Zwanger en winterjas

17-10-2008 20:30 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 weken zwanger en wil nu een winterjas kopen. Maar wat is een handige jas voor een dikke buik?

Het lijkt me niet fijn om de hele winter met een open jas te moeten lopen.
een draagdoek is dan ook wat anders dan een draagzak. Een draagzak (babybjorn) zou ik ook nooit onder een jas dragen, alleen van het idee al krijg ik het warm, laat staan de baby, maar een draagdoek is volgens mij een ander verhaal. Net als wat Snoopy zegt, dat lijkt me niet lekker dragen over een jas.
Whatever, I do what I want
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik heb voor 10 euro een lange jas bij de zeeman gekocht. Doordat je buik erin zit krijgt de jas enige vorm en ik kan er nog in groeien zelfs. Het is niet helemaal mijn stijl, maar warm en dan met een superhippe sjaal van Sarlini! Ik kom de winter wel door!
Ik heb ook die jas van 65 euro van mamalicious, want ik vind het wél belangrijk om er ook nog een beetje leuk uit te zien. Maar je moet wel goed zoeken, want de meeste zaken die positiejassen verkopen zijn al zo'n beetje door hun voorraad heen...
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een te grote jas gedragen die ik van iemand heb gekregen. Ik heb me de hele winter vreselijk gevoeld als ik naar buiten ging. Hij was gewoon veel te groot, waardoor ik er niet uitzag als een zwangere, maar gewoon als veel te dik. Afschuwelijk. Mn de schouders/ mouwen etc blijven veel te ruim, want alleen mijn buik groeit.

Bij deze zwangerschap heb ik dus een positiewinterjas gekocht van mama licious, ik denk dezelfde als die hier genoemd wordt, zwart met een band. Kostte rond de 80 euro. Ik ben er superblij mee. Normaal zijn mijn winterjassen vaak wel duurder als dit bedrag dus ik vind het geen ramp dat het slechts voor 1 seizoen is. En misschien krijg ik ooit nog een derde.

In de winkel werd aangegeven dat deze jas ook niet zwanger te dragen is, door hem op de kleinste stand te zetten. Heb dat even op mijn moeder getest en dat kan inderdaad ook nog prima. Dus als ik hem niet zwanger niet mooi vind kan hij ook nog naar mijn moeder.
Hey Bieb

Ken je me nog? Ik wou je nog feliciteren met je zwangerschap !

Ik had een jas 2 maten te groot gekocht. En ben net als jij in maart bevallen. Positiejassen vond ik hier niet.
vorige zwangerschap (januari 2007 kindje) had ik een poncho aan, die was destijds hartstikke hip. Ben inmiddels 24 weken zwanger van nr. 2 en heb ik een dik vest bij de prenatal gekocht voor 30 euro.
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 06-09-2010 23:48
Reden: spam
% gewijzigd
Ik heb deze besteld in het zwart. Heb hem nog niet binnen, maar vond het een leuke jas voor een leuke prijs.

Winterjas bij Bonprix

Bij Bonprix. Ben benieuwd hoe hij is. Ik wilde niet weer een winter me ergeren aan mijn te grote jas. Ben nu in dezelfde periode zwanger, dus nu wilde ik echt een fatsoenlijke jas.
Leuke jas bij Bonprix, niet duur ook. Maar helaas is mt 38 uitverkocht in de kleuren die ik het leukste vind.

Toosje, laat je even weten of ie je bevalt zodra je 'm binnenhebt?
Ik heb jas van mamalicious via marktplaats voor 15 euro, ziet er als nieuw uit!

En een draagdoek, daar mag je nooit een jas over dicht doen, veel te heet, ook in de winter. Ik knoopte de doek om mijn trui, jas aan, maar niet dicht en dan mijn hals warm houden met een sjaal, was echt warm genoeg!
Heb er een gekocht bij de Zara, in plaats van een S een L en heb 'm tot 41 weken zwangerschap kunnen dragen. Het dikke vest van Prenatal heb ik ook vaak aangehad, ideaal!
Ik heb tot het einde mijn gewone winterjas aan gekund. Had precies het goede model voor mijn, gelukkig niet te grote, buikje.

Ik vind de poncho een goed alternatief!
Bij www.bollebuiken.nl heb ik een zwangerschapsjas gekocht..Een trendy van imitatieleer. Is niet echt een winterjas, meer een voor tussen de seizoenen door, maar verwacht dat ze hier ook wel winterjassen krijgen tzt.
Ik ben in jan. bevallen, heb veel plezier gehad aan mooie wollen poncho, fijne grote wollen omslagdoek en voor de iets minder koude dagen een wollen cape-je. Tot einde 8 maanden kon ik overigens gewoon nog mijn gewone winterjas aan met de onderste knoop dicht, ging ook prima.
Computer says nooooo
Aangezien dit topic weer omhoog geschoten is:

Als je van plan bent met een doek of drager te gaan dragen, kun je ook overwegen een draagjas aan te schaffen. Die is eerst als zwangerschapsjas, en daarna als draagjas voor over jou je kind heen te gebruiken.
Poncho! Goed idee...
Maar een (meestal gebreide) poncho is toch veel te koud in een winter zoals vorig jaar? Ik vind ze echt superleuk hoor (WE heeft nu ook weer gebreide poncho's), maar daarmee ga ik echt niet op mijn fiets naar mijn werk met m'n gewone kleren er onder!

Heeft iemand de winterjas van Bonprix al? Ervaringen? En valt hij klein of gewoon uit?

En de wintjerjas van 9 Monate via Otto?

Ik heb nu het Mamalicious jack van Wehkamp thuis, een nepleren jackje, maar ik denk dat ik 'm terugstuur (jammer van de verzendkosten..). Hij past goed, is een leuk trendy model en ook met een kussentje eronder past ie nog goed, maar erg warm zal deze jas ook niet zijn. En het nepleer is wel heel erg, nou ja, nep dus.
Jammer van de jas Mickey.

Mijn ervaring: Ik had nog een lange gevoerde winterjas van wol die ik tijdens zwangerschap gedragen heb en aan het einde had ik van schoonmoeder een poncho geleend. Die was waterdicht en lekker gevoerd en beter voor op de fiets.

Nu kwam schoonmoeder direct weer met de vraag of ik de poncho nog een keer wilde lenen. Dus ik neem nu de poncho want mijn lange wollen jas begint toch wat lelijke plekjes te krijgen langs de randen en knopen.

Ik vind het zelf best zonde van het geld om een zwangerschapsjas te kopen voor 1 of 2 keer maar als je je er goed bij voelt moet je dat zeker wel doen. Succes met scoren van de jas, dames!
Ja, Floortje, is ook wel weer zo, maar met mijn huidige winterjas gaat het niet lukken. Aan de andere kant, de vanaf half december heb ik al verlof, dus hoef ik niet meer per se m'n fiets op. Even een boodschapje kan ik dan te voet doen.

Toch, na vriendinnenadvies, ga ik denk ik de jas van bonprix proberen..
Wat leuk om mijn topic weer eens te zien! :-) Mijn mannetje is inmiddels al 1,5 jaar.

Ik zweer bij Marktplaats, voor 15 euro had ik (dus) een klokkend model van de H&M. En daarna voor 15 euro weer verkocht. Dus eigenlijk een gratis jas!

Succes allemaal met een jas uitzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven