zwange worden met behulp van medische molen

29-07-2008 15:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al duizenden topics over zwanger worden maar vroeg me toch af of er meer mensen zijn die al een tijd proberen zwanger te worden en nu al bezig zijn of op het punt staan de medische molen te gaan gebruiken. Wil graag ervaringen delen en gewoon mijn verhaal kwijt want dat is soms toch best lastig met al die vriendinnen om je heen bij wie het in no time raak is.....

Ik zelf ben na een jaar proberen vorige week bij de fertiliteitsarts geweest en er staan ons nu allerlei medische onderzoeken te wachten. Had gehoopt dat het toch niet zou hoeven want voelde me deze maand superzwanger (borsten vielen zowat uit mijn bh en waren superpijnlijk en dat had ik nog nooit gehad) maar werd helaas toch vandaag ongesteld. Nu gaan we er dus aan geloven, ben aan de ene kant wel blij dat we de stap zetten maar ook bang voor uitslagen en mogelijke gevolgen....

Wie heeft dit ook en wil zijn ei er ook over kwijt?
Hoi Roosje!

Ik kan me wel redelijk vinden in jouw verhaal. Ook ik heb een jaar lang de natuur z'n gangetje laten gaan maar helaas heeft dat bij mij ook niks opgeleverd.

Eind vorig jaar voor het eerst de medische molen in gestapt wat begon met een hele reeks aan onderzoeken. Helaas was de gyn die ik had niet echt de beste die je kon krijgen want toen ik een afspraak met haar had kreeg ik ineens te horen dat ze met de noorderzon was vertrokken en mensen waren verbaasd dat ik het niet wist, ze had gewoon geen van haar patienten erover ingelicht.

Maar goed, kreeg een andere gyn toegewezen en die wees mij erop dat ik door mijn PCOS heel moeilijk zwanger kon raken. Hij zei het gewoon zo tussen neus en lippen door en pas toen íe mijn gezichtsuitdrukking zag wist hij dat ik dat dus nog niet eens wist.. Mijn oude gyn had me dat verzuimd te zeggen of vond het gewoon niet belangrijk genoeg want zo kwam ik er dus achter.

Heb toen 4x chlomid voorgeschreven gekregen, steeds een hogere dosis dan daarvoor, maar mijn lichaam schijnt er resistent voor te zijn oid want ik reageerde er totaal niet op. Zelfs niet een klein beetje vordering in de groei van het eitje of wat dan ook.. Na een half jaar het ziekenhuis in en uit te zijn gelopen heb ik nu 5 maanden rust.. M'n vriend zit in het buitenland dus een kindje maken gaat beetje moeilijk;)

Maar over 3 maanden hopen we weer gewoon verder te kunnen gaan met de behandelingen.

Het is best moeilijk hoor.. elke keer dat je teruggaat voor een echo hoop je stiekem toch op iets.. ook al weet je dat je er niet op moet rekenen.. Maar zwanger raken met PCOS is niet onmogelijk, alleen een stukkie moeilijker.. dus de kans is er zeker wel, en zolang die er is gaan we er gewoon voor!

Weet je intussen al wat voor onderzoeken je krijgt of is het allemaal nog blanco voor je?

Sterkte er mee in ieder geval!!
Hoi Roosje,

Mijn man en ik zijn net de MM in gegaan en zijn sinds februari 2007 bezig om zwanger te worden. Inmiddels hebben we al wat resultaten van onderzoeken binnen. Ik heb gewoon een ei sprong en het zaad van Barba-man is goed.

Nu wachten op de volgende afspraak bij de Gyn.

Ik weet hoe moeilijk het voor jou en je man is en verdrietig.

Ik schrijf inmiddels al bij een ander topic mee, dus ik laat het hier even bij. Maar wilde je sterkte wensen de komende tijd.

Liefs Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
hihi sorry, ik vind je woordspeling heel grappig: wie wil zijn ei er ook over kwijt......

Heel vervelend dat je nog niet zwanger bent.

Kom maar eens kijken bij Na een jaar nog niet zwanger en dan.....? Daar zijn een aantal meiden in hetzelfde schuitje als jij en met (helaas) heel veel ervaring. Sommigen moeten nog beginnen en sommigen zitten midden in hun behandeling. Wij vinden onszelf een gezellig groepje, kom lekker je verhaal doen!
Hee Sayuri!

Thanks voor je reactie! Wat een raar verhaal van die gyn van jou.... das niet echt het beste voor hebben met je patienten... En ik hoop dat het helemaal goed gaat komen over 3 maanden, gewoon positief blijven!

Ik weet dat ik geen PCOS heb, maar ik heb vrij veel vleesbomen en ben daar vorig jaar al aan geopereerd -binnenkant baarmoeder is nu schoon, buitenkant niet en dat kan beter niet weggehaald worden wegens kinderwens maar lijk nu wel aan paar maanden zwanger- dus loop al een tijdje bij een gelukkig erg goede en aardige gyneacoloog. Zwanger worden zou nu gewoon moeten kunnen maar gebeurt dus niet en ze gaan nu bloedprikken en zaadanalyse doen. Daarna zo'n rontgefoto en dat is het dan voor nu. Dus sta in die zin aan het begin. Moet wel snel zwanger worden is vorig jaar gezegd anders worden die vleesbomen te groot en kan het wel lastig worden, dus in die zin niet allemaal heel relaxed. Gaat ook wel een beetje overheersen dan, die kinderwens en dat terwijl ik die 2 jaar geleden echt nog niet had (was 26 toen de vleesbomen geconstateerd werden en dat heeft het allemaal vwat versneld). Maar we blijven positief en dan komt het allemaal vast wel goed!

Jij ook heel veel sterkte! Hoop dat het lukt als je vriend er weer is!
Hallo Roosje,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, zo voelde ik me vorig jaar april ook. Bang maar ook blij dat de stap was gezet om naar een gyn. te gaan. We werden gecontroleerd en gelukkig was alles in orde bij m'n vriend. Ik heb een hele onregelmatige menstruatie en ze hebben mij clomid gegeven. De 1e x bij 50 mg. sloeg het gelijk aan maar helaas geen zwangerschap! de 2e en 3e x 50 mg. sloeg niet aan en werd bij mij de menstruatie weer opgewekt. Daarna heb ik 2x 100 mg gekregen en deze sloegen ook allebei niet aan. Bij 150 mg. heeft het 2x aangeslagen en daarna weer niet. We hebben toen besloten om te beginnen met hormonen te spuiten maar omdat we op vakantie gingen moesten we 1 maand overslaan. Eind mei ben ik begonnen met het spuiten van de hormonen en half juni heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was positief!! Ik ben nu bijna 10 weken zwanger!!!

Probeer positief te blijven en er niet elke x te veel mee bezig te zijn. Ik weet zelf heel goed dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik denk dat het wel helpt, anders kan 1 maand zo verschrikkelijk lang duren.

@ Saiyuri bij mij groeide het eitje ook bijna niet van de clomid en het was altijd een teleurstelling maar op een gegeven moment had ik de hoop op clomid opgegeven. Het ziekenhuis wilde het nog wel blijven proberen. Dat is wel frusterend maar ook wel begrijpelijk. Bij het spuiten van de hormonen was er bij de 1e controle ook bijna geen groei. Ze hebben toen besloten om de dosis te verhogen en dat was gelukt! Als het eitje groot genoeg is, moet je een spuit zetten om de eisprong op te wekken en dan heb je binnen 36 uur een eisprong. Geef de hoop niet op, hoe moeilijk dat ook af en toe is. Ze kunnen zoveel....

Liefs el31
@ Roosje

Oh dus bij jou zit er eigenlijk ook nog een soort van tijdklok aan vast? als het nu niet gebeurd word het steeds moeilijker? Da's wel balen zeg.. Ben je echt heel intensief bezig met zwanger worden of dat nog niet? ik had dat wel op een gegeven moment.. stond er mee op en ging er mee naar bed.. wat dat aangaat ben ik blij dat ik er nu even niet meer aan hoeft te denken, maar als m'n vriend terug is zal het wel weer komen.. wij hebben die zaadanalyse en bloedprikken ook gehad.. bij mij kwam er dus uit dat ik PCOS had -al had ik dat vermoeden al omdat ik bijna alle symptomen heb- en bij m'n vriend was alles helemaal goed.. hij zat zelfs een beetje boven het gemiddelde!

@ El31

bij jou werkte chlomid dus ook niet? ik was zo teleurgesteld toen ik dat hoorde. Je vestigt er toch best veel hoop op.. maar wat ik niet begrijp, hoe hebben ze jouw eitje nou laten groeien? was dat door die hormonen? en komen die in een spuit?

Ik hoop dat het bij mij ook werkt.. en niet dat ze weer aan komen zetten met chlomid want dat zou gewoon zonde van m'n tijd zijn lijkt mij...
Clomid werkte niet en we zijn toen overgegaan om hormonen (menopur en pregnyl) te gaan spuiten. Mijn eitje is uiteindelijk door de menopur gegroeid en door de pregnyl spuit gesprongen. De spuiten moet je zelf mengen en zelf zetten. Klinkt eng maar is eigenlijk niks aan!

Ze beginnen met clomid omdat dat minder belastend is. Een spuit moet je toch klaar maken en zelf zetten. Zit meer impact op. Ook wordt je goed in de gaten gehouden dat er niet te veel eitjes groeien en moet je vaker op controle. Als clomid aanslaat, sturen ze je meestal weer naar huis, maar dat is helaas bij jou ook niet het geval. Ze zullen echt niet weer met clomid aankomen. Je hebt al bewezen dat dat niet bij jou werkt en dat ze een andere methode moeten gaan toepassen.

Gelukkig was ik er niet al te veel bezig. Als ik ongesteld was geworden of als de clomid z'n werk weer eens niet had gedaan, was het even balen maar profiteerde ik van de dingen die ik nu nog kon doen en als je zwanger bent niet meer!!! Probeer positief te denken en het lukt. Nog iets waar je je hoop op kan vestigen is dat mijn nichtje ook PCOS heeft en nu ook zwanger. Zij is ook zwanger geworden d.m.v. het spuiten van hormonen in de 4e ronde......
Nou, ik hoop dat ze niet nog een keer met Clomid aan komen zetten want hoewel de ene gyn zei dat mijn lichaam niet op Clomid reageerde, zei m'n eigen gyn dat hij eerst weer wilde beginnen met weer Clomid! Maar goed, stel hij komt weer met Clomid aanzetten dan zeg ik gewoon dat dat verspilde moeite is.. als ik er 2 maanden geleden totaal niet op reageerde zal het dan niet veel anders zijn..

Maar wel een positief voorbeeld van je nichtje inderdaad.. Had je nichtje ook eerst Clomid gekregen of ging zij gelijk aan de spuiten?

Naar mijn gevoel was ik er ook niet echt heel erg mee bezig.. behalve op de dagen dat je naar het ziekenhuis moest en dan waren er rond de eisprong best veel..

Ben daarom ook wel blij met even 5 maanden rust en niet eraan te hoeven denken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven