Zwanger en bijna geen buik

01-05-2009 17:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben achttien weken zwanger van de tweede, ben van mezelf behoorlijk dun, en ik heb nauwelijks een buik. Ik kan nog steeds m'n gewone kleren aan, en meestal (bijna altijd) is er voor een buitenstaander niets te zien.

Vorige week ben ik bij de verloskundige geweest, en die zei dat het kind goed gegroeid was.

Vorige keer had ik ook een kleine buik, maar toen vond ik dat minder erg omdat ik het kind de hele dag voelde. Nu voel ik nog vrijwel niets. Was toen toch wat 'zekerder' van de zaak.

Ik was even benieuwd of meer vrouwen zo'n kleine buik hebben... Ik vind het best een beetje jammer eerlijk gezegd, heb ook al niet de grote borsten van de vorige keer
ik (die echt een megabuik had) ben bijna jaloers op je. Maar goed ik kan me voorstellen dat je je meer zwanger voelt als je duidelijk een buikje hebt. Hopelijk maakt hij/zij nog lekker een eindspurt zodat je in de loop van je zwangerschap een mooi rond vol buikje hebt.
Had ik ook bij alledrie hoor, was amper te zien bij 20 weken. Pas na 25 weken ofzo kwam er een bultje naar voren.

Van achteren kon je tot op het eind niet zien dat ik zwanger was. Ben bij alledrie ongeveer 10 kilo aangekomen.

Het ene kind is het andere niet. Mijn oudste was heel druk in de buik, en de andere twee juist heel rustig. Eenmaal uit de buik was het een ander verhaal.....
hihi zie net dat je jezelf olijfje noemt, als zij een erwtje eet zie je het juist gelijk zitten
Haha, maar ik ben wel net zo mager als Olijfje!

Oei, die oudste is er een met veel energie... hoopte al stiekem dat dit dan een beetje een rustig exemplaar is, maar dat is dus ijdele hoop??
quote:Nelladella1 schreef op 01 mei 2009 @ 18:03:

Oei, die oudste is er een met veel energie... hoopte al stiekem dat dit dan een beetje een rustig exemplaar is, maar dat is dus ijdele hoop??

Tja, je blijft er wel lekker slank bij

Ik vond het geen probleem dat ik niet zo'n toeter had hoor. Een week na de bevalling kon ik m'n oude kleren alweer aan. Oke, lekker zat het niet, maar de knoop kon dicht.

Maar mocht je het niet vertrouwen, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met je verloskundige.

Ik hoop voor je dat je een heerlijk rustig kind krijgt dat vanaf dag 1 al doorslaapt.
Ik krijg bijna de neiging een topic te openen: niet zwanger, wél een zwangerschapsbuik! Wees blij! Wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af. Zolang het kind gezond is, tref je het alleen maar met weinig extra kilo's.
Oh ik ben wel een beetje jaloers op je...ik ben nu 28 weken en heb al zo'n grote buik. Al getest op zwangerschapsdiabetes, heb teveel vruchtwater en de 'kleine' is langer dan normaal. Ik kan nu al niet meer normaal fietsen/opstaan/sokken aandoen en iedereen denkt (én zegt het ook) dat ik bijna moet bevallen.

Maar ik begrijp je wel hoor. Hoop dat je een mooie buik krijgt!
quote:Zwieber schreef op 01 mei 2009 @ 19:10:

Ik krijg bijna de neiging een topic te openen: niet zwanger, wél een zwangerschapsbuik!
The time is now
Ik ben van mezelf ook niet de allerdikste en kreeg bij m'n beide zwangerschappen een enorme toeter. Da's dus ook niet echt fijn, ik was echt topzwaar (al kon ik wel gewoon tot het eind m'n schoenen dicht doen omdat ik vrij lenig ben). Van achter zag je niet dat ik zwanger was, als je me van de zijkant zag, dan was het geen gezicht, echt een lantaarnpaal waar een skippybal op geplakt zat. Bij beide kinderen 20 kilo aangekomen, bij beide kinderen na 2 weken m'n eigen kleren weer aan. Kortom, het komt zoals het komt.

En rustig in de buik: m'n oudste was rustig in de buik en eenmaal eruit heel onrustig. Het is nu een heel lief kind. M'n jongste was in de buik heeeeeeeeeel erg druk, eenmaal eruit heeft hij voor mijn gevoel 8 maanden non stop geslapen, even bijkomen van alle drukte, denk ik. Hij sliep echt altijd! Standaard antwoord op de vraag 'waar is de baby' was altijd 'hij slaapt'. Het is nu een enorme woelwater, maar hij heeft wel altijd veel beter geslapen dan z'n grote broer. Ook daar is dus niet echt iets over te zeggen.

Geniet ervan!
Dames, dank voor jullie reacties. Natuurlijk is het een 'probleem' van niks. Ik had 't gewoon leuk gevonden als 't al echt te zien was. En ik was benieuwd of meer vrouwen het herkenden. Bij de vorige was ik op 't eind maar vier kilo zwaarder geloof ik, terwijl zoon een normaal geboortegewicht had gelukkig. En inderdaad kon ik een week later weer in m'n oude spijkerbroek. Dat zijn natuurlijk voordelen.

Overigens zegt een grote/kleine buik niet alles over hoe 'zwaar' de zwangerschap is. De vorige keer ging alle energie in m'n buik zitten, en was ik de gehele zwangerschap geen knip voor de neus waard. Het klinkt gek, maar die buik voelde ook echt als 'te zwaar'. Deze keer gaat 't gelukkig een stuk beter.
Ha Nelladella,

Herken het wel een beetje. Ben nu bijna 33 weken zwanger, maar krijg van iedereen te horen dat ik zo'n kleine buik heb. Van de achterkant zie je echt helemaal niets, dat klopt. Maar ik vind zelf dat ik best een behoorlijke buik heb (heb normaal een hele platte buik) maar blijkbaar denkt de buitenwereld er anders over. Krijg dan ook veel grappen te horen als "zo zie ik eruit als ik een keer goed getafeld heb" etc. Vind het zelf niet heel erg, maar soms irriteer ik me er wel aan. Ook ik heb me wel even zorgen gemaakt of alles wel goed zou zijn met de baby, maar die doet 't prima! Oh ja, ben 11 kg aangekomen tot nu toe. Ik geniet nu gewoon van de voordelen, dat ik ook waarschijnlijk snel weer op mn oude gewicht ben, en mijn lichaam/huid niet zoveel te lijden heeft. Ik herken trouwens wel wat je zegt dat een kleine buik niet minder zwaar is, heb namelijk echt het gevoel dat ie gespannen staat, zwaar is, en helemaal opgevuld
Ik herken het ook. Ben nu ruim 32 weken zwanger en sommige mensen zien het nog niet... Dat vind ik wel een beetje vreemd trouwens, want ik heb nu toch echt wel een buikje.

Met de baby gaat trouwens alles prima en ik kom ook voldoende aan. Misschien dat het bij mij gewoon minder opvalt omdat ik lang ben?

Geniet maar van je zwangerschap, hoe groot of klein je buik ook wordt! Enne - rare opmerkingen zullen mensen altijd wel blijven maken .
Kan nog altijd flink gaan groeien hoor. Ik was ook ongerust, met 25 weken nog aan de vk gevraagd of het wel normaal was dat ik zo'n kleine buik had. Maakte me een beetje zorgen, ben met 30 weken getrouwd en je ziet bijna niet dat ik zwanger was in de jurk. Nu ben ik 39 weken en heb ik toch een toeter. (vind ik zelf dan) Pas na 33 weken is die buik gaan groeien. (en groeien en groeien.. )
Bij allebei de kinderen kon ik met 20 weken mijn normale spijkerbroeken nog aan, toen kon je het net een heel klein beetje zien.

Daarna ging het vrij snel, met 26 weken had ik met allebei al echt wel een goeie buik.

Ha. Ik heb ook mijn hele zwangerschap een ontzettend kleine buik gehad. Vond het toen wel erg jammer, maar was toch ook wel blij dat ik een week na de bevalling weer in mijn eigen spijkerbroek kon.

De grootte van je buik heeft weinig met de grootte van je kindje te maken, maar meer met de sterkte van je buikspieren. Als je niet gerust bent, zou ik een extra echo laten maken. Dan weet je het gewoon zeker.
Ik herken het ook wel, had met 24 nog mijn gewone kleren aan.

Je bent ook "nog" maar 18 weken zwanger, dus dat je de baby nog niet de hele dag voelt is ook niet raar (maar dat weet je ongetwijfeld zelf ook). En je verloskundige zei ook dat de baby goed gegroeid was toch?

Op een gegeven moment ging het bij mij snel (collega;"sinds wanneer ben jij ontploft", hahaha) in totaal 9 kilo aangekomen geloof ik, was na de bevalling meteen weg.

Fijne zwangerschap nog!
hoi hoi,

ik herken het van een kennis van mij!!!

zij is ook dun!!!

ik had haar gezien in het begin van haar zwangerschap was nog niks te zien....was ze net drie maandjes....vier maanden later kwam ik weer bij d'r langs...was er nog steeds niks te zien pas vanaf week 35 begon zij te groeien....

en dan nog was het ook zo'n heel lief buikje waarvan je denkt ze is net pas zwanger...

blijkt ook te maken te hebben met buikspieren.....

liefs mij
quote:Zwieber schreef op 01 mei 2009 @ 19:10:

Ik krijg bijna de neiging een topic te openen: niet zwanger, wél een zwangerschapsbuik! Wees blij! Wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af. Zolang het kind gezond is, tref je het alleen maar met weinig extra kilo's. hier ook hoor: een buik van 5 maanden terwijl de baby er al bijna 6 maanden uit is
Heel herkenbaar!

Ik ben zelf ook lang en dun en ook ik had een heel klein buikje. Pas met 7,5 maand zag je pas echt wat (met een strak shirt aan dan..). Tijdens mijn zwangerschap vond ik het wel jammer dat niemand het zag maar na die tijd heb je ook snel je platte buik weer terug en dat is wel erg fijn!

Bij mijn tweede was mijn buik nog kleiner dan bij de eerste, heb er nog wel een extra groeiecho voor gekregen omdat het niet zo vaak voorkomt dat je buik zo klein is tot het eind. Blijkbaar heb ik goede buikspieren. Ik had trouwens wel ook echt het gevoel dat ik helemaal opgevuld was met kind. De verloskundig zat er bij mijn eerste ook behoorlijk naast qua geboortegewicht. Het zou een kleintje worden van hooguit 5 pond, maar hij woog 7,5! Er zat dus meer in dan ze dachten. Wel werd ik af en toe best onzeker van alle opmerkingen. Groeit hij/ zij wel goed? Ook ik voelde de tweede minder vaak dan de eerste. Bij de tweede lag ook de placenta aan de voorkant en het is ook een rustiger kindje (zowel in als uit de buik).

Geniet van je zwangerschap!
Herkenbaar!

Ik ben nu ruim 21 weken en heb ook nog maar een mini-buikje. Krijg pas sinds een week of 2 mijn gewone broeken niet meer dicht.

Ben ook nog maar 2 kilo aangekomen tot nu toe, maar baby groeit prima, dus het zal allemaal wel goed zijn.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik over een week of wat ontplof

Geniet van je zwangerschap!
Ik herken het ook wel. Ik vond het ook niet leuk dat ik niet al een beetje kon pronken met mijn buik. Ik ben nu 28 weken zwanger en het buikje is echt pas van de laatste vier weken. En dan betwijfel ik nog of mensen die het niet weten wel durven te vragen of het wel zo is (ik ben niet zo slank, misschien denkt men dat het uit de hand loopt). Ik was wel 6 kilo afgevallen in de eerste maanden en daardoor paste ik mijn normale broeken misschien langer dan anders het geval was geweest.
voor mijn zwangerschap trainde ik zo een 15 uur per week en werkte ik 3 dagen op een kinderdagverblijf en das lichamelijk ook heel zwaar.

toen raakte ik in verwachting en toen zei de huisarts, nou je zult pas laat een buikje krijgen omdat je zoveel traint!

met 10 weken kon ik mijn broeken niet meer aan en met 5 maanden vroegen mensen al, goh je staat zeker op knappen je moet zeker bijna bevallen.

ja dan moet je nog vier maanden.

dus dat van die buikspieren zegt ook niet alles hoor en ik moet wel zeggen, ik was dan ook in verwachting van een tweeling.

het heeft een jaar geduurd voor ik mijn eigen kleren weer aankon en ik heb jammer genoeg wel vel over.

ik mag nu niet klagen met maatje 38/40.

maar goed zo'n hele dikke buik is ook niet leuk hoor. ik ben zo'n 37cm in omtrek gegroeid en dat is gewoon best veel. ik ben wel blij dat ik geen striemen heb.
Fijn om te lezen dat er meer mensen zo'n kleine buik hebben.

Ik ben nu ook 18 weken zwanger van de eerste en heb echt nauwelijks een buik. Zeker als collega's en vrienden ook nog eens gaan vragen of alles wel goed gaat kan je dat goed onzeker maken. Gelukkig schopt de baby flink en groeit het goed volgens de verloskundige. Daar houd ik me dus aan vast.

Ik geniet dus maar van het feit dat ik nog makkelijk mijn gewone kleren aan kan etc.
Herkenbaar zeg al die verhalen. Ik ben nu 27 weken zwanger en mensen zijn altijd verbaasd wanneer ik zeg dat ik al zo lang zwanger ben. Ik heb nu weer bevestigd gekregen dat het dus inderdaad, gelukkig!, niet wil zeggen dat het kindje langzaam groeit. Ik ga me vanaf nu maar de voordelen voor ogen houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven