Zwanger worden vanaf Mei/Juni/Juli 2009

06-04-2009 09:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik zou het heel leuk vinden om met meiden te schrijven die net als ik van Juni-Juli willen beginnen met zwanger raken.( ook Mei is zeer welkom!)

Ik ben al gestopt met de pil vanaf April, en ga vanaf eind Mei met foliumzuur beginnen

We beginnen op 22 Juni omdat we op die dag 7 jaar elkaar kennen (symbolische datum)

Ik ben 26 jaar nu en als we gaan beginnen net 27 en we gaan voor het eerste kindje.

We zijn er heel erg mee bezig en er aan toe!

Bij andere topics heb ik zo'n handige tabel gezien waarin je kunt bijhouden wanneer iemand gestopt is en eigenlijk ongesteld moet worden etc.
Ik sluit me graag bij je aan in dit nieuwe topic ;)

Ik ben Precious, 25 jaar en in januari mijn spiraal laten verwijderen. Ten eerste om medische redenen. We zijn nu 8 jaar samen en hadden besloten om het dus voorlopig met condoom te doen, zodat ik die verschrikkelijke hormonen eens even niet hoef te slikken. In de nabije toekomst willen we een kindje en omdat de kans redelijk groot is dat het zwanger worden ook wel even kan duren, gebruiken we sinds maart eigenlijk helemaal niks meer. Mocht het zich nu vlug voordoen dan zijn we heel blij maar duurt het nog even dan is het ook niet erg. (hoewel je stiekem het toch wel jammer vindt als je weer ongesteld wordt ;))

Ben dus wel al iets eerder gestopt met anticonceptie als dat geen probleem is in dit topic.

Ik zit dat als je een bericht typt dat je bovenaan kunt kiezen; voeg een tabel toe.
Queenfan, ik kom even langs om jullie succes te wensen maar vooral om je even te vragen waarom je nu nog niet begint met foliumzuur, nu je gestopt bent met de pil?

Er bestaat, ook met condooms, nu natuurlijk altijd kans dat je toch al zwanger wordt (tenzij je je tot 22 juni gaat onthouden van sex ) en er wordt geadviseerd om al vóór de bevruchting (eigenlijk al als je stopt met anticonceptie) te beginnen om zo een goede buffer op te bouwen. Zo'n potje is ook niet duur, bij de Albert Heijn of de Etos.

groet,

TD
Slimme, goed voorbereide meid, die Tia

Queenfan, succes!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik doe mee! Ik ga na volgende week mijn laatste Nuvaring gebruiken en dan in mei gaan we ervoor! Ik ben net 35 en voelde de biologische klok wel tikken..MIjn vriend is 9 jaar jonger dus die was er niet zo mee bezig, maar gelukkig was hij gevoelig voor al mijn argumenten en went hij langzaam aan het idee..

Spannend hoor!!
Leuk nog iemand erbij....weet iemand hoe we die tabel kunnen maken?
Ai Ai Ai.. Zo zwart op wit wordt het toch wel erg serieus! Leuk!

Ook wij gaan eind juli stoppen met anticonceptie.

Ik ben 21 jaar (waarschijnlijk daarmee de jongste van het stel ;) ) en hoop in juni af te studeren. Vriend is trouwens 25 jaar.

Ik zou ook graag meeschrijven! Een paar vrienden weten wel van onze kinderwens, maar hebben gezegd dat we het tóch nog uit gaan stellen. Om hier dus mijn 'ei' :D kwijt te kunnen, is altijd fijn (zo tussen de scriptie door).

Hoe voelen jullie je met het 'stoppen' in het vooruitzicht? Zijn jullie er altijd 100% zeker van of is er ook nog wel ruimte voor twijfel!

Oei, tabel.. euhhmm.. ga ik proberen!
he meiden

wat leuk een vers topic

Ik schrijf ook al ergens anders mee, maar daar zijn sommigen al 20 weken zwanger terwijl ik nog moet beginnen, dus ik zou hier graag ook mee willen schrijven.

Ik ben 26, mijn man 30 en ben nu met mijn laatste pilstrip bezig.

Als het goed is wordt ik dan 1 mei ongesteld.

Dan willen we in ieder geval even een cyclus aankijken, kijken hoe het allemaal op gang komt. Om dan vanaf eind juni/juli te beginnen.

Ik ben al begonnen met VSM mama pillen en daar zit ook foliumzuur in dus dat krijg ik al genoeg binnen.
He meiden,

leuk weer een paar meiden erbij . Het was veel te stil hier in het topic. Gefeliciteert joy00 en ekser dat jullie gaan starten

Ik had een spiraaltje en mijn cyclus is meteen weer om de 28 dagen sinds ik hem heb laten verwijderen.
Hoi Meiden,

Ik ben dus Happy83 en wil ook graag met jullie meeschrijven. Ik slik al 2 jaar geen pil meer omdat ik er het laatste jaar steeds erg ziek van was. Wij zijn 25 mrt getrouwd en willen ook heel graag kindjes. Wij zijn dus sinds maart bezig, maar neem aan dat dit geen probleem is en ik gezellig met jullie mee mag schrijven. Ik ben 25 en mijn vriend 27.

Ik ben al een week overtijd en vertoonde wel zwangerschapsverschijnselen, erg moe, zere borsten en soms misselijk, maar testen zijn negatief. Bij de huisarts geweest ivm lichte bloeding die ik had. Huisarts zegt dat het een hele vroege miskraam is geweest of een innestelingsbloeding en ik dus nog negatief test omdat ik nog maar heel kort zwanger ben. Moest 2 weken wachten, inmiddels nog 1 week en 4 dagen te gaan. Kon het gister niet laten en een test van predictor gedaan, en jahoor licht streepje dus zwanger, vanochtend test van de kruidvat gedaan ter extra bevestiging en die was negatief. Manlief nog eens die van predictor laten bekijken want die kan je bewaren en die ziet toch echt ook een heel licht streepje.

Een heel verhaal gelijk, maar zoals jullie begrijpen vind ik het superspannend. Hoe onwijs leuk zou het zijn als het gelijk raak is.

Ik hou jullie op de hoogte en lees met jullie mee. Allemaal heel veel succes.

Groetjes
He meiden ik heb mij al bij een andere topic aangesloten omdat we al zijn begonnen.
Hai meiden,

Ik zet ook even een berichtje op deze topic!

Ik ben Juul, 26 jaar. Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen.

Ik ben sinds jan. '09 gestopt met de pil. Sinds half maart slik ik foliumzuur en gister besloten we om er dan nu echt voor te gaan!! Ik vind het erg spannend!! Mijn vriend wilde er al eerder voorgaan, maar ik wilde eerst rustig mijn cyclus afwachten/weten.

Ik heb er erg zin in!! Ik vind het superspannend. Mijn vriend zegt dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, dat begrijp ik wel. Zelf vind ik dat ik er niet overdreven mee bezig ben. Het is toch een hele stap en dus denk ik er wel veel aan, maar praat er met niemand eigenlijk over. Zal het (snel) lukken? Hoe zal het dan zijn? Hoe zal ik me dan voelen? etc etc etc...

Hoe ervaren jullie dit?!

Allemaal heel veel succes de komende tijd!!

Liefs Juul
Welkom Juul en happy83!! Wat leuk we zijn echt allemaal ongeveer van dezelfde leeftijden....

nu nog iemand die een tabelletje weet te maken ..??
test

NaamltSindsPiesdagen?DatumBijzonderhedenJoy0021JuliLoeszie35meiEksner26juniHappy8325aprilJuul0926aprilPrecious25aprilProffille24aprilZon_2730juni

He Juul09,

ik heb die gevoelens ook. Wij zijn nog niet helemaal gericht bezig, maar wel gestopt met anticonceptie. Afgelopen maand dacht ik dat het raak was. Pijnlijke borsten, misselijk etc. Maar het bleek toch niet zo te zijn uiteindelijk.

Ik heb er ook bewust voor gekozen om onze wens niet te bespreken met kennissen. We willen er lekker rustig de tijd voor nemen. Maar ondertussen houdt het mij wel ook ontzettend bezig. Stiekem hoop ik dat het zich toch al vlug voordoet. haha

Liefs Pres
happy83 voor jou zijn dit dus hele spannende dagen!

Ik ben benieuwd, zou wel super zijn zo snel!
Hallo allemaal!

Al een tijdje lees ik mee op het forum, maar het is toch best een grote stap om ook daadwerkelijk mee te gaan schrijven.

Maar het lijkt me erg leuk om hier in ieder geval alles van me af te kunnen schrijven en te lezen hoe anderen ermee bezig zijn. Het is toch niet iets om zomaar met iedereen te bespreken. En m'n vriend... tja... hij doet zijn best, maar al die hormonen zijn voor hem toch moeilijk te begrijpen ;)

Ik zal me even voorstellen. (oeh, wilde bijna beginnen met m'n naam, maar da's natuurlijk niet de bedoeling) Ik ben 24 en woon anderhalf jaar samen. Mijn vriend is wat ouder dan ik. Bij mij rammelen m'n eierstokken al een tijdje, maar m'n vriend houdt de boot nog wat af. Hij wil wel heel graag, maar wil niks overhaasten. Toch merk ik aan hem dat het steeds meer begint te leven.

Sinds vorig jaar juli ben ik gestopt met de pil (kreeg er veel hoofdpijn van), maar we gebruiken nog wel condooms. In het begin was m'n cyclus redelijk (tussen de 30 en 35 dagen) maar nu is het huilen met de pet op. Ik heb al een keer medicijnen gekregen van de huisarts om de boel op te wekken. Daarna werd ik het twee keer in een maand en nu zit ik alweer op dag 38. Erg frustrerend. Als m'n cyclus weer een klein beetje op orde is, willen we echt gaan beginnen.

Ik ben blij dat jullie er ook zo mee bezig zijn! Ik word soms echt helemaal gek van mezelf omdat ik aan niks anders kan denken. Vreselijk! Gelukkig hebben jullie dit ook en hopelijk helpt het om er op deze manier over te kletsen.

Pfoe, m'n eerste forumbericht en meteen een heel verhaal. Ik beloof dat dat niet altijd zo zal zijn ;)
Hallo Profille,

jeetje wat een gedoe zeg met je cyclus. Enig idee waar dit aan kan liggen? Had je voordat je de pil gebruikt had ook al zulke onregelmatige cyclus? Lijkt me erg frustrerend. Ook al zou je zelf nog niet een kinderwens hebben, is het toch nog verrekte onhandig.

Wat het verhaal met je vriend betreft, hier is het precies hetzelfde. Van een kant wil hij wel, maar houdt ook de boot soms een beetje af. Zit net in die fase van ja ik wil er voor gaan, maar .....hebben we wel alles op orde.

En trouwens gewoon kletsen hoor, ik vind het al lang leuk zulke lange verhalen.
He hoi!

Inderdaad erg vervelend dat ik geen idee heb waar ik aan toe ben. Altijd maar die inlegkruisjes in voor de zekerheid is ook niet wat. Heb al wel bedacht om volgende week toch maar weer naar de huisarts te gaan, als ik dan nog steeds niet ongesteld ben geworden.

Wat grappig dat jij dat herkent van je vriend. Denk ook wel dat het voor mannen anders is. Maar jullie gebruiken al geen anticonceptie meer toch? Hoe hebben jullie die beslissing gemaakt dan?

Happy83: kom jij ook nog vertellen of je inmiddels al wat meer weet? Ben benieuwd!
Ja Happy83, ik ben ook erg benieuwd!

@ profille ik heb om medische redenen mijn spiraal in januari latenverwijderen en daarna de eerste tijd sex gehad met condoom. We hebben nu de keuze gemaakt om dit niet meer te doen, omdat we allebei een kindje willen. We zijn 8 jaar samen, hebben een eigen leuke woning, wonen in een leuke buurt en hebben beide een goede baan. Mijn vriend wil eigenlijk afwachten tot ook hij een vast contract zal krijgen komend jaar.

Maar omdat er best een tijd overheen kan gaan, voordat we zwanger raken hebben we besloten om nu dus geen anticonceptie meer te gebruiken. We zijn dan ook nu niet gericht aan het mikken op mijn ovulatiedagen. Maar gebeurt het toch snel dan zijn we heel gelukkig, maar laat het even op zich wachten dan is het ook niet erg. Maar ook hier, net zoals bij velen hier op het forum geloof ik, ben ik er toch bewuster mee bezig dan hij.

Als ik je toe kan voegen in het schema, laat het dan even weten.
Ja hoor, je kan mij toevoegen in het schema!

Bij ons zal het waarschijnlijk ook zo gaan, eerst stoppen met condooms en maar zien hoe het gaat. Trouwens, al zouden we willen, zouden we nu toch niet kunnen uitrekenen wanneer mijn eisprong is.

Mijn vriend vond het ook belangrijk dat ik eerst een vast contract zou hebben. Nu heb ik dat nog niet ondertekend, maar het is me al wel mondeling toegezegd en eigenlijk zo goed als zeker dat ik dat binnenkort ga krijgen. Ik heb het idee dat dat voor hem wel echt een obstakel was wat eerst uit de weg moest. Mij maakte het al niet zo heel veel meer uit, maar vind het toch wel fijn dat het nu (bijna) geregeld is als we aan kinderen gaan beginnen.

Zo, en nu ga ik eens even wat mensen bellen zodat we gezellig de stad in kunnen. Tis weekend en vakantie!! (werk in het onderwijs, dus heb nu anderhalve week vrij )
Ik werk ook in het onderwijs, en heb nu twee weekjes vrij.

Fijne vakantie geniet ervan!!!!
Hai Meiden,

Wat goed dat schema, alleen jammer dat het niet in het startbericht staat!

en wat is in godsnaam PIESDAG? haha, mooi woord.

Pff, ik word een beetje moe van mezelf. Nu druk met afstuderen bezig, en wil écht heel graag een kindje maar blijf onzeker. Hebben jullie dat ook? Misschien komt het door mijn leeftijd, (al ben ik niet 'typisch 21') maar denk elke keer: kan ik het wel, ben ik niet te jong.. Wat zullen anderen wel niet denken (al ben ik dat echt uit mijn systeem aan het bannen!)

Hoe zit dat met jullie twijfels? En hoe 'bereiden' jullie je voor?

Liefs Joy
@xpreciousx: Wat grappig dat jij ook in het onderwijs zit! Ik was echt wel even toe aan vakantie, hopelijk blijft het de komende week ook zulk mooi weer. Ga je nog leuke dingen doen in de vakantie?

@joy00: Piesdag is de dag waarop je over een stokkie heen kan piesen om te zien of je zwanger bent. Dus de dag waarop je ongesteld moet worden.

Die twijfels herken ik wel hoor, maar ik heb mezelf er nu van overtuigd dat er zoveel vrouwen zijn van onze leeftijd die het ook kunnen, dat het ons toch ook moet lukken. Bovendien denk ik dat je er ook vanzelf naar toegroeit. Voordat er daadwerkelijk een kind is ben je zo een jaar verder en door de manier waarop je er dan mee bezig bent (tijdens de zwangerschap) leef je er denk ik wel heel erg naar toe. Maar het blijft een feit dat je je nooit écht kan voorstellen hoe het zal zijn. En dat vind ik soms ook best wel een beetje eng...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven