Zwanger maar temperatuur omlaag

24-05-2009 11:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een kort vraagje. Heb afgelopen zaterdag (gister dus) positief getest :-), maar vanmorgen had ik opeens wat bruine afscheiding (sorry voor degene die net aan 't ontbijt zitten) en is mijn temperatuur gezakt van 37,4 (vanaf mijn eisprong) tot 36,6. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik rekening houden met een vroege miskraam?

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik geen last gehad van bloedverlies en hield toen mijn temperatuur niet in de gaten..

Alvast bedankt!

Ilja
Ik zou nu dus ook je temp niet in de gaten houden.

Je hebt een positieve test. Klaar.

En bruine afscheiding is ws gewoon oud bloed dat er nog uit moest.

Van harte gefeliciteerd.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Waarom nog tempen als jeal bewezen zwanger bent? Niemand kan nu zeggen of het goed blijft gaan of niet. Dat is helaas echt een kwestie van afwachten. Hoe dan ook: gefeliciteerd!
Helaas mn glazen bol is net bij de glazenwasser.

Even afwachten, het hoeft niets te zijn, het kan alles zijn. Wij kunnen daar weinig zinnigs over zeggen. Afwachten hoe het verder gaat en over een paar weken naar de verloskundige als het bloeden niet doorzet.
Jullie hebben gelijk, dank je wel. Word enorm onzeker (en vervelend) als ik zwanger ben... Ga gewoon afwachten en proberen te genieten!
Joh, mijn standaard lichaamstemp is 36,5, dus dat zegt helemaal niks. Gefeliciteerd!!!
gewoon wat oud bloed. en dan is er ook nog het innestellings bloed wat eruit kan komen.

niet meteen in paniek raken.

tussen de regels door lees ik dat je eerder zwanger bent geweest, dan weet je ook hoe het n btje kan gaan
Afwachten, de eerste weke zwangerschap zijn spannend. Zeker met bloedverlies, al zegt dat nog niet veel.

Veel succes deze weken!!!
een plotselinge daling van de temperatuur kan worden verklaard door een wisseling van hormonen, dat zou kunnen betekenen dat je ongesteld gaat worden. Even afwachten dus. Je hebt ook een hele vroege test gedaan.
Dalen van je temperatuur is gewoon een slecht teken, evenals bruine afscheiding. Maar het is nog zo vroeg in de zwangerschap, dat er sowieso nog van alles kan gebeuren.

Ik snap dat je er onzeker van wordt, maar je kunt verder toch niks anders doen dan afwachten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Kan alle kanten op gaan. Ik zou er niet gerust op zijn, maar dan met name om het bloedverlies. Maar kan alle kanten op dus.
Hallo,

Ik ben moeder van 1 zoon en wil heel graag een 2e. Nu is mijn cyclus heel onregelmatig na de zwangerschap. Ik temp elke ochtend. Nu heb ik een tempverhoging van 0,5 graden gehad, tot 37,3. Zou dus een eisprong kunnen zijn geweest. Maar mijn temp ging na 3 dagen alweer naar beneden naar 36,7. Is dit normaal?

En nog een vraag, hoeveel dagen na de bevruchting krijg je na last van pijnlijke borsten? Ik ben het vergeten van mijn 1e zwangerschap.

Frida
Ik heb dat bij de tweede helemaal nooit gehad.
Over temperaturen weet ik hoegenaamd niets, ik ben 'gewoon' maar zwanger geworden ...

Pijnlijke borsten hoeven niet standaard te zijn na een gelukte bevruchting (laat staan dat ze exact op een bepaald tijdstip verschijnen), dat verschilt niet alleen per vrouw maar zelfs per zwangerschap. Dus had je het nog geweten van je eerste keer, hoeft dat nu totaal niet hetzelfde te gaan.

Veel vrouwen die geen enkel symptoom hebben en toch hartstikke zwanger blijken (ik ook). De enige manier om het zeker te weten, is testen op de dag dat je ongesteld denkt te moeten worden.
Ok, nog een weekje wachten, denk ik. Zo lastig als je een onregelmatige cyclus hebt. Dan moet je iedere maand een test doen. Ik word nml niet echt goed ongesteld, beetje vloeien en daar blijft t bij. Is dat dan gelijk aan een menstruatie?
Ja dat denk ik wel. Ook daar zijn volgens mij geen standaarden voor. Bespreek je klachten anders eens met de huisarts. Mocht je nou al wat langer bezig zijn of gewoon hinder van je cyclus ondervinden, zou je eea nader kunnen laten onderzoeken.

Een cyclus patroon is echt heel heel persoonlijk, en kan dus inderdaad ook wijzigen na een eerste zwangerschap. Moeilijk dus om daar de meningen van een ander naast te leggen.
Ik houd mijn temperatuur bij, nu heb ik na mijn eisprong een constante temp van 36,8 (voor de eisprong 36,6). Ik ben nu 1 dag over tijd en wil deze week even afwachten voor ik ga testen. Kan iemand mij vertellen of ik evt zwanger kan zijn? Of is je temperaatuur dan veel hoger?
Waarom doe je dan niet nu al een test? Dan weet je het tenminste... Maar misschien denk ik wel weer veel te logisch hoor.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven