zwangerschapsboeken?

31-03-2010 19:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo

ik weet niet als er al een forum over gemaakt is maar wat zijn nou DE ideale boeken die je kunt lezen als je zwanger bent.

Voor tips, anekdotes, verhalen, noem maar op

Wie kan mij daarmee helpen en misschien ook anderen?
Ik vond het boek van Beatrice Smulders heel fijn. Maar daar zijn de meningen over verdeeld volgens mij. Ohja en dat ging vooral over de bevalling. Daar had ik op een gegeven moment behoefte aan Rond een maand of 7 a 8.

Daarnaast had ik ook een boek, What to expect when you'r expecting. (Volgens mij wel in het NL) Maar dat heb ik alleen maar doorgebladerd en niet echt gelezen.
Jeumig, je doet nu nog snel even een spoedcursusje Zwangerschap voor Dummies (nav alle topics die je opent)?
Geen een boek.
Je baby van Hilde Marx - leuk voor 1st time moeders, puur theoretische info over je baby, en is ook een 'zwanger' versie. Enig nadeel is dat er van gemiddelde baby's wordt uitgegaan, er is niet echt ruimte voor baby's die afwijken van de norm.

Alle boeken van Beatrijs Smulders vond ik ruk. Een hoop geblabla over sabbaticals na de bevalling, plastische verhalen over hoe een bevalling eruit komt te zien, met details die ik iig niet wilde weten, stond voor mij te ver van de realiteit af.

Boek van Claudia de Breij en Daphne Deckers vond ik erg humoristisch, vond ik uiteindelijk nog de leukste.
quote:noa35 schreef op 31 maart 2010 @ 20:16:

Jeumig, je doet nu nog snel even een spoedcursusje Zwangerschap voor Dummies (nav alle topics die je opent)? Ze wilde ook kinderkleding verkopen dus helemaal dummie zal TO niet zijn
Heb overigens alleen vluchtig "Duik in je weeen" gelezen voor de meer 'technische' aspecten van het bevallen.

Vond de meeste zw. sch. boeken een te hoog David Hamilton gehalte hebben; ik ben te no-nonsense voor activiteiten als "geurzakjes maken voor in de babykamer" etc.
Als je wilt weten of ergens al een topic over is kun je dat hiernaast bij zoeken intypen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 31 maart 2010 @ 20:28:

Als je wilt weten of ergens al een topic over is kun je dat hiernaast bij zoeken intypen.En mocht dat niet werken (gebeurt wel eens, het blijft Viva natuurlijk ) kun je altijd nog googlen: "zoekterm + viva".
quote:AlettaJacobs schreef op 31 maart 2010 @ 20:29:

[...]

En mocht dat niet werken (gebeurt wel eens, het blijft Viva natuurlijk ) kun je altijd nog googlen: "zoekterm + viva".

dat is inderdaad een tip, want dat zoeken lukt bij mij niet goed

quote:noa35 schreef op 31 maart 2010 @ 20:16:

Jeumig, je doet nu nog snel even een spoedcursusje Zwangerschap voor Dummies (nav alle topics die je opent)?

spoedcursusje zwangerschap? nee hoor dat is het niet maar ik wil toch graag dingen weten

en nee waarschijnlijk ben ik ook nog niet zo ervaren als de meeste hier. Maar he, beter iemand die al wat weet en er wat voor wil doen om achter dingen te komen dan iemand die van niks weet en het verpest toch?
Inderdaad, je zou in je onwetenheid maar per ongeluk je kind verpesten!
"help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!"

(en ja, ik ben zelf een vrouw )
Ik heb echt heel veel gehad aan het boek:

Zwanger van Anja de Grient Dreux
quote:wallace schreef op 31 maart 2010 @ 20:38:

"help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!"

(en ja, ik ben zelf een vrouw )Ook hilarsch!
De zwangerschapsbijbel. Ik vond hem ideaal, kostte wel 30 euro of zo maar dan heb je wel wat
Een tip, koop dure boeken waarvan je niet zeker weet of het wat is 2ehands bij bol.com, of leen ze bij de bieb.

Ik had best wat dure boeken staan, bv die van Beatrijs Smulders, waarbij ik na 5 pagina's al zag dat het niets voor mij was. Gekocht in zwangerschapsinfo-waanzin.
TO, wat dacht je van eerst zwanger zijn, voordat je je druk maakt over wat wel en niet aan te schaffen? Je kan ook te voorbereid zijn.
quote:HuubHuubBarba schreef op 31 maart 2010 @ 21:16:

TO, wat dacht je van eerst zwanger zijn, voordat je je druk maakt over wat wel en niet aan te schaffen? Je kan ook te voorbereid zijn.

Scherp

Ik kijk nooit op dat zwangerworden/pilgebruik topic, ik irriteer me er vaak alleen maar aan
Scherp, moi? En ik ben nog wel zwanger, . Was het enige heldere moment van de afgelopen 7 maanden
quote:HuubHuubBarba schreef op 31 maart 2010 @ 21:16:

TO, wat dacht je van eerst zwanger zijn, voordat je je druk maakt over wat wel en niet aan te schaffen? Je kan ook te voorbereid zijn.Daar heb je wel gelijk in, maar ik hou graag de touwtjes in handen, alle zekerheid zodat er geen stress komt
quote:Jacqueline77 schreef op 31 maart 2010 @ 22:07:

[...]

Daar heb je wel gelijk in, maar ik hou graag de touwtjes in handen, alle zekerheid zodat er geen stress komtContradictio in terminis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven