Deurtjes keuken ikea verven

14-11-2019 08:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga komende week mijn keuken bestellen bij IKEA. Mijn vriend en ik kunnen daar niet echt kastdeurtjes vinden die we allebei mooi vinden, dus wilden we bij een bedrijf die ze op maat maakt de kastdeurtjes bestellen. En deze dan zelf verven.

Gister bedacht dat we ook goedkope deurtjes bij IKEA kunnen kopen. Dan deze in de grondverf, licht opschuren en dan 1 of 2x verven. Er zijn ook filmpjes op YouTube waaruit blijkt dat dit kan. Een veel goedkopere oplossing natuurlijk!

Alleen wil ik dus wel dat die verf ook een beetje blijft zitten. Iemand ervaring met het oververven van keukendeurtjes/melamine?

Alvast bedankt voor de info!
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
14-11-2019 13:36
Wij hebben 1 kastje die 50 cm diep is. Dat hebben ze bij Ikea niet, alleen 60 of 37. 60 was te groot en 37 wel heel klein. Ik heb 1 onderkast die 100 cm breed is, heeft Ikea ook niet, moet je 60+40 nemen, maar dan heb je minder effectieve ruimte als 1 grote kast (met lades in mijn geval)
Maar dat is ook net toeval dat het voor jouw keuken goed uitkomt, want ik heb vaak zat bij keukenboeren gezeten dat ze juist precies niet hadden wat ik wilde.

Het wordt nou eenmaal niet op maat gemaakt. Ze hebben een assortiment met maten en dat is het. Ook bij de keukenboer zijn het kant en klare bouwpakketten.

En een keukenboer met ikea prijzen, ben ik ook niet tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Perferator schreef:
14-11-2019 10:33
Haha dat hoop ik toch niet zeg! Als dat zo is kopen we gewoon alsnog onze tweede keuze deurtjes bij IKEA en is dat ook weer gefixt.

Het hoeft niet perse goedkoop, maar ik wil uiteindelijk de keuken precies zo hebben als ik wil. Als ze dat niet hebben dus maar zelf knutselen. Als dat niks wordt, dan maar op maat gemaakte deurtjes of nog een rondje IKEA.
In Hoofddorp zit een prima keukenwinkel die net zo'n indeling kon /kan leveren als ikea. Helaas kon ik door gebrek aan vervoer er niet heen om een uiteindelijke beslissing te nemen. Dit was ook de enige keukenboer die met een offerte kwam en die kwam ook zeer dicht bij de ikea prijs.
Misschien daar even op googlen en kijken?
De ikea deurtjes hebben idd zoals iemand al schreef een dikke laag en er onder zit gewoon hout.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
14-11-2019 13:48
Maar dat is ook net toeval dat het voor jouw keuken goed uitkomt, want ik heb vaak zat bij keukenboeren gezeten dat ze juist precies niet hadden wat ik wilde.

Het wordt nou eenmaal niet op maat gemaakt. Ze hebben een assortiment met maten en dat is het. Ook bij de keukenboer zijn het kant en klare bouwpakketten.

En een keukenboer met ikea prijzen, ben ik ook niet tegengekomen.
Ik dus wel. :D En achteraf had ik liever die van hun gehad. Maar ja, midden op de dag iemand vragen een middag op te offeren om op je te wachten is ook zo wat.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
14-11-2019 14:11
Ik dus wel. :D En achteraf had ik liever die van hun gehad. Maar ja, midden op de dag iemand vragen een middag op te offeren om op je te wachten is ook zo wat.
Ik ook, onze keuken is van het merk Nobilia, gekocht bij een plaatselijke keukenboer. Via hun website kun je een lijst met dealers in de buurt opvragen, het zullen er vast meer zijn dan alleen die in mijn provincie, en nee ik woon niet in de buurt van Hoofddorp
Ik huur dus ik heb een oude Bruynzeel keuken. Ik verhuisde hier 3,5 jaar geleden heen en toen heb ik de deurtjes uit de keuken gehaald, goed schoongemaakt en gelakt. Nieuwe greepjes er op en voila: een keuken die ik wél leuk vind voor een klein prijsje.
De verf is niet gekrast of gebladderd en ik heb geen ingewikkelde speciale verf gekozen, gewoon twee laagjes afgelakt. Nou kan ik wel vrij strak lakken, maar het ziet er echt prima uit en zo moeilijk was het niet.

Ik ben dus voor.
Alle reacties Link kopieren
let even op met binnengebruik van terpentineverf. Tegenwoordige lakken op terpentinebasis hebben uv-licht nodig voor keurbehoud. Vooral witte kleuren vergelen snel bij te weinig uv-licht. kwaliteitsverf (b.v. Sikkens) op waterbasis kun je prachtig mee schilderen als je ff je best doet.

succes!
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
tvp
anoniem_392598 wijzigde dit bericht op 15-11-2019 18:43
Reden: Privacy details huis
98.91% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven