Zoontje heeft het moeilijk met het afbouwen van de bv

20-02-2009 13:40 6 berichten
Misschien heeft iemand een goede tip... of heeft eenzelfde soort ervaring.

Mijn zoontje is nu ruim 16 maanden en sinds 2 weken heb ik de avondvoeding afgebouwd en heb alleen nog de ochtendvoeding. Deze wil ik nog een maandje aanhouden en dan stoppen. Maar het gaat niet echt lekker. Hij is het er niet mee eens. Hij lijkt er elke dag meer moeite mee te hebben. Hij slaapt op dit moment niet al te best door doorkomende kiezen en hoektanden. Als ik hem 's nachts troost hapt hij constant in mijn wangen en probeert kin, oorlel en neus als tepel uit (ook bij mijn man). Als hij er dan achterkomt dat het geen borst is, dan is hij zooooo van slag en moet hij hard huilen. Soms geef ik nog weleens toe, maar dat is alleen tijdens dat soort nachten.

Overdag gaat het beter, maar ik kan hem niet op mijn schoot zetten omdat hij dan automatisch in mijn bloes hapt. Decollete is ook uit den boze, want dan blijft hij graaien en duikt er op een onbewaakt ogenblik gewoon vol in. Hij is er gewoon nog niet aan toe en dat vind ik ook weer moeilijk. Dat is hem dan zoiets 'essentieels' ontzeg.

Ik heb altijd gezegd dat hij zelf mocht afbouwen. Maar ik ben zwanger en aangezien ik bij zijn zwangerschap al vanaf 19 weken heel veel harde buiken had en met 25,5 week premature weeën, is de kans bij doorvoeden dat dit weer zal gebeuren. Het word ook afgraden door mijn vk. Tenminste, vanaf 15 weken (ben pas 7 weken). Maar aangezien het zo lastig is de 2e voeding af te bouwen, maar ik me ook zorgen om straks de laatste (ochtend)voeding en wil dus flink de tijd ervoor uittrekken. Aan de andere kant staat het voeden me nu tegen (pijn), dus ik wil ook niet nog weken- of maandenlang doorgaan.

Iemand tips. eigen ervaringen of gewoon een hart onder de riem? Net mijn zoontje verdrietig naar bed moeten brengen terwijl hij 'bssss bssss bsss....' huilde en naar mijn borst wees.
Bij vrouwonline is een weblogster die het ook moeilijk vond af te bouwen en het is uiteindelijk vrij snel gelukt door heel consequent te zijn. Ze heet Denise, misschien heb je wat aan haar verhaal en tips?

weblog Denise

Het verhaal over het slapen en de bv is nog niet zo lang geleden dus als je gewoon naar beneden scrollt kom je het vanzelf tegen.
Alle reacties Link kopieren
Och, appeltje, wat ellendig zeg. Dit lijkt me een hele moeilijke kwestie, maar zo te horen is het voor jouw gezondheid en jouw zwangerschap beter om even echt streng te zijn. Heb je hierover ook al eens contact gehad met een goede lactatiekundige? Die kunnen vaak nog weer even een nieuw licht laten schijnen en die kan misschien ook wel wat adviezen geven over hoe je hier goed mee om kan gaan.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
.
.
Nou, vanavond ging weer hartstikke goed. Ik heb zelfs met hem kunnen douchen zonder besprongen te worden. Hij heeft zelfs bij mij zijn flesje gedronken. Hij kroop van mijn man's schoot naar mij en nestelde zich lekker in mijn armen. Ik heb dus voor een van de eerste keren een fles gegeven. We hebben die er weer bijgehaald in plaats van de tuitbeker... ik heb toch het gevoel dat dit de troost die hij uit het drinken bij mij haalde wat beter vervangt. Ach, dat wennen we later wel weer af, eerst maar eens rustig de borst afwennen.

Heb het idee dat zijn onrust wel kwam door de combinatie met zijn doorkomende kiezen en hoektanden.... de eerste week na het vervallen van de avondvoeding had hij er ook niet zo'n moeite mee. Maar toen hanteerde ik een beetje de tactiek van Qwertu; ontwijken, zorgtaken rondom de gewone drinktijd aan mijn man overlaten en zorgen dat hij geen dorst had. Maar na bijna 2 weken viel hij dus weer even terug. Nou ja, ik moet even kijken hoe het verder gaat.... ik ben hoopvol gestemd in ieder geval. De andere tips van Qwertu zal ik onthouden als ik ook de laatste voeding (over een maand ofzo) afbouw. Ik hoop nog steeds dat ik spontaan droogval en dat zoon geen zin meer heeft om te drinken.

Supersmollie.... mijn verloskundige en lactatiekundige delen dezelfde mening (werken samen). Zorgen dat ik tegen de 15 weken zwangerschap ben afgebouwd vanwege die harde buiken.Maar het staat me ook gewoon tegen om nog veel langer te voeden.... een zwangerschap vergt genoeg van mijn lijf (ik heb weinig reserves ook) en het begint ook pijnlijk te worden. Al zou ik het ook onwijs gaan missen.... beetje dubbel gevoel....

Mardjen, bedankt voor de link...wat een mooi log schrijft zij over het stoppen van de borstvoeding. Kreeg er een brok in de keel van.

Qwertu... ik las je topic over het verdriet van het niet komen van een tweede zwangerschap. Nu ik ook lees dat je de bv daarvoor hebt afgebouwd.... dat lijkt me dan helemaal dubbel moeilijk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven