Kunststof kozijnen

20-03-2020 21:59 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zouden wij aan de achterzijde van ons huis kunststof kozijnen willen laten plaatsen.
Wij wonen in een standaard eengezinswoning.
1 groot raam beneden en een achterdeur, en 1 klein slaapkamerraam en 1 wat grotere. (geen dakramen).
Iemand hier ervaring mee wat je hiervoor kwijt bent en hoe zoiets in zijn werk gaat? Is zoiets in 1 dag gezet?
Natuurlijk kun je iemand langs laten komen voor een offerte e.d maar het zal nu niet direct op korte termijn zijn en prettig om vtv in grote lijnen weet wat je kan verwachten.

Edit: geen hele poespas gewoon standaard gebeuren en dat je elk raam wel gewoon open kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Poppii schreef:
20-03-2020 22:13
Tsja.. De kozijnen moeten zoiezo vernieuwd. Het is erg verouderd en opschuren/verven is gewoon geen optie meer.
Alle ramen staan vol op het zuiden, dus hebben veel te lijden door de zon.
Dus mijn denkwijze is, kunststof kozijnen hebben vrijwel geen onderhoud nodig.
Voor mij ook een reden om in mijn vorige huis kunststof te nemen op de bovenverdieping.
Heb toen wel gekozen voor een dieper profiel. Was, in de gulden tijd, best heel veel duurder dan een vlak profiel.
Hier kun je uitrekenen wat het ongeveer kost.
https://kozijnenbestellen.com/kunststof-kozijnen/

Afbeelding
tickel wijzigde dit bericht op 21-03-2020 00:22
0.41% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Prima, maar dat idee dat je overduidelijk ziet dat het lelijk kunststof is, is wel al lang achterhaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het verschil wel duidelijk.
Iemand die zegt dat je het niet ziet, heeft het vast zelf.

Ik laat mijn huis om de 4 jaar aan de buitenkant schilderen en de kozijnen en dakkapel bij werken waar nodig.
Kosten: € 1200, euro dat is € 300, per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Houten kozijnen op het zuiden is echt niet handig. Ik laat ze professioneel schilderen met de duurste Sigma coating (die volgens de specificaties minstens 7 jaar zou moeten houden) maar na twee jaar begint het al te bladderen, het wordt gewoon te heet. Na tig jaar ben ik het zat en komen er kunststof kozijnen.
...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!!
-Shifty- schreef:
20-03-2020 22:25
Je prijsschatting vind ik wel redelijk. Ik weet alleen niet wat jouw schoonbroer allemaal doet of dat er wellicht wat informatie niet goed door jou verwerkt wordt, maar als hij er veel werk aan heeft ze te repareren is het wel een verdomd slechte leverancier/monteur.
Hij doet reparatiewerkzaamheden ongeacht leverancier en plaatsing van kozijnen. Wel een rare beredenering overigens, als het geen dagtaak zou zijn zouden er maar weinig bedrijven zijn die alleen in de kunststof kozijnen zitten.
Hij wil ze zelf in ieder geval niet, omdat er toch redelijk vaak dingen mis gaan op de langere termijn - zijn woorden, waardoor het 'onderhoudsvriendelijke' deel niet op zou gaan.
Don't shoot the messenger!

En die 5000 euro was een schatting voor basic kozijnen. Als je mooiere, kwaliatief betere kozijnen wilt met hogere kwaliteit sloten, HR+++ glas, tikt het toch echt wel aan. Het ligt dus echt wel aan welke wensen je hebt, en welke leverancier.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
20-03-2020 23:26
Waar zie jij het aan?
Onregelmatige houtnerf, imperfecties van het hout, de verflaag erop, de ‘weerschijn, je voelt het.
Alle reacties Link kopieren
flexibel schreef:
21-03-2020 00:49
Ik zie het verschil wel duidelijk.
Iemand die zegt dat je het niet ziet, heeft het vast zelf.

Ik laat mijn huis om de 4 jaar aan de buitenkant schilderen en de kozijnen en dakkapel bij werken waar nodig.
Kosten: € 1200, euro dat is € 300, per jaar.
Mijn achterkant alleen kostte 10 jaar terug al 1000 euro. Ik denk niet dat het eea met elkaar vergelijkbaar is.
Alle reacties Link kopieren
flexibel schreef:
21-03-2020 00:49
Ik zie het verschil wel duidelijk.
Iemand die zegt dat je het niet ziet, heeft het vast zelf.

Ik laat mijn huis om de 4 jaar aan de buitenkant schilderen en de kozijnen en dakkapel bij werken waar nodig.
Kosten: € 1200, euro dat is € 300, per jaar.
Ik weet niet hoe oud jouw huis is maar voor 1200 euro krijg ik mijn (huidige) huis echt niet geschilderd met alle glas in lood en witte randjes rond het glas.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
21-03-2020 10:36
Ik weet niet hoe oud jouw huis is maar voor 1200 euro krijg ik mijn (huidige) huis echt niet geschilderd met alle glas in lood en witte randjes rond het glas.
Ik dacht ook al, mijn ouders hebben net offertes opgevraagd, allemaal variërend van €7.000-€10.000.
In ons vorige huis zaten er kunststof kozijnen. Het was niet echt heel lelijk, omdat het een vrij nieuw huis was. Bij een oud huis vind ik het niet passen itt bij een modern huis.
Qua onderhoud was het heel makkelijk, al moet je de kozijnen wel regelmatig schoonmaken en verkleuren ze wel in de loop der tijd (we hebben 13 jaar in dit huis gewoond).
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-03-2020 10:41
Ik dacht ook al, mijn ouders hebben net offertes opgevraagd, allemaal variërend van €7.000-€10.000.
Dat zijn idd meer de prijzen die ik ook heb gekregen. Maar ik heb een oud huis, 3 etages en 2 kleurig houtwerk en de randen rond het glas zijn wit, de ramen groen en de kozijnen weer wit. Dat is echt wel veel werk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
21-03-2020 10:56
Dat zijn idd meer de prijzen die ik ook heb gekregen. Maar ik heb een oud huis, 3 etages en 2 kleurig houtwerk en de randen rond het glas zijn wit, de ramen groen en de kozijnen weer wit. Dat is echt wel veel werk.
Mijn ouders hebben een jaren ‘30 hoekwoning, maar vrienden hebben een nieuwbouw tussenwoning en hebben afgelopen zomer een soortgelijk bedrag betaald.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 2 jaar een kunststof voordeur met houtnerf. Wij zijn er heel blij mee. De deur kostte 2500 euro. Wij willen de rest van het huis ook laten doen.
Ik vind die houtnerf zo geestig. Bij houten geschilderde kozijnen zie je juist vaak geen houtnerf.
Tickel schreef:
21-03-2020 10:36
Ik weet niet hoe oud jouw huis is maar voor 1200 euro krijg ik mijn (huidige) huis echt niet geschilderd met alle glas in lood en witte randjes rond het glas.
Met een huis waar glas en lood in zit etc. zal je ook een stuk minder snel kiezen voor kunststof lijkt mij. Ik zou het niet doen in ieder geval. Terwijl ik het wel zou kiezen voor onze jaren 70 rijtjeswoning.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
21-03-2020 11:29
Met een huis waar glas en lood in zit etc. zal je ook een stuk minder snel kiezen voor kunststof lijkt mij. Ik zou het niet doen in ieder geval. Terwijl ik het wel zou kiezen voor onze jaren 70 rijtjeswoning.
Het mag ook niet. Woning valt onder beschermd stadsgezicht.
In mijn vorige huis had ik alleen de bovenverdieping in kunststof. Wel in klassiek profiel en met verhuisramen zoals er origineel ook in hoorde.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Naniene schreef:
21-03-2020 11:29
Met een huis waar glas en lood in zit etc. zal je ook een stuk minder snel kiezen voor kunststof lijkt mij. Ik zou het niet doen in ieder geval. Terwijl ik het wel zou kiezen voor onze jaren 70 rijtjeswoning.
Toch liet Shifty op de eerste pagina wel voorbeelden met glas in lood zien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat een achterdeur alleen al, 5000 euro kost. Ik zou eerder aan 10.000 euro denken. En wij hebben de afgelopen jaren meerdere offertes gekregen en kunststof laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb glas in lood in kunststof laten zetten

maar hoe krijg ik dat plaatje hier???????????????
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 21-03-2020 13:26
Reden: wil een plaatje plakken maar dat wil niet
36.17% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-03-2020 12:50
Toch liet Shifty op de eerste pagina wel voorbeelden met glas in lood zien.
Ik ken het. Hier in de buurt ook huizen die dat hebben gedaan voordat het onder beschermd stadsgezicht viel.
Ik vind het niet heel mooi omdat je het glas in lood, vanaf buiten, slecht tot niet ziet als de zon erop valt. Sommige hebben ook de lood strips niet laten patineren, dus het is allemaal zilverkleur wat er blinkt. En dat wordt ook nooit meer donker zoals bij lood.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
21-03-2020 13:31
Ik ken het. Hier in de buurt ook huizen die dat hebben gedaan voordat het onder beschermd stadsgezicht viel.
Ik vind het niet heel mooi omdat je het glas in lood, vanaf buiten, slecht tot niet ziet als de zon erop valt. Sommige hebben ook de lood strips niet laten patineren, dus het is allemaal zilverkleur wat er blinkt. En dat wordt ook nooit meer donker zoals bij lood.
Nee, ik weet wat je bedoelt.
Oh nu zie ik t ja met glas in lood. Vind het eigenlijk nog best mooi.
Naniene schreef:
21-03-2020 13:48
Oh nu zie ik t ja met glas in lood. Vind het eigenlijk nog best mooi.
Het is ook niet persé lelijk. Maar dat je het niet ziet ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat het pas opvalt als je ziet dat iets lelijk is. Je zou eens rond moeten lopen en daadwerkelijk moeten kijken of iets kunststof of hout is. Ik denk dat je dan sowieso een aantal keer behoorlijk staat te twijfelen, zo niet er naast zit.

Zeker als je een nieuw houten kozijn vergelijkt met een nieuw kunststof kozijn. De uitstraling van een oud houten kozijn met deuken, noesten etc. kan je natuurlijk niet nieuw namaken. Net zoals nieuw glas-in-lood (tussen dubbel glas) niet hetzelfde oogt als oud glas-in-lood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven