Zwanger???
donderdag 21 oktober 2010 om 14:01
Hallo, ik heb een vraagje. Ben sinds juni gestopt met de pil, we hebben dus een kinderwens! Al die keren keurig op tijd mijn menstruatie gehad tot de laatste keer dat is nu 2 weken geleden. Ik zou dinsdag's ongesteld moeten worden maar verloor op zondag een klein beetje bloed al en op maandag iets en dinsdag weer een beetje, daarna was het over. Testen gedaan negatief! 1 tje twijfelde ik bij of er een licht plusje te zien was. Vind dit beetje vreemd nou moet ik 1 november weer ongesteld worden dus afwachten maar wie heeft er hier ervaring mee??
Groetjes
Groetjes
donderdag 21 oktober 2010 om 14:17
die zwangerschapstesten meten een bepaald hormoon in je urine. Daar komt dat plusje vandaan, er zitten chemicalien in die blauw worden met dat hormoon. Je lichaam moet eerst dat hormoon dus aanmaken en daarna moet je het in meetbare hoeveelheid gaan uitplassen. Geef het nog even de tijd, doe over een week nog een testje en zie dan. Succes ermee hoor, we duimen voor je.
donderdag 21 oktober 2010 om 14:25
Hoi
Fijn de reacties!!! 5 oktober was eigenlijk de dag dat in ongesteld moest worden. Ik wacht nog wel ff af..
@Wen ja ik ben niet zo'n klusser beeb en nod persoon hahhaaa heb eerst moeten googlen om te weten wat nod betekende.
Heb vorige week wel de dokter gebeld dacht misschien kunnen ze een bloedtest doen ofzo maar de assistente vond dat niet nodig ze vroeg alleen of ik al last had van mijn tieten!! Hahaha een assistente die het heeft over tieten!
Fijn de reacties!!! 5 oktober was eigenlijk de dag dat in ongesteld moest worden. Ik wacht nog wel ff af..
@Wen ja ik ben niet zo'n klusser beeb en nod persoon hahhaaa heb eerst moeten googlen om te weten wat nod betekende.
Heb vorige week wel de dokter gebeld dacht misschien kunnen ze een bloedtest doen ofzo maar de assistente vond dat niet nodig ze vroeg alleen of ik al last had van mijn tieten!! Hahaha een assistente die het heeft over tieten!
donderdag 21 oktober 2010 om 14:33
Andere test gebruiken wil ook wel eens duidelijkheid geven. Ik heb bij mijn jongste in december en januari getest. Beide keren van het Kruidvat en beide keren negatief. Maar in januari geloofde ik het niet meer. Te veel last van mijn tieten zeg maar Een test van de apotheek gekocht en hartstikke positief. Bij de eerste echo bleek ik achteraf in december ook al zwanger te zijn. Omdat ik in december toch een soort van ongesteld was geweest, net zoiets als jij had ik daar geen rekening meer mee gehouden.
donderdag 21 oktober 2010 om 14:36
donderdag 21 oktober 2010 om 14:50
Hoi Sanne!
Uit ervaring het volgende: heb ook getest nadat ik overtijd was (en een flinke tijd ook). In die periode wegens bepaald onderzoek een hele buikecho gehad met als conslusie 2 cystes. Bij weer nader (inwendig) onderzoek bleken die cystes een kindje van 8 weken te zijn Grote, maar erg welkome verrassing.
Dat laatste is niet op jou van toepassing, maar wel even om aan te geven dat testen dus niet altijd goed werken!!
off the record: ondertussen de 22 weken voorbij en alles gaat top
Uit ervaring het volgende: heb ook getest nadat ik overtijd was (en een flinke tijd ook). In die periode wegens bepaald onderzoek een hele buikecho gehad met als conslusie 2 cystes. Bij weer nader (inwendig) onderzoek bleken die cystes een kindje van 8 weken te zijn Grote, maar erg welkome verrassing.
Dat laatste is niet op jou van toepassing, maar wel even om aan te geven dat testen dus niet altijd goed werken!!
off the record: ondertussen de 22 weken voorbij en alles gaat top
donderdag 21 oktober 2010 om 15:55
Ik heb een tijdje terug ongeveer zoiets gehad.
Werd niet ongesteld, testen negatief en bij 1 test ook een heel licht plusje, twijfel vollop natuurlijk.
Heb ongeveer 2 weken gewacht en ben toen een bloedtest bij de HA gaan doen.
Kreeg het bericht dat ik niet zwanger was en werd de maand erna gewoon ongesteld.
Vind en vond het ook vreemd dat ik een periode overgeslagen heb, ben al een tijd van de nuva ring af. (maand of 8) en heb eigenlijk wel een regelmatige menstruatie op die ene x na.
Mijn advies is om het nog even af te wachten en zelf eventueel een test te doen en anders gewoon een bloedtest te doen.
(Hoewel ik ook verhalen op inet heb gelezen dat er een waarde van 0% HCG waarde uit de bloedtest kwam en die mevrouw bleek toch zwanger te zijn. Is wel heeeeel uitzondelijk maar mischien toch mogelijk.)
Lastig he, die spanning!
Werd niet ongesteld, testen negatief en bij 1 test ook een heel licht plusje, twijfel vollop natuurlijk.
Heb ongeveer 2 weken gewacht en ben toen een bloedtest bij de HA gaan doen.
Kreeg het bericht dat ik niet zwanger was en werd de maand erna gewoon ongesteld.
Vind en vond het ook vreemd dat ik een periode overgeslagen heb, ben al een tijd van de nuva ring af. (maand of 8) en heb eigenlijk wel een regelmatige menstruatie op die ene x na.
Mijn advies is om het nog even af te wachten en zelf eventueel een test te doen en anders gewoon een bloedtest te doen.
(Hoewel ik ook verhalen op inet heb gelezen dat er een waarde van 0% HCG waarde uit de bloedtest kwam en die mevrouw bleek toch zwanger te zijn. Is wel heeeeel uitzondelijk maar mischien toch mogelijk.)
Lastig he, die spanning!