Zwanger met een spiraaltje?

27-03-2009 18:06 19 berichten
hallo,

Ik heb na de geboorte van mijn tweede kindje een spiraaltje laten plaatsen. Ik heb sinds ik deze heb, elke keer als ik ongesteld moet worden, ongeveer 1 week pijn in mijn buik, en word dan ongesteld. Ik heb niet echt een regelmatige cyclus.

Nu heb ik al drie weken deze pijn en een druk op mijn keizersnee wond, iets wat ik ook had bij mijn tweede zwangerschap. Ik ben vandaag langs de huisarts geweest, en ze zegt dat het zou kunnen dat ik zwanger ben of dat mijn cyclus verstoord is.

Ze raadde me aan een zwangerschapstest te doen. Deze heb ik gedaan. Ik heb hem gedaan, mijn man gebeld ondertussen om te vertellen wat de dokter had gezegd, en zag op de test een min verschijnen. Ik ben weggelopen, heb opgehangen met mijn man en hop, een hele hele lichte plus. Dit was om en nabij de tien minuten na testen, dus net wel of niet meer betrouwbaar om af te lezen.

Nu hebben jullie uiteraard geen glazen bol, (ik lees lang genoeg mee op het vivaforum ) maar wie heeft dit ook meegemaakt? zwanger bij een spiraaltje? En wie kent vage streepjes bij clearblue? Ik heb het zelf al eens meegemaakt bij kruidvat testen, dus daarom nu ook gekozen voor clearblue. Helaas hadden ze de zwanger/niet zwanger test niet.
Alle reacties Link kopieren
De betrouwbaarheid van de test geld binnen de gestelde termijn. Daarna mag je dus geen conclusie meer trekken. Koop een nieuwe (Die van Kruidvat kwamen laatst als beste uit de test bij Kassa) en test nogmaals. En ja, ik ken mensen die zwanger zijn gewordne met spiraal, maar dat komt niet heel vaak voor. Misschien heb je wel een vleesboompje (Is onschuldig!) Vreemd eigenlijk dat de HA niet even getest heeft.

Succes!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
Tja hoge uitzondering inderdaad maar het komt voor. Ik weet nog wel die ene meid uit de gouden kooi die al 4-5 maanden ofzo bleek te zijn.

Ik duim voor je dat het niet is. Ook al zou het misschien welkom zijn. Want een zwangerschap met een spiraaltje gaat toch gepaard met meer risico's.

Ben benieuwd wat een nieuwe test aangeeft. Koop anders zo'n digitale test. Zwanger/niet-zwanger, wel zo duidelijk.
Mijn neef is met spiraal en al geboren.... Komt niet veel voor, maar het kán. Ik geloof dat de kans op een miskraam of vroegtijdig scheurende vliezen groter is dan bij een 'gewone' zwangerschap. Morgen meteen een nieuwe test kopen. Spannend hoor! Ik kan me voorstellen dat je nu vooral overrompeld bent...
Loretta is De Mol. Punt.
.
Etos verkoopt een extra-vroegtest, die is erg betrouwbaar als je twijfelt.

(Ik wil je niet banger maken dan je al bent, maar de enige keer dat ik na tien minuten toch een positieve test had, was ik zwanger)
Ik heb geen idee waarom de huisarts niet heeft getest. Misschien beleid van de praktijk. Ze ging wel erg door over een eventuele zwangerschap en minder op mijn cyclus.

De reden dat ik naar de huisarts ging was dat ik bang was dat er iets niet goed zat met mijn spiraaltje omdat ik zo'n buikpijn had. Normaal heb ik ook elke maand een week buikpijn maar dan volgde mijn menstruatie.

Als ik nu terugblik zie ik ook wel wat zwangerschapskwaaltjes, maar daar heb ik mijzelf vroeger eerder gek mee gekregen dus ik weet het niet. maar ik ben van de week zomaar in huilen uitgebarsten, ik ben heel erg moe en mijn borsten doen zeer. maar goed als mijn cylcus niet ok is, kan dat ook gekke dingen met je doen.

Het kindje zou welkom zijn maar ik zit niet weer op een miskraam te wachten, ik heb er in het verleden twee gehad en die hebben er ingehakt. Dus is de test positief dan zou ik blij zijn, maar ook gelijk heel bang.

Morgenochtend ga ik testen, ondertussen andere test gehaald, zwanger of niet zwanger, geen gelazer met vage streepjes.
.
Kikkie, hoi! Alles goed met de kinderen? Kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n vage streep, slim dat je morgenochtend meteen gaat testen. Ik heb na de jongste een mirena laten plaatsen en heb ook 1 keer gehad dat ik een paar weken van die vage klachten had waardoor ik me ging afvragen of ik soms zwanger was. Daarna werd ik alsnog ongesteld, maar ik vraag me soms af, of het niet een miskraam was.

Ik kan me, gezien je geschiedenis, heel goed voorstellen dat je bij een zwangerschap bang bent voor een miskraam. Is het een mirena of een gewone spiraal? Sterkte met slapen vannacht, hoop dat het lukt.
kess hoe moet ik dat zien met spiraal en al? :-) ik probeer me dat in te beelden...
Toch zwanger door spiraaltje (ervaringen gevraagd)

http://www.zwangerschapspagina.nl/about45975.html

Ik heb begrepen dat je in principe met een koperspiraal elke maand een bevruchting kunt hebben die door het spiraal tegengehouden zou moeten worden zodat het vruchtje niet kan innestelen. Als je zwanger bent is het vruchtje dus én voorbij je spiraal en op de juiste plaats ingenesteld. Want dat bemoeilijkt het spiraal natuurlijk ook. Een mirena geeft ook nog hormonen af om het innestelen en volgens mij ook de aanmaak te voorkomen. Ben net voor je gaan googlen en daar lees ik dat de ene arts aanraad om het te laten zitten. Vooral als je al vrij ver bent. En sommigen raden aan om het eruit te halen. Ik lees daarbij helaas wel veel miskraam verhalen. Ik ben geen dokter ofzo maar het lijkt me dat zo'n spiraal in de baarmoederwand geperst word. En de vruchtzak gewoon ergens anders gaat groeien. Je hoort soms ook van vrouwen met grote vleesbomen in hun baarmoeder en dat werkt ook. Maar omdat zo'n spiraal iets onnatuurlijks is kan het wel voor infecties zorgen.

Nou al met al heel verhaal. Ga eerst maar nog eens testen!
Ik bleek ineens hevig ongesteld te zijn, dacht ik dus.

Bleek ik een "miskraam"te hebben gehad. En ook ik heb mirenaspiraal. Dus het kan best.

Mijn nichtje nu 12jr isook ontstaan terwijl er een koperspiraal aanwezig was..
quote:kikkie1 schreef op 27 maart 2009 @ 20:44:

kess hoe moet ik dat zien met spiraal en al? :-) ik probeer me dat in te beelden...Mijn tante vertelde mij lachend dat neef het spiraaltje op zijn koppie had zitten toen hij geboren werd. Ik vraag me nu eerlijk gezegd wel af of het verhaal niet wat 'mooier' gemaakt is in de loop der tijd. Neef is intussen 34.
Loretta is De Mol. Punt.
Ik ken er genoeg die zwanger zijn geworden met een spiraaltje. Dan bedoel ik wel het koperspiraaltje. Met het mirena spiraaltje heb ik geen verhalen gehoord. Dus het zou inderdaad best kunnen. De kans op een miskraam ligt wel een stuk hoger dan (vanwege het spiraaltje dat er nog inzit).

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
Het is nu morgenochtend!

Ben benieuwd....
test is vanmorgen negatief. Over drie dagen ga ik weer testen. Als hij dan nog negatief is, dan heb ik er genoeg vertrouwen in om de voorgeschreven primolud kuur gebruiken om een menstruatie op te wekken.

bedankt voor jullie steun. Ik ben opegelucht maar ook wat teleurgesteld. (niet dat ik zwanger wilde zijn met een spiraaltje) , tijd voor een goed gesprek in huize kikkie :-)
Kikkie, nu dus toch zekerheid, niet zwanger... Maar dus ook twijfels over eventueel dan toch een derde? Waar zo'n spiraaltje al niet goed voor is! Succes met de primolud en het helder krijgen van wat je/jullie graag zouden willen!
Loretta is De Mol. Punt.
Hoi Kik,

Ik lees net je topic pas. Maar je hebt ondertussen al je antwoord gekregen. Ik heb zelf ook een spiraal en wel een soort van cyclus en een soort menstruatie van 1 dag, maar soms gebeurt er ook een week of 7 niks. Ik heb ook weleens gedacht of ik misschien zwanger zou zijn.

Enne, wat leuk dat je over een 3e kindje nadenkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven