Douchen tijdens renovatie badkamer

15-03-2023 12:08 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen binnenkort onze badkamer gaan vernieuwen. De badkamer is 16 jaar oud en inmiddels 4 kinderen die groter worden dus andere 'eisen' aan een badkamer.

Ik ben al aan het orienteren voor bedrijven, maar overal lees ik dat een complete renovatie ongeveer 2 a 4 weken gaat duren? Hoe doe je dat dan met douchen?
We hebben geen familie in de buurt wonen en 3 pubers sporten dus even alleen een kattenwasje is niet voldoende dan.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons gaan ze over een paar weken beginnen met de badkamer.
Ze zeggen nu 2 weken bezig te zijn, als alles meezit.
Wij willen een nood douche huren en deze op zolder laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
fruitshake schreef:
16-03-2023 12:32
Je kan toch ook je even de belangrijke dingen in de keuken ofzo wassen met een washandje.
Dat wilde ik net ook zeggen. Gewoon zoals veel van onze grootouders het ook moesten doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Excuses voor de late reactie, na het plaatsen van mijn bericht even een drukke periode gehad en daarna vergeten dat ik wat geplaatst had.

Even wat algemene antwoorden op gegeven reacties.
- douchen op de sportclub kan niet doordeweeks, alleen na wedstrijden en dan ook niet altijd vanwege kleedkamer tekorten
- geen lid van sportschool
- met 6 personen vind ik het nogal wat om bij anderen te gaan douchen
- huisje voor 6 personen in laagseizoen is alsnog duur en erg lastig met werk en verschillende scholen van kinderen

Ik ga eens lezen over zo'n huurdouche en kijken of dit kan bij ons.
Mijn ouders wonen op 2 uur autorijden enkele reis, maar kunnen we dan wel overnachten dus als de verbouwing 2 weken duurt dan kunnen we het weekend ertussen in ieder geval uitgebreid douchen en doordeweeks dan in de keuken of boven een emmer in de slaapkamer indien er privacy nodig is.

Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mooi, warm weer kom je ook een heel eind met een buitendouche of campingdouche.
Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt er een hokje, gordijn omheen hangen of gewoon in je zwemkleding onder de douche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
15-03-2023 12:17
Of je plant de verbouwing in het laagseizoen en gaat in een goedkoop vakantiehuisje zitten. Ook handig als je wilt ontsnappen aan stof en herrie.
Dit is ideaal voor grote verbouwingsklussen. Niet te ver van huis als je nog gewoon naar werk en school moet, maar wel even een stof- en geluidsvrije plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je gaat in een teil staan en giet met een kom het water over jouw hoofd.
Zo wassen mensen in Indonesië zich.
(vroeger in ieder geval. Misschien zijn er nu douches).

Een cement-teil is groot genoeg om in te staan, er kan ook 100 liter water in.
Maar dan wordt het erg zwaar om te tillen!
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons zijn ze 1,5 week bezig geweest (kleine badkamer met inloopdouche) waarvan we een week zo'n douchecabine unit hebben gehuurd. Ideaal! We hadden 'm op de oprit staan met de deur naar de garage toe. Zo ging ik via de garage de douche in en zo er ook weer uit. Niemand die me zag. De tuinslang die erop aangesloten zat die rolde we naar de put naast onze oprit en zo waren we gelijk het douche water kwijt. We waren 150 euro kwijt voor een hele week. Het was een soort dixi maar dan met een douche er in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag gaat het dan eindelijk beginnen voor ons. De kinderen zijn uit logeren en mijn aannemer-zwager (en een van zijn werknemers) logeren deze week bij ons en vandaag wordt de huidige badkamer eruit gesloopt en hopelijk in een dag of 7-10 dat de nieuwe in gebruik genomen kan worden.

Douchen kan ik gelukkig op mijn werk, het enige rotte is de wc, want wij hebben dus maar een wc, in de badkamer. Ze gaan de wc-pot dus laten staan of in ieder geval elke avond terug zetten of zo.

Best wel hellig allemaal (arme getraumatiseerde katten hebben zich al onder het bed verstopt), maar goed, een week overleven we wel. Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat ook maar zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
De 1e badkamer was in de zomer dus in de tuin met een buitendouche
De 2e keer was in de winter toen bij de aanrecht
Beide keren met kinderen
Alle reacties Link kopieren Quote
Even heel anders gedacht. Wij gaan de badkamer verbouwen zodra de mini-badkamer (douchecabine+wastafel) in de hoek van onze slaapkamer gereed is. Met vier kinderen is een tweede badkamertje best fijn. Hebben jullie daar ruimte voor?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
-
mysteriouslight wijzigde dit bericht op 14-08-2023 17:44
Reden: niet gezien dat het al maanden geleden was :P
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Afspraken gemaakt met de mensen die de verbouwing deden om zo lang mogelijk gebruik te maken van de badkamer. Dus niet alles in 1x eruit gesloopt en dan langzaam weer opbouwen.

En de dagen dat dit echt niet ging, douchen bij vrienden, buren, familie of op de sportschool / zwembad.

Van een dagje niet douchen gaat trouwens ook niemand dood. En wel zo gezond voor je huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
ankalida schreef:
14-08-2023 12:29
Even heel anders gedacht. Wij gaan de badkamer verbouwen zodra de mini-badkamer (douchecabine+wastafel) in de hoek van onze slaapkamer gereed is. Met vier kinderen is een tweede badkamertje best fijn. Hebben jullie daar ruimte voor?
De plannen zijn uitgesteld, omdat we ook willen gaan verbouwen, we willen op de 2e meer ruimte. Dus misschien is daar dan ook plek voor een 2e badkamertje. Ik zal het met de architect bespreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
19-08-2023 16:51
Afspraken gemaakt met de mensen die de verbouwing deden om zo lang mogelijk gebruik te maken van de badkamer. Dus niet alles in 1x eruit gesloopt en dan langzaam weer opbouwen.

En de dagen dat dit echt niet ging, douchen bij vrienden, buren, familie of op de sportschool / zwembad.

Van een dagje niet douchen gaat trouwens ook niemand dood. En wel zo gezond voor je huid.

Wat een gedoe. De zzp-er die bij ons de badkamer net heeft verbouwd, heeft op de eerste dag op zolder een complete douchecabine neergezet met behulp van een pomp op de afvoer van de wasmachineafvoer. Aansluiting koud water bij de wasmachine aansluiting en warm water bij de cv. Ik had zo iets van eigenlijk zijn we al klaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven