?

Plus wij hadden UV petjes met een lap stof om de nek: deze bijvoorbeeld.
https://www.next.co.uk/g59548s6/830356#830356

De zonnebrand welke wij gebruiken is van ECO organic cosmetics. We starten aan het begin met factor 50, eind van de zomer factor 20 of 30.
Iedereen heeft het steeds over UV kleding, maar zo’n kind kan in de zomer toch niet elke dag met UV shirtjes lopen? Het is toch vaak een beetje zo’n zwemstof?
Nou, uv shirts kunnen best, maar mijn peuter van ongeveer 2 houdt echt geen pet op voor langer dan 5 minuten. En dan wil ik hem toch wel graag ingesmeerd hebben, met name zijn gezicht. Dus die uv kleding zou wel kunnen helpen, maar alles bedekken met uv kleding is simpelweg onmogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven