zwanger worden 2009

07-01-2009 13:56 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal.

Het is dan eindelijk zover, vanaf deze maand gaan we proberen voor ons eerste kindje. Over een week of 2 zou het de eerste keer raak kunnen zijn. Ik weet dat het meestal wel een tijdje duurt, maar momenteel kan ik ff nergens anders aan denken. Het beheerst even mijn leven. Herkennen jullie dit ook en hoe ga je hier mee om? We hebben besloten om het aan zo min mogelijk mensen te vertellen, maar ik merk dat ik ook dat lastig vind. Hoe doen jullie dit?

groetjes
Succes en ik hoop voor je dat het snel gaat lukken.
Hi Cle,

Hartstikke leuk voor jullie en heel herkenbaar hoor dat je daar zo mee bezig bent. Persoonlijk zou ik het nog even voor mijzelf houden, want stel je voor dat het niet gelijk lukt, krijg je toch mensen die er naar blijven vragen, wat je alleen maar overbodige stress kan bezorgen. Maar zo sta ik er in, misschien haal jij er juist energie uit om het wel te delen.

Succes en veel plezier ;)
Hoi Cle,

Wij zijn sinds mei bezig, zonder enig positief resultaat. We praten er veel onderling over. Maar ik ben opgehouden er teveel mee bezig te zijn. Toch hopen we beiden elke maand stiekem op een positieve test! Heel veel succes en plezier.
Dag dames,

Fijn dat het allemaal herkenbaar is. Heb je al kinderen anne? En Natadecoco wat vervelend dat het niet lukt. Hoe kom je de dagen door?
Hi Cle,

Zwanger van de eerste Het heeft bij ons erg lang geduurd en met wat hulp is het gelukt. Ben nu zo goed als op de helft, erg spannend.
Succes!!!

Je kan eventueel met ons mee komen schrijven bij "We gaan voor de eerste, wie ook" als je dat wilt. Is een heel gezellig clubje!

Zijn al wel heel veel meiden maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, of net gestopt met de pil of komende maand stoppen.

Je bent wat mij betreft van harte welkom!
t zal wel
quote:Anne1973 schreef op 07 januari 2009 @ 14:05:

Hi Cle,

Zwanger van de eerste Het heeft bij ons erg lang geduurd en met wat hulp is het gelukt. Ben nu zo goed als op de helft, erg spannend.Proficiat! Wat super zeg. Hoe lang heeft het geduurd als ik vragen mag? En weet je al wat het word? Lijkt me echt vervelend als je er lang op moet wachten :(
quote:WannabeMom schreef op 07 januari 2009 @ 14:06:

Succes!!!

Je kan eventueel met ons mee komen schrijven bij "We gaan voor de eerste, wie ook" als je dat wilt. Is een heel gezellig clubje!

Zijn al wel heel veel meiden maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, of net gestopt met de pil of komende maand stoppen.

Je bent wat mij betreft van harte welkom!

Hi,

Wat leuk, hoe kan ik me aanmelden?
gewoon in het topic meeschrijven!! hastikke gezellig!
quote:cle schreef op 07 januari 2009 @ 14:08:

[...]

Proficiat! Wat super zeg. Hoe lang heeft het geduurd als ik vragen mag? En weet je al wat het word? Lijkt me echt vervelend als je er lang op moet wachten :(

Dank je! Mag je best vragen hoor. Ik denk alles bijelkaar zo'n dik 3 jaar. Na ongeveer 2 jaar zijn we 'hulp' gaan zoeken en binnen een jaar was ik zwanger.

Niet van schrikken hoor, soms loopt het nou eenmaal zo. De gemiddelde tijd ligt geloof ik bij 8/9 maanden (weet het niet zeker), dus laat je iet gek maken als het niet gelijk lukt.

We weten nog niet wat het wordt, horen we binnenkort.
Haha Becky nodigt je ook al uit....we stralen van gezelligheid!

Linkje: We gaan voor de 1e... wie ook?
t zal wel
ALs iemand het trouwens leuk vind om via msn verder te praten over mijn onderwerp, graag!! Heb ik tenminste iemand waar ik wat ervaringen mee kan delen. Dus dames, die proberen zwanger te worden, of net bezig zijn, of gaan beginnen. Laat maar weten
Hallo dames

ik ben nieuw hier op het forum maar ik wil ook mijn reactie geven op het bericht van cle

ik ben zelf gestopt met de pil sinds september 2008 en in het begin ga je er vanuit dat het gelijk raak is (althans ik) en als mijn cyclus dan een dag of wat op zich liet wachten dan was ik een een euforische stemming wat ik dacht dat ik zwanger was. Nu op dit moment wil ik er niet continu mee bezig zijn maar dat is heel moeilijk als je zo graag samen een kindje wil. elke maand langer wachten is er een te lang. op dit moment ben ik weer een dag of 3 overtijd en voel allerlei rare dinegen in mijn lijf maar durf nog niet te testen bang weer teleurgesteld te worden
Hallo Arucamba,

Misschien kunnen we via msn verder praten over de ervaringen. Dan kom je tenminste tot een echt gesprek...

groetjes
quote:arucamba schreef op 07 januari 2009 @ 14:48:

Hallo dames

ik ben nieuw hier op het forum maar ik wil ook mijn reactie geven op het bericht van cle

ik ben zelf gestopt met de pil sinds september 2008 en in het begin ga je er vanuit dat het gelijk raak is (althans ik) en als mijn cyclus dan een dag of wat op zich liet wachten dan was ik een een euforische stemming wat ik dacht dat ik zwanger was. Nu op dit moment wil ik er niet continu mee bezig zijn maar dat is heel moeilijk als je zo graag samen een kindje wil. elke maand langer wachten is er een te lang. op dit moment ben ik weer een dag of 3 overtijd en voel allerlei rare dinegen in mijn lijf maar durf nog niet te testen bang weer teleurgesteld te worden

Hoi,

Maak jezelf ajb niet gek, hoe makkelijk ook gezegd, hoe moeilijk gedaan, dat weet ik. Ik heb het zelfde gedaan hoor, want je wilt zoooo graag. Sterkte met jullie wens en ik duim ook voor jou.

Overigens: Je hoeft niets te voelen wanneer je overtijd bent. Ik voelde tot weken na de positieve test nog niets, is bij iedere vrouw weer anders. Daarvoor (toen ik niet zwanger was) voelde ik ook vanalles (daarmee wil ik niet zeggen dat je niet zwanger bent hoor!). De natuur speelt soms een raar spelletje met ons.
mijn vriend en ik denken er ook over om te gaan proberen een kindje te krijgen.

Ik ben nooit iemand geweest met het oergevoel dat ik moeder MOEST en ZOU worden. Vind kinderen wel heel leuk en als het nichtje bij ons is merk ik dat we hier allebei wel van genieten.

Ik heb nu een leeftijd bereikt dat ik echt niet lang(er) meer kan wachten (38) als we een kindje willen proberen te krijgen.

We hebben zoiets van ik stop met de pil en dan kijken we of het lukt...

na een cyste op mijn eileider is 1 eileider verwijderd dus weet niet of dit ook onze kans verkleint.

Ik twijfel soms of we er ECHT aan toe zijn. maar ja kan het niet op de lange baan zetten dus wie weet....

eerst maar eens verdiepen in wat wel en niet doen dus tips zijn welkom.
Wij zijn inmiddels een jaar bezig dus af en toe redelijk gefrustreerd, maar we gaan vrolijk door. Bij de ene gaat 't nou eenmaal wat sneller dan bij de ander, en ik ben ook de jongste niet meer (38).
still crazy after all these years
Ik dacht dat ik een blaasontsteking had voor ik een positieve test deed. Ben toch naar de dokter geweest voor de zekerheid, maar was echt geen blaasontsteking.

Ik ben ook in september 2008 gestopt Cle. Ik had toen een monstercyclus van 77 dagen, waar met behulp van de dokter een einde aan kwam (Primolut kuurtje). Tweede cyclus was prachtig, ik ovuleerde op dag 17 en deed op dag 32 een positieve zwangerschapstest.

Dus het komt ook voor dat je niet heel lang hoeft te wachten. Is je cyclus al regelmatig?
Oh wat zou ik graag met jullie meeschrijven....ik wil zo graag een kindje dat ik (al een jaar) aan bijna niks anders kan denken. Bij luierreclames jank ik al...kun je nagaan.

Vriendlief wil alleen nog niet ........Succes in ieder geval!
Hi boefje ik ken hetgevoel hoe moeilijk het is als je er alleen voor staat in de zin dat jij wel een kindje wil en je partner (nog) niet ik heb dit ook gehad het heeft bij mij zo'n 4,5 jaar geduurd voor ik mijn man eindelijk kon overtuigen om met de pil te stoppen en er samen voor te gaan.

Ik kon natuurlijk ook stiekum stoppen maar ik weet dat hij zich dan erg verraden zou voelen als ik toch ineens zwanger zou zijn geraakt (en zo zullen er meer mannen zijn die dat zo voelen), het zou geen goede start zijn om als gezinnetje te beginnen, als de een er wel achter staat en de ander niet.

Het is goed om hier toch veel samen over te praten met name de voor en tegens waarom hij wel of niet een kindje wil. Uiteindelijk is het bij mij ook gelukt om mijn man over te halen en zijn we nu zo'n half jaar aan het proberen zwanger te raken, tot nu toe zonder resultaat.

Veel geluk ik weet zeker dat het je hem kunt overhalen vroeg of laat, de meeste mannen zijn toch bang voor de verandering in hun leven als ze vader worden.
Gelukkig wil mijn vriend sowieso kinderen dus hoef ik hem wat dat betreft niet over te halen....alleen nog niet nu. We zijn allebei 28 dus op zich nog alle tijd...maarja, zeg dat tegen mijn rammelende eierstokken haha. Ik moet er denk ik nu maar een tijdje niet over beginnen...hij wordt nu steeds kriegel als het onderwerp ter sprake komt. Thanks voor je support in ieder geval Arucamba!
Hoi Cle,

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar heb nog niet eerder actief meegeschreven. Dit topic spreekt me aan omdat het voor mij ook heel herkenbaar is! Mijn vriend en ik zijn ook al eventjes bezig voor de eerste. Ben in november 2007 gestopt met de pil, maar mijn cyclus lag helemaal overhoop. Sinds september 2008 zit er weer enige regelmaat in. Wij hebben tegen ouders en vrienden verteld dat we bezig zijn, maar tegen kennissen en collega's niet. Hopen dat het een vruchtbaar jaar mag worden!!

Liefs Brownies.
Hoi dames!

Hier nog iemand die erg graag zwanger wil worden! Ik wil graag met jullie meeschrijven.

Ben al langere tijd gestopt met de pil,maar sinds sept 2008 proberen m'n vriend en ik zwanger te worden.

Ook bij ons heeft het jaren geduurd voordat we het allebei wilden. Gelukkig gaan we er nu samen voor. Ik ben er ook continu mee bezig(ook al probeer ik dat niet te zijn) Word soms gek van mezelf,vooral in de periode tussen eisprong en menstruatie. Wel niet wel niet.. en dan dat wachten,maar ja het hoort er allemaal bij! Ik vind het erg lastig dat ik er niet met iedereen over kan praten,we hebben ervoor gekozen het lekker voor ons zelf te houden,daarom werkt het misschien wel fijn als ik dat hier kan doen,met mensen die precies weten wat je voelt en waar je aan denkt

Op een mooi en vruchtbaar 2009!!

groetjes Renz
Hoi allemaal,

Fijn dat er meer dames zijn die in hetzelfde schuitje zitten en hierover willen kletsen. Want ondanks dat mijn vriend ook graag papa wil worden, word hij soms wel eens gek van me. Vooral in de periode van ovulatie-menstruatie. "Zou 't wel, zou 't niet?" Oh ja, en dan denk ik ook van alles te zien. "Schat, vind je mijn borsten ook zo gegroeid de laatste week?" Ik ben er duidelijk meer mee bezig dan mijn vriend, wat natuurlijk ook logisch is! Voor wie is dit herkenbaar? En hoe gaan jullie mannen hiermee om? Ik hoor het graag!

X Brownies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven