Zwanger en winterjas

17-10-2008 20:30 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 weken zwanger en wil nu een winterjas kopen. Maar wat is een handige jas voor een dikke buik?

Het lijkt me niet fijn om de hele winter met een open jas te moeten lopen.
Een goedkope want volgend jaar kan je hem niet meer aan.

Iets in een A vorm?
Of een poncho? Hartstikke hip.
Ik kreeg op het laatst echt geen jas meer dicht, en het was winter dus ik droeg meestal een dikke trui en een grote shawl.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 17 oktober 2008 @ 20:34:

Ik kreeg op het laatst echt geen jas meer dicht, en het was winter dus ik droeg meestal een dikke trui en een grote shawl en dan de jas los.
Stressed is just desserts spelled backwards
Er zijn echt veel jassen met A-lijn te koop deze winter. Die kunnen over je buik en kun je ook na je zwangerschap nog aan! Bij V&D heb ik ze in ieder geval gezien (niet duur ook).
ik heb een hele leuke jas gekocht van mama licious. Een mooie zwarte a lijn met ceintuur die je kunt verstellen. Ook na je zwangerschap kun je deze nog dragen. Hij kostte iets mindercdan 80 euro.

fijne zwangerschap
Ik heb vent zijn ski-jack gedragen. Ideaal, kreeg ik tenminste wel gewoon dicht en was lekker warm!
Ik heb toen gewoon een goedkope, veel te grote jas gekocht. Die kon ik daarna lekker aan met dochter eronder in een draagdoek!

Erg modieus was die jas trouwens niet... maar dat vond ik niet zo belangrijk. Tot 33 weken paste ik nog in een andere jas die wat leuker was en van 33 tot 41 weken heb ik dus in die te grote jas gelopen (die op het laatst eigenlijk niet eens zoveel te groot was ).
Maar de jassen die je na een zwangerschap nog kan dragen, zijn toch veeeeel te groot! Of waren jullie buiken niet zo groot ofzo? Die ik tot 33 weken aanhad, die kon ik toen ook nog maar net dicht en hij zit nu redelijk ruim, maar niet te.
Ik heb ook een positie-winterjas van mamalicious. Donkergrijs, prima jas en kost 65 euro.
Goed argument van Bloemetje! Ik was zwanger in de zomer en dat ging qua jassen prima. Maar nu ik baby in de draagzak mee wil nemen is er geen jas die eroverheen past. Dus in die zin heb je er misschien nog iets langer plezier van!
Ik paste ook niets meer op het laatst en het was december....

Ik heb een herenjack maat XXL gekocht bij Zeeman voor een tientje

Die paste prima
Bedankt voor de tips! Ik ben uitgerekend in maart, dus tegen die tijd hoop ik dat de baby in draagdoek/ zak niet onder mijn winterjas hoeft.

Ik had pas bij de HEMA al een jack gepast een paar maten te groot, maar dat zat nu nog niet echt lekker.
In maart kan het nog best fris zijn, ik zou dan wel een jas ofzo om de draagdoek doen. Maar goed, het kan net zo goed al wat warmer zijn dan.

Ik zou lekker een goedkope jas bij de Zeeman ofzo kopen.
.
Ik had toevallig nog een jas liggen die niet direct veels te groot was maar wel wat ruim en die heb ik tot het einde van mn zwangerschap gedragen kon ook gewoon dicht.

Ik was in december uitgerekend dus tja, je moet toch een jas aan dan, vooral omdat ik tot op de laatste dag veel gefietst heb ( lopen ging lastiger en fietsen helemaal goed dus deed dat veel voor de beweging en in de hoop dat de bevalling in ging zetten want liep aardig overtijd).

Een niet dure te grote jas is zeker voor het einde van je zwangerschap ideaal.
Een gebreid en gevoerd mannenvest met een rits. Kind pastte er inderdaad later ook nog heerlijk onder.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Is er iets op marktplaats te vinden van al bevallen dames?

Een vriendin van mij had ook een onwijs leuke jas van mamalicious.
Ik ben mijn eigen winterjas blijven dragen, toen die niet meer dichtging een vest eronder en een sjaal. Maar ik had geen superdikke buik en deed de meeste dingen met de auto...
bij jassen de 4e foto..

zou ziets niet passen dan? Ik heb ook ergens hier op t forum gelezen dat je een jas kan passen met een kussen eronder dan weet je een beetje of het goed zit of niet..

http://shop.hm.com/nl/?ac...ngwindow&dept=DAM_OVR_YTT

succes!
quote:HEMAlover schreef op 17 oktober 2008 @ 20:35:

Er zijn echt veel jassen met A-lijn te koop deze winter. Die kunnen over je buik en kun je ook na je zwangerschap nog aan! Bij V&D heb ik ze in ieder geval gezien (niet duur ook).Inderdaad, die A-lijnjassen heb je overal en zijn ideaal. Ik ben 30 weken zwanger en ik heb er een herfst-winterjas (een niet al te dikke winterjas dus) van de ZARA. Ook A-lijn dus en geen speciale positiejas, dus kan ik hem daarna ook nog aan, hij kostte ¤60,- of ¤65,-, de precieze prijs weet ik niet eens meer . Niet veel voor een winterjas iig.
Whatever, I do what I want
Yep, heb ook een fijne A-lijn jas bij een klein zaakje gekocht voor 100 euro. Met twee knopen, op borsthoogte en heel veel plooien onderin, waar makkelijk een winterbuik inpast. Ben er heel blij mee, ook omdat ik die de komende jaren ook aankan!
Je mag een baby in een draagzak niet onder je jas dragen, ik lees dat veel hier, maar in principe mag dat niet, dat geeft hetzelfde gevaar als een baby onder een dekbed.

Als je je winterbaby in de baby bjorn oid draagt, moet je gewoon je baby aankleden met jasje en mutsje etcetera, maar de draagzak OVER je eigen jas dragen.
Am Yisrael Chai!
Ik had mijn dochter in een draagdoek, dat zit echt niet lekker over je jas heen. En ik hield echt wel in de gaten of dochter het niet te warm kreeg, dat voel je ook wel goed met een draagdoek. Vanaf de bovenkant kreeg ze in ieder geval ook voldoende frisse lucht. En mijn jas een stuk open doen ging een stuk makkelijker dan kind uit draagdoek en wat kleren uitdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven