zwanger en sinusitis... :((

30-01-2010 15:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Iemand ervaring met sinusitis (holte ontsteking) tijdens je zwangerschap? Ik heb nu bijna een week Otrivin neusspray gebruikt en zit aan de max van 6 paracetamol per dag, maar het helpt niets. Van de dokter moet ik maandag bellen als het niet beter is geworden, maar ik vraag me nu al af hoe ik het weekend doorkom met zo'n pijnlijk hoofd, en kan elke keer maar nauwelijks wachten tot het weer tijd is voor de paracetamol. Die helpt dan maar een krappe drie uur, en dan begint het weer te bonzen.. Niet fijn als je 32 weken zwanger bent, en twee kleintjes hebt rondlopen.. Zou antibiotica een optie zijn, of moet je daar echt niet aan beginnen?

Groeten en bedankt!

een niet zo blije moeder..
Heb je otrivin met xylometazoline? Want volgens mij mag je dat in de zwangersschap niet gebruiken.

Verder vooral stomen..... een sinusitis is meestal viraal en dus heeft antibiotica meestal geen effect.
Hier ook 1. Loop er al een paar weken mee, soms speelt het meer op dan anders. Hele bloedproppen heb ik eruit gegooid.

Ik gebruik trouwens alleen Otrivin Baby, want de gewone neusspray mag je niet gebruiken als je zwanger bent.

Antibiotica heb ik ook nog niet aan gedacht, zou misschien een oplossing zijn ja.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Vervelend voor je. Had het laatst ook heel licht, maar ging gelukkig snel over toen ik neusspray gebruikte. Ik had een neusspray die je wel mocht gebruiken bij zwangerschap.

Heel veel stomen! Desnoods zout in warm water oplossen en dat snuiven. Zit de ontsteking ook in je keel? Heb ik vaak wel. Dan moet je dus ook zout water gorgelen. Absoluut verschrikkelijk, maar goed.

Ik zorg dat ik gedurend die tijd ook van melkproducten afblijf omdat dat de slijmvorming bevordert. En daar heb je al genoeg van.
oh, dat van die melkproducten is een goede.. ik heb van de verloskundigen en de huisarts begrepen dat ik de neusspray die ik heb, een week mag gebruiken. Maar goed, die week is dus bijna om.. Dat stomen, dat moet je dus bij voorkeur gewoon met water doen? En dan onder een handdoek ofzo? Ik weet dat mijn vader het vroeger altijd deed, en dat ik er een beetje claustrofobisch van werd, maar ja, wat moet, dat moet dan maar...
Hier ervaring ermee!

Ik heb chronische holteonsteking. hier ook al aan geopereerd, maar dit komt steeds terug. Met name in januari en februari last hiervan en zo nu dus ook tijdens mijn zwangerschap.

Normaal heb ik nasonex neusspray, die super goed helpt, maar nu eigenlijk niet mag. Paracetamol helpt mij ook niet.

Mijn verloskundige raadde me dokter vogel cinuforce neusspray aan. Het is homeopatisch en werkt meestal pas wat later. Maar ik durf heel stilletjes te zeggen dat het beter lijkt te gaan! De otrivin zoutoplossing werkte bij mij niet.

Daarbij ook af en toe stomen!

Mocht dit niet helpen mocht ik voor een korte periode toch de nasonex gebruiken, maar doe dit toch liever niet.
Even contact met huisarts/verloskundige opnemen of je eenmalig een ibuprofen mag innemen. Ik heb in mijn vorige zwangerschap gehad, en toen gaf verloskundige aan dat eenmalig een ibuprofen geen probleem is. Ik was toen in ieder geval een uur of 6 van het ellendige gevoel af en had even lekker kunnen slapen. Paracetamol werkt bij mij meestal ook niet.
Arme jij! Ik heb het zo ontzettend vaak. Ik snap niet dat niemand tegen je heeft gezegd dat je moet stomen. Dat zet bij mij vaak de sluizen wel weer voor even open. Ik verbaas mij er altijd over hoeveel snot een mens kan hebben, tjonge. Ik ben nu op mijn retour, heb er bijna twee weken last van gehad.

Ik ga binnenkort naar de KNO-arts. Ben benieuwd.

@Xpreciousx, de operatie hielp niet? Dat opperde mijn HA namelijk. Ze zei dat mijn holtes wat breder gemaakt moesten worden, o.i.d.. Weet het niet meer, kan niet normaal nadenken als mijn hoofd uitelkaar lijkt te barsten...
Stomen is idd heet water in een bak (niet kokend) en met een handdoek er boven gaan hangen. Ik vind het vreselijk, maar die hoofdpijn is nog erger. Bij mij werkt paracetemol trouwens ook niet.

Stomen kan/moet je echt meerdere keren per dag doen. Ik probeer er altijd 5 tot 10 minuten boven te hangen. Je hoeft er verder niets in te doen. Kan wel, maar helpt niet extra.
Ok, bedankt! Dan moet ik me toch maar aan het stomen gaan wagen.. Ik had al van die eucalyptus olie voor in bad, maar dat is meer voor het leuke waarschijnlijk dan dat het echt zoden aan de dijk zet..
Ik heb al minimaal 5 jaar een stoomapparaat in huis. Volgens mij kosten die dingen inmiddels geen drol meer. Maar is echt ideaal. Dat ding zet je even aan, je gaat er met je hoofd boven hangen en als je klaar bent zet je 'm weer uit. Je hoeft niet constant water te koken wat daarna ook meteen heel snel afkoelt.
je mag prima neusspray met xilometazoline. Is alweer achterhaald dat dit niet mag.
Dampo is ook wel fijn (ik smeer het rechtstreeks onder mijn neusgaten) en je kan er ook een beetje van in het stoombad doen. Niet overdrijven want dan prikt het in je ogen omdat het zo sterk is..
Hier nog een slachtoffer!

Al vanaf 1dec verkouden,en nu sinds ruim een week ook flink onstoken holtes(incl de bloedproppen)

Stomen,spoelen noem maar op het werkt niet,althans niet bij mij...Slaap zelf met rauwe uien op mijn nachtkastje!

Heb ook al een dubbele oorontsteking,en ben aan 1 kant doof.

Pacacetamol werkt hier ook niet.

Huisarts kon me ook niet helpen,de enige tip die ze nog had was een dropje tegen de droge ruwe keel van het mondademen.

Ben nu 13wk zwanger,en mag als het bij bij16wk weer terug komen bij de dokter als het dan nog niet over is voor een kuurtje ofzo.

Hoop dat jou dokter je maandag wel iets kan geven!

En beterschap.

Wordt gewoon tijd voor de zomer!
Nou, inderdaad, ik kan niet wachten tot het weer beter weer wordt... Kindje komt eind maart/begin april, dus dan zou het toch beter moeten gaan.. Heb vanavond gestoomd, met als resultaat dat mijn neus nu helemaal vol zit. Is dat nou de bedoeling van stomen, of doe ik iets echt niet goed??
Ja dat is de bedoeling, het gaat los komen door het stomen.

Maar neem van me aan gebruik echt eens die cinuforce van dr vogel, dat kan geen kwaad...alleen resultaat is wat later dan neussprays die je voor zou krijgen geschreven als je niet zwanger was.

Ik zou de ibuprofen echt niet nemen. Dan heb je even resultaat voor misschien 1 dag en dan is het weer terug. Dat risico zou ik niet nemen, want je ontsteking is dan echt nog niet verdwenen van 1 ibuprofen.

Ik sukkel ook al van half december, eerst verkoudheid en daarna ook de vreselijke ppijn in mijn hoofd weer. Maar heb echt het idee dat de cinuforce begint te werken sinds een halve week. (gebruik het nu anderhalve week).

\De paracetamols gebruik ik overigens nieteens meer, helpt bij mij iig helemaal niet, dus dan slik ik ze ook maar niet meer.
Hier ook iemand met rec holteontstekingen. Nu tijdens zwangerschap gelukkig nog niet (afkloppen)

Maar stomen is echt het beste. En eigenlijk werkt dit het beste als je een bijholteontsteking aan voelt komen, dus voorkomen dat het erger wordt.

Wat al eerder genoemd werd meestal is een sinusitis viraal en helpt antibiotica dus niet.

Wat ook goed helpt is als je je neus snuit met je hoofd voorover te hangen, zodat je gezicht evenwijdig is aan de vloer. Door de anatomie, kunnen je holtes zich zo beter legen in je neus.

Veel sterkte!!
@ eksner; hi!!!

@ toffifee...

was vergeten op je te reageren. Het heeft bij mij een jaar tot anderhal fjaar geholpen. Is toen helemaal niet terug geweest. Ben er wat minder vatbaar voor dan voorheen (voorheen liep ik constant ermee). Maar het kwam na die anderhalf jaar na de operatie weer met periodes terug. Met name januari/februari valt mij op. Afgelopen jaar opnieuw fotos laten maken iin januari en toen zaten ze dus weer helemaal vol, ze adviseerden toen weer een operatie. Maar daar heb ik voor bedankt, omdat het nu weer terug is gekomen bij mij en ik de paar dagen na de periode echt geen pretje vond. (operatie valt mee)
Ik heb het laatst ook heftig raak gehad. Heb toen ontstekingsremmende neusspray gehad die mag tijdens zwangerschap. Hielp helaas niet. Uiteindelijk een kuur amoxicilline (veilig tijdens zwangerschap) gekregen en toen was het na een dag of 10 zo goed als weg.

Geen ibuprofen nemen. Is sowieso troep, maar al helemaal tijdens zwangerschap. Stomen met kamillethee of rhinocaps kan helpen, maar deed voor mij niks.

Beterschap!
Hoi,

Hier nog even een tip!

Ik kreeg zondag de tip om een neus spoel spuit te halen..

Heb het gister gekocht Physiomer strongjet (mag ik dat zeggen?) tis een soort spuitbus met zoutwater.

En veilig tijdens zwangerschap.

Heb het nu 2x gedaan en er komt een zooi ellende uit me neus!

En ik kan nu weer een beetje ademen door mijn neus.

Ben vanacht igg niet benauwd wakker geworden!
Ik heb het ook gehad tijdens de zwangerschap van mijn jongste. Ik vloog tegen de muren van de pijn en paracetamol, neusspray en stomen hielp helemaal niet. Ik heb contact opgenomen met de apotheek om te overleggen of er naast paracetamol nog andere pijnstillers waren die mogen als je zwanger bent. Er bleek er nog 1 te zijn die je veilig in kunt nemen mits je niet bijna gaat bevallen. Ik was al ruim 40 weken zwanger dus het was voor mij geen optie, maar misschien heb jij er nog wat aan. Welke weet ik dus niet, want ik mocht hem toch niet, maar je apotheker moet het zo na kunnen zoeken voor je.
Ik kwam ook dit tegen tijdens mijn gegoogle:

Iemand de uitzending van Oprah en dr. Oz gezien over de neti-pot? Dit lijkt erop. Ik ben toch wel benieuwd of dit niet werkt, kennelijk spoel je je holtes dan goed door en komt alle troep eruit.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Haha

Deze heb ik ook...Maar ik kan er niet mee overweg.

Krijg steeds een verdrinkgevoel als ik het probeer.

Maar met die spuit is het een kwestie van drukken ,en het zout komt met kracht mijn holtes binnen.

Veel makkelijker.
quote:fellowes schreef op 02 februari 2010 @ 09:44:

Haha

Deze heb ik ook...Maar ik kan er niet mee overweg.

Krijg steeds een verdrinkgevoel als ik het probeer.

Maar met die spuit is het een kwestie van drukken ,en het zout komt met kracht mijn holtes binnen.

Veel makkelijker.

Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Ik vind het met zwemmen ook een naar gevoel als er water in mijn neus zit.

Hoe werkt dat met die spuit dan, is dat iets anders dan een neusspray?
Ja tis een grote fles met een tuutje erop.

Die stop je in je neus,houd je hoofd schuin en dan 3sec drukken.

Er spuit dan met flinke kracht een straal in je neus.

Dan de andere kant en dan snuiten.

Omdat het zo snel en met kracht gaat schrik ik er steeds wat van. Het voordeel is dat je het niet zelf omhoog hoeft te zuigen/snuiten zeg maar,dat vind ik juist zo benauwd.

Anders moet je hem ff googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven