Verven over losse stukjes behang?

09-08-2019 20:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Knettergek word ik van het behang afhalen. Ik ben, samen met nog iemand, al vier dagen bezig om het behang af te halen in onze nieuwe woning. Ik dacht eindelijk dat het eind in zicht was, maar nu zegt man dat ik echt alle kleine stukjes behang (de laag onder de dikke laag) moet weghalen omdat je anders de muren niet kunt verven. Ik word hier echt heel sjacherijnig van, het zijn echt heel veel stukjes die achtergebleven zijn. Van die ienieminiestukjes die met geen mogelijkheid weg willen. Het zijn rotmuren (of rotbehang), in ieder geval gaat het allemaal enorm moeizaam.

Iemand tips om het er af te krijgen? Of beter, iemand al eens over die stukjes heen geschilderd?
Alle reacties Link kopieren
Emmer met dreft en water, spons erin en goed natmaken. Ik moest 3 lagen behang per kamer en was per kamer in ongeveer 1,5 uur klaar.
Alle reacties Link kopieren
Schuren zou ik overigens met een gaasje doen, geen papier
Ik zou sowieso niet over een kale muur verven, dat wordt nooit mooi, tenzij je het laat stucen.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
10-08-2019 11:24
Ik zou sowieso niet over een kale muur verven, dat wordt nooit mooi, tenzij je het laat stucen.
Ik zou sowieso geen geverfde wanden willen. Was leuk in de arbeidershuisjes van 1910, toen mensen geen andere middelen hadden dan een witkwast over de muren te halen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-08-2019 16:30
Ik zou sowieso geen geverfde wanden willen. Was leuk in de arbeidershuisjes van 1910, toen mensen geen andere middelen hadden dan een witkwast over de muren te halen.
Dus 90% van de Nederlanders woont armoedig? Ik gok dat jij het soort behang hebt dat Hyacinth Bucket had....
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-08-2019 16:30
Ik zou sowieso geen geverfde wanden willen. Was leuk in de arbeidershuisjes van 1910, toen mensen geen andere middelen hadden dan een witkwast over de muren te halen.
Heb jij dan overal behang?
Verf hoeft toch niet persé wit te zijn?

@TO: niet schilderen over die stukjes, dat komt niet goed. Inderdaad, goed natmaken met sopje, laten weken en dan met plamuurmes. Succes!!
not all who wander are lost
pejeka schreef:
10-08-2019 16:30
Ik zou sowieso geen geverfde wanden willen. Was leuk in de arbeidershuisjes van 1910, toen mensen geen andere middelen hadden dan een witkwast over de muren te halen.

:rofl: Soms vraag ik me echt af of jij zit te trollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven