Zweten

03-04-2017 20:03 36 berichten
Mijn dochtertje van 6 komt net thuis van een feestje en heeft het warm van het spelen. Bij het uittrekken van haar jurkje rook ik een 'volwassen' zweetlucht onder haar oksels (dus niet zo'n klam kinder-zweetluchtje zeg maar).

Vorige week rook ik het ook al eens.

Misschien dom, maar dacht dat zulke kleine kinderen nog niet echt zweten als een volwassene omdat dat iets hormonaals is.

Moet ik daar iets mee? Huisarts o.i.d. of is het wel normaal op deze leeftijd al?

Zoon van ruim 7 heeft het helemaal nog niet.

Overigens was ik haar iedere ochtend en de ene avond was ik haar, de andere avond doucht ze (ze heeft een gevoelige huid, vandaar dat ik haar niet iedere dag douche).
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:49:

Ik hou het wel in de gaten de komende tijd, morgen antibacteriele douchegel halen, dan was ik haar daar voortaan iedere dag mee. Verder geen hormonale kenmerken gelukkig. Maar het is zielig als anderen het ook ruiken (al heeft ze het zelf nog niet door geloof ik)Jeetje, sla je niet een beetje door?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 03 april 2017 @ 21:30:

[...]

Jeetje, sla je niet een beetje door?Als je het hebt over dat andere kinderen haar mogelijk ruiken vind ik niet dat TO doorslaat. Mijn zoon heeft een vriendinnetje (10) dat vreselijk naar zweet ruikt. Zelfs als ze die dag op school gezwommen hebben, ruikt de hele huiskamer er naar als ze hier is. Op school wordt ze er ook mee gepest. Ik keur dat niet goed maar ik snap wel dat anderen het vies vinden en er iets van zeggen
Niet dat ik weet Calvijn :-)

Als iemand dat als tip krijgt van de huisarts én het gewone wassen met zeep niet werkt is het allicht de moeite waard. Ja als ik aan haar vraag wat ze wil, neemt ze het liefst Prinsessenzeep en Fa deodorant. Maar dat lijkt me niet de oplossing voor het probleem en aangezien kinderen keihard kunnen zijn tegen elkaar voorkom ik graag komende zomer dat ze er opmerkingen over gaat krijgen van bijv. klasgenootjes.
Gewoon een beetje milde rollerdeo kopen voor haar. Hier begon het ook met 6 jaar. Ik heb het tussen neus en lippen door genoemd toen ik voor iets anders bij de huisarts was. Die heeft toen gezegd dat als het het enige was, er niets aan de hand was. Maar als er meer puberteitskenmerken waren, dan moesten we terug komen.

Het bleef bij zweetlucht en kind gebruikt sindsdien dagelijks deo. Anti-bacteriële zeep kan ook inderdaad, maar ik zou het niet overdrijven allemaal.
quote:itsme1973 schreef op 03 april 2017 @ 21:35:

[...]

Als je het hebt over dat andere kinderen haar mogelijk ruiken vind ik niet dat TO doorslaat. Mijn zoon heeft een vriendinnetje (10) dat vreselijk naar zweet ruikt. Zelfs als ze die dag op school gezwommen hebben, ruikt de hele huiskamer er naar als ze hier is. Op school wordt ze er ook mee gepest. Ik keur dat niet goed maar ik snap wel dat anderen het vies vinden en er iets van zeggenKinderen van 10 zijn daar wel mee bezig en kinderen van 6 niet. Mijn kind rook zichzelf écht niet met 6 jaar. Intussen is dat anders. Kind is bijna 10 en veel zelfbewuster intussen.
quote:Kastanjez schreef op 03 april 2017 @ 20:22:

Mijn zoon van bijna zes zweet overdag niet zo erg, maar drijft en stinkt 's nachts zo ongeveer zijn bed uit.... Me nog nooit afgevraagd of ik me daar zorgen over moet maken.Dat zou serieus best eens aan het beddengoed kunnen liggen. Mijn zoontje heeft dit ook 's nachts. Als er ook maar een klein beetje synthetische troep in de hoeslakens of dekbedhoes zit dan zweet hij zich rot. Zelfs in een koude winternacht. Alleen katoen dus en een dikke molton die goed vocht opneemt, dat werkt hier goed.
Kinderen van 6 ruiken natuurlijk wel als iemand stinkt en zeggen dat ook nog en willen dan vervolgens niet naast een kind zitten dat stinkt. Wat ik wel begrijp. Ze is heel jong, maar het wel iets om op te letten.
quote:_Beeldig_ schreef op 03 april 2017 @ 21:39:

[...]

Kinderen van 10 zijn daar wel mee bezig en kinderen van 6 niet. Mijn kind rook zichzelf écht niet met 6 jaar. Intussen is dat anders. Kind is bijna 10 en veel zelfbewuster intussen.Een kind van 6 zal zichzelf misschien niet ruiken, maar andere kinderen van 6 die er naast zitten ruiken het vast wel hoor
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind had precies hetzelfde. De huisarts wilde haar naar een endocrinoloog sturen, maar uiteindelijk leek me dat wat overdreven. Verder had ze geen puberteitskenmerken, dus sindsdien gebruikt ze deo en zorg ik dat ze zich goed wast 's avonds en tussendoor, als het nodig is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vooral geen anti bacteriële zeep kopen is niet goed je helpt gezonde bacteriën ook om zeep.

Gewoon normale zeep en milde deo liefst aluminium vrij.
Dank voor de tips, morgen even naar de drogist en verder zal ik me geen zorgen maken, al hou ik het wel in de gaten natuurlijk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven