zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Ola dames,

Ik doe wel mee met de speculaas, past goed bij de oliebol die ik vandaag al gegeten heb!

@ Wat fijn dat ze extra op je gaan letten tijdens de bevalling. Was je al van plan om in het ziekenhuis te bevallen? Of ga je dat nu vooral doen vanwege de hartkloppingen? Zie je er tegen op? En verder wat super dat alles goed gaat! Lijkt mij zo heerlijk om te horen elke keer! Probeer nog steeds rustig te zijn en geniet van de laatste weken!

@ Xaar: Wat heerlijk dat je mannetje zo druk is. Is hij ook voorl druk als jij lekker rustig bent? Houdt hij je al wakker in de nacht? Lekker drukke maanden heb je in het vooruitzicht!

@ Ringel: hoe is het nu op je werk? Trek je het nog een beetje? Moet je ook nog nachtdiensten draaien of houden ze een beetje rekening met je qua inplannen? Nog een paar weekjes meid, dan mag je lekker genieten van je welverdiende verlof.

@ Ukkie: wat een stress met je auto! Jeetje. Weet je al wat er aan de hand was? Kon ie gemaakt worden?

@ Cooper: hoe is het nu met je? Is het nog steeds spannend? Of heb je al wat duidelijkheid? Ik gun het je zo dat je zwanger wordt!

@ KK: weet niet hoevaak je nog hier mee leest, maar ik vroeg me af hoe het met je is!

@ lola: gewoon omdat ik je niet wil vergeten:

Ik heb het echt heerlijk gehad in London. Lekker 2 volle dagen geshopt! ik heb laarzen gekocht van dr. Martens (zijn daar zoveel goedkoper), een nieuw jurkje, een trui-jurk, een spijkerbroek en nog een jurkje. En verder gewoon lekker rond gelopen. Een hele dag op Camden geweest. Heerlijk! En er was een nieuw winkelcentrum geopend. Het grootste van Europa! Heaven! Ik vind London zo een heerlijke stad! Het is er lekker alternatief, dus de sfeer spreekt me helemaal aan. Verder was het heerlijk om met mijn vriendinnen op stap te zijn. Al met al een geweldig weekend dus.

Ik heb nu al zin in volgend jaar.

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Hele drukke week achter de rug, waarbij ik het gevoel heb, dat ik nog lang niet alles heb afgekregen. Pff...Nu lekker weekend. Morgen met een vriendin af gesproken en zondag eigenlijk een sieraden-party, maar ik weet nog niet of ik daar heen zal gaan. Ben zo ontzettend blut (jaja London he) en ben ook gewoon moe van al die afspraken enzo.

Met zwanger worden staat ff alles op een laag pitje. Ik had ovulatie-testen gekocht, maar ga er (denk ik) deze maand nog niets mee doen. Gewoon lekker vrijen en plezier maken en dan zien we wel weer!

Jullie nog spannende dingen dit weekend?

Nu ga ik lekker tv-kijken en koken enzo... Weekend!!
spannende dingen voor het weekend? euh.......we gaan morgen de commode voor de babykamer halen (het eerste Grote ding wat we voor de nieuwe baby hebben gekocht) en als het lukt behang en verf en alle bijbehorende attributen. Zondag naar m'n paps en vriendin.......even bij kletsen. en dan is het alweer maandag.

Heb me voor komende maandag afgemeld op het werk, moet naar de ha (op advies van de verloskundige) en m'n urine laten checken op blaasontsteking vanwege vele harde buiken. zou maandag van 7.00 tot 11.00 werken maar dt ga ik niet redden en alle controles die zwangerschapsgeralteerd zijn mogen onder werktijd. Probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen maar als het even niet anders kan.

@aapje wel leuke dingen gekocht dus. Bij de V&D (off all places) hebben ze ook erg leuke dingen uit engeland van warehouse enzo.....je meot er van houden maar vind het zelf geweldig en very British (of is het nu met 2 t's?)

verder weinig bijzonders te melden....

fijne avond allemaal!
@Aapje: ik woon ook in de Randstad hoor. En hier is het echt altijd Sint Maarten.

@Koe: nog 8 weken??? Tjonge, dat gaat echt razendsnel zeg.

@Ringel: zo das lekker, zo vroeg met verlof. En zeker zo met de feestdagen, zal dat best goed uitkomen.

@LolaM: weet je wat Loesje haar uitdrukking is over geld: aan het einde van mijn geld hou ik altijd een halve maand over, haha. Die vind ik errug goed.

En bedankt voor het gunnen en duimen: maar stop er maar weer mee whe, whe, whe (deuntje dat je verloren hebt), maar ik ben weer ongesteld. En de score van deze maand is 27 dagen. Snappen jullie het nog?? Ik niet. Met die PCOS zal het dus allemaal wel meevallen, maar vreemd is het wel.

Redelijk druk weekend voor de boeg, morgen op kraamvisite en een verjaardag, zondag geloof ik nog geen plannen.

Goed weekend en allemaal wederom thanx voor het medeleven.
mmhhh een van mijn nieuwe jurkjes zijn van Warehouse... beetje een domper als ze hem ook in NL verkopen. hihi... maar het maakt hem gelukkig niet minder leuk!
27 dagen? Dat is een nieuw record voor je. of niet?

Dat is dan iig iets positief... verder natuurlijk gewoon weer eens vet balen!
vanmorgen de geboortekaartjes uitgezocht en besteld..... zo leuk, komt zo dichtbij!!.. Geweldig!! ''t kaartje is al bijna compleet alleen nog geboortedatum/lengte/gewicht erin...... Geweldig gevoel..

Aapje, ik ga in het ziekenhuis bevallen maar dat moest sowieso al ivm met een slechte rug.. dus zodra ik rugweeen krijg dan krijg ik een ruggeprik, want dat is voor mij niet op te vangen! en tja nu helemaal natuurlijk omdat ik hartkloppingen heb!!.. Nee ik zie er niet tegen op, het lijkt me geweldig, en hoe dan ook de kleine meid moet er toch uit!!

Zo zo flink geshopt lees ik wel , super hoor.....

Cooper

Hmmmmm wij gaan niet echt spannende dingen doen, gister aaf op verjaardag geweest!! vanavond heerlijk thuis en morgen middag op visite bij vrienden, die hebben een nieuw huis gekocht!!

liefs Koe{32wk}
Xaartje, adviezen zijn welkom hoor. Jayden krijgt alleen al via de kinderarts een paardenmiddel om te kunnen poepen. We hebben met hem de hele ellende al achter ons met laxo, lactulosesiroop en noem maar op. Extra vezels, olie, vifit met probiotica, enz. Hij heeft gewoon zeer trage gevoelige darmen. Hij krijgt nu al dagelijks een zakje laxeermiddelen voor volwassenen! Zonder dat kan hij al niet poepen. Nu is het alleen na zijn verjaardag, slagroomtaart, kaas(lees veel kaas, kaasmonstertje is het namelijk!) enz. Nu dus even helemaal of in elk geval zo min mogelijk zuiver producten.

Cooper, wel snel, dat scheelt, maar niet was beter geweest.

Aapje, lekker geshopt dus.

Koe, kalm aan blijven doen he, dan donderdag lekker eten. Zal ze een knuffel van je geven.

Groetjes Ukkie
haha Aapje: das een goeie, idd een record! kortste 27, langste 46 en de volgende keer dan maar een hele lange van >9 maanden..! Goeie insteek, hou ik van.

Vandaag hebben Cooperman en ik plannen gemaakt voor het verbouwen van de badkamer. Dat moest al een tijdje gebeuren, dus nu maar aan de gang, want als er eenmaal een kleine is (als die er uberhaupt komt) is dat heel onhandig, als je dan in die verbouwing zit.

@Koe: o leuk, geboortjekaartjes. Lijkt me lastig, er is zoveel keus! Je doet zeker iets met Winnie? Wel leuk hoor.

Fijne werkweek/verlofweek/studieweek weer allemaal, het weekend zit er weer bijna op.
Cooper, was voor mij niet zo moeilijk om een geboorte kaartje te zoeken, ik wist ongeveer wat ik wilde... je kent me al goed zeg idd een kaartje van Winnie... goed geraden!! Hij staat er zelf niet op.. Knorretje staat op het kaartje!! vond het echt een kaartje voor een meisje....

Gezellig zondag gehad gisteren, wat een mooi huis hebben ze en groot pfffffffffffff..... een oud herenhuis, geweldig!

Vanmiddag komt er 1 van de kraamhulp voor een intake gesprek... spannend en leuk!!

vannacht vreselijk slecht geslapen, was om half 4 wakker en kon niet meer slapen!! ben al met al om uutje of 7 weer in slaap gevallen en om half 9 uur weer wakker... nou ja vooruit vanavond maar vroeg onder de wol!!

Dames ik ga ff naar de supermarkt...
Koe, wat komt alles alle dicht bij zeg! Spannend!

Ben erg benieuwd naar je kaartje.

Ik ga binnenkort eens uitzoeken hoe je fotos kan plaatsen hier, dat schijnt nl makkelijk te kunnen. Ik zou tzt heeeeel graag je kaartje zien, en ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar de babykamers en de bolle buiken. Het zou moeten kunnen want ik weet nog dat Yamuna er toen zon mooie buikfoto op had staan.

Nou ik zal even traditiegetrouw wat lekkers ronddelen.

Het zijn vandaag, Appelbollen. Ik wilde iets gezonds doen, dus dacht aan fruit, maar had van het weekend zon lekkere appelbol gegeten...Dus kijk maar of jullie er aan willen, ze zijn nog warm :-)

Coop, grootste plannen met de badkamer? Bij ons staat hij ook op het lijstje. Ik kan niet wachten, elke ochtend dat geduw en gedrang in dat kleine hok van ons. Wordt het een vernieuwing van de bestaande badkamer? of een hele nieuwe kamer. Ligbad, hoekbad, Inloopdouche..hebben jullie al een idee wat het gaat worden?

Als je tips hebt mbt leveranciers hou ik mij aanbevolen. Vind het moeilijk om het geschikte sanitair te vinden.

Ukkie, hoe gaat het bij jou. Zo te zien heeft je kleine man al heel wat ellende moeten doorstaan met zn ontlasting. Ik had als kind ook zon enorme last, echter hebben ze de heftige laxerende middelen altijd vermeden, omdat mn darmen gewoon weg niet meewerkte. ALs ik een infectie/bacterie oid heb dan valt alles gewoon stil. Dan werkt zon laxerend middeltje ook niet. Vezels waren de enige oplossing, omdat alles dan vanzelf beter passeert, zonder de (met weinig) beweging van de darmen zelf. Ik heb dus echt extreeeeem luie darmen. Ik hoop dat het beter met hem gaat. Hoe gaat het met je meisje? Ik heb mij laatst op een forum uitgelaten over borstvoeding, ooooooohhhhhhh. Als ik dat had geweten, wat een geweld komt er dan op je af zeg. pffff. Ik ben er zelf nogal mee bezig. Wil zelf graag bv gaan geven dus vind dat ik mezelf goed moet voorlichten. Ik ken jouw verhaal in grote lijnen en hoe ontzettend veel doorzettingskracht jij hebt, dus jij bent mijn grote voorbeeld!

Ringelding, hoe was het bij de verloskundige? alles ok. En is het gelukt met de commode

De sint is weer in het land. wij hebben de intocht gekeken in de haven bij ons in de buurt. Was erg leuk. Gisteravond schoen gezet. Hij heeft 3 popjes van doornroosje gekregen. Die had ik gespaard bij de AH. Hij krijgt nog genoeg mooie dingen op pakjesavond, ik vond dit wel kunnen als schoenkadootje. Van de week hebben we weer ouder-overleg. Gaan we samen met de moeder van Mi (ik kan intussen wel zn koosnaampje/afkorting gebruiken) even rond de tafel. Bespreken we school (eind jan gaat hij naar groep 1!) en alle veranderingen. Hoe we belonen/straffen. Regels, slapen, eten, etc. Zijn altijd goeie gesprekken. Nooit zin om te gaan maar achteraf altijd een voldaan gevoel, alle neuzen in dezelfde richting.

Volgende week krijg ik de 20wk echo. Heb er wel zin in. Probeer mijzelf ook te bezinnen, ze kunnen natuurlijk iets zien op de echo waar we ons zorgen over gaan maken. Maar om een of andere reden voel ik mij niet echt bezorgd. We hebben 2 topecho's gehad waarbij al stiekem vanalles is bekeken en er goed uit zag. We gaan het allemaal beleven, het is zoals het is.

Mn kleintje trappelt nog steeds de hele dag vrolijk, af en toe draait ie even met een hoop stampij om. Heeeeeeeerlijk.

nou ik moet echt even aan de slag.

spreek jullie later!!!
Xaartje, inderdaad kijk maar ff of je er achter komt hoe we foto's moeten plaatsen, ik weet het niet!!....

lekker hoor een appelbol {zolang der maar geen kaneel inzit!!}

Leuk zeg de 20 weken echo {gaat snel he??} veel plezier en succes bij de echo!!

Leuk he voor de kids dat de sint er weer is, super!! leuke tijd altijd op het kdv ook altijd super! we vieren 4 dec sinterklaas met mijn groepie, daar wil ik heel graag bij zijn, dusse hopen dat ik me die dag goed voel!! kan ik ff gezellig naar het werk, naar mijn lieve kids !!

thuis doen we niet aan sinterklaas, we krijgen met kerst altijd cadeaus van mijn ouders en van de ouders van mijn mannetje!.. als de kleine wat ouder is vieren we wel weer sinterklaas, heb der nu al zin in!!

groetjes Koe
Geen kaneel??

Bedoel je ivm de zwangerschap of kan je er niet tegen/hou je er niet van?

Als het ivm de zwangerschap is dan zou ik mij niet te druk maken. Die verhalen zijn nog niet goed onderzocht. Er zijn geen aantoonbare bewijzen dat coumarine schade aanbrengt. Het schijnt dat nederlanders vrij veel coumarine binnekrijgen (pepernoten appeltaart etc) maar dat de grootste hoeveelheid binnenkomt niet door het eten/drinken maar door producten zoals bodylotion, parfum en zeep.

Dusss ik laat er geen appelbolletje voor staan

Duim voor je dat je de 4e lekker in je vel zit en lekker kan mee feesten.
OK ik ben eruit.

Fotos plaatsen

terug te vindenn onder FAQ, in het balkje rechtsbovenin.

je kan geen fotos direct uploaden vanaf je pc/harde schijf. Je kan wel een linkje maken. Dus heb je je fotos ergens op het web staan, kopieer het linkje en dan voeg je deze in door in het berichvenster op dat kleine schilderijtje te klikken.

Snappie?

Ik ga kijken of het mij gaat lukken. Alleen niet nu, nu weer aan het werk hahaha
hehehehe
zal het ff proberen deze week dank je xaartje!!

de reden is dat ik geen kaneel lust..

Zo intake gehad met kraamzorg! Ze vond de babykamer helemaal geweldig, ze vind dat ik al super goed voorbereid ben op wat er komen gaat! Heb het er ook druk mee dus dat komt mooi uit, ha ha!!

ga ff lekker bankhangen........dan weer koken voor mijn mannetje!!...
Fijn dat je babykamer is goedgekeurd! Een pluim voor je goeie voorbereidingen , heb je wel verdient.

Voel je je ok verder?
jeej een foto! Helemaal goed Xaar!

Ik zit nog op mijn werk. De stoom komt uit mijn oren... het is zo druk.... maar druk of niet druk, ik stop er zo mee. Ben er helemaal klaar mee voor vandaag.

Vanavond komt mijn schoonvader weer eten. En mijn man is niet eens thuis. Vertelde hij ff gisteravond in bed... tssss... kan ik dus zo lekker koken en klaar zitten. Heb er ff helemaal geen zin in. Maar ach... komt wel goed, uiteindelijk is het toch gezellig.

Nu nog heel ff verder werken! Tot snel dames.
oh en appelbollen zijn geweldig lekker!!

Ik werk in de straat van de beste oliebollenkraam van NL. Die die altijd in de prijzen valt. Dus ik ga zo 2 appelbollen halen, dan heb ik het toetje al voor elkaar! Jeej! Goed idee!
xaartje, ja hoor voel me vrij goed!! buikje begint zo nu en dan wat in de weg te zitten ha ha!!!!.... maar verder alles top!!!
Xaartje, succes met je 20 weken echo. Ja Jayden heeft al heel wat darmproblemen gehad en heeft hij eigenlijk nog. Gaat vast een keertje beter. Nu proberen we 2 weken geen melk of toetjes en dergelijke. Appelbol, doe mij ook maar 1!!

Hoewel die bij Aapje in de straat waarschijnlijk ook heel goed zijn!!!

Goed gedaan Koe, dat je kinderkamer ook helemaal goed is!

Joya vannacht om 5 uur wakker, helemaal huilen, krijsen, enz. Na een paar dikke winden opnieuw aan de borst(had ze net half uurtje daarvoor gehad) en dronk ze opnieuw heel goed. Daarna heeft ze lekker doorgeslapen tot 8 uur ongeveer. Jayden heel erg aan het hoesten en proesten, maar zijn neus loopt niet meer zo erg geloof ik. Had echt zo'n rode neus en rode bovenlip, want het was nogal ruw en beschadigd door het wrijven. Vannacht terwijl hij lag te slapen nog een keer een dikke laag zalf erop gesmeerd(heeft hij een hekel aan, maar nu merkte hij het niet. Is dus goed opgeknapt afgelopen nacht)

Ik ga even wat ondernemen vandaag. Wil eigenlijk de badkamer even schoonmaken en ook wc beneden een keer heel grondig en stofzuigen beneden en de trappen ook. Eigenlijk moet ik dan boven en op zolder ook schoonmaken, maar daar heb ik vast de puf niet meer voor. Moet ook nog boodschappen doen, koken, enz.

Groetjes Ukkie
Jee Xaar ook al voor de 20 weken echo.....gaat echt snel he.

Koe door de keuring van de kraamzorg gekomen.....hahahaha. Hier nu een telefonische intake (want heb al kind) is ws maar goed ook, want babykamer is een dikke bende. hahahahaa

hier nog maar 10 weken en 6 dagen te gaan (we blijven optimistisch) maar ga er maar voor de zekerheid vanuit dat het nog max 13 weken gaat duren voor deze ukkepuk zich aandient.

O moet zo bellen naar de ha voor uitslag urine kweekje....nah ja, zal wel niet.....eigenlijk hoop ik van wel, want dan is er iig een verklaring voor al die "piep" harde buiken.......en dan nu ff tukken......
goeie morgen ladies!!

Ukkie, Jayden dus erg verkouden... succes en beterschap met hem!!

Zo zo druk an de schoonmaak geweest?? pffff moet soms echt ff grondig he, gelukkig heb ik daar op het moment mijn moeder voor!! Tot morgen!!

Ringelding, tjee gaat met jou ook snel, ja ik ga der ook vanuit dat ze later komt hoor dan valt het altijd mee.. ik droom nu al een paar nachten over 12 januari..dusse we wachten af!!

Zo ff naar de stad, moet een cadeau voor mijn zusje hebben ze is zaterdag jarig..

Morgen avond gaan we uiteten...........met collega's! Ik verheug me er enorm op, zo veel zin in!! gezellig kletsen met die meiden die ik zo mis!!! Het is alleen zo jammer we hebben veel meer collega's maar de helft haakt af, geen geld,geen tijd weet ik veel wat ze hebben! beetje jammer!! vooral van mij eigen collega valt me dat enorm tegen dat ze er niet bij is! ach we gaan wokken zo duur is dat ook weer niet, snap ook wel dat er een dure tijd aan komt maar goed ik had het wel leuk gevonden als ze er allemaal waren!! gelukkig zijn mijn leukste collega's wel van de partij!! daar gaat het om.. word vast en zeker een gezellige aaf!!

wil denk ff binnenkort naar het werk.. ff bij mijn groepje kijken!

Liefs Koe
We kunnen denk ik het schema ook wel weer wat aanpassen, kunnen wel wat namen uit dacht ik!! jammer........
ik krijg het niet voorelkaar met foto's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven