Kunststof kozijnen

20-03-2020 21:59 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zouden wij aan de achterzijde van ons huis kunststof kozijnen willen laten plaatsen.
Wij wonen in een standaard eengezinswoning.
1 groot raam beneden en een achterdeur, en 1 klein slaapkamerraam en 1 wat grotere. (geen dakramen).
Iemand hier ervaring mee wat je hiervoor kwijt bent en hoe zoiets in zijn werk gaat? Is zoiets in 1 dag gezet?
Natuurlijk kun je iemand langs laten komen voor een offerte e.d maar het zal nu niet direct op korte termijn zijn en prettig om vtv in grote lijnen weet wat je kan verwachten.

Edit: geen hele poespas gewoon standaard gebeuren en dat je elk raam wel gewoon open kan zetten.
Ik heb overigens een redelijk modern huis met houten kozijnen. Hiervoor had ik een jaren-30-woning met kunststof kozijnen en wonderlijk genoeg waren die kunststof kozijnen in die jaren 30 woning beter passend dan de relatief slanke houten kozijnen van de buren. Van beide huizen waren dus in de loop der tijd de kozijnen vervangen, maar de detaillering maakt veel meer verschil dan het materiaal.

Ik heb niks tegen hout en niks tegen kunststof. Beide hebben voor- en nadelen. Ik vind het vooral gek dat mensen direct bij hoog en bij laag beweren dat kunststof lelijk is. En dat zijn dan ook nog vaak diezelfde mensen die binnen een leuk laminaatje hebben liggen ...
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-03-2020 14:50
Ik heb overigens een redelijk modern huis met houten kozijnen. Hiervoor had ik een jaren-30-woning met kunststof kozijnen en wonderlijk genoeg waren die kunststof kozijnen in die jaren 30 woning beter passend dan de relatief slanke houten kozijnen van de buren. Van beide huizen waren dus in de loop der tijd de kozijnen vervangen, maar de detaillering maakt veel meer verschil dan het materiaal.

Ik heb niks tegen hout en niks tegen kunststof. Beide hebben voor- en nadelen. Ik vind het vooral gek dat mensen direct bij hoog en bij laag beweren dat kunststof lelijk is. En dat zijn dan ook nog vaak diezelfde mensen die binnen een leuk laminaatje hebben liggen ...
Die conclusie over laminaat snap ik niet.
Mevrouw75 schreef:
21-03-2020 15:44
Die conclusie over laminaat snap ik niet.
Vooral niet omdat ik zeer zeker geen laminaat in m’n huis wil.
Mevrouw75 schreef:
21-03-2020 15:44
Die conclusie over laminaat snap ik niet.

Laminaat is kunststof met houtprint. Veel mensen hebben het in huis; ook mensen die faliekant tegen kunststof kozijnen zijn omdat kunststof ten opzichte van echt hout niet mooi kan zijn. Maar vervolgens leggen ze het wel doodleuk op hun hele vloer.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-03-2020 15:50
Vooral niet omdat ik zeer zeker geen laminaat in m’n huis wil.
Nee, ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-03-2020 16:59
Laminaat is kunststof met houtprint. Veel mensen hebben het in huis; ook mensen die faliekant tegen kunststof kozijnen zijn omdat kunststof ten opzichte van echt hout niet mooi kan zijn. Maar vervolgens leggen ze het wel doodleuk op hun hele vloer.
Maar ik vind je conclusie nog steeds behoorlijk kort door de bocht. Dat je mij gaat zitten uitleggen wat laminaat is ook.

Er zijn veel mensen met laminaat, er zijn ook veel mensen die kunststof kozijnen willen.
Ik vind kunststof kozijnen niet per se lelijk en een mooi kunststof kozijn is -uiteraard- mooier dan een lelijk houten kozijn.

Wel vind ik het van het huis afhangen of het passend is. In ons huidige huis van 30 jaar oud zou kunststof wel passen, in het huis van mijn moeder (begin 1900) zou ik het doodzonde vinden. Net zozeer als in dat huis een laminaatvloer, een betonnen vloer of een gietvloer ook zouden misstaan. In ons huis hebben we boven plastic (pvc). Ik vind hout mooier, maar pvc is praktischer.

In een jaren 70-huis kan kunststof ook prima, al herken ik het wel vaak als kunststof (maar er zullen ongetwijfeld ook gevallen zijn, waarin ik het niet zie, maar dat weet ik dus niet).
Mevrouw75 schreef:
21-03-2020 17:18
Maar ik vind je conclusie nog steeds behoorlijk kort door de bocht. Dat je mij gaat zitten uitleggen wat laminaat is ook.

Er zijn veel mensen met laminaat, er zijn ook veel mensen die kunststof kozijnen willen.

Ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik zeg alleen dat het wat hypocriet is om af te geven op kunststof kozijnen omdat het geen echt hout is, als je tegelijkertijd wel laminaat op de vloer legt.

Dat is toch geen conclusie? En toch ook geen stelling tegen mensen die kunststof kozijnen willen of laminaat willen?
Hoe dan ook, hoewel ik ook niet snel voor laminaat zou kiezen, wat mij betreft zit er nogal wat verschil tussen wat je voor de buitenkant en het aangezicht van je huis voor materiaal kiest en wat je binnen als vloer legt.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 22-03-2020 10:01
0.45% gewijzigd
Heksenketels schreef:
21-03-2020 13:10
Mijn ervaring is dat een achterdeur alleen al, 5000 euro kost. Ik zou eerder aan 10.000 euro denken. En wij hebben de afgelopen jaren meerdere offertes gekregen en kunststof laten plaatsen.

Welnee. Die is 2500 tot 3500 euro afhankelijk van de uitvoering. Op het project waaraan ik werk hebben ze er net een laten zetten met Hollandse hoek, Buitenkant met houtnerf en twee kleuren, binnenkant basis wit. Bovenkant glas, onderkant dicht. Het gaat om een deur in een kozijn, zonder glas ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst 2 offertes laten maken voor de achterdeur (en 3 raampjes daar omheen, waarvan 1 kantel/kiep zou moeten worden) en de prijzen zijn best mals. De ene offerte was €6000. De andere offerte €4500-€5000. Dus als er nog aanbieders zijn die goedkoper zijn hoor ik dat ook graag, evt via PB.
We hebben ook een offerte voor het hele huis laten maken (dakkapel, 1e en 2e verdieping incl achterdeur en voordeur (normaal huis) ) en de offerte kwam bij 2 bedrijven uit op +/- €36000.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een rijtjeshuis en meerdere offertes opgevraagd. Uiteindelijk lagen de prijzen niet heeeel ver uiteen. We hebben een jaren ‘70 doorzonwoning met heel veel glas.
flowerlilly wijzigde dit bericht op 04-07-2020 23:14
Reden: herkenbaarheid
63.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven