Kleine schroefboormachine werkt niet
zondag 6 juli 2025 om 16:39
Ik heb gisteren een klein accu schroefmachientje van Bosch gekocht, maar ik krijg hem niet aan de praat (er zit overigens geen accu in, maar wel een klein snoertje.
Ik heb het snoertje in een stekker gedaan en in het stopcontact.
Vervolgens een schroefbit in de houder gedrukt
Daarna de draairichtingschakelaar naar rechts gezet (en daarna links geprobeerd).
De schroefboormachine is ontgrendeld en als ik de "aan' knop indruk, gaat het werklichtje aan, maar hij schroeft niet...
Het lampje van het batterijtje brandt groen als ik de stekker er in heb.
Wat doe ik verkeerd?
Weet iemand dit?
(Ja, ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen.)
Ik heb het snoertje in een stekker gedaan en in het stopcontact.
Vervolgens een schroefbit in de houder gedrukt
Daarna de draairichtingschakelaar naar rechts gezet (en daarna links geprobeerd).
De schroefboormachine is ontgrendeld en als ik de "aan' knop indruk, gaat het werklichtje aan, maar hij schroeft niet...
Het lampje van het batterijtje brandt groen als ik de stekker er in heb.
Wat doe ik verkeerd?
Weet iemand dit?
(Ja, ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen.)
zondag 6 juli 2025 om 16:49
Ja, dat er geen accu in zit werd zeer vaak aangegeven bij de negatieve recensies.OgenvanTijgers schreef: ↑06-07-2025 16:43Weet je zeker dat er geen accu in zit? Ik denk dat je eerst moet opladen met het snoertje, en dat je hem daarna kunt gebruiken.
Ik dacht dat hij met snoertje meteen zou werken omdat het werklicht het wel meteen doet. Maar ik ga het proberen, dank je!
zondag 6 juli 2025 om 16:54
Het elektrische gereedschap kan tijdens het opladen niet worden gebruikt.
Het is niet defect, wanneer het tijdens het opladen niet werkt.
Pagina 99 van de gebruiksaanwijzing: https://media.hornbach.nl/hb/ownersmanu ... 495166.pdf
En hoezo zit er geen accu in? Je hebt het zelf over het lampje van de batterij in de OP.
zondag 6 juli 2025 om 17:04
Ik wist niet dat hij moest opladen: als ik een snoer met een stekker aansluit, dan ga ik er van uit dat hij meteen werkt en niet geladen hoeft te worden.OgenvanTijgers schreef: ↑06-07-2025 16:49Gebruiksaanwijzing beter lezen: je mag hem niet gebruiken tijdens het opladen.
(Zegt ook genoeg over mijn kennis van apparaten...)
zondag 6 juli 2025 om 17:08
Omdat er op de verpakking staat wat er in de doos zit, en op de verpakking staat ook een plaatje van een losse accu en er staat dat die er niet in zit.nerdopviva schreef: ↑06-07-2025 16:54Het elektrische gereedschap kan tijdens het opladen niet worden gebruikt.
Het is niet defect, wanneer het tijdens het opladen niet werkt.
Pagina 99 van de gebruiksaanwijzing: https://media.hornbach.nl/hb/ownersmanu ... 495166.pdf
En hoezo zit er geen accu in? Je hebt het zelf over het lampje van de batterij in de OP.
Dit heeft de jongen van de bouwmarkt mij laten zien, dus daar ging ik vanuit.
zondag 6 juli 2025 om 17:12
Voor jou, maar niet voor mij blijkbaar, hahaha.
En ja, ik voel me inderdaad heel erg dom, want ik bedenk me (veel te laat) dat je een laptop of telefoon etc. ook eerst moet laden... Ik was een beetje bezig met het principe van een tv, stofzuiger, ventilator: stekker er in en hij doet het. Omdat het werklicht ook meteen ging branden, ging ik daar van uit.
Maar ik ben blij met jullie reacties, hij staat nu aan de stekker/stroom en hopelijk kan ik hem vanavond nog gebruiken.
zondag 6 juli 2025 om 17:26
Ik begreep dat hij zowel op de accu geladen kan worden, als met een snoertje aangesloten kan worden.
Dit was mij verteld en ik heb verder ook niet opgelet of nagedacht. Jammer.
Ik heb nu het snoertje aangesloten en ga vanavond kijken of dit de oorzaak was. Wat ik wel denk want het klinkt volkomen logisch wat hier gezegd wordt.
zondag 6 juli 2025 om 17:26
Ik begreep dat hij zowel op de accu geladen kan worden, als met een snoertje aangesloten kan worden.
Dit was mij verteld en ik heb verder ook niet opgelet of nagedacht. Jammer.
Ik heb nu het snoertje aangesloten en ga vanavond kijken of dit de oorzaak was. Wat ik wel denk want het klinkt volkomen logisch wat hier gezegd wordt.
zondag 6 juli 2025 om 17:28
zondag 6 juli 2025 om 17:38
Je kan vaak ook alleen een body kopen. Dan letten mensen niet goed op, kijken ze alleen naar de prijs en denken, goh die is een stuk goedkoper.
En het woord zegt het al, hè?
zondag 6 juli 2025 om 17:47
Dat van het lange snoer wist ik niet, maar ik ben inderdaad niet zo suf dat ik nu denk dat ik het apparaat laad zonder accu.wolkie schreef: ↑06-07-2025 17:28Natuurlijk zit er een accu in amders had het een lang snoer moeten hebben. Je kan waarschijnlijk een losse accu er extra bij kopen zodat je er langer mee kan werken. Anders laad er niks maar zo suf kan TO niet zijn dat ze nu denkt dat ze een machine laadt zonder accu....
Maar ik voel me wel heel suf over het topic, en over dat ik me wat heb laten wijsmaken en zelf niet logisch nagedacht heb.
zondag 6 juli 2025 om 17:56
En dit dacht ik dus! En dat je dan extra dingen erbij moest/kon kopen.DronkenAardbei schreef: ↑06-07-2025 17:38Je kan vaak ook alleen een body kopen. Dan letten mensen niet goed op, kijken ze alleen naar de prijs en denken, goh die is een stuk goedkoper.
En het woord zegt het al, hè?Een accu boormachientje, dus die werkt op een accu.
![]()
Klopt, accu boormachientje werkt op accu, maar ik dacht dat je die er bij moest kopen en dat het snoertje een soort van work around was.
Maar goed, ik heb blijkbaar niet goed opgelet en niet goed nagedacht en ben niet goed voorgelicht, dat is nu duidelijk denk ik en dat heb ik ook gezegd, dus ik stop nu met die reacties.
Hopelijk kan ik het schroefmachientje vanavond nog gebruiken.
zondag 6 juli 2025 om 18:04
Dank je wel!!DronkenAardbei schreef: ↑06-07-2025 18:01Ik zie een oplaadtijd van rond de 3 uur, is hij rond 20.00 uur genoeg opgeladen om er mee te kunnen werken. Succes met de klus!
zondag 6 juli 2025 om 18:24
Ging het in die reviews niet over dat de accu niet vervangbaar is? Het nadeel van dit soort schroevendraaiers is dat als de accu leeg is, je eerst weer een paar uur moet laden om verder te gaan. Met een verwisselbare accu kan je er een andere accu aankoppelen en direct door werken.
zondag 6 juli 2025 om 18:25
zondag 6 juli 2025 om 18:43
Misschien is dat het inderdaad!Appletje schreef: ↑06-07-2025 18:24Ging het in die reviews niet over dat de accu niet vervangbaar is? Het nadeel van dit soort schroevendraaiers is dat als de accu leeg is, je eerst weer een paar uur moet laden om verder te gaan. Met een verwisselbare accu kan je er een andere accu aankoppelen en direct door werken.
Ik ben best wel handig met klussen, ik heb vroeger ook kasten ontworpen en gemaakt, maar wel altijd met supergoed (en duur) gereedschap van anderen, dat altijd klaar voor gebruik was.
Dit is helemaal nieuw voor me en ik hoopte dat ik het ook alleen kon. Het gaat niet zo goed, dus ik dacht dat het leuke afleiding zou zijn: hopelijk gaat het lukken en kan ik er lekker mee aan de slag!
loulou39 wijzigde dit bericht op 06-07-2025 18:52
13.89% gewijzigd
zondag 6 juli 2025 om 18:49
Dit had ik inderdaad gezien. Ik heb knop 5 ingedrukt gehouden, maar alleen het werklampje brandde.
En het batterij lichtje was helemaal groen.
Als ik een nieuwe telefoon ofzo heb, zit er inderdaad ook altijd een stukje geladen batterij in, maar het schroefmachientje deed vandaag niets.
Ik hoop dat het na een paar uur in het stopcontact wel werkt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in