zwanger worden 2009
woensdag 7 januari 2009 om 13:56
Dag allemaal.
Het is dan eindelijk zover, vanaf deze maand gaan we proberen voor ons eerste kindje. Over een week of 2 zou het de eerste keer raak kunnen zijn. Ik weet dat het meestal wel een tijdje duurt, maar momenteel kan ik ff nergens anders aan denken. Het beheerst even mijn leven. Herkennen jullie dit ook en hoe ga je hier mee om? We hebben besloten om het aan zo min mogelijk mensen te vertellen, maar ik merk dat ik ook dat lastig vind. Hoe doen jullie dit?
groetjes
Het is dan eindelijk zover, vanaf deze maand gaan we proberen voor ons eerste kindje. Over een week of 2 zou het de eerste keer raak kunnen zijn. Ik weet dat het meestal wel een tijdje duurt, maar momenteel kan ik ff nergens anders aan denken. Het beheerst even mijn leven. Herkennen jullie dit ook en hoe ga je hier mee om? We hebben besloten om het aan zo min mogelijk mensen te vertellen, maar ik merk dat ik ook dat lastig vind. Hoe doen jullie dit?
groetjes
vrijdag 16 januari 2009 om 22:25
LILLITH ben vanochtend inderdaad heeeeeeeeeerlijk wakker geworden
volgens mij blijft dat nu de rest van mijn leven zo
eigenloijk hoor ik niet meer in dit topic thuis? maar ik mag wel blijven he??????? vind het wel gezellig hier:p
en zo kan ik jullie in de gaten houden met de ovulatietesten en dan natuurlijk met de zwangerschaostesten
:D ben benieuwd meiden, doe jullie best en klus ze vanavond en vanacht en de komende dagen 
dikke kus en slaap lekker voor jullie allemaal trusteeeeeee!!!!!

volgens mij blijft dat nu de rest van mijn leven zo

eigenloijk hoor ik niet meer in dit topic thuis? maar ik mag wel blijven he??????? vind het wel gezellig hier:p
en zo kan ik jullie in de gaten houden met de ovulatietesten en dan natuurlijk met de zwangerschaostesten

dikke kus en slaap lekker voor jullie allemaal trusteeeeeee!!!!!
vrijdag 16 januari 2009 om 23:13
Hey iedereen,
Ik ben TO van het topic "beginnen aan kindjes 2009" Heel gelijklopende verhalen hier. Jullie moeten het daar maar eens lezen. Eventueel komen we gewoon allemaal samen op 1 van de 2 topics. Want we praten net over hetzelfde.
Mijn vriend wil er na lang praten eind dit jaar aan beginnen, maar ik kan haast niet wachten. Ik hoop dat hij toch nog van idee veranderd en er vroeger aan wil beginnen. Hij denkt vooral realistisch met de bouw van ons huis en zo. En ik denk alleen maar met mijn gevoel....
Waarschijnlijk zullen velen dit herkennen zeker?
Btw anoniempje, heel dikke proficiat!!!! super voor jou.
Hopelijk blijf je mee schrijven. Zodat we het op de voet kunnen volgen wat ons ook nog te wachten staat.
Knuf
Eva
Ik ben TO van het topic "beginnen aan kindjes 2009" Heel gelijklopende verhalen hier. Jullie moeten het daar maar eens lezen. Eventueel komen we gewoon allemaal samen op 1 van de 2 topics. Want we praten net over hetzelfde.
Mijn vriend wil er na lang praten eind dit jaar aan beginnen, maar ik kan haast niet wachten. Ik hoop dat hij toch nog van idee veranderd en er vroeger aan wil beginnen. Hij denkt vooral realistisch met de bouw van ons huis en zo. En ik denk alleen maar met mijn gevoel....
Waarschijnlijk zullen velen dit herkennen zeker?
Btw anoniempje, heel dikke proficiat!!!! super voor jou.
Hopelijk blijf je mee schrijven. Zodat we het op de voet kunnen volgen wat ons ook nog te wachten staat.
Knuf
Eva
zaterdag 17 januari 2009 om 11:05
Hahhaha nou wat voorbereiden betreft hebben jullie even???
Nee hoor onder ga het zelf!!
In de tijdschriften zie je nooit moeders met bloed doorlopen ogen dikke wallen en piekerig haar van de slapeloze nachten, of worstelend om die leuke wagen in te klappen met klotsende oksels en een huilend kind in de auto oid....
Ik hou op hahahaaha dat komt ik heb er al 3 he? en dan weet je dat het niet altijd zwitsal geur en slaap kindje slaap is.
Maar en toch nu, niet toen ik in dat zware 1e jaar zit zeg ik het is het waard.....zal ik dat weer zeggen als het eenmaal zo ver is?
JA!!
Ik ga vandaag gezellig met mijn meiden een meiden dagje houden..barbie films kijken spelletjes doen en toneelstukjes ik heb van die theater kinderen vooral de jongste die draagt bij voorkeur prinsessen jurken met accesoires mega mindy pak boeven pak als ze maar verkleed kan.
Eva, ik zal eens langs komen leuk!
Nee hoor onder ga het zelf!!
In de tijdschriften zie je nooit moeders met bloed doorlopen ogen dikke wallen en piekerig haar van de slapeloze nachten, of worstelend om die leuke wagen in te klappen met klotsende oksels en een huilend kind in de auto oid....
Ik hou op hahahaaha dat komt ik heb er al 3 he? en dan weet je dat het niet altijd zwitsal geur en slaap kindje slaap is.
Maar en toch nu, niet toen ik in dat zware 1e jaar zit zeg ik het is het waard.....zal ik dat weer zeggen als het eenmaal zo ver is?
JA!!
Ik ga vandaag gezellig met mijn meiden een meiden dagje houden..barbie films kijken spelletjes doen en toneelstukjes ik heb van die theater kinderen vooral de jongste die draagt bij voorkeur prinsessen jurken met accesoires mega mindy pak boeven pak als ze maar verkleed kan.
Eva, ik zal eens langs komen leuk!

zaterdag 17 januari 2009 om 12:20
quote:renza schreef op 16 januari 2009 @ 21:08:
Consiencza,ik wens je veel succes met het op een gezond gewicht komen,zal niet altijd meevallen! Maar voor een zwangerschap/kindje zal het wel heel belangrijk zijn om op een gezond gewicht te zijn. werkt dat motiverend als je daar aan denkt?
Goe dat je gestopt bent met roken iig!
Dan heb ik nog een vraagje: de mirena hoe is die jou bevallen? Hoe lang heb je de spiraal gebruikt? Ik heb ooit zo'n koperen spiraal gehad,maar ik werd toen letterlijk ziek vd buikpijn als ik ong was.
Niet dat ik nu aan de anti-conceptie wil natuurlijk,maar miss ooit weer eens Dank voor de bemoedigende woorden (anderen ook!!). Over mirena: ik ben er erg blij mee. Plaatsen is geen feest, en vervangen al helemaal niet want dan moet er eerst een uit (ik heb nu mijn tweede), maar het is het helemaal waard. Ik heb er geen menstruatie door, wat prettig is met sporten maar... het voelt zo langzamerhand en zeker ivm de kinderwens een beetje onnatuurlijk. Ik kan dus niet wachten om hem eruit te halen!
Consiencza,ik wens je veel succes met het op een gezond gewicht komen,zal niet altijd meevallen! Maar voor een zwangerschap/kindje zal het wel heel belangrijk zijn om op een gezond gewicht te zijn. werkt dat motiverend als je daar aan denkt?
Goe dat je gestopt bent met roken iig!
Dan heb ik nog een vraagje: de mirena hoe is die jou bevallen? Hoe lang heb je de spiraal gebruikt? Ik heb ooit zo'n koperen spiraal gehad,maar ik werd toen letterlijk ziek vd buikpijn als ik ong was.
Niet dat ik nu aan de anti-conceptie wil natuurlijk,maar miss ooit weer eens Dank voor de bemoedigende woorden (anderen ook!!). Over mirena: ik ben er erg blij mee. Plaatsen is geen feest, en vervangen al helemaal niet want dan moet er eerst een uit (ik heb nu mijn tweede), maar het is het helemaal waard. Ik heb er geen menstruatie door, wat prettig is met sporten maar... het voelt zo langzamerhand en zeker ivm de kinderwens een beetje onnatuurlijk. Ik kan dus niet wachten om hem eruit te halen!

zaterdag 17 januari 2009 om 12:26
quote:knappekloon schreef op 16 januari 2009 @ 18:46:
ik ben 1.65 en weeg 80 kilo, dus ik schrik best wel van jullie gewicht.
Ook ik ben altijd vrij slank- heb een beetje een athletische bouw. Mijn lengte maakt denk ik dat ik dunner oog dan dat ik mezelf zie (maar ja een verstoord beeld van jezelf is natuurlijk inherent aan een eetstoornis). Ik doe mijn best, mijn vriend maakt de hele tijd extraatjes voor me klaar, en we gaan dinsdag naar de huisarts om de kinderplannen te bespreken in relatie tot gewicht en dieet. Mijn doel is om begin maart mijn Mirena eruit te halen, symbolisch voor ik 29 word. Ik wou altijd kindjes met 29!
Leuk om hier al meteen zo'n leuke club mede-broedkipjes te vinden!!
ik ben 1.65 en weeg 80 kilo, dus ik schrik best wel van jullie gewicht.
Ook ik ben altijd vrij slank- heb een beetje een athletische bouw. Mijn lengte maakt denk ik dat ik dunner oog dan dat ik mezelf zie (maar ja een verstoord beeld van jezelf is natuurlijk inherent aan een eetstoornis). Ik doe mijn best, mijn vriend maakt de hele tijd extraatjes voor me klaar, en we gaan dinsdag naar de huisarts om de kinderplannen te bespreken in relatie tot gewicht en dieet. Mijn doel is om begin maart mijn Mirena eruit te halen, symbolisch voor ik 29 word. Ik wou altijd kindjes met 29!
Leuk om hier al meteen zo'n leuke club mede-broedkipjes te vinden!!
zaterdag 17 januari 2009 om 12:26
Conscienza,
Wat ik van vriendin begrepen heb is dat je met de mirena wél een normale cyclus behoudt met eisprong maar door het afstoten van hormoon je niet zwanger wordt.
Het voordeel is du sdat jij geen ontpillings periode hebt.
Zelfde vriendin heeft aan de hormonen gezeten om zwanger te worden van de 1e ( nu 12 jr geleden)
Daarna aan de Mirena en toen die er uit was binnen 2 maanden zwanger.
Misschien beurt het je iets op?
Hoewel we inmiddels weten dat alles anders kan lopen.
Al gegeten ????
Wat ik van vriendin begrepen heb is dat je met de mirena wél een normale cyclus behoudt met eisprong maar door het afstoten van hormoon je niet zwanger wordt.
Het voordeel is du sdat jij geen ontpillings periode hebt.
Zelfde vriendin heeft aan de hormonen gezeten om zwanger te worden van de 1e ( nu 12 jr geleden)
Daarna aan de Mirena en toen die er uit was binnen 2 maanden zwanger.
Misschien beurt het je iets op?
Hoewel we inmiddels weten dat alles anders kan lopen.
Al gegeten ????

zaterdag 17 januari 2009 om 12:34
Ja, ik weet het. Het verhaal is nog leuker; afhankelijk van het moment van je cyclus is het op zich mogelijk om zwanger te worden van een keer seks kort voorafgaand aan het verwijderen van de Mirena. Dat is vooral belangrijk voor diegenen die hem eruit laten halen die niet zwanger willen worden 
Jaa ik heb al een reuze ontbijt op... dank voor je berichtje eerder ook Lilith! Fijn om te horen dat het bij jou de vruchtbaarheid niet negatief heeft beinvloed! Ik ben gewoon bang nu ook omdat juist de mirena 'verhult' of ik nu te dun ben voor menstruatie. Ik weet het gewoon niet. Toen ik anorexia had als tiener (14-18) ben ik twee jaar mijn menstruatie kwijt geweest of zo. Maar toen was ik ook wel lichter, ik woog regelmatig maar rond de 55 kg en ook wel lichter als het echt slecht ging.
Gewoon iets bijkomen, uitrusten, mirena eruit en dan zie ik het wel!

Jaa ik heb al een reuze ontbijt op... dank voor je berichtje eerder ook Lilith! Fijn om te horen dat het bij jou de vruchtbaarheid niet negatief heeft beinvloed! Ik ben gewoon bang nu ook omdat juist de mirena 'verhult' of ik nu te dun ben voor menstruatie. Ik weet het gewoon niet. Toen ik anorexia had als tiener (14-18) ben ik twee jaar mijn menstruatie kwijt geweest of zo. Maar toen was ik ook wel lichter, ik woog regelmatig maar rond de 55 kg en ook wel lichter als het echt slecht ging.
Gewoon iets bijkomen, uitrusten, mirena eruit en dan zie ik het wel!

zaterdag 17 januari 2009 om 12:38
quote:anoniempje21 schreef op 17 januari 2009 @ 09:20:
Daarom vroeg ik ook mag ik hie rnu nog blijven ????
zeker blijf ik om jullie voor te bereiden hahaha
Je MOET!!!
We zouden juist een lijstje moetem maken wat je ook in andere topics ziet, waarop we bijhouden, iets als:
leeftijd
hoeveelste kind
proberen sinds
zwanger ja/nee wanneer uitgerekend
Ik weet niet hoe dat moet maar het kan vast
Daarom vroeg ik ook mag ik hie rnu nog blijven ????
zeker blijf ik om jullie voor te bereiden hahaha
Je MOET!!!
We zouden juist een lijstje moetem maken wat je ook in andere topics ziet, waarop we bijhouden, iets als:
leeftijd
hoeveelste kind
proberen sinds
zwanger ja/nee wanneer uitgerekend
Ik weet niet hoe dat moet maar het kan vast
zaterdag 17 januari 2009 om 13:29
Graag gedaan Anoniempje!
Ik gebruikte in die tijd de pil had dus ook geen idee hoe het zou uit pakken ik was op mijn lichtst 43 kilo...ik schaam me als ik het zo opschrijf....toen zag ik niet hoe dun ik was..ik heb weinig foto's uit die tijd maar als ik ze zie dan denk ik aaargggghhh....
Misschien doordat ik veel aan sport deed het minder mager leek ik ontwikkelde snel spiermassa...én dankzij die buikspieroefeningen geen slappe buik na 3 kinderen.
Ik heb trouwens na de 1e geen gewicht meer aangeraakt en geen sportschool meer gezien..ik weet namelijk als ik weer zou gaan ik het niet bij 2 of 3x pw kan houden..het is bij mij alles of niets..en dan maar niets is beter anders ben ik bang dat ik weer te veel ga en ik weer de fout in ga.
Want 1 ding weet ik zeker nooit meer die obsessie!!
Ik sta ook nooit op de weegschaal .
ja goed plan zo'n lijstje maar ik heb geen idee hoe het moet hahha.
Ik gebruikte in die tijd de pil had dus ook geen idee hoe het zou uit pakken ik was op mijn lichtst 43 kilo...ik schaam me als ik het zo opschrijf....toen zag ik niet hoe dun ik was..ik heb weinig foto's uit die tijd maar als ik ze zie dan denk ik aaargggghhh....
Misschien doordat ik veel aan sport deed het minder mager leek ik ontwikkelde snel spiermassa...én dankzij die buikspieroefeningen geen slappe buik na 3 kinderen.
Ik heb trouwens na de 1e geen gewicht meer aangeraakt en geen sportschool meer gezien..ik weet namelijk als ik weer zou gaan ik het niet bij 2 of 3x pw kan houden..het is bij mij alles of niets..en dan maar niets is beter anders ben ik bang dat ik weer te veel ga en ik weer de fout in ga.
Want 1 ding weet ik zeker nooit meer die obsessie!!
Ik sta ook nooit op de weegschaal .
ja goed plan zo'n lijstje maar ik heb geen idee hoe het moet hahha.
zaterdag 17 januari 2009 om 13:54
Hey ik ben TO van het andere topic "beginnen aan kindjes in 2009"
Ik heb ook nog steeds niet gevonden hoe je een tabelletje kan maken.
Ik heb gewoon simpel een lijstje gemaakt. Zo stond het er ook bij.
Enkel TO kan haar bericht aanpassen doo op wijzigen te klikken.
Als jullie het goed vinden vraag ik aan al "mijn" schrijfsters dat ze ook naar deze topic overkomen. Gezien het precies hetzelfde is. En dan zet ik het lijstje hier bij van ons.
Dan kan TO het copy-pasten...
Tenzij jullie hier graag een klein groepje blijven....
Groetjes
Eva
Ik heb ook nog steeds niet gevonden hoe je een tabelletje kan maken.
Ik heb gewoon simpel een lijstje gemaakt. Zo stond het er ook bij.
Enkel TO kan haar bericht aanpassen doo op wijzigen te klikken.
Als jullie het goed vinden vraag ik aan al "mijn" schrijfsters dat ze ook naar deze topic overkomen. Gezien het precies hetzelfde is. En dan zet ik het lijstje hier bij van ons.
Dan kan TO het copy-pasten...
Tenzij jullie hier graag een klein groepje blijven....
Groetjes
Eva
zaterdag 17 januari 2009 om 16:59
Hey allemaal,
Als jullie zo graag blijven is dat goed hoor
Hier alvast het lijstje van onze forummers.
Groetjes
Eva--------25---------------1ste kind ------------stopt eind 2009 met pil
Bubbles --------- 25 ----------- 1ste kind --------- vriend twijfelt nog
Queenfan-------26--------1ste kind -----------stopt januari '09 met pil
Fiwen---------------21----------1ste kind------------studies afmaken
nietvoordepoes ------ 29-------1ste kind----------vanaf januari '09
sandwalker ----???----------1ste kind---------stopt in juni '09 met pil
alex81-------27------1ste kind------------stopt december '08 met pil
Londen----------??-------1ste kind---------------stopt april '09 met pil
brabo84---------24--------1ste kind----------stopt 3 januari '09 met pil
StefanieV------23-------1ste kind---------- stopt aug/sept '09 met pil
Als jullie zo graag blijven is dat goed hoor

Hier alvast het lijstje van onze forummers.
Groetjes
Eva--------25---------------1ste kind ------------stopt eind 2009 met pil
Bubbles --------- 25 ----------- 1ste kind --------- vriend twijfelt nog
Queenfan-------26--------1ste kind -----------stopt januari '09 met pil
Fiwen---------------21----------1ste kind------------studies afmaken
nietvoordepoes ------ 29-------1ste kind----------vanaf januari '09
sandwalker ----???----------1ste kind---------stopt in juni '09 met pil
alex81-------27------1ste kind------------stopt december '08 met pil
Londen----------??-------1ste kind---------------stopt april '09 met pil
brabo84---------24--------1ste kind----------stopt 3 januari '09 met pil
StefanieV------23-------1ste kind---------- stopt aug/sept '09 met pil