zwanger en hoge hartslag??

29-01-2009 13:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben op het moment 31 week zwanger en heb al een aantal week een snellere pols. Gemiddeld 100 in rust.

Nu heb ik ook nog een de griep maar daarvoor had ik het dus ook al. Zijn er meer zwangeren met dit probleem?

Ik moet maandag weer op controle dus dan zal ik het wel aankaarten maar misschien is er hier iemand die er iets over weet.

Ook bij de minste inspanning zit mn hart al in mn keel en ben ik buiten adem...

groetjes
Ik heb ook een hoge hartslag gehad, maar dat was een bijwerking van weeenremmers die ik kreeg met 32 weken. Dus dat is niet te vergelijken met jou hoge hartslag.

Als je je ongerust maakt kun je misschien vandaag of morgen je verloskundige nog even bellen? Kun je tenminste gerust het weekend in.
Hoi Tiaraatje,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap hetzelfde gehad. Inderdaad helemaal buiten adem en snelle hartslag.

Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd, zij raadde mij aan contact op te nemen met mijn huisarts als ik me er zorgen over maakte. Ik heb besloten dit niet te doen omdat ik van andere zwangeren dezelfde symptomen hoorde.

Uiteindelijk is het later weer overgegaan, ik heb er een week of 4 last van gehad. Op het einde van de zwangerschap (ongeveer vanaf week 34/35) dus niet meer.
Ik denk eigenlijk dat dat helemaal niet zoveel uitmaakt, je lichaam werkt harder, heeft het zwaarder, dus je pols gaat ook omhoog. Dat je kortademig en snel moe bent is ook gezond. Voor zover ik weet is alleen een hoge bloeddruk schadelijk, een hoge hartslag volgens mij niet, zegt hogstens dat je wat rustiger aan moet doen en wat meer rekening moet houden met je zwangerschap.
Oh ja soms had ik ook het gevoel dat mijn hart een slag oversloeg, hartkloppingen dus.
Tiaraatje, volgens mij is dit ook één van de symptomen van de griep die momenteel heerst. Mijn (niet zwangere) zus had het ook. Even de huisarts bellen als je je zorgen maakt!
Bedankt voor de reacties. Ik had de hoge hartslag al voor ik griep had dus daar staat het waarschijnlijk los van. De bloeddruk was goed, telkens rond de 120-80.
Hoi!

Ik ben morgen 31 wkn zwanger en heb t zelfde, heb dan ook regelmatig een gevoel van gejaagdheid...

Denk dat het een combinatie is van het zwanger zijn en het (onderbewuste) gevoel van nesteldrang oid

Moet zeggen dat ik het niet aangekaart heb bij de vk, mijn bloeddruk is telkens netjes en als ze die meet hoort ze mn hartslag ook, dus ook dat ie zo vlug slaat, zij zegt er ook niets over dus neem aan dat t dr bij hoort.

Ohja, gisteren was ik aan het dweilen en telefoneren tegelijk... ik leek wel een oud paard zonder dan ook maar enige vorm van conditie

Mn moeder aan de andere kant moest dr wel om lachen en vroeg me even te gaan zitten want ze verstond dr op een gegeven moment niets meer van
Ik ben 36 weken zwanger en heb het ook al de hele zwangerschap.

Heb gemiddeld in rust een hartslag van 115.

Heb het aangekaart in het begin van de zwangerschap en doordat ik ook hoge bloeddruk heb ben ik toen doorverwezen naar de cardioloog.

Hij vertelde dat de hartslag omhoog gaat omdat je meer bloed in je lichaam hebt tijdens de zwangerschap.

En daardoor het hart harder moet pompen en dat het dus niet erg is als de hartslag hoger is.
Jullie antwoorden stellen me tenminste gerust. Ik zal het maandag toch nog wel even zeggen maar het hoort er vast bij.

The Nurse: Dat van dat oude paard herken ik wel haha.Ik zat net vanwege griep bij de huisarts en daar was ik ook zo aan het hijgen....pfffffffff.
laat misschien even je Hb controleren (kan vaak met een apparaatje bij verloskundige). Mogelijk heb je wat bloedarmoede en da's wel fijn om voor de bevalling dat al op te krikken.
Ik had ook een wat hogere hartslag, en daardoor ook een hogere bovendruk, maar dat vonden zowel huisarts als verloskundige weinig spannend. Als die onderdruk maar goed is.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik heb me laten vertellen dat je tijdens je zwangerschap meer bloed aanmaakt en dat je hart dus sneller moet werken om dat rond te pompen. Ik ben geen medicus dus ik sta niet garant voor de juistheid van dit verhaal hoor.
Extrahalo,

mijn HB was 2,5 week geleden al te laag, nl 6.0, ik slik al 2 weken staaltabletten.
Oh wacht, ik zie dat B12 dat ook zegt..
Toch bedankt Citronella , iedere meedenker is welkom.
Hoi Tiaraatje,

Ben nu 36 weken zwanger en ik heb het ook. Mijn bloeddruk is eerder te laag dan te hoog (90-60) dus daar heeft het niet mee te maken. Het is vervelend, maar het hoort erbij. Het komt doordat je meer bloed hebt en dat moet rondgepompt worden. Ik vind het ook vervelend, want soms voel ik me gejaagd. Zal bij mij ook wel komen doordat ik nog werk en snel wat laatste dingen geregeld wil hebben, ik bén ook gejaagd. Mijn hart slaat soms ook een slagje over en ook dat hoort erbij.

Wat je conditie betreft, hoort er ook bij . De verloskundige zei dat dat komt doordat je wel meer vocht in je bloed hebt, maar niet meer rode bloedlichaampjes. Wel meer werk voor je hart dus, maar geen extra zuurstof. Logisch dat je zo buiten adem bent. Ik begon aan de zwangerschap met een prima conditie, maar die was al in week 6 ofzo verdwenen...

Succes!

Sterre
Op medicinfo.nl lees je dit nog:

Je hart moet gedurende de zwangerschap 40% extra bloed rondpompen. De hartslag wordt hoger en het hart is iets vergroot. Als je zwanger bent, komen extra hartslagen vaker voor.

Vooral rond de 30-34 weken zwangerschap wordt het hart extra zwaar belast. Als je geen hartpatiënt bent, kan je lichaam dit in principe allemaal prima aan.

Mocht je last krijgen van hartkloppingen, raak dan niet in paniek. Het is heel normaal en je mankeert niets aan je hart. Ga even rustig zitten en blijf rustig ademen, dan zakt het vanzelf.

Vooral later in de zwangerschap klagen veel vrouwen over kortademigheid. Dit wordt veroorzaakt doordat je ademcentrum gevoeliger is voor CO². Je bent dus niet werkelijk kortademig, maar je lichaam geeft eerder een prikkel af dat je zuurstof nodig hebt.

Probeer normaal te blijven ademen. Je kunt de neiging hebben te gaan hyperventileren. Probeer dit te vermijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven