Badkamer advies
zaterdag 25 juli 2026 om 17:31
Hoi allemaal,
Wij zijn aan het orienteren voor een nieuwe badkamer, en nu zien we door de bomen het bos niet meer.
Heeft iemand in de buurt van gelderland/utrecht misschien tips qua winkels
Gewoon goed geen over de top prijzen , en vooral geen opdringerige beslis nu verkooppraatjes.
En misschien dingen waar we aan moeten denken? Dingen waar je achteraf spijt van hebt oid?
Alvast bedankt!
Wij zijn aan het orienteren voor een nieuwe badkamer, en nu zien we door de bomen het bos niet meer.
Heeft iemand in de buurt van gelderland/utrecht misschien tips qua winkels
Gewoon goed geen over de top prijzen , en vooral geen opdringerige beslis nu verkooppraatjes.
En misschien dingen waar we aan moeten denken? Dingen waar je achteraf spijt van hebt oid?
Alvast bedankt!
zondag 26 juli 2026 om 18:27
zondag 26 juli 2026 om 19:19
Een dubbele wastafel is persoonlijk, wij vinden het wel handig.Sunflower_26 schreef: ↑26-07-2026 11:18Alvast bedankt voor de tips!
Wij hebben nu een bad, daar moeten we nu in douchen , onze voorkeur gaat uit naar inderdaad een regendouche!
Verder moet de wc blijven waar die is en zitten we inderdaad aan een dubbele wastafel te denken, maar is dus eigenlijk in de praktijk niet heel erg nodig.
Qua voegen inderdaad een zo groot mogelijke tegel. Al die kleine voegen is vreselijk.
We hebben geen gas in huis, dus dat zou een elektrische handdoek radiator worden.
Wij zijn niet handig , dus alles moet gedaan worden. Zou fijn zijn als dat bij 1 bedrijf kan.
@dolfine kan die in Veenendaal dat allemaal voor je regelen ? Dus die heeft wel aannemers waar we terecht zouden kunnen?
En ja, het bedrijf in Veenendaal: die plaatst zelf de badkamer.
Wij hebben de indeling en het materiaal uitgezocht en daarna hadden we geen gedoe met aannemers, nog meer offertes e.d.
We kregen 1 offerte en de datum van uitvoeren is in onderling overleg bepaald.
zaterdag 1 augustus 2026 om 17:03
Wij hebben 6 jaar geleden onze keuken laten doen door Velthuizen Keukens en Badkamers (te Woudenberg).
Inmiddels doen ze dus ook badkamers. Als onze badkamer aan vervanging toe is, zou ik daar zo weer naartoe gaan. Duidelijke communicatie. Zij regelen alles in overleg met jou. Áls er wat mis gaat, wordt het goed aangepakt en opgelost.
Toen onze keuken 5 jaar oud was, kwamen ze langs voor een gratis servicebeurt. Echt top.
Inmiddels doen ze dus ook badkamers. Als onze badkamer aan vervanging toe is, zou ik daar zo weer naartoe gaan. Duidelijke communicatie. Zij regelen alles in overleg met jou. Áls er wat mis gaat, wordt het goed aangepakt en opgelost.
Toen onze keuken 5 jaar oud was, kwamen ze langs voor een gratis servicebeurt. Echt top.
zondag 2 augustus 2026 om 09:32
Wij hebben ook bewust gekozen voor een gewone douchecabine. Hiervoor stond er een inloopdouche met een te korte wand (1 meter). Deze was geplaatst door de vorige bewoners en die hadden de wc (die tegenover de ingang van de inloopdouche stond) weggehaald, omdat daar zo’n lange verwarming voor handdoeken tegen de muur moest. De gewone verwarming moest namelijk ook weg, want die hing anders half in de inloopdouche onder het raam. Hele bijzondere keuze vonden wij, dus dat hebben we meteen weer terug gedraaid. Sowieso vonden we de inloopdouche inderdaad ook koud. Alles wat niet onder de straal zit, werd koud en ook spetterde alles nat vanwege de te korte wand. Soms liep ook het water om die wand heen, want ze hadden een douchebak weggehaald voor die inloopdouche, maar geen afschot gecreëerd richting het putje. Was dus gewoon een vlakke vloer in die inloopdouche en ja, dan loopt het water alle kanten op. Heb er toen zelf nog tijdelijk zo’n strip op de vloer geplakt die het water in ieder geval tegen hield en het niet meer de hele badkamer in kon stromen.
Nu hebben we een gewone douchecabine (met regendouche die we nooit gebruiken), een toilet, bad en een meubel met 2 lades en 1 waskom. Daarboven een spiegelkast met verwarming en we hebben elektrische vloerverwarming in de badkamer. Ik heb voor de handdoeken een gewoon handdoekenrek gekocht, geen verwarming meer.
zondag 2 augustus 2026 om 10:05
Ik snap wel dat een inloopdouche er leuk uitziet maar ik vind praktisch en warm ook erg belangrijk. Dus hier ook een cabine. Gewoon 2 glazen wanden gemonteerd op de vloer eigenlijk, waarvan 1 met een schuifdeur. Hier dus ook de vloer op afschot, wäarvoor wel de hele badkamervloer eerst opgehoogd moest worden.Irregular_Choice schreef: ↑02-08-2026 09:32Wij hebben ook bewust gekozen voor een gewone douchecabine. Hiervoor stond er een inloopdouche met een te korte wand (1 meter). Deze was geplaatst door de vorige bewoners en die hadden de wc (die tegenover de ingang van de inloopdouche stond) weggehaald, omdat daar zo’n lange verwarming voor handdoeken tegen de muur moest. De gewone verwarming moest namelijk ook weg, want die hing anders half in de inloopdouche onder het raam. Hele bijzondere keuze vonden wij, dus dat hebben we meteen weer terug gedraaid. Sowieso vonden we de inloopdouche inderdaad ook koud. Alles wat niet onder de straal zit, werd koud en ook spetterde alles nat vanwege de te korte wand. Soms liep ook het water om die wand heen, want ze hadden een douchebak weggehaald voor die inloopdouche, maar geen afschot gecreëerd richting het putje. Was dus gewoon een vlakke vloer in die inloopdouche en ja, dan loopt het water alle kanten op. Heb er toen zelf nog tijdelijk zo’n strip op de vloer geplakt die het water in ieder geval tegen hield en het niet meer de hele badkamer in kon stromen.
Nu hebben we een gewone douchecabine (met regendouche die we nooit gebruiken), een toilet, bad en een meubel met 2 lades en 1 waskom. Daarboven een spiegelkast met verwarming en we hebben elektrische vloerverwarming in de badkamer. Ik heb voor de handdoeken een gewoon handdoekenrek gekocht, geen verwarming meer.
Ik had wel heel graag een nis gehad in de muur van de douche in de douchecabine voor de shampooflessen. Maar met een verdikte wand wordt de badkamer kleiner en we moesten al puzzelen met de beperkte ruimte. Dus helaas een los rek dat over de glazen wand heen hangt. Dat zou ook niet hebben gekund met een inloopdouche.
Ik heb wel een nis boven het toilet. Maar nu ik die heb weet ik nog niet wat ik er nou eigenlijk in wil zetten
In het algemeen is voldoende opbergruinte ook iets om rekening mee te houden in je ontwerp vind ik. Ik zit in het badkameralgoritme dus zie heel veel prachtige plaatjes voorbijkomen van gerenoveerde badkamers maar ik vraag me zo vaak af waar de handdoeken, voorraad toiletartikelen en schoonmaakspullen dan worden oogeborgen. Zeker nu spiegelkasten blijkbaar uit zijn en er alleen spiegels boven de wastafel hangen. Ik heb dus gewoon wel een spiegelkast.
zondag 2 augustus 2026 om 10:51
Ik heb geen lange kast meer in de badkamer. Ik heb sowieso niet super veel handdoeken en die zitten in de onderste la van het wastafelmeubel. Daar staat ook een fles schoonmaakmiddel, maar als ik de badkamer ga poetsen neem ik schoonmaakmiddel van beneden mee. De voorraad shampoo etc staat op zolder bij ons.
Wij hebben ook geen nis in de douche, maar een ingemetseld plankje. De bevestiging hiervan zit achter de tegels, dus die kan nooit los raken of iets. Vind het heel mooi weggewerkt zo!
Wij hebben ook geen nis in de douche, maar een ingemetseld plankje. De bevestiging hiervan zit achter de tegels, dus die kan nooit los raken of iets. Vind het heel mooi weggewerkt zo!
zondag 2 augustus 2026 om 11:16
Wij moesten inderdaad ook een verdikte wand vanwege de nis maar in ons geval kwam dat prima uit want daar zit nu de douchedeur aan vast.Mabel schreef: ↑02-08-2026 10:05Ik snap wel dat een inloopdouche er leuk uitziet maar ik vind praktisch en warm ook erg belangrijk. Dus hier ook een cabine. Gewoon 2 glazen wanden gemonteerd op de vloer eigenlijk, waarvan 1 met een schuifdeur. Hier dus ook de vloer op afschot, wäarvoor wel de hele badkamervloer eerst opgehoogd moest worden.
Ik had wel heel graag een nis gehad in de muur van de douche in de douchecabine voor de shampooflessen. Maar met een verdikte wand wordt de badkamer kleiner en we moesten al puzzelen met de beperkte ruimte. Dus helaas een los rek dat over de glazen wand heen hangt. Dat zou ook niet hebben gekund met een inloopdouche.
Ik heb wel een nis boven het toilet. Maar nu ik die heb weet ik nog niet wat ik er nou eigenlijk in wil zetten.
In het algemeen is voldoende opbergruinte ook iets om rekening mee te houden in je ontwerp vind ik. Ik zit in het badkameralgoritme dus zie heel veel prachtige plaatjes voorbijkomen van gerenoveerde badkamers maar ik vraag me zo vaak af waar de handdoeken, voorraad toiletartikelen en schoonmaakspullen dan worden oogeborgen. Zeker nu spiegelkasten blijkbaar uit zijn en er alleen spiegels boven de wastafel hangen. Ik heb dus gewoon wel een spiegelkast.
Wij hebben een voorraad handdoeken in één van de lades van ons douchemeubel. De rest ligt in een kast in een andere kamer net als een voorraad verzorgingsproducten.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
zondag 2 augustus 2026 om 11:27
Hoezo zou dat niet kunnen? Ik heb een inloopdouche met glaswand van 90x120 cm en een rek hangen over de glaswand. Werkt prima.
Hier was het ook puzzelen qua ruimte omdat de badkamer een schuine wand heeft en sowieso niet groot is. Uiteindelijk was de oplossing om een iets smallere deur te plaatsen dan de standaardmaat.
zondag 2 augustus 2026 om 12:24
Mijn beeld van een inloopdouche is dat het een nis is tussen twee muren zonder deur. Maar een muur kan natuurlijk ook een glaswand zijn en dan kan het wel.laiskuri schreef: ↑02-08-2026 11:27Hoezo zou dat niet kunnen? Ik heb een inloopdouche met glaswand van 90x120 cm en een rek hangen over de glaswand. Werkt prima.
Hier was het ook puzzelen qua ruimte omdat de badkamer een schuine wand heeft en sowieso niet groot is. Uiteindelijk was de oplossing om een iets smallere deur te plaatsen dan de standaardmaat.
Ik heb de architect best vervloekt dat hij de badkamer in dit huis niet een paar m2 groter had bedacht. Er zit ook een groot raam in op een onhandige plek..Maar ja, uiteindelijk hebben we alles op 6m2 kunnen realiseren wat we wilden, behalve dan de verdikte wand.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in