Uit het niets 'wietgeur/kattenpisgeur' radiatorbuis

28-01-2020 07:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Gisteren kwam ik binnen en ik rook opeens een kattenpisgeur in het halletje, terwijl ik al een halfjaar geen kat meer heb. Dus ik check alles in de gang en de geur lijkt van een radiatorbuisje af te komen die aangesloten zit op de vloerverwarmingverdeler (oud systeem met directe aansluiting). Vloerverwarming staat bijna helemaal uit, heel lichtjes aan om er wat water door heen te laten pompen (stook gewoon met radiatoren).
Voor de zekerheid nog de kruipruimte opengetrokken maar daar komt de geur niet vandaan. Er zit geen lek bij de verdeler want heb alles gecheckt. Bar in de ketel is ook nog goed. Vanochtend ook geen gasverlies te zien op toon (niet dat er een gaskabel in de buurt ligt, maar goed even uitsluiten). Maar de geur hangt er nu nog steeds. Dat buisje wat stinkt (tenminste dat denk ik, kan het niet helemaal goed plaatsen) is wel vaak warm, komt omdat er water instaat/stroomt, maar vloerverwarming staat dus nagenoeg uit.

Ik heb verder never nooit stankoverlast of wat dan ook gehad. Van het weekend gewoon nog vol zitten stoken, niks aan het handje. En opeens vanmiddag bij binnenkomst was het zo en het hangt er na luchtten nu nog. Heeft iemand wel eens wat vergelijkbaars gehad? Of een tip wat het zou kunnen zijn. Alvast hartelijk dank.
Hier ook gehad in de gang, bleek uit de kruipruimte te komen en alleen met vochtig weer. Kwam door muizenpis. Muizen uitgeroeid en geen last meer.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
28-01-2020 09:10
Hier ook gehad in de gang, bleek uit de kruipruimte te komen en alleen met vochtig weer. Kwam door muizenpis. Muizen uitgeroeid en geen last meer.
Spitsmuizen ruiken naar wiet idd. Bij ons in de bijkeuken is de geur soms ook heel erg hierdoor.
_melon schreef:
28-01-2020 09:14
Spitsmuizen ruiken naar wiet idd. Bij ons in de bijkeuken is de geur soms ook heel erg hierdoor.
Ja bizar he!
Alle reacties Link kopieren
Moest ook meteen denken aan muizen. Ik heb eens een invasie in de kelder en onder de vloer gehad. Het leek inderdaad wel alsof ik een wietplantage in huis had.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook kunnen komen door dat even flink stoken van het weekend. Sterke geuren zoals kattenpis kunnen in de muren en vloeren trekken. Daar heb je dan normaal misschien helemaal geen erg in, maar warmte kan ervoor zorgen dat zo’n geur opeens weer vrij komt.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
28-01-2020 09:15
Ja bizar he!
Ja, bij ons zitten ze inderdaad ook onder de bijkeuken zo nu en dan. Toen ik nog niet zo lang met m'n vriend had hebben we serieus wel eens woorden erover gehad omdat hij dacht dat ik stiekem jointjes zat te roken als hij niet thuis was en daar over loog. :facepalm:
Hier kwam de wietgeur van de buren. Kwam soms echt door de muren heen leek het wel. Echt zo smerig!
Wij hebben ook weleens sporadisch een spitmuis gehad, maar dat is dan vooral 1 per keer, ze zijn als ik het goed heb begrepen solitair.
spitsmuizen eten voornamelijk insecten, en blijven meestal van jouw eten af, zijn een stuk trager, en laten ook geen spoor van vernieling achter.
De sporen zijn herkenbaar aan de veel grotere keutels, die ze meestal in een hoekje ergens dumpen, en de wiet/kattenpis geur.
Als je hem op tijd vangt, zal je ook niet zo gauw een plaag krijgen in tegenstelling tot normale muizen.
Zit er een ontluchtingsventiel op dat buisje? Dan kan het namelijk gewoon ontsnapte radiatorlucht zijn. Die stinkt namelijk ook, hoewel ik het meer naar vis vind ruiken dan naar kattenpis of wiet. Heb je toevallig onlangs de cv bijgevuld?
Alle reacties Link kopieren
Muizen inderdaad.
_melon schreef:
28-01-2020 09:26
Ja, bij ons zitten ze inderdaad ook onder de bijkeuken zo nu en dan. Toen ik nog niet zo lang met m'n vriend had hebben we serieus wel eens woorden erover gehad omdat hij dacht dat ik stiekem jointjes zat te roken als hij niet thuis was en daar over loog. :facepalm:
:rofl:
JuriaanB schreef:
28-01-2020 10:11
Zit er een ontluchtingsventiel op dat buisje? Dan kan het namelijk gewoon ontsnapte radiatorlucht zijn. Die stinkt namelijk ook, hoewel ik het meer naar vis vind ruiken dan naar kattenpis of wiet. Heb je toevallig onlangs de cv bijgevuld?
Dit zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
_melon schreef:
28-01-2020 09:26
Ja, bij ons zitten ze inderdaad ook onder de bijkeuken zo nu en dan. Toen ik nog niet zo lang met m'n vriend had hebben we serieus wel eens woorden erover gehad omdat hij dacht dat ik stiekem jointjes zat te roken als hij niet thuis was en daar over loog. :facepalm:
Oh lullig en dat door een muisje :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kwam die vieze lucht uit een kier naast de koelkast. Weken aan het zoeken geweest.
Uiteindelijk bleek dat de onderbuurman een kwekerij had en er een zeer brandgevaarlijke situatie was ontstaan en veel gedoe met de energieleverancier achteraf.

Maar muizen lijken me waarschijnlijker
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk was het de kat van de buren die tegen de buitenmuur ( dat deel bestaat uit keralit) had gepist en de vloerverwarming unit en een radiator zitten daar dichtbij 😂dus de geur was er blijkbaar ingetrokken....emmer chloorwater en het was weg. Allen bedankt voor het meedenken
Bubbel92 schreef:
07-02-2020 10:25
Uiteindelijk was het de kat van de buren die tegen de buitenmuur ( dat deel bestaat uit keralit) had gepist en de vloerverwarming unit en een radiator zitten daar dichtbij 😂dus de geur was er blijkbaar ingetrokken....emmer chloorwater en het was weg. Allen bedankt voor het meedenken
Katten zijn dol op chloor.... om er overheen te plassen, dus die komt vast nog 'n keer terug
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
07-02-2020 10:31
Katten zijn dol op chloor.... om er overheen te plassen, dus die komt vast nog 'n keer terug
Ja dit. Geen chloor gebruiken (sowieso niet, het is rommel!). Er zijn speciale schoonmaakmiddelen met enzymen die kattenpisgeur afbreken. Werkt als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij het chloorverhaal!
Maar ben wel nieuwsgierig hoe je erachter kwam dat de buurkat tegen de buitenmuur geplast heeft?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren was dus knetterstoned.
Alle reacties Link kopieren
Kwam erachter omdat ik de geur buiten rook in de hoek. Zag een natte plek zitten en die kat lag daar altijd... dus zo.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel92 schreef:
08-02-2020 01:15
Kwam erachter omdat ik de geur buiten rook in de hoek. Zag een natte plek zitten en die kat lag daar altijd... dus zo.
Katten vinden chloor heerlijk, die zal dus terug komen.. Ik maak de kattenbakken thuis altijd schoon met chloor. Zelf vind ik azijn goed helpen tegen kattenpis. Hele fles met water in een emmer en dan tegen de muur.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel92 schreef:
08-02-2020 01:15
Kwam erachter omdat ik de geur buiten rook in de hoek. Zag een natte plek zitten en die kat lag daar altijd... dus zo.
kat plast niet op zijn eigen slaapplek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven