Kant en klaar gordijnen

12-10-2023 12:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi hoi!

Ik hoop dat ik via jullie wat hulp kan inroepen of wat tips kan krijgen.
Gordijnen.... het is en blijft een ding.

Ik wil graag budget-proof gordijnen (wat erg lastig lijkt helaas).
De maten in de keuken:
Breed: 312
Hoog: 243

De maten in de woonkamer:
Breed: 470
Hoog: 238

Nu heb ik de buurvrouw al bereid gevonden dat ze de gekochte gordijnen voor mij wil vermaken maar ik heb nóg steeds een uitdaging.
Bijna alle kant-en-klaar gordijnen hebben een maximale breedte van 140 cm.
Ik wil graag een railsysteem met haken omdat ik dat mooier vind als een roede.

Heb nu bij de LeenBakker de VidaXL gordijnen gezien. Die zijn 290x245 cm.
Of kan ik bijvoorbeeld 3 gordijnen aan 1 rails doen? Dat is er dus 3 van 140 per kant koop. Of is dat heel gek?

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is budgetproof, wat wil je max. besteden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook kant-en-klaar gordijnen van 140cm breed en daar hangen er vier van op een rij in de slaapkamer. Niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ooit opgelost door gewoon 2 gordijnen per roede te hangen. Door de plooien zag je niet dat het 2 gordijnen waren. Of het ook zo goed werkt met rails durf ik niet te zeggen. Als buuf toch gaat vermaken kan ze die twee losse gordijnen net zo goed meteen aan elkaar naaien?

Zijn Kwantum gordijnen op maat ook te duur?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben beneden siergordijnen (naast Luxaflex). Deze kunnen dus niet helemaal dicht, maar dat is ook niet nodig. Daardoor kostte het wel maar 100 euro per raam (als je de Luxaflex niet meerekent natuurlijk).

Op de slaapkamers is het wel op maat. Inderdaad worden dan de gordijnen aan elkaar genaaid. Wellicht dat je dan 3 gordijnen moet kopen en dan aan elk gordijn een stuk moet naaien. Beide gordijnen moeten wel even breed zijn lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad meerdere gordijnen kopen, ik heb ze trouwens niet aan elkaar gestikt.

En bedenk je dat een gordijn van 140cm ook nog geplooid moet worden. Je houdt dus ‘maar’ 100-120 cm over als je ze dicht doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vier meter breed huis, dus heb vier gordijnen. Twee links, twee rechts :)
Hier had ik ze één haakje over elkaar heen gedaan, dus dan zitten ze boven al over elkaar heen. Mooiste is wel als ze aan elkaar genaaid worden, maar de vraag is of je zo'n dubbel gordijn in je wasmachine krijgt. Wij niet, dus we moeten ze altijd even netjes hangen, als de gordijnen 's avonds dicht gaan. Geen ramp ;)

Met 470 breed heb je vijf gordijnen nodig. Dat is oneven natuurlijk, dus óf je hebt 2 om 3, óf handige buurvrouw wil één gordijn halveren en aan de andere vast maken.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 12-10-2023 13:26
Reden: Niet goed gelezen....
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De gordijnen gaan voor me open.
Ik wist niet dat dit kon haha, zo naast elkaar hangen. Opzich ook wel logisch, maar deze openbaring helpt mijn zoektocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook Ikea gordijnen, 2 aan 2. Aan elkaar gestikt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmmm er zijn dus best wat mensen die er meerdere aan elkaar hebben.
Ik had dus ook een gordijn gezien van 290x245 bij de leenbakker.. Ik dacht misschien moet ik dat doen maar als ik daar niet voor kies heb ik veel meer keuze in kleuren en stoffen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
12-10-2023 13:02
Wat is budgetproof, wat wil je max. besteden?
Liefst maximaal 200 euro.. voor alleen de gordijnen zeg maar.
Ik heb dat ooit gedaan, dat was wel met roede.
Ik heb ook meerdere aan elkaar gestikt, kan prima. Let er wel op dat de band waar de haakjes in moeten, precies gelijk loopt. Ik ben een kluns met meten, het handigst vind ik eerst ophangen, dan afspelden en dan aan elkaar maken. En dan inkorten.
Oh, ik had ze niet eens aan elkaar gemaakt. Door de zwierige stof viel dat niet eens op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook gewoon meerdere aan elkaar.
Schoonmoeder heeft ze voor ons aan elkaar gestikt op de naaimachine, dat kan je buurvrouw vast ook doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens op MP
Ik heb mijn kant en klaar gordijnen bij Wegkamp gekocht, maximale breedte is daar 4.50

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven