zwanger willen worden en gebruik van alcohol?

30-07-2007 16:53 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hoe zit dat als je zwanger wilt worden. moet je vanaf dat moment direct stoppen met het drinken van alchohol, ook al kan het nog maanden duren voordat je daadwerkelijk zwanger wordt? en de mannen? idem?

of kun je ook matigen?
Het kan idd nog maanden duren voor je zwanger bent, dus je hoeft het echt niet meteen de deur uit te doen hoor.

De eerste 3 maanden van je zwangerschap zou het ook niet heel erg zijn als je een darnkje neemt omdat je dan nog geen bloedcontact zou hebben.

(of dat waar is weet ik niet, ik drink zelf niet)

Drank kan wel invloed hebben op het zwanger worden als jij of je partner veel drinkt.

geldt ook voor roken.
Drankje bedoel ik uiteraard!

Dat stukje over die eerste 3 maanden en het bloedcontact wil niet zeggen dat je dan maar even volop aan de boemel kan gaan hoor.

(naja, kan wel, maar ik zou het niet doen)
Dat klopt niet helemaal, Maresol. In de vijfde week, als je net weet dat je zwanger bent, ontstaat bloedcontact. Dan moet je juist geen alcohol meer drinken omdat de belangrijke organen worden aangelegd. Dus niet pas na drie maanden.

Zodra je weet dat je zwanger bent kan je dus het beste gelijk stoppen. Voor je partner schijnt het zelfs beter te zijn om te stoppen zodra je een kinderwens hebt. Dat verbetert de zaadkwaliteit.
Hoi,

Bij mij duurde het ook even voor ik zwanger werd...

Ik dronk, als ik er zin in had, de eerste 2 weken van mijn cyclus( tot ongeveer de eisprong) wel alcohol, daarna tot ik ongesteld werd niet.
Van www.babyinfo.nl gekopiëerd:

Week 4 zwangerschap

Toch een glaasje wijn? Je wist niet dat je zwanger was en hebt de eerste weken wijn

gedronken, sushi gegeten, toastjes Franse kaas, etcetera? Maak

je geen zorgen. Tijdens deze eerste twee weken na de bevruchting

is er nog geen contact tussen je 'baby' en jouw bloedbaan. Tot

dan is je kind in ieder geval tegen die schadelijke
invloeden
beschermd. Pas volgende week (en dan weet je dat

je zwanger bent, komt de uitwisseling van bloed tussen jou en

het embryo op gang. Vanaf dan is het dus echt belangrijk om

zo gezond mogelijk te leven!
thanks!!!
Wil je niet bang maken, maar dit advies heb ik gevonden:

• Alcoholgebruik vermindert de vruchtbaarheid van jou en ook van je partner. Daardoor verklein je de kans op zwangerschap.

• Alcoholgebruik van de vrouw én de man rond het moment van bevruchting kan het risico op een miskraam verhogen.

Zodra je zwanger bent, natuurlijk stoppen. Gevolgen van alcohol kunnen dramatisch zijn voor de vrucht.
Zodra je weet dat je zwanger bent: niet meer doen, zou ik zeggen!

Voooor die tijd: alles net zo doen als anders. Want: hoe ontspannender je bnet, hoe gunstiger het effect op je vruchtbaarheid!

Ben al bijna 5 jaar bezig om zwanger te worden (wil je niet ontmoedigen hoor!!!! :) en als ik al die tijd geen alcohol had kunnen gebruiken: HELLLUP! ;)
nav het advies van de gezondheidsraad van 2 jaar geleden (géén alchohol, ook niet las je zwanger wilt worden) schreef Beatrijs Ritsema in de NRC een briljante column. Essentie van het verhaal was, dat als alchohol inderdaad de vruchtbaarheid verminderde, de geboortegolf negen maanden na carnaval toch op een andere manier verklaard moest worden.

Probleem is dat de wetenschap niet goed weet wat alcohol precies doet. Men weet van veel alcohol dat het schade kan veroorzaken, men weet van geen alcohol dat dat goed is, maar van een beetje alcohol weten ze niks. En dan kun je als adviesraad maar beter aande veilige katn gaan zitten. Ik las laatst op een wetenschappelijke site dat in de VS 9 op de 100 babies met Foetaal alcohol syndroom worden geboren. Vond ik toch wel veel....
Sokje, dat ligt er natuurlijk aan hoeveel alcohol die moeders in de VS genuttigd hebben...

Als je je nu alles gaat ontzeggen en het duurt een tijd voor je zwanger wordt, dan geloof maar dat je met de maand sjagerijniger word. Ik wil nu ook zwanger worden van nummer 2 maar stop echt niet met mijn wijntje af en toe. Ben nu wel een erg matige drinker vergeleken met de tijd dat ik geen kinderwens had.
ALs secretaris van de FAS-stichting reageer ik graag op dit bericht. Het is zeer raadzaam vanaf het moment dat je zwanger wil worden je geen alcohol drinkt!!! En dat is inderdaad lastig, zeker als de zwangerschap lang op zich laat wachten. Echter de schade die alcohol toe kan brengen aan het ongeboren kind duren een leven lang en kunnen niet meer terug gedraaid worden.

Meer info: www.9maandenalcoholvrij.nl en www.fasstichting.nl

Groeten Ilona
Iloona, zo lang je nog niet weet dat je zwanger bent (dus de eerste 2 a 3 weken na de ovulatie/bevruchting) is er nog absoluut geen bloedcontact tussen moeder en enmbryo. Volledig alcoholvrij gaan vanaf het moment dat je je laatse anticoncetiepil slikt, is totale onzin.
Zodra je zwanger bent is het vroeg genoeg om te stoppen. Zou niet mijn hele leven in de acht zetten.

Verder eens met deze uitspraak:

Essentie van het verhaal was, dat als alchohol inderdaad de vruchtbaarheid verminderde, de geboortegolf negen maanden na carnaval toch op een andere manier verklaard moest worden

Als het de vruchtbaarheid echt zo drastisch zou verminderen, zouden er niet zoveel mensen zwanger raken na een avondje kroeg.

Enne, fijn zo'n secretaris van zo'n stichting die wel de klok heeft horen luiden en blabla.
En nog eens 5 maanden later reageert. Daar heb je iets aan.
X-D
Pas net het besluit genomen zwanger te willen worden, en nu komen alle vragen. Zo ook alcohol gebruik voordat je overtijd bent. Ik las op de website van RIVM dat de gezondheidsraad toch adviseert vanaf het moment dat je zwanger wilt worden niet te drinken: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o3061n30481.html

Dit ziet er wel wat betrouwbaarder uit dan dat FAS verhaal.

Het heeft me dus wel weer aan het twijfelen gebracht.

Eigenlijk geloof ik heel erg in de carneval theorie, en dat gewoon zo ontspannen mogelijk met je leven verder gaan het beste is. Maar...

Moeilijk hoor. Vanavond zit ik in ieder geval nog aan de thee :smile:
Ik zou me niet zo druk maken.
nou ik heb gewoon in de weekeinden gezellig geborreld, en enkele keer incidenteel brutesk gezopen X-D
Joh, stel dat het een paar jaar duurt voor je zwanger bent, dan ga je toch niet jarenlang geen alcohol drinken? Ga gewoon verstandig om met alcohol en drink jezelf niet lam.

Als je er echt rekening mee wil houden, drink dan alleen in de eerste weken van je cyclus.
Ja Yam, wat zég ik nou net...niet jezelf lam drinken dus he? |-)
oh daar komt het dus door !! 8-P dat ik dat niet eerder door had X-D
ik voorzie een hele hoop nieuwe topics van Keuteltje :rofl:

Maar, even serieus, keuteltje, ik zou me er niet al te druk om maken.

Succes met zwanger worden !

Borodini.

( zonder groetjes en kusjes idd)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Boro, ;-)

Yam, ;-)

Tot zover mijn zinnige bijdrage aan dit topic en de vele vele vele topics die inderdaad ongetwijfeld nog zullen volgen ;-)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hoezo niet drinken als je zwanger wilt worden? Weet je dan niet dan de meeste zwangerschappen ontstaan tijdens dronkenschap?! Ha....zonder alcohol was ik er niet eens geweest! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven